Недейте използва думата "мегаполис" за градове от този порядък. В Бугаристан, а и в доста по-напреднали от нас държави такова нещо няма! Мегаполиси има например в Япония, където няколко града с население от два-три милиона нагоре практически са се сляли. То самата дума означава група от няколко града с население над милион, които са се обединили в един. Тъй че в нашата "мила" родина за такова нещо и дума не може да става. Така едно време сърбите се бяха изцепили за създаването на белградско-новосадски мегаполис, нищо че двата града са на 180 километра един от друг.
Иначе наистина извън всякакво съмнение е необходимостта от изграждане на скоростни релсови транспортни системи - скоростен трамвай или леко метро - в градовете Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора. Даже за Пловдив някъде из интернет имаше разработен проект от българин, работещ в университета в Карлсруе. Варна отдавна има нужда от трамваи. В тази връзка не знам какво стана с проекта за монорелсова железница, която би могла да се изгради със средства от ЕС. Още през далечната 1988-а година, пътувайки с автобуса от Златни Пясъци към града оповръщах последния, понеже ми стана лошо не от "спортно" каране, а от невъзможност да се диша вътре защото хората бяха като сардели. Нормален транспорт не се гради с автобусни линии, отдадени на концесия на близки до общинските власти фирми по закона за автомобилните превози, по които се движат пушещи 10-15 годишни таралясници не знам коя ръка. В добавка няма абонаментни карти или ако има, те не важат за всички линии, защото отделните маршрути се обслужват от различни фирми. Чакай бе, мен като клиент какво ме интересува от коя фирма се обслужва определена линия. За тролеите пък не говоря - в Стара Загора не знам как е, но във Варна са ги заe*али тотално. За Пловдив пък въобще не искам да говоря...
А вижте какво става в Адана, Измир, Бурса....