Author Topic: Снимки и албуми  (Read 264992 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5345
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1580 on: 24.07.2018, 10:10:58 »
 :arrow:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2115
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1581 on: 09.08.2018, 19:48:11 »
Не намерих по-подходящо място да си задам въпроса, затова питам в тази тема. Успях, в края на краищата,  с гьонсураттефтер акаунт не с истинското ми име, да се "докопам" до затворената група, в която се пускат "секретни" стари снимки от историята на БДЖ. Ако не си член на въпросната група, няма как да ги видиш. Та въпросът ми е, ако пускам снимки от там тук (много от тях наистина са уникални и си заслужават), могат ли да ме "гепят" и да ме изхвърлят от групата, ако някой си реши, че не иска снимките да бъдат пускани на друго място? Не мисля, че е нужно да искам разрешение да публикувам снимки, които вече така или иначе са качени в нета...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1572
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1582 on: 09.08.2018, 19:59:15 »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2115
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1583 on: 09.08.2018, 21:31:43 »
Знам я тая дописка, но в случая става въпрос за снимки от преди 30 години и повече, сканирани от разни газети, списания, календари и т.н. чийто автор не се знае кой е.....Би било редно, като се публикува, да се посочва източникът, но в моделисткия форум стана скандал точно по повод тази група (във връзка с албума, посветен на дизеловите локомотиви 04), че еди кои си членове на групата не били съгласни публикувани от тях снимки там да се показват по други сайтове. Пак повтарям, това са стари снимки, от едно време, чийто автор не се знае, с неособено висока резолюция....На мен не ми пука особено, смятам, че всякаква такава информация/снимки следва да е достъпна за общо ползване, а и в Канада трудно ще ме съдят за подобно нещо, притеснявам се единствено да не ме изхвърлят от групата, ако могат, и пак снимките да не се виждат....
« Last Edit: 09.08.2018, 21:40:13 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1584 on: 10.08.2018, 23:45:44 »
Някой има ли снимки или кадри на композиции и влакове на междугарието биримирци-подуяне ; биримирци-подуяне разпределителна?
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2115
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1585 on: 11.08.2018, 02:13:59 »
А да видим.....

1. Този локомотив е ремонтиран в Чехия след катастрофа.
2. Първокласен вагон 19-40 от 80те, с килимчета.
3. Бургаската гара.
4. Влак с онези, комбинираните полски фургони.
5. Преди гара Искър, старият път за летището.
6. Спален вагон от 62-ра година, още с първоначалната боя.
7. Влакът от Мюнхен за Истанбул на немска територия, с български и турски вагон.
8. Локомотив Шкода, тестван у нас през 80-те, с тиристорно управление и климатици, но в крайна сметка недоставени.
9. Царската теснолинейка.
« Last Edit: 11.08.2018, 02:33:12 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2115
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1586 on: 11.08.2018, 02:18:17 »
1. Влак от Берлин за България, с наши вагони, на територията на ГДР.
2. Царската теснолинейка.
3. Старата централна гара.
4. Ясно е.
5. Ясно е.
6. Вероятно пак международният Истанбул - Мюнхен, между Пловдив и София.
7. Теснолинейна мотриса Ганц с вагони.
8. Отново старата гара.
9. Нов локомотив 04, не знам къде.
10. Първокласен вагон доставка от ГДР 72-ра година. Такъв, вече пребоядисан, участва във филма Комбина - Иван Иавнов по доста странен начин отваря прозореца - дърпа го навътре и после надолу.
« Last Edit: 11.08.2018, 02:38:05 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2115
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1587 on: 11.08.2018, 02:23:58 »
1. Модернизиран у нас локомотив 41.
2. Влак с чисто нови вагони серия 74.
3. Не знам къде.
4. Новият експрес Тракия, който спретнаха в края на 80-те с чисто нови вагони от ГДР, понеже старият вече за нищо не ставаше.
5. Това вероятно е интериор на дизелмотрисен влак серия 18.
6. 04 в Димитровград.
7. Влак с 04, на прибиране в Пловдив от Карлово, Панагюрище или Хисар.
8. Влакът за Кулата и Солун през 90-те - първият вагон е румънски, вторият-гръцки, полско производство, третият български. Тези бяха за Кулата и Гърция, другите ги откачваха за Петрич. Хиляди пъти съм пътувал с тях, нищо особено, но нямаха база за сравнение с кочините 47-а серия.
« Last Edit: 11.08.2018, 02:44:15 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2681
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1588 on: 11.08.2018, 05:59:59 »
1. Този локомотив е ремонтиран в Чехия след катастрофа.
Не е ремонтиран, а е току що произведен и го пробват преди доставката. Наши локомотиви не са ходили никога на ремонт в Чехия.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12161
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1589 on: 11.08.2018, 09:32:31 »
Снимките са супер. Не виждам какъв е проблема да се публикуват, повечето са от календарите на БДЖ, разни рекламни брошури, само част от тях са на любители не публикувани. Почти съм сигурен, че половината снимки са от едни малки календарчета на БДЖ сето имаше едно време. Те като са ги публикували в тези групи дали са питали авторите, то явно за това групата е затворена и не дават да се качват другаде за да не изгърмят като видят първоизточника.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 701
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1590 on: 11.08.2018, 09:57:44 »
8. Локомотив Шкода, тестван у нас през 80-те, с тиристорно управление и климатици, но в крайна сметка недоставени.

