Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 416842 times)

Online pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 490
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5260 on: 12.05.2018, 22:50:47 »
Фалшиви ученически карти за градския транспорт във Варна
http://news.bnt.bg/bg/a/falshivi-uchenicheski-karti-za-gradskiya-transport-vv-varna
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1215
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5261 on: 13.05.2018, 09:31:12 »
Карсан Джест във Варна беше 0283 мисля. Същият беше на тестове близо месец във Варна основно на 51. Някъде другаде мисля че също бяха го завъртели.

В Добрич- имат към 5 такива.
В Силистра имат към 3-4 мисля.
Летище Франкфурт също имат Карсан Джест, но и Карсан Атак. Второто ми се вижда доста по-подходящо и използваемо във Варна.
В Бургас също има 4 или 5 броя,не съм много сигурен за бройките,може би лятото ще направят 2 години и се движат по линия 9.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2365
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5262 on: 13.05.2018, 22:52:52 »
Едно интервю с Портних в което се открояват няколко и интересни неща:
Quote
Беше анонсирано, че в края на месец април ще бъдат закупени нови 15 автобуси. Какво се случва с тях, кога реално ще са част от парка на общинското транспортно дружество?

Не,не, действителният срок за подписване на договора с изпълнителите е края на юни. ("Новите автобуси се очаква да пристигнат в края на м. март"- инж Злати Златев, изп. директор на "Градски транспорт" ЕАД). Поетапно те ще започнат да пристигат. Искрено се надявам да е по кратък срока, но всъщност и там всичко е свързано с технологични срокове на изпълнение. Така че, новите 15 автобуси може да ги очакваме най- късно до края на юни.
Първо се говореше, че ще идват в началото на март, но тогава дойде само прототипът, след това щяха да идват в началото на май, а сега остават за края на юни...

Quote
А интелигентните транспортни схеми, които също са част от втория етап на проекта "Интегриран градски транспорт"?

Там вървят процедури по проектиране. Там срока на изпълнение е до 2021-ва година. Разбира се, това е крайния срок, надявам се, че нещата ще се случат по бързо. Но, тук коментирайки интелигентните транспортни схеми по линия на проектите за градския транспорт, нали трябва да е ясно и, че вече реализираните фази като билетна система, система за контрол на трафика и даване предимство на автобусите, информационната система за пътниците, контролния център всичко това е изградено. Но някои от компонентите не могат да бъдат пуснати защото има юридически, процедурни, организационни проблеми.

Още обжалвания? Билетната система беше пусната тестово по линия №10, но така и не функционира в останалите автобуси от градския транспорт, нито по спирките.

Точно така, тестово беше пусната една линия, системата принципно работи, но за да заработи в пълния обем трябва да се случат редица неща. Трябва да бъде приета нова транспортна схема, нова тарифна схема от общинския съвет. Истина е, че и строителството на новия булевард всъщност забавя леко този процес. Виждаме, че към момента високоскоростното трасе или така наречения BRT коридор няма как да функционира. По проект би следвало по него да се движат автобуси през 3 минути. При този трафик и строителни дейности в града това е невъзможно. За това, всичко което говорих до сега, ще се въвежда поетапно, за да е в истинска услуга на гражданите.

BRT коридора си го представям като участък в който се движат само автобуси, без да влизат там леки автомобили. Нещо което не се случва по бул "Мария Луиза". А по схема на интегрирания градски транспорт, там има високоскоростно трасе.

Минава, разбира се, да. Но няма как да има отделно платно само за автобуси. Но тук се надяваме на контролирането на кръстовищата и светофарните уредби, че ще доведат до по висока степенна редовност на колите от градски транспорт.

Мисля че, след пускането на новия бул. "Васил Левски", другите три основни булеварда ще се разтоварят.
Все още не е пусната в експлоатация, така чаканата билетна система и кметът дава някакви много неясни обяснения, но това не пречи да се провеждат поръчки за някакви “интелигентни системи”, които са част от втория етап на “Интегриран градски транспорт”  :fan: От казаното по - горе можем да съдим и че BRT коридор няма и няма как да им, заради големия трафик по основните булеварди, но въпреки това парите са усовоени(което е и най - важното). Адмирации за кмета и общината  :fan:  :fan: :fan:

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2477
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5263 on: 13.05.2018, 23:04:39 »
За автобусите се говореше, че ще дойдат началото на МАЙ.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1550
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5264 on: 17.05.2018, 13:17:58 »
Доколкото знам, от вчера 17А, 20 и 39 минават по стария си маршрут по бул. Приморски.



