Author Topic: Един или два перона ?  (Read 48999 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новите метростанции по МД1
« Reply #40 on: 31.10.2007, 08:53:38 »
мисля, че повече ще се притесниш, ако никой не ти съобщи от коя страна да слезеш, щот в сутрешната тъпканица, трудно ще се преориентираш от едната врата на другата

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Новите метростанции по МД1
« Reply #41 on: 31.10.2007, 09:19:07 »
Quote from: blagun
На всички превозни средства понятията ляво-дясно се определят спрямо посоката на движение. Когато кажем, че Титаник си е ударил десния борд, това не зависи от посоката, в която е бил обърнат Леонардо Ди Каприо

При водните превозни средства имаш ляв и десен борд (port и starboard), които са си винаги едни и същи, независещи от курса.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Новите метростанции по МД1
« Reply #42 on: 31.10.2007, 09:43:30 »
Не знам... за да се определи дали наистина има нужда от подобно нещо, трябва първо да се пусне метрото

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Новите метростанции по МД1
« Reply #43 on: 31.10.2007, 12:02:56 »
Аз проблем не виждам. От която страна се отвори вратата от там слизаш.Освен това вратите не са облегалки, че да е някаква опасност. Не виждам къде е проблема в случая.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Новите метростанции по МД1
« Reply #44 on: 31.10.2007, 22:42:40 »
Накъдето тръгне тълпата, натам и ти

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Новите метростанции по МД1
« Reply #45 on: 31.10.2007, 23:36:45 »
Vartopo station... please follow the crowd...        

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новите метростанции по МД1
« Reply #46 on: 02.01.2008, 18:28:46 »
Да , наистина вече са изляли плочата на вестибюла на МС 11 и до пролета ще е готов , да се надяваме скоро и другия да е ОК !

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новите метростанции по МД1
« Reply #47 on: 03.01.2008, 19:50:53 »
Въпросът с ориентацията ще се разреши - с течение на времето всеки ден като ползваш метрото ще всичкнеш , но проблемът ще е за хората , които да речеме за първи път се качват в метрото и не им се е налагало да го ползват , а и старите баби и дядовци - те номера на реиса немогат да видят като хората , та камоли да се ориентират !
Наистина масова практика в Европа станциите да са с 2 перона , по станциите с един перон къде къде са по-удобни !

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новите метростанции по МД1
« Reply #48 on: 04.01.2008, 11:55:05 »
Quote from: ivan krastev
Въпросът с ориентацията ще се разреши - с течение на времето всеки ден като ползваш метрото ще всичкнеш , но проблемът ще е за хората , които да речеме за първи път се качват в метрото и не им се е налагало да го ползват , а и старите баби и дядовци - те номера на реиса немогат да видят като хората , та камоли да се ориентират !
Наистина масова практика в Европа станциите да са с 2 перона , по станциите с един перон къде къде са по-удобни !
Aма вие егати проблема създадохте с това ориентиране.В крайна сметка си има естествен подбор- оцелява по-добрия, по-добре адаптирания.Бабите като не виждат откъде им се отваря вратата просто няма да са в метрото, а по рейсовете, трамвайте и тн. И без това за никъде не бърза- ще слязат на следващата, ще се върнат, ще побъбрят с друг объркал се набор...

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новите метростанции по МД1
« Reply #49 on: 04.01.2008, 13:49:09 »
абе бабите е проблема как ще стигат до станциите с тия стълби... а каквито са ни умни познай кога ще се сетят за асансьорите (които я работят я не  )
а за другите няма да има проблем. ориентирането не е толкова сложно - имаш само 2 избора, засега дори няма пресичане на линии, виж, тогава може да стане мазало. сега - не

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #50 on: 15.05.2009, 23:24:05 »
Всъщност защо метростанциите, проектирани по соцвреме са с т.нар. "островен перон", а новите са с 2 странични?
Да не би строежът на метро със странични да излиза по-евтино?

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #51 on: 15.05.2009, 23:33:15 »
преполагам,че е така,защото като е със странични перони дтанцията двата пътя вървят в 1 тунел,т.е копаят 1 тунел,а не 2 като при островните перони.Не ми е ясно обаче защо например пак по същия начин да си вървят в 1 тунел,но при станцията да се раздалечават и да имаме островен перон?

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #52 on: 15.05.2009, 23:34:30 »
Да, по-евтино е и е по-лесно, защото при новите станции ( Стадиона - Младост) тунелът под Др. Цанков е двупътен и след това също двата пътя са един до друг. По тази причина и станциите по 2-я метродиаметър ще са с 2 перона, с изключение на НДК и Св. Наум, които са изградени. А причината за метростанциите, стрени по соц. време да са с един перон, е че в Русия двуперонните станции са рядкост, а ние тогава сме се придържали към нейните идеи (като цяло) и затова старите станции са с островен перон.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #53 on: 16.05.2009, 03:47:35 »
Звучиш сякаш е било голяма грешка да строим островни перони  :P

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #54 on: 16.05.2009, 06:20:04 »
Всъщност и при използването на двупътни тунели няма проблем станциите да са с островен перон, просто малко преди станцията те преминават в еднопътни за да се раздалечат.
Но, когато като на втори диаметър се сгъстят станциите не достига разстоянието за това :между "Мария Луиза" и "Централна гара", например.
Честото демонтиране и отново монтиране на щита също оскъпява строежа. Страничният перон дава и известна гъвкавост при избора на мястото на станциите - по-тесен станционен тунел, построяване в крива (като "Жолио Кюри)и т.н.
Островните перони в никакъв случай не са недостатък, напротив : при ключови станции с голям пътникопоток обикновено се строи с островен перон. Стига местото да позволява.

Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #55 on: 16.05.2009, 09:34:02 »
Всъщност и при използването на двупътни тунели няма проблем станциите да са с островен перон, просто малко преди станцията те преминават в еднопътни за да се раздалечат.
Проблем е. Излишни криви, които износват ребордите.
При разстояние между станциите 1-2 км и предимно прави участъци, тези криви ще са си сериозно количество.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Аз и не виждам въобще какъв е проблема с тези перони? Вече няколко пъти пътувам с метрото и не създават никакво неудобство за мен. Дори напротив - така няма начин да се качиш в грешната посока, защото още на входа виждаш в коя посока влизаш.
« Last Edit: 20.05.2009, 11:03:04 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
Аз например хем знам накъде е посока Младост се обърках на Мусагеница по инерция откъдето съм слязъл от там се и качвам...
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
проблем с двата перона ще има на младост1- хората пътуващи от летището за бизнес парка ще трябва да се качват, и след това слизат по стълби. Вероятно дори биха предпочели алтернативен транспорт.  :(