Снимката е от Чешко на прототипа?

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1558
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1591 on: 11.08.2018, 10:18:42 »
А да видим.....
...
3. Бургаската гара.
...

Хубави снимки и от трите ти поста! Адмирации! :fan: :)
Тази гара е Варна. Преди ремонта, цветът на сградата беше смес между керемидено-червено и кафяво, сега е чисто керемидено-червено. Бургаската гара е нещо средно между жълто и зелено. Освен това, в тази част на гарата (втори и/или трети перон) ККМ в Бургас представлява среден стълб (между два коловоза) с две "станадртни, единични" конзоли от двете страни, докато в същата част от гарата във Варна тя е пак стълб, но на самия перон, а конзолите са от тези дългите, дето се виждат на снимката и дето обхващат проводниците на 2 съседни коловоза.
« Last Edit: 11.08.2018, 10:22:07 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2115
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1592 on: 13.08.2018, 23:18:33 »
Пак от съшото място. Първото е село Филипово, 78-а година, втората не знам къде е.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2681
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1593 on: 14.08.2018, 06:22:27 »
Е как от къде - от София. Пристига на 1-ви коловоз от Подуяне.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2772
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1594 on: 17.08.2018, 23:33:36 »


Видео от събора на теснолинейката от 12.08.2018 и на празничния влак, който закара по-голямата част от посетителите до гара Аврамово.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1621
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1595 on: 21.08.2018, 18:19:32 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2115
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1596 on: 21.08.2018, 19:38:56 »
Явно японците са продължили за Гърция - влакът е за Солун, вагоните тъкмо ги прикачват към останалата част за Петрич.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2115
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1597 on: 22.08.2018, 03:54:55 »
Това първото се оказа, че е експрес "Слънчев Бряг" в първите си години, изцяло с ГДР-ски вагони.
Интериор на двуетажни вагони.
Най-комфортните седалки в цялата съвременна история на БДЖ - вагоните бяха рециклирани в Дряново през 97-а, първите с автоматични врати, общ салон и климатици. Седалките са унгарско производство, накланящи се. Сега гният някъде, чакайки от години БДЖ да им набави нови климатици, понеже старите били за хвърляне.
Снимките са от "оная" група. Какво да правим, докато се довърши книгата на дядо ви Стефан, ще трябва с такива "източници" да се задоволяваме.
« Last Edit: 22.08.2018, 04:10:13 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12161
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1598 on: 22.08.2018, 10:59:11 »
От този тип ГДР-ски вагони, които ги има масово по старите снимки нищо чудно още да се използват и са си доста удобни. С по 6 седалки в купе, вместо по 8, дори и втората класа. Зимата на експрес Слънчев бряг със сигурност пътувах в такъв вагон като на снимката, също ги има и по пътническите влакове по дефилето, за Дупница и посока кулата от време на време, на някои влакове до Варна. Ако са едни и също вагони значи повече от 50 години в експоатация. Още тогава са направени със стъклопакети на прозорците. Ще го видим това като излезе книгата. Същите ги има и във вариант на туристически спален вагон, преди имаше и вагон-ресторант.

Тези с удобните седалки са първообраза на 63-та серия. 63-та серия също са правени в България в Дряново, понеже в Унгария имат много такива абсолютно същите вагони отначало мислех че са унгарски. И на стъклопакетите май пише на унгарски, но на производстваните табелки пишще че са произведени в Драново.  Явно нашия завод 90-те е спечелил голяма поръчка за вагони да България и Унгария, или пък е купен някакъв проект и са произвеждани по лиценз у нас и в Унгария отделно. Хубави вагони са, но и на сегашните вече климатиците са им започнали да се прецакват. Миналото лято баш в най-големите жеги около Варна като навън беше почти 40 градуса така и не успя да охлади хубаво в един такъв вагон, въпреки че персонала го настройваше няколко пъти.

Няма да се учудя ако и част от тези вагони са правени от стари ГДР-ски, ама то скелета и рамата са заварени различни по дебелина метални профили и в завода би трябвало това да е най-лесното за правене и изкопирване.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2115
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1599 on: 22.08.2018, 11:47:38 »
Повечето от ГДР-ските вагони, с които се возиш сега, включително тези с 6-те седалки в купе, са купени настаро от Германия в края на 90-те. Едно време не бяха толкова много, и бяха основно първа класа, ресторанти, кушети и спални. Имаше и второкласни, но бяха много малко и основно по международните влакове.
А що се отнася до 63-та серия - такива като на снимката направиха в Дряново пет вагона, за Плевен експрес, с унгарски части. Баш 63-та серия, сините, са си унгарска разработка за модернизация на стари ГДР-ски вагони, нашите са модернизирани в Дряново по техен лиценз. Имаше унгарски модернизиран вагон първа класа на панаира 97-а година. Техните са сертифицирани до 160, имат затворени кенефи, по-модерни врати и доста по-удобни седалки. Нашите са с опростени български седалки без накланащи се облегалки, стар модел врати и кенефи, при които лайната отиват на линията. Също така са орязани до 100 заради някакъв проблем с пружините.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.