Offline DjeimsBond85

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 507
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5265 on: 21.05.2018, 17:07:16 »
209 днес не минаваше през военна болница а караше направо заради някаква катастрофа...!Неизпълнен курс на 209 в 14 часа!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4836
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5266 on: 24.05.2018, 03:36:57 »

„Градски транспорт“ ползва 58 стари автобуса

От Тедомите , предвид постоянното киснене в сервиза, не виждам някой от 10-те да е навъртял над милион и половина километра за 10г. :rolleyes:

За старите автобуси изказването също е много пресилено. Може да има отделни бройки, които са проблемни и са на доизживяване, но не и всичките. Просто са се стиснали за качествени ОР.  Добре отремонтирана О345ца/О405ца може да се движи още доста време.

А за билетчето, предвид неадекватната услуга, която се предоставя, най-вече след поемането на всички линии, просто е нелепо. Как винаги са на загуба не мога да си обясня. Цената на дизела (респ. нефта) е променлива, но през последните години се движи все около два лева и няма чак такива разлики, както когато беше станал 2,6 лв. Взеха най печелившите линии, карат 71 нови автобуса и 30 тролея и продават най-скъпите абонаментни карти в България. И отново губят. Сравнявят се с Бургас, но са доста далеч от услугата, която  се предлага там. Нека направят лев и 30 билета, но да се сгъстят разписанията, да пуснат нощен транспорт, да се пуснат някакви преференции. В София билетът е 1.6 лв., но там картите са доста по - достъпни, както и кочаните с билети. Ако при сегашното положение това се случи , дори да не бутат цените на картите, ще загубят доста пътници. :rolleyes: 
« Last Edit: 24.05.2018, 03:42:34 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1550
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5267 on: 25.05.2018, 03:27:42 »
И частите били скъпи!Да видим като падне гаранцията на "новите" вече стари Солариси какви ще са резултатите.

А за цената на горивото... не знам каква е цялата схема и дали цената е вярна, но от доста време тя е 1.85

Та наистина, да губиш с малко линии, след това да губиш и с повечето линии в един град... странна логика.
« Last Edit: 25.05.2018, 03:29:43 by skin »



Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2477
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5268 on: 31.05.2018, 20:45:04 »
Обслужване на линия 209 Бърз от 01.06.2018 г.

Курсовете на линия 209 Бърз от бл. 407, делник, празник ще се обслужват с начален час:
05:30, 06:40, 07:40, 08:40, 09:40, 13:20, 15:40, 16:40, 18:40, 19:40, 20:40, 21:40.

От Панорама: 06:25,07:40,08:40,09:40,10:40,15:05,16:40,17:40,19:40,20:40,22:00,22:40.

Напомняме Ви, че тези курсове преминават през Базар Левски, не обслужват Военна болница и МБАЛ "Св. Марина".

ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ ЕАД-ВАРНА
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1550
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5269 on: 01.06.2018, 17:25:41 »
И една друга тайна новина, която става от уста на уста, разбира се:



Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5270 on: 01.06.2018, 18:04:25 »
Въвеждането на еднопосочно движение в този участък не изглежда добра идея - улица Козлодуй не е толкова тясна и се натрупват прекалено много линии по Бачо Киро включително сравнително редовни с интервали около 15 минути в пик. :rolleyes:

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1550
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5271 on: 01.06.2018, 20:40:05 »
И на мен ми харесва по Козлодуй, но постоянно има спрели коли, понякога дори камиони и доста пречат.И без тях е леко на тръни разминаването, камо ли с тях.

За 23 доколкото разбрах от Колхозния пазар чак на гарата ще спира, при това на входа на гарата.След това върти на кръговото и тогава обръщач.Щеше да е по-добре да спира на Полиграфията, в посока център и оттам вече към гарата покрай билетния, вместо да прави толкова въртележки...



Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1819
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5272 on: 04.06.2018, 18:01:30 »
Най-накрая се сетиха да направят това с Козлодуй и Бачо Киро. Бачо Киро е доста по-широка улица. Така или иначе нито една от изброените линии не спираше на спирки между Катедралата и ЖПГара, освен 18/А и 40 на сп. Благой Касабов (по оригинално му на времето тръгваха от Македонски дом). И до ден днешен не мога да разбера защо бяха затворили част от Бачо Киро за частни автомобили, при все, че е по-широка, удобна и безопасна от Козлодуй.

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1550
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5273 on: 09.06.2018, 08:20:43 »
На 13 пак промяна:



Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4836
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5274 on: 13.06.2018, 15:36:09 »
Автобусният билет във Варна да стане 1.5 лв. иначе "Градски транспорт" щял да фалира.

