Author Topic: Тайно стеснили с 40 метра бул. Тодор Александров  (Read 8604 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Quote
"Далновидни" чиновници тайно и полека са стеснили с общо 40 метра от двете страни бул. Тодор Александров, който свързва жк Люлин с центъра, алармираха пред НТ от Столичната община.
   По този начин десетки декари земя са реституирани или продадени на частници за строеж на огромни сгради като хотел Анел, офиссградата на Лукойл и Първа източна международна банка.
   Булевардът е основен момент в проекта на арх. Тодор Тодоров, спечелил конкурса за изграждане на т. нар. Западно направление на града. Замисълът е кварталът да включва освен модерни сгради, ново кметство, историческа зона и много зеленина. Проектът влезе за разглеждане в комисията по градоустройство към Столичния общински съвет, но неотдавна бе изтеглен до назначаването на нов главен архитект.
   Как общината оряза булеварда? Още преди 20-ина години, при проектирането на метрото под булеварда, експертите поискали да им се освободят по 20 метра от двете страни на шосето.
   Пространството било нужно за вибрационна зона срещу опасност от срутване. Общината естествено откликнала и отчуждила всички имоти отгоре, като компенсирала собствениците им. Но години по-късно пак общински чиновници решили, че няма нужда от въпросните вибрационни зони. И освободените вече терени, вместо да се запазят като част от булеварда, били реституирани или продадени.
   А заради тясното пространство големите строежи започват да никнат до самото платно.
   "Някой дребен чиновник с решение на СОС е отнел правото на столичани да имат един голям и модерен булевард като Шан-з-Ели-зе, където тротоарите са по 30 метра и наоколо е пълно със зеленина", коментира вчера пред НТ шефът на дирекция Архитектура и градоустройство към Столичната община арх. Георги Бачев. Според него става дума за грешки в планирането
   на града както и за пропуснати шансове мястото да изглежда добре.
   "Вместо модерен градски булевард сега ще имаме просто едно шосе, което така е притиснато от сгради, че чак не може да диша", възмущава се Бачев. "Действително са отчуждени по 10-15 метра от двете страни за метрото, а после са продадени или реституирани. Но реституционни претенции има дори върху готови коловози и депа и аз не знам какво ще се прави там", коментира шефът на столичната фирма Метрополитен Стоян Братоев.

   
   Даниела МАРКОВА, Нощен труд
   31.01-01.02.02.2006 г., стр. 5

sofia.bg
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
« Last Edit: 02.02.2006, 21:19:52 by Repcho »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Това за зеленината и разхождащите се хора като по Шанз-Елизе ми звучи трогателно, все пак проектите са за делови център, а не за културно-рехабилитационна зона. Но може да се появи друг по-сериозен проблем - построените близко един срещу друг небостъргачи ще направят от бул. Тодор Александров аеродинамичен тунел и при западен вятър (а това е преобладаващата в София посока) направо няма да може да се стои по булеварда. Първата сграда, която спира течението, е бившият партиен дом.

Французите хич не са глупави, че си садят дървета по повечето булеварди. Но нашите командировани натам чиновници само по битаците ходят.

За съжаление реституирането плътно до съществуващото улично платно е общо явление, от което вредите ще се носят десетилетия напред - примери - Околовръстното шосе, ул. Т.Каблешков и т.н.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Абсолютно правилно.

Изобщо и незнаех, че не Тодор Александров се е планирало да се строи ново кметство, но ката или иначе онази маст на София, конкретно кварталите Илинден, Зона Б-5 и тн имат голяма нужда от подобен проект, които обаче вече наистина е обречен.

Хотел Анел, сградата на ЛУКОЙЛ така стесниха булеварда...абе работа, свършена типично по български.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Спрямо движението на хора и коли от там няма проблеми при тази ширина на булеварда и тротоара. Но това което наистина липсва там и на целия център е едно хубаво озеленяване. Просто на булевардите в центъра трявба да има насадени да речем през 7-80м. по едно дръво. За момента единствения булевард койото е направен така е Цар Борис III и то само от към алеята. Освен че ще стане по-красиво и приветливо, и въздуха ще е по-чист.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: Dragon
Спрямо движението на хора и коли от там няма проблеми при тази ширина на булеварда и тротоара. Но това което наистина липсва там и на целия център е едно хубаво озеленяване. Просто на булевардите в центъра трявба да има насадени да речем през 7-80м. по едно дръво. За момента единствения булевард койото е направен така е Цар Борис III и то само от към алеята. Освен че ще стане по-красиво и приветливо, и въздуха ще е по-чист.
дайте да помислим по реално,за да бъде разширен с 40 метра булеварда е трябвало да бъде съборено цялото крило на училището на ъгъла на Ботев и Т.Александорв(не му знам името),сега бяха съборени само по 1 стая на етаж.Трябваше да бъде съборена цялата сграда на ЛУКойл и СКГТ(тя е обща) тъй като мисля че при нея не могат да се събарят отделни части-или всичко или нищо а тази сграда е доста масивна,нямаше да има място и за естакада за 2ия паркинг на Т.Александорв.Трябваше да бъде съборена и цялата сграда на кооперацията на С.Стамболов-най крайната(сега беше съборен само по 1 апартамент).И целия тоя масраф да го правят за да имаме широк булевард който ще свърши в пожарната и РПУ-то(нз кой номер е там),освен ако не съборят и тях,но после нямаше да има място и за кино Арена и пак трафика щеше да продължава в тунела на Люлин който няма как да се разшири

