Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 108481 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #860 on: 05.07.2019, 11:02:00 »
Те са за*бали всичко освен Солун-Атина. Всичко на североизток от Солун са два влака до Александруполис, спиращи навсякъде по циглите...Всъщност не са и гърци, ами италианските железници, които взеха на безценица фалиралия гръцки оператор. Крайно време е и у нас това да се случи. Гръцките влакове винаги са били бетер нашите, цял живот още от дете пътувах с тях, та са ми ясни.....
« Last Edit: 05.07.2019, 11:10:26 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #861 on: 05.07.2019, 22:41:00 »
@IKAR 25 е ограничението през маалата, същото като преди ремонта.

А между Радомир и Делян какви ги вършат? Предполагам същите, но заради по-малкото пътници - трансбордиране с автобус?
Икономията е майка на мизерията!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12856
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #862 on: 05.07.2019, 22:47:45 »
Ако ще се ползва съществуващото трасе и няма да има скоростно за 160 то това напълно опропастява идеята Перник да стане крайградска зона и да се пътува 20-25 минути до центъра на София като с градски транспорт. Иначе можеше да стане както покрай метрото много инвестиции да се появят около такава линия ама...

Ще видим какво ще направят по София-Вакарел, надявам се скоростта да стане поне 160 там и да оставят и старото трасе само за ПВ да обслужват Вакарел и другите спирки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2410
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #863 on: 05.07.2019, 23:23:51 »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2410
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #864 on: 09.07.2019, 22:27:33 »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1391
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #865 on: 09.07.2019, 22:41:01 »
Ако VW дойдат ще трябва да се възстанови този пръстен. Представа си нямате какво означава такъв завод за България.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #866 on: 09.07.2019, 22:54:03 »
И много по-добре да дойдат тука, вместо при Ердоган паша.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #867 on: 09.07.2019, 23:18:49 »
Ако ще се ползва съществуващото трасе и няма да има скоростно за 160 то това напълно опропастява идеята Перник да стане крайградска зона и да се пътува 20-25 минути до центъра на София като с градски транспорт. Иначе можеше да стане както покрай метрото много инвестиции да се появят около такава линия ама...

Ще видим какво ще направят по София-Вакарел, надявам се скоростта да стане поне 160 там и да оставят и старото трасе само за ПВ да обслужват Вакарел и другите спирки.
Проектът е за 160, искат не искат ще го направят за такава скорост, но това адекватно ли е на прага на третото десетилетие на 21. век? Във Франция и Германия влаковете се движат с над 300 км/ч,  и то отдавна, а ние сега строим нещо за 160км/ ч. Осъзнавате ли, че това е поредното замазване на очите? На правителствата в последните  20 години изобщо не им пука за ЖП транспортът и неговото развитие, важното е магистрали и автобуси да има. Това, което се прави сега е колкото да се отича пред ЕК някакъв напредък. Срамота е, че в равната като тепсия Горнотракийска низина (Септември- Пловдив) няма скорости за поне 200-220км/ч. Бъдещите 160 км/ч на София-Елин Пелин не си струват неудобствата, които в момента търпят пътниците от забава в разписанието поради изчакване на насрещни композиции. Ще трябва да минат години от пуска на "модернизираното" трасе, за да се избият загубените часове.  :neznam:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12856
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #868 on: 09.07.2019, 23:48:28 »
Франция и Германия обаче имат доста по-големи като километри разстояния. Иначе като за начало 160, с опция за 220 по равното е добре, стига разбира се тази скорост да се поддържа постоянно, без да наслагат навсякъде разни ограничения. И пак ще е по-бързо отколкото с кола или автобус. При 160 ако се поддържат теоретичното времепътуване до Пловдив ще е около 45-50 минути, до Бургас малко под 3 часа. Доколкото ми е известно и сега модернизираните линии с промяна в сигнализацията и подвижния състав са годни за 200-220 и дори са тествани за толкова реално.

А бъди сигурен, че като се задръстят магистралите, градовете, курортите, като почнат с разни скъпи зони навсякъде, притежаването на автомобил стане скъпо, вече има такива тенденции у нас, и като цяло пътуването с кола стане непривлекателно и неизгодно и създаващо ядове, хората сами ще започнат да искат влакове, да настояват за по-чести интервали, по-високи скорости. Тепърва започваме да се сблъскваме с проблеми, с които развитите страни са се сблъсквали преди 20-30 години, просто както някой тук се изрази "вървим в някои отношения 20-30 години назад от развитите страни" Тия кризи през 90-те много яко ни спънаха и имаме много загубено да наваскваме, а и хора вече нямаме у нас, обезлюдяваме се което също ни спъва много.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #869 on: 10.07.2019, 02:09:48 »
Тая мантра с малките разстояния е отживелица. България е по-голяма от Австрия, защо не им обясниш и на тях, че нямат нужда от високи скорости? :D 1 линия е част от междунарадното трасе Е-80, не е само за вътрешни съобщения. Ако имахме инфраструктура на ниво и сърбите си оправят Ниш - Калотина, може да има EuroCity влак Ниш - Истанбул, който да не се лангърка 13 часа.
Времепътуване до Пловдив под 1 час дори след великата "модернизация" няма да има, това ти го гарантирам. Ти смяташ, че от гара София до гара Пловдив ще се пътува със 160 км/ч средна скорост, а това е невъзможно, защото и най-"директният" влак ще спира на Подуяне, Искърско шосе, Септември и Пазарджик. Разстоянието между 2-те гари е 155км. До Бургас също няма как да стане за 3 часа. Поне аз докато не го видя,няма да го повярвам. ЖП линията след Пловдив не цепи направо като магистралата, а обикаля доста през Стара Загора и Чирпан,  като общо София - Бургас е над 420 км. Как със 160 кмч максимална скорост на трасето ще стигнеш за 3 часа, като дори със средна такава не е възможно?
Вече нямам никакво доверие на приказките на транспортните министри и директори в БДЖ и НКЖИ, защото знам прекалено добре връзките им с автобусните и ТИР - мафиотите.
« Last Edit: 10.07.2019, 14:14:57 by mitkov2 »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2410
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #870 on: 11.07.2019, 21:06:50 »
29 май 1965

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #871 on: 11.07.2019, 22:58:24 »
Снимката е направена на гръцка територия, на гарата в Промахон, там е така "хълмисто". От нашата страна, на Кулата, е равно като тепсия....До този момент, между другото, от Ген. Тодоров до Кулата е било теснолинейка с междурелсие 600 мм. Преди това, в края на 2-рата световна война, е направена временна нормална ж.п. линия, с цел да се вземе каквото може като локомотиви и вагони от териториите под българска администрация, след като вече се знае, че тези територии ще станат отново гръцки. Тази линия в последствие е премахната, после едва 65-та година теснолинейката е заменена от нормална и е направена окончателно връзката с Гърция.
« Last Edit: 11.07.2019, 23:02:48 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.