Author Topic: Снимки и албуми  (Read 338949 times)

Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1940 on: 21.03.2020, 16:32:25 »
Отдалеч си снимал клипа и не е с добро качестово, но ясно си личи емблемата на Експрес сервиз.

Да, хванах ги малко от далече и така и не видях кой кого в цялата схема. 52-ката чия ли е? И тя ли на Експрес сервиз?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1941 on: 21.03.2020, 17:13:31 »
Вероятно е купена от тях и ще я модернизират. Във фейсбук страницата им има доста снимки и информация.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1942 on: 24.03.2020, 11:48:35 »
Участието на 16.10  в някакъв филм(предполагам "На всеки километър") през 60-те години на миналият век. Снимката е от Националния архив на Нидерландия.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1943 on: 25.03.2020, 19:32:50 »
Две снимки на моста при Вакарел и спирка "Калище", Радомирско от първите три десетилетия на  миналият век. Източник:   https://eap.bl.uk/item/EAP103-1-2-2-188#?c=0&m=0&s=0&cv=187&xywh=-421%2C-769%2C3573%2C3699

https://eap.bl.uk/item/EAP103-1-3-3-136#?c=0&m=0&s=0&cv=46&xywh=-139%2C-286%2C2751%2C2472ftp://
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1944 on: 27.03.2020, 21:10:16 »
Планински парен локомотив 1F2h2t, произведен от Wytwórnia H. Cegielski в Познан по време на пробно пътуване по железопътната линия София - Варна в България, 1931г. Източник:  https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/en/jednostka/-/jednostka/5902898/obiekty/287941#opis_obiektu

Това да не е Баба Меца?  :)
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1945 on: 27.03.2020, 22:14:39 »
Леко зимно на влизане в София:


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3290
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1946 on: 27.03.2020, 23:59:33 »
Планински парен локомотив 1F2h2t, произведен от Wytwórnia H. Cegielski в Познан по време на пробно пътуване по железопътната линия София - Варна в България, 1931г. Източник:  https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/en/jednostka/-/jednostka/5902898/obiekty/287941#opis_obiektu

Това да не е Баба Меца?  :)
Точно тя е, но е заснета на Владая.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1947 on: 28.03.2020, 10:10:57 »
Една галерия с красиви снимки от 2003г. Отначало излизат пощенски марки, снимките се намират по-надолу.  Източник:  https://digitaltmuseum.org/search/?aq=type%3F%3A%22Photograph%22%20place%3F%3A%22bulgarien%22&o=0&n=128
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1058
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1948 on: 29.03.2020, 18:35:38 »
Две снимки на моста при Вакарел и спирка "Калище", Радомирско от първите три десетилетия на  миналият век. Източник:   https://eap.bl.uk/item/EAP103-1-2-2-188#?c=0&m=0&s=0&cv=187&xywh=-421%2C-769%2C3573%2C3699

https://eap.bl.uk/item/EAP103-1-3-3-136#?c=0&m=0&s=0&cv=46&xywh=-139%2C-286%2C2751%2C2472ftp://
Този мост не е ли заринат в момента.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1949 on: 29.03.2020, 18:50:50 »
Да. Мостът си е там, но е затрупан и по него минава сегашният път 2.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13356
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1950 on: 29.03.2020, 20:02:03 »
https://digitaltmuseum.org/021018192245/persontag-med-resande-vid-station-loket-har-nummer-55-134-1

Ей тази снимка е много добра, от 2003-та когато влаковете по линиите Левски-Свищов и Троян бяха с по 4-5 вагона. Сега е или Дезиро или само с един вагон. 2003-та лятото все още имаше влакове до морето със 17-18 вагона, имаше даже автоплатформи за автомобили на някои пътнически влакове. Май някъде там точно ги махнаха.

Тоя период съм виждал влак дори с 3 закачени електрички 32-ра серия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1951 on: 01.04.2020, 20:21:23 »
Момчета, този чий е? Че вече тотално не мога да им хвана края на всички...


Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2632
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1952 on: 05.04.2020, 00:02:54 »
Малко подвижен състав от 1968





Offline Ники 1515

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1953 on: 05.04.2020, 21:25:35 »
Много хубави и интересни снимки!  :fan:   А за мястото – това не е ли точно на гара Буново? Предполагам, че е там – като гледам формата на планинските склонове.

