Author Topic: Новини и общи дискусии - АРХИВ  (Read 1035197 times)

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5740 on: 25.03.2019, 11:37:25 »
Аз да разбия дилемата... оказа се, че пътят на Алек мак е пропаднал до степен, в която Соларисите "не можели" да минават, защото опирали.Затова пускат Мерцедеси на 409.О530 на Транса явно са по-високи.
« Last Edit: 27.03.2019, 19:41:28 by skin »



Online Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5741 on: 25.03.2019, 22:16:32 »
От днес, във връзка с пускането на кръговото, на Цар Освободител и Левски:

Quote
Уважаеми клиенти, считано от 13:00 часа на 25.03.2019 г., автобусни линии 7, 20, 209 и 23 от ЖП Гара посока Елпром, Владиславово и Каменар се движат по бул. "Цар Освододител" и ще обслужват спирки "Струга" , "Победа" и "Техникумите" на ул. "Акад. Сахаров" за линия 7. Посока ЖП Гара и Почивка, обходните  маршрути на линии 7,20,23 и 209 се запазват до отваряне на кръстовището на булеварда за движение посока център.
Няма промени в обслужването на линии 10 и 12 - запазват се въведените обходни маршрути.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5742 on: 27.03.2019, 17:23:40 »
Толкова добра синхронизация в ДАП-а скоро не бях виждал. :fan:

7049 заместваше 7068 на 409, направи курса до Аксаково, наобратно на ЕЛПРОМ /за център/ 7068 ни чакаше и ни прекачиха. :fan:

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5743 on: 27.03.2019, 18:25:03 »
Не е за първи път подобна гимнастика. Също съм правил такова прекачване по 14, преди някоя друга година.
Че то по маршрута на 409 няма компрометиран от свлачище път... Да не са ровили някъде, че да де слегнала пръстта и да е потънала кръпката от ремонтите от последните години на ВиК и прочее?

Online Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5744 on: 28.03.2019, 17:05:51 »
Градски транспорт" във Варна търси средства за закупуване на нови автобуси

Quote
18 нови автобуса могат да се движат в морската ни столица. В момента от "Градски транспорт" водят преговори за отпускането на средства по проект "Джесика" с представител на фонда към Министерство на финансите за закупуването на новите превозни средства. Това съобщи изпълнителният директор на фирмата инж. Злати Златев.   "Засега нещата са на ниво преговори и нямаме гаранция, че това ще се случи, но се работи активно по въпроса. Имаме желание да закупим 20 нови съчленени автобуса, но по този проект ще могат да ни отпуснат евентуално финансиране за 18. Нужни са ни около 10 млн.лв. Вече имаме достатъчно солови автобуси, а практиката показа, че са нужни повече съчленени автобуси за линиите ни в града", коментира инж. Златев.  Той допълни, че в момента "Градски транспорт" има нужда от 10 шофьора и призова всеки желаещ да се обърне към управлението на фирмата. По думите на Злати Златев, има вероятност след като бъде пуснат ремонтираният бул. "Цар Освободител" с новото кръгово кръстовище, задръстванията в града да бъдат малко облекчени и автобусите да се движат по-спокойно и без закъснения. До този момент натоварването в участъка е голямо, което допълнително изнервя шофьорите.
 

Offline Forest1865

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5745 on: 28.03.2019, 20:37:33 »
Ами г-н Златев "организирайте" пак един курс за набиране на десет шофьора!Идва летния сезон  "кадрите" се преориентираха към трансферите,а младите слязоха на земята!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5746 on: 29.03.2019, 20:42:29 »
Айде пак това натягане за съчленени автобуси... не си оправят системата и да стане удобно за всички страни. Кретени!

