Author Topic: Идеи за оптимизация на транспортната схема  (Read 22216 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Реално Стара Загора, Варна и Бургас ще станат трите мегаполиса, където ще се развива икономиката и производството у нас. Пловдив и Русе ще догонват...
Така че - защо не и метро :P

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Да се строи метро в Стара Загора е оригинална,но непостожима идея.С транспортния потенциал на Стара Загора това метро няма да може да се изплати с години,камо ли да почне да трупа печалби.Много по-добре би било да продължите с подобрение на тролейбусния си транспорт в европейски такъв :)

Иначе много хубаво сте го предвидили с цели 3 диаметъра :D:D

И понеже чак сега виждам поста на Еугенио от февруари за линия 28 - не познавам вашия град но съм готов да се обзаложа,че едва когато спрат или пренасочат автобусната линия 51 която дубира 50% от 28 тролея ще стане рентабилен до там!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Недейте използва думата "мегаполис" за градове от този порядък. В Бугаристан, а и в доста по-напреднали от нас държави такова нещо няма! Мегаполиси има например в Япония, където няколко града с население от два-три милиона нагоре практически са се сляли. То самата дума означава група от няколко града с население над милион, които са се обединили в един. Тъй че в нашата "мила" родина за такова нещо и дума не може да става. Така едно време сърбите се бяха изцепили за създаването на белградско-новосадски мегаполис, нищо че двата града са на 180 километра един от друг.

Иначе наистина извън всякакво съмнение е необходимостта от изграждане на скоростни релсови транспортни системи - скоростен трамвай или леко метро - в градовете Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора. Даже за Пловдив някъде из интернет имаше разработен проект от българин, работещ в университета в Карлсруе. Варна отдавна има нужда от трамваи. В тази връзка не знам какво стана с проекта за монорелсова железница, която би могла да се изгради със средства от ЕС. Още през далечната 1988-а година, пътувайки с автобуса от Златни Пясъци към града оповръщах последния, понеже ми стана лошо не от "спортно" каране, а от невъзможност да се диша вътре защото хората бяха като сардели. Нормален транспорт не се гради с автобусни линии, отдадени на концесия на близки до общинските власти фирми по закона за автомобилните превози, по които се движат пушещи  10-15 годишни таралясници не знам коя ръка. В добавка няма абонаментни карти или ако има, те не важат за всички линии, защото отделните маршрути се обслужват от различни фирми. Чакай бе, мен като клиент какво ме интересува от коя фирма се обслужва определена линия. За тролеите пък не говоря - в Стара Загора не знам как е, но във Варна са ги заe*али тотално. За Пловдив пък въобще не искам да говоря...

А вижте какво става в Адана, Измир, Бурса....
« Last Edit: 29.03.2010, 13:08:13 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline eugenio

  • Moderator
  • Запален по ГТ
  • ********
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Трамвай по бул. "Цар Симеон Велики" през пешеходната зона? - Може! Ала любопитно ми е само как ще се проектира и реализира той извън тази зона по булеварда, когато в момента е свободно за движение само едно платно (от две) в посока, а другото е заето за паркиралите автомобили. А и дори да се реализира подобен проект по бул. "Цар Симеон Велики" от Студентски град до кв. "Зора" както и по бул. "Св. Патриарх Евтимий", това ще означава бавна, но сигурна смърт за тролейбусното дружество.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Вместо метро, защо не го нарекат трамвай, много по-добре би звучало?!  ;)

Offline vst

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Стара Загора винаги е летяла в облаците, без кой знае какъв резултат, пример с това е тролея до ЖП Гарата вече 15 години! Вместо трамвай или метро  :D :D :D (на последното мога само да се изсмея), да взeмaт пример от Община Плевен и да реализират проекта за разширение на тролейбусната мрежа до кв. "Зора", Тракийски Университет както и на запад по бул. "Ген. Столетов" от бул. "Руски" с парите от "Устойчив градски транспорт" по програма "Регионално развитие", които сега влзиат в Общината! И ако евентуално се изгради този тунел под бул. "Цар Симеон Велики" да се измести тролейбусната мрежа от ул. "Ген. Гурко" в този тунел. С това трафика ще се и облекчи значително. Eugenio
Тунелът би могъл да бъде уникално решение, но пък и глуповато да се влагат пари в такова съоръжение, след като има Гурко.