Да фалира, че а дано дойде някоя по свястна и по-малко крадлива фирма. :help:
Билетчето принципно е от 2008ма на тази цена , а от тогава дойдоха доста нови автобуси . Преди горивата им бяха виновни, сега заплатите и жизнения стандарт им виновни... За пореден път нямам думи. :help: Разбирам да се предлага качествена услуга , но в момента и левче им е много. За немските Мерцедеси, които повече от 10 години са във Варна и лятото са подвижни сауни те трябва да ни дават пари да се возим, а не ние.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5275 on: 13.06.2018, 16:18:47 »
1.50 лв е прекалено много за градските линии дори за билет валиден 60 минути и позволяващ прекачвания. :help: Подобна цена би била адекватна за билет валиден 60 минути с прекачвания и валиден за крайградските линии примерно до близките села, Свети Константин и Елена и т.н. Да не говорим за безумните цени на картите и липсата на нормална карта за цялата градска мрежа, в София поне има карти за цялата градска мрежа на нормални цени - персонализираната месечна струва малко над 30 билета, неперсонализираната приблизително 38. :help:
« Last Edit: 13.06.2018, 16:28:35 by V.Peichev »

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2477
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5276 on: 13.06.2018, 16:35:15 »
Извинявам се, прочел съм грешно.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1550
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5277 on: 13.06.2018, 20:01:11 »
1.50 лв е прекалено много за градските линии дори за билет валиден 60 минути и позволяващ прекачвания. :help: Подобна цена би била адекватна за билет валиден 60 минути с прекачвания и валиден за крайградските линии примерно до близките села, Свети Константин и Елена и т.н. Да не говорим за безумните цени на картите и липсата на нормална карта за цялата градска мрежа, в София поне има карти за цялата градска мрежа на нормални цени - персонализираната месечна струва малко над 30 билета, неперсонализираната приблизително 38. :help:

Преди няколко години билетът до Константин и Елена бе 1.60 лв.Не цената на билетът трябва да се сменя, а помощта на общината за дружеството.
Относно картите... не знам в София какъв е пътникопотокът, но във Варна с тези "незадоволяващи цени на картите", 90 % от пътниците са пенсионери.Возят се редовно и в пиков момент, и нищо чудно още повече да гонят работещите от автобусите.Не всеки може да търпи да мирише на мърша целият автобус през целия ден.

Преспокойно може дружеството да се преименува на Пенсионерски траспорт Варна ЕООД.  :crazy:



Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2138
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5278 on: 13.06.2018, 20:30:43 »
Ами точно това е проблемът при вас, че картите за хора без преференции са скъпи, също и тези за ученици, студенти и т.н. Пенсионерите по цял ден нямат какво да правят, освен това сутрин има малко хора по пазарите, търговците тъкмо са заредили и съответно могат без много калабалък да си вземат зарзават. Ето за това се блъскат и в пиковите часове, и в София е същото. Но в София умишлено вдигнаха билетчето, а картите не, за да се толерира хората да пътуват основно с карти. Така е навсякъде в нормалните държави - скъпи билети, но евтини карти. Така който пътува редовно, дори всеки ден за работа само сутрин и вечер, с карта ще му е много по-изгодно. Проблемът в София е все още възможността за минаване "метър" - държиш си билетчето в джоба и го дупчиш само, ако видиш да се задават контрольори. А във Варна - извънредно скъпите карти (да не би ДАП-ът да се "мине" от редовно пътуващи), които на всичкото отгоре не важат за селата и курортите, отделно говняната история с една от най-натоварените линии - 409 и с това, че Аксаково стана отделна община, съответно с многото селски рейсове, които въпреки че обслужват градската част, са в квотата на Аксаково - за тях също картите не важат. В Будапеща, който е колкото 3-4 Софии, има купища линии, излизащи извън административните граници на града и общината, и въпреки това стандартните билети и карти важат за целия маршрут, до крайната спирка, доплащаници няма. Само за крайградската електричка, която е на отделна компания, градските билети и карти важат само в границите на общината на Будапеща, нататък се доплащат добавки. Също там не знаят какво е карта за една линия.
« Last Edit: 13.06.2018, 20:33:45 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline DjeimsBond85

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 507
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5279 on: 14.06.2018, 19:51:24 »
Иначе 109  май няма изгледи да се движи вече ... 9 ката след ремонта дали ще я пуснат до република?Иначе е хубаво решение 9 да ходи и до панорама и ривиера да се надяваме да остане така!