Иначе Транстриумф си продава двуетажните кабриолети и травелския Юнкер 9507.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5747 on: 30.03.2019, 15:24:31 »
Искам да благодаря на dj_the_bus и всички други отзовали се на питането ми от преди 2 страници тук:
https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=4943.msg100199467#msg100199467
В крайна сметка си наехме 2 автобусчета и благополучно пристигнахме- децата вече програмират, а ако искате да се запознаем на живо може да дойдете тази седмица в Творческия Дом на БАН.
« Last Edit: 30.03.2019, 15:28:01 by iashu »

Online Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5748 on: 01.04.2019, 22:36:42 »
Варненци все още чакат всички автобусни линии да станат с електронно билетче
Quote
Варненци все още са в очакване всички автобусни линии на градския транспорт да са с електронно билетче. В началото на година кметът Иван Портних обяви, че от март цялостното преминаване към електронни карти и билети трябва да е факт. Вече е началото на април, а заявката все още не е изпълнена.

Още през януари градоначалникът обясни, че всички линии са във функционална готовност да се обслужват чрез електронни билетчета. До средата на февруари трябвало да завърши дооборудването с необходимата техника на новите автобуси и на наетите от Пловдив, припомня Moreto.net.

В началото на 2019-та стана ясно, че за заработването на системата е необходимо да бъдат приети новата тарифна схема и новата транспортна схема. Такива до момента обаче не са разглеждани и гласувани от Общински съвет.

„Целта е от март месец да постигнем на практика цялостно преминаване към електронни карти, електронни билети, за да се приключи с хартиените такива. Надявам се, че ще бъде приета такава нова тарифна схема, която да е полезна и удобна за ползвателите на обществената услуга. Да включва и опцията с прекачванията и това да бъде отразено в стойността на месечните карти.“, заяви през януари Портних.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5749 on: 01.04.2019, 23:16:12 »
Тези обещания ги слушаме от 5 години и все още си чакаме нова транспортна и тарифна схема. Не знам защо за момент бях оптимист, че ще се размърдат предизборно. А кмета нека продължава с празните обещания и измислените срокове за изпълнение, мандатът му е към края си и тогава той ще има да чака някой да гласува за него. :rolleyes:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5750 on: 02.04.2019, 04:30:43 »

Това е предаване, където в началото говори прокуристът на ДАПа- инж. Злати Златев.
Тук определено имам лични пристрастия... С всяко следващо интервю оставам с впечатление, че е единствения, който го е грижа за транспорта. Единствено не бих се съгласил, че им трябват съчленени автобуси. Соларисите са предостатъчно да оперират там където е нужно. Отново бих аргументирал твърдението, че е постижимо с разумно таксуване и адекватна мрежа с адекватни интервали. Но както си проличава от интервюто- над главата му има общински съвет, който явно нехае за ситуацията.
Глад за шофьори- коментирали сме го, а и думите на инжинера са много точни и правилни.

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5751 on: 02.04.2019, 09:55:36 »
Няма как да се подлъжат млади кадри към този бранш, не и с тази заплата.Съществуват следните групи водачи в момента:

1.Пенсионирани, които получават и пенсия, и заплата, като това ги лишава от повечето проблеми - 50 %.
2.Пред пенсия, за които не си струва главоболията и нервите да променят нещо - 30 %.
3.Лизачите, които получават нови автобуси и разни ползи от подмазването и връзките с началниците - 15 %.
4.Младите кадри, които чисто и просто си работят и теглят вола - 5 %.

Вчера дори разбрах, че някои от младите(хем на Солариси) кадри са напуснали и пренасочили към други фирми.Отделно има и хора, които напускат и се връщат към предходните си фирми - Транстриумф, Ченсфилд и прочие.

Заплатите са 800-900 лв., а не 1300-1400, както бе написано в една от статиите.1100-1300 е брутото, от което никой не хваща ползи от това.Дори водачи със стаж 30 години взимат 800-900 лв., което е абсурдно.За в София разбрах, че се преборили за 1800 лв. нето, като дори щели пак да излизат на протест.

Като изключим заплатите идват и фактори като липсата на елементарни ремонти по автобусите.Едва ли не трябва да се молиш, едва ли не да плащаш, за да ти направят и най-малкия ремонт.Всичко е на изпарения, доизживяване, късмет най-вече.Предвид начина на експлоатация от водачите и съмнителната поддръжка на автобусите, силно се надявам да няма някой блъснат автобус пълен с хора.Представяте ли си какви щяха да са последствията, ако същата политика се ползва в авиацията?