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Мисля няма спор, че озеленяването там куца. Хубавите сгради също са кът, а ако пък и булеварда беще по-широк - СУПЕР!

Да знаете какви са проектите насочени към тази част на София?Сега особено когато е избран новият главен архитект

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Лично аз не ги знам.Ти ако знаеш нещо моля те пусни една темичка да обясниш,защото ми е интересно каква ги е намислил
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Мисълта ми беше ако по медийте не са пъснали нещо...така или иначе районът око Т.Александров, Околовръстното, Входът от към Княжево, Зелените площи ще са му належащите задачи.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
За момента единствения булевард койото е направен така е Цар Борис III и то само от към алеята.
И там прогресивно изсичат тополите - единият ред го няма от Красно село до горнобанския път.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Идеята е около булеварда да се оформи "ситито" на града.Даже има готови проекти за истински небостъргачи.А сградата на СКГТ/Лукойл е започната доста отдавна.Не знам със сигурност, но докато правеха метрото там тя приличаше на много други сгради, изоставени на груб строеж още от соц.време.Сто процента строежът е започнал още тогава,съответно и развалянето на четеринадесетлентовата алея за разходки на хората.Иначе по целия булевард има засадени фиданки и след 20-30 години ще си имаме и дървета.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Еми дано до 20 години заприлича на сити, защото сега си е като гето...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Quote from: blagun
И там прогресивно изсичат тополите - единият ред го няма от Красно село до горнобанския път.
Те ги изсекоха повечето преди няколко години защото взеха да стават опасни. Имаше случай когато в една бутя топла беше пандала пред автобус по 260 и само балодарение на реакцията на шофьора се е разминал сериозен инцидент. Но след това бяха засадени нови дървета които вече са станали високи. Ное не съм сигурен дали както казваш ти след красно село положението е същото или има само храсти там.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
на Тодор Александров единствения му недостатък са многото светофари и кръстовища, никой не се сети да направи естакади, подлези, надлези....

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Малко късно я виждам тази тема, но все пак реших да се включа. Булевардът определено е тесен, идеята беше да стане основната артерия, свързваща Люлин с центъра и точно заради това трябваше да бъде поне с по 4 ленти в едната посока. (прилича на простотията с бул. Александър Малинов). Тунелът в Люлин обаче си остава проблем и при по-широк булевард, дори и без релсите за трамвая е тесен. Многото светофари (особено между К. Величков и Опълченска) също са голяма простотия. Уж има залена вълна, но при този трфик не върши голяма работа. Обаче не смятам, че естакади биха били много подходящи за този булевард, като се има предвид близкото разположение на сградите и наличието на метрото.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: conecto
Малко късно я виждам тази тема, но все пак реших да се включа. Булевардът определено е тесен, идеята беше да стане основната артерия, свързваща Люлин с центъра и точно заради това трябваше да бъде поне с по 4 ленти в едната посока. (прилича на простотията с бул. Александър Малинов). Тунелът в Люлин обаче си остава проблем и при по-широк булевард, дори и без релсите за трамвая е тесен. Многото светофари (особено между К. Величков и Опълченска) също са голяма простотия. Уж има залена вълна, но при този трфик не върши голяма работа. Обаче не смятам, че естакади биха били много подходящи за този булевард, като се има предвид близкото разположение на сградите и наличието на метрото.
а ти нали се сещаш че за да е с 4 ленти още поне 10 постройки трябваше да си отидат. Говорим за масивни сгради. Освен това тия 4 ленти щяха да се забият в 2 лентовото ларго-какъв е смисъла. Бул. Ал.Стамболийски е успореден на Т.Александров и също поема поток, затова разположението на лентите си е добре

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Да, и 32 СОУ вече нямаше да съществува