П.п. (6.04.2020, 1:06)   Добавям тук, за да не се натрупват излишни постове.

Най-вероятно Иво е прав за бележката си в долния пост! Особено за вида на вагоните и техните особености. 

Прикачвам две снимки от Буново – първата е при гарата в посока към тунела под рида Гълъбец; втората е към склона срещу гарата (11.07.2010).  Поне на мен мястото от старите снимки ми изглежда донякъде подобно.  (А в Уикипедия е отбелязано, че през 1968 г. трета линия е електрифицирана в участъка София - Карлово).  Но съвсем не настоявам!  Ако имате идея за района, кажете!  :) 



« Last Edit: 06.04.2020, 01:06:19 by Ники 1515 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13356
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1954 on: 05.04.2020, 22:29:46 »
Снимките са много стари, може би посочената 1968-ма е вярна. Тогава 3-та линия не е била електрифицирана, били са дизелови и парни машини там. По-скоро е някъде София-Пловдив, там е било елекрифицирано, или Горна Оряховица-Русе, ама с тия планини по-скоор е полинията София-Пловдив някъде.

Даже зеления пътнически вагон може да е от първите произведени 47-ма серия с облите стъкла, после за по-лесно ги правят с квадратните стъкла. А вече не му работят блокировките на вратите и по време на движение вратата зее отворена. Попринцип при потегляне механично тия врати се затварят, има нещо като защита.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13356
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1955 on: 06.04.2020, 02:14:06 »
Ще погледна в книгите кога е електрифицирана.

Друго, че машината е след реконструкция. Отначало са били с живачни изправители, които не са работили много надеждно и са върнати да ги преправят и тогава стават с тези решетки от едната страна. Иначе са били с прозорци от двете страни без тия решетки за охлаждане.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1956 on: 06.04.2020, 04:15:44 »
Много интересни снимки.
Отначало реших, че е между Русе и Горна Оряховица, защото само там, между Бяла и Борово има в момента такива стълбове на открит път.
Обаче локомотивите са след рекламацията, когато всичките вече са работели в София, значи остава София-Пловдив и според мен - между спирка Бойка и гара Сестримо.

Стълбовете обаче все пак ме вкарват в размисли и ще продължа с разсъжденията.
Тези стълбове са доставени за несъстоялата се електрификация София - Мездра с постоянен ток преди 1960 г. Впоследствие са ползвани на други места, включително в софийския ЖП възел и на споменатото място между Бяла и Борово. Между София и Пловдив обаче не се сещам да съм виждал нито един, въпреки че оригиналните стълбове от 1962 г почти навсякъде са запазени. На предполагаемото място обаче и двата пътя са с нови стълбове. Напълно е възможно точно там да е имало няколко такива стълба, премахнати при удвояването.

Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1957 on: 06.04.2020, 15:51:41 »
Пътници при затрупания мост:


Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2852
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1958 on: 06.04.2020, 23:58:27 »
43 556 с въглища за Бобов дол по виадукта над р. Джерман в Дупница:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7047
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1959 on: 07.04.2020, 09:55:40 »
Много интересни снимки.
Отначало реших, че е между Русе и Горна Оряховица, защото само там, между Бяла и Борово има в момента такива стълбове на открит път.
Обаче локомотивите са след рекламацията, когато всичките вече са работели в София, значи остава София-Пловдив и според мен - между спирка Бойка и гара Сестримо.

Стълбовете обаче все пак ме вкарват в размисли и ще продължа с разсъжденията.
Тези стълбове са доставени за несъстоялата се електрификация София - Мездра с постоянен ток преди 1960 г. Впоследствие са ползвани на други места, включително в софийския ЖП възел и на споменатото място между Бяла и Борово. Между София и Пловдив обаче не се сещам да съм виждал нито един, въпреки че оригиналните стълбове от 1962 г почти навсякъде са запазени. На предполагаемото място обаче и двата пътя са с нови стълбове. Напълно е възможно точно там да е имало няколко такива стълба, премахнати при удвояването.
Между Бяла и Борово не е според мен. По-скоро нещо около Бяла и Полски Тръмбеш, въпреки че и там не е много сигурно. Не мога да си спомня между Белово и Бл. Захариев какви са стълбовете по изоставената част от линията. Ако са ЖБ значи и първа линия е малко вероятна...