Тапите няма да спрат.Ще стават по-големи!
« Last Edit: 02.04.2019, 09:57:41 by skin »



Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5752 on: 02.04.2019, 09:58:18 »
Варна не може да бъде обслужвана с автобуси без желязна организация на транспорта, защото изисква максимума и отгоре на тоя вид транспорт за този трафик, за тези пътища, за този пътникопоток.
Що се отнася до изборите - там ако изберете пак Потник или друго недодялано човече ще се събере много за изстрадане още. Тва от 1999 та до 2019 са си 20 години без нормален човек начело на града!

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5753 on: 02.04.2019, 19:58:53 »
Няма как да се подлъжат млади кадри към този бранш, не и с тази заплата.Съществуват следните групи водачи в момента:

1.Пенсионирани, които получават и пенсия, и заплата, като това ги лишава от повечето проблеми - 50 %.
2.Пред пенсия, за които не си струва главоболията и нервите да променят нещо - 30 %.
3.Лизачите, които получават нови автобуси и разни ползи от подмазването и връзките с началниците - 15 %.
4.Младите кадри, които чисто и просто си работят и теглят вола - 5 %.

Вчера дори разбрах, че някои от младите(хем на Солариси) кадри са напуснали и пренасочили към други фирми.Отделно има и хора, които напускат и се връщат към предходните си фирми - Транстриумф, Ченсфилд и прочие.

Заплатите са 800-900 лв., а не 1300-1400, както бе написано в една от статиите.1100-1300 е брутото, от което никой не хваща ползи от това.Дори водачи със стаж 30 години взимат 800-900 лв., което е абсурдно.За в София разбрах, че се преборили за 1800 лв. нето, като дори щели пак да излизат на протест.

Като изключим заплатите идват и фактори като липсата на елементарни ремонти по автобусите.Едва ли не трябва да се молиш, едва ли не да плащаш, за да ти направят и най-малкия ремонт.Всичко е на изпарения, доизживяване, късмет най-вече.Предвид начина на експлоатация от водачите и съмнителната поддръжка на автобусите, силно се надявам да няма някой блъснат автобус пълен с хора.Представяте ли си какви щяха да са последствията, ако същата политика се ползва в авиацията?

Тапите няма да спрат.Ще стават по-големи!

Тапите няма да спрат и ще стават още по-големи едно заради разсипията в транспорта, второ заради адски скъпите карти и липсата на такива практически за цялата мрежа и не на последно място заради това, че за варналията колата и отиването и до кенефа с нея е просто въпрос на "престиж". Идвал съм на море и през "ония" години, дори и тогава транспортът беше адски неуреден и претъпкан, не като сега, разбира се. Ако бяха пуснали тролеите до Дружба и Златни пясъци (трасето до Почивка е направено с тази перспектива), работата поне малко можеше да се оправи......Иначе отдавна имате нужда от трамвай, дори и в посока Златните. Вижте Сараево, който е със същите размери, че и война имаше там, сега трамваите са през три-четири минути...Един вече възрастен чех, който пише книги относно исторята на автобусите и тролеите Шкода, Кароса и т.н., ми е разправял, как навремето, като 10-годишно дете, когато са били рейсовете с ремаркетата, се е качил в такъв, претъпкан до неузнаваемост, и го е оповръщал. На всичкото отгоре, шофьорът го е набил, понеже е вдигнал гюрултия как може да е такава блъсканица, и му е казал "Тук ще стоиш и няма да мърдаш!". Данданията е стигнала чак до Чехословашкото посолство, понеже при тях още тогава  е било забранено да се бият децата, при нас си беше практика....
« Last Edit: 02.04.2019, 20:23:50 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5754 on: 02.04.2019, 21:23:24 »
Ох тия тролейчинценца... И какво ще промени ако има трасе до Дружба? Не виждам какво толкова допринася.
Проблемите, за милионен път се коментира, че идват най-вече от неадекватната система на таксуване. Абсурдно е това определяне на е-така цени на билети. Аксаково-Златни пясъци е 35 км. по 409 и е 3 лева, а КЗ-Долище 19,7 км 2,60. Картите- там е болна, много болна и изтъркана тема... Това най-много докарва Пумиярна (Варна) до ситуация на неизползван градски транспорт. Използват го само ученици и пенсионери, по неотложност, а не по желание. Абсурдно е... направо е противно,  за тази имитация на населено място с още по-голяма имитация на обществен транспорт да се искат 93 лева (280 за 3 месеца) за всички линии и то само на Градски транспорт (без 409 и аксаковските). Споменавал съм някъде, че цялата логика за управление на градската мобилност и уличната среда е супер сгрешена в масата градове в България. Спирките се дават на концесия, делят се дейностите, общината прибира свободно наемите от павилиони и рекламни пространства, а остава градския транспорт да работи за собствена сметка, което произвежа л*йна каквито са в Пумиярна (Варна). Като се сложи и нехайството, некомпетентността, нежеланието на властимащите картинката е... виждате си я сами.
 Вече автобусите са сравнително нови- най-накрая се разкара мъчението Икарус и Шкода 1*Тр. Ако Мерцедесите се пръснат по всички линии, без да има "елитни" няма да се усещат толкова много.