Мисля си, че много изгодна линия би могла да бъде, ако пуснат линия, която да тръгва от Железник, да минава през БКП-то, да слиза по Славянска, да минава през Гарата, да се качва отново на Славянска и да има спирка на Автогарата, от там да се качва на Патриарх Евтимий, след това по Цар Симеон и до Зора, като линията е по-редовна за сметка на 13-ката? Определено редовността на тази линия (поне в началото, докато хората свикнат с нея) би гарантирала използването й до гарата и автогарата и би привлякла доста пътници, не мислите ли?

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Ето какво пише вестник "24Часа" за развитието на градският транспорт в Стара Загора –със задна дата от януари 2005г
« Last Edit: 04.06.2010, 08:50:41 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Разбрах, че в днешния брой (11.07.2010) на вестник Национална Бизнес Поща има статия за евентуален строеж на метро в Стара Загора.  :rolleyes:

Може ли някой да сканира статията или да я щракне с фотоапарат, за да може да я видим всички във форума?

Благодаря предварително!!!  :)

Offline vst

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Аз пък мисля, че 3 и 8 трябва да има следния маршрут: след като стигнат до Хаджи Димитър и Славянска, да си ходят до гарата и от там да правят десен завой към автогарата по бул. Славянски (няма автобусна линия, която да обслужва автогарата, а това е срамота за един голям град) и след това да завиват от Славянски към Патриарх Евтимий и да си поемат по същите маршрути.

Offline eugenio

  • Moderator
  • Запален по ГТ
  • ********
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Да, но пък така кв. "Казански" и кв. "Три чучура - юг" ще останат без връзка с ул. "Ген. Гурко" и ЦГЧ, където е основния пътникопоток. Ако беше удобно и 13 и 14 и 17 и 51 да минаваха през ЖП гарата и Автогарата. Но хората от центъра трябваше да слизат до тях.

Offline eugenio

  • Moderator
  • Запален по ГТ
  • ********
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Ето така би изглеждало идеалното разпределение между тролейбусните и автобусните линии към момента:
« Last Edit: 10.10.2011, 23:19:03 by eugenio »

Offline eugenio

  • Moderator
  • Запален по ГТ
  • ********
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Чудесно би било ако в Стара Загора се обмисли и лансира идея за експлоатация и на електробуси! Паралелно с обновяването на тролейбусния парк, те биха могли да заместят част от автобусите в града. Такива ековозила на батерии могат да бъдат собственост на "Тролейбусни превози" ЕООД, като ще оперират в районите без въздушноконтактна мрежа, а именно по линиите с номера 3,8,13,14,51,20,4 и 12 в пиковите часове. По крайградските линии електробуси трудно ще се наложат заради по-дългите разстояния там. Тролейбусите ще продължат да обслужват своите си маршрути - 1,36,26,2 и новата 25 от Стадиона до ЖП гарата, след като се изгради тролейбусна мрежа по улица "Св. Отец Паисий".  :)
« Last Edit: 30.09.2011, 11:22:49 by eugenio »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Има и варианти за тролейбуси с резервен агрегат от батерии, а не дизелов двигател. Струва ми се, че този вариант е най-добър. Все пак все още електробусите са си скъпички.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline eugenio