За тъпият български манталитет и културата на автомобилизма- това е болест на цялата страна. Тия дето са големите еколози и протектори на градския транспорт, организатори на всевъзможни НПО-та и организацийки не стъпват в обществен транспорт, тъй че няма нужда да се коментира. Имах проблеми с една колежка, която упорито не можеше да се примири, че в Германия ползването на личен автомобил за растояние от 3 км ти излиза прекалено скъпо и за местните изглеждаш глупаво, вместо S-bahn който взема разстоянието за 3 мин.  Е трябва да повървиш до спирката 5 минути, но определено е по-компактно и удобно...

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5755 on: 03.04.2019, 10:25:21 »
Тролеи до Златните са излишни след появата на метановите автобуси. Просто няма да си заслужава заради сезонността. Но са нужни из града.
Обаче те не могат да дадат в броя превозени пътници нищо съществено спрямо автобусите. Така, че да подходящи за дълги маршрути без свръх голямо натоварване както е при 88,86,82. За да се оттърве човек от 148 качествено е нужно нещо релсово изградено извън големия автомобилен трафик. Т.е. най-лесно е да е го разположиш вкопано в земята и отгоре му да преминава булеварда. Правенето на надземни участъци ще срещне отпор в живеещите в околните сгради на булевардите.

« Last Edit: 03.04.2019, 11:37:44 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5756 on: 06.04.2019, 09:50:49 »
Малко е излишно вече, но нямах време, но това бяха вчерашните гимнастики:




А снощи имаше доста готина катастрофа пред Катедралата.Отломките още стоят на площада.Учудващо е, че няма пострадали на спирката на козирката.

А днес по необяснима причина мотористите са излезли отново и площадът е затворен.Автобусите минават по Съборни, като продължават по Иван Асен(за 409 иде реч, предполагам и другите).
« Last Edit: 06.04.2019, 12:21:44 by skin »



Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5757 on: 06.04.2019, 16:09:40 »
Обичайно за районът нещата си вървят от зле към по-зле  :fan:
Линиите по от аксаковска община имат скок в цените на билетите от понеделник, 7-ми април. Предполагам това е инициирано от превозвача. Ако това е така- верно трябва да сложат надпис под рекламите на превозвача "Транстриумф сериозно вреди на градския транспорт". Скокът в цените е ужасен... Има наистина безсмислени и алогични промени в цените.
По ред от Варна към Каменар става 1,50, като при ДАПа се запазва 1,30. Съответно ще изтърват конкуренцията с 23...
Варна - Куманово става от 1,80 на 2,50... направо алогизъм от всякъде, защото до Кичево от 1,80 става 2 лева. Представете си първия курс на 24 когато е до Кичево. По-далечната спирка я плащам по-евтино... тъпичко.
Драстично е при 33- Климентово от 3,60 на 4,50, а Кантарджиево от 4,00 на 5 лева

Нещо с което малко се съгласявам, е че при 43 и 49 от Аксаково до Игнатиево и Припек билетите от 70 и 80 ст. стават на 1 лев.

Има безсмислица по 52. Там от Варна до Ботево билетът става от 4,50 на 5,00 лева. Но от Аксаково се запазва на 3,50. Което значи, че ми е по-угодно да си купя билет до Аксаково и после да си доплатя за втори билет от Аксаково до Ботево. Същото е с Капитан Радево- от Варна става на 4,50, но от Аксаково се запазва на 3 лева. Интересното е, че Радево е след Крумово, където Аксаково-Крумово е 3,50.
Други цени вижте в обявлението:

Определено с тоя скок още повече пътници ще слязат от тази имитация на транспорт и ще се завъдят още повече споделени и нелегални превози.


Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5759 on: 09.04.2019, 17:30:50 »
В сила от 8-ми април, Транстриумф разреди курсовете на 43, 49 и 54, като вмъкна курсове от и до Аксаково.

За делник картинката е следната:
43 и 49 от Варна:
05:20, 05:50, 06:50 49 от Аспарухово до Доброглед, 08:00, 08:55 49 от Аспарухово,
10:45, 11:30, 12:00 49 от Аспарухово до Доброглед, 13:20, 14:30 49 от Аспарухово до Доброглед, 15:30, 16:30, 17:40 от Аспарухово, 18:30 49 от Аспарухово до Доброглед, 18:30 49 от Аспарухово до Доброглед, 19:30, 20:30

от Слънчево до Варна
06:20, 06:50 49, 09:00, 11:45, 14:20, 16:30, 17:30 49, 18:45, 20:20

От Игнатиево
05:00, 06:00 49, 06:30, 07:00 49, 07:50 49 от Доброглед, 09:10, 09:50 49 от Доброглед, 11:55, 12:50 49 от Доброглед, 14:30, 15:30 49, 17:40 49, 18:00 49, 19:40 49 от Доброглед, 21:30

курсовете в черно са 43, в синьо- 49

скъсените курсое от Аксаково:
43 са в черно като се отива до Слънчево, а със синьо са курсовете 49 до Игнатиево
07:10, 08:00, 10:10, 13:00, 14:30, 15:30, 17:40

от Слънчево/Игнатиево:
07:30, 08:30, 10:30, 13:20, 15:00, 16:00

Курсовете до Слънчево съвсем се разреждат... Надявам се това да не завърши с потрошени автобуси от местното население. Особено сутрин се появява дупка от 2:45 ч. между курсовете от и до Варна. 

54
от Варна:
05:00 до Любен Каравелово, 05:40 до Зорница, 06:50 до Засмяно, 11:15 до Засмяно, 14:20 до Любен Каравелово, 17:30 до Зорница, 19:20 до Любен Каравелово

от Аксаково
05:30 до Любен Каравелово, 06:10 до Зорница, 07:20 до Засмяно, 08:50 до Любен Каравелово, 11:00 до Любен Каравелово, 11:45 до Засмяно, 14:50 до Любен Каравелово, 16:30 до Изворско, 18:00 до Зорница, 19:50 до Любен Каравелово

от селата към Аксаково/Варна
05:50 от Любен Калавелово, 06:30 от Зорница, 08:00 от Засмяно, 09:30 от Любен Каравелово, 11:30 от Любен Каравелово, 12:30 от Зорница, 12:40 от Засмяно, 15:20 от Любен Каравелово, 17:00 от Изворско, 18:30 от Засмяно, 20:20 от Любен Каравелово

Тук пак малко е недомислено, защото примерно по обяд се скупчват автобуси през 30 мин.

Курсовете от и до Аксаково се изпълняват от отделен автобус (сега това са 2125 или 2126) и са с кондуктор. Тва последното съвсем ми губи смисъла на тази рокада... Общо взето за началото на тази седмица Транстриумф засипва с новини, коя от коя по-лоши.
Интересен факт е, че нито една от рокадите- тази в разписанията и билетите не е минала през общинския съвет на Аксаково. Това нещо ми подклажда интереса да взема да навъртя малко телефонна сметка.