  • Moderator
  • Запален по ГТ
  • ********
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
В Перник имат намерение да реализират подобен проект, който ще бъде експериментален и за Европа. Става дума за покупката на 8 електробуса, които ще обслужват така нар. "зелена линия" с разположени станции за зареждане по трасето. Те ще могат да изминават до 500 км с едно зареждане. Ще се направи и електронно наблюдение на трафика. Общата стойност на проекта е 2,4 млн. лева и реализацията му няма да елиминира тролейбусния транспорт. В Стара Загора само за 6 Електролаза, общината плати близо 2 млн. лева, които бяха далеч по-евтини от други тролейбуси.
Два от източниците: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=974301 и http://www.pernikmedia.net/bg/articles/category1/article405.html като на втория линк има и снимка на електробус.
« Last Edit: 28.09.2011, 16:34:11 by eugenio »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
В Перник имат намерение да реализират подобен проект, който ще бъде експериментален и за Европа. Става дума за покупката на 8 електробуса, които ще обслужват така нар. "зелена линия" с разположени станции за зареждане по трасето. Те ще могат да изминават до 500 км с едно зареждане. Ще се направи и електронно наблюдение на трафика. Общата стойност на проекта е 2,4 млн. лева и реализацията му няма да елиминира тролейбусния транспорт. В Стара Загора само за 6 Електролаза, общината плати близо 2 млн. лева, които бяха далеч по-евтини от други тролейбуси.
Два от източниците: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=974301 и http://www.pernikmedia.net/bg/articles/category1/article405.html като на втория линк има и снимка на електробус.

В Перник имат намерение да реализират подобен проект, който ще бъде експериментален и за Европа. Става дума за покупката на 8 електробуса, които ще обслужват така нар. "зелена линия" с разположени станции за зареждане по трасето. Те ще могат да изминават до 500 км с едно зареждане. Ще се направи и електронно наблюдение на трафика. Общата стойност на проекта е 2,4 млн. лева и реализацията му няма да елиминира тролейбусния транспорт. В Стара Загора само за 6 Електролаза, общината плати близо 2 млн. лева, които бяха далеч по-евтини от други тролейбуси.
Два от източниците: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=974301 и http://www.pernikmedia.net/bg/articles/category1/article405.html като на втория линк има и снимка на електробус.

Това е във фаза на груб проект и зависи от това дали ще бъде одобрен проекта за финансиране.И въпреки че сме една от общините с най-много спечелени евро проекти винаги проекти с толкова голямо финансиране са ни били неодобрявани поради слабия административен капацитет...

Offline eugenio

  • Moderator
  • Запален по ГТ
  • ********
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Това е във фаза на груб проект и зависи от това дали ще бъде одобрен проекта за финансиране.И въпреки че сме една от общините с най-много спечелени евро проекти винаги проекти с толкова голямо финансиране са ни били неодобрявани поради слабия административен капацитет...
В случая по-важна е конкретиката на проекта, свързана с бъдещето на електробусите и техните предимства:
Ето и един интересен материал: :) http://news.data.bg/9/auto/107613/%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9___%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%81_%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0

Offline eugenio

  • Moderator
  • Запален по ГТ
  • ********
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
По мое наблюдение могат да се направят още няколко допълнителни корекции по транспортната схема на града, с цел по-голямо покритие на обслужването и ефективност. Автобус № 17 става изцяло градска линия от Лозенец до Гр. парк, № 204 се прекратява, разкрива се № 4 (може и с малкоместни автобуси) от ВУЗ през ЖП гара и Автогара до К. Ганчев, както и тролей № 25 от ст. Берое до ЖП гара. И всичко това при условие, че се намери друго решение с крайградските линии, които е желателно да не преминават през целия град!
« Last Edit: 13.05.2012, 14:15:09 by eugenio »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
С огглед на това, че магистрала "Тракия" преминава южно от града на мен ми е интересно как ще се осъществи връзката  Север - Юг т.е.по направлението Русе - Г.Оряховица - Стара Загора - Димитровград.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Братко

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
София е единствения български град (без Скопие :P), в който има реален смисъл да се построи метрополитен. Става дума за две линии: едната от студентското градче или Богомилово до кв. Зора или през промишлената зона до Хрищени. Другата линия трябва да върви от стадион Локомотив до кв. Кольо Ганчево или още по-добре до гараж в село Загоре, като ще се свързва с междуградските автобуси по магистрала Тракия. Линиите трябва да бъдат комбинирани - надземни и подземни, а извънградското трасе е нужно, за да се постигне ефективна дължина на линиите. Стара Загора има обаче много голям проблем и това са археологическите пластове. Под града се намират руините на Верея и Августа Траяна, които стигат голяма дълбочина. Двете линии биха заменили почти изцяло наземния транспорт и биха облекчили качествено трафика в града. Много старозагорци биха слезнали от колите си, за да ползват подземна железница.