Author Topic: Снимки и албуми  (Read 338934 times)

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1000
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Снимки и албуми
« Reply #1960 on: 07.04.2020, 13:29:09 »
Не мога да си спомня между Белово и Бл. Захариев какви са стълбовете по изоставената част от линията. Ако са ЖБ значи и първа линия е малко вероятна...

https://goo.gl/maps/PoS4gPi6mx8ktQE19

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5342
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1961 on: 07.04.2020, 16:05:52 »
Аз залагам между Сестримо и Белово, че са правени снимките с 41-вите.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2853
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1962 on: 07.04.2020, 19:33:47 »
Мисля, че не е пускана:

Offline Ники 1515

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1963 on: 11.04.2020, 19:41:40 »
Красива снимка от Дупница, страхотна снимка и на Шкодата от серия 42!   :fan:

Електровоз 44137 с бърз влак излиза от трети тунел по II линия, с. Луково, 7.08.2016 г.
30023 заедно с още един ЕМВ „Siemens Desiro Classic”, ПВ Враца - София, спирка Луково (същия ден).




Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1964 on: 14.04.2020, 00:14:20 »
Къса композиция с платформи на Булмаркет влиза в Искър:


Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1965 on: 14.04.2020, 15:17:38 »
Нищо никога не е случайно... Днес попаднах на снимка на спасителният влак на Полските Държавни Железници, изпратен от Полският комитет за подпомагане на жертвите на земетресението в България(т.нар. Чирпанско земетресение с първи трус на 14.04.1928г. - магнитуд 6,8 по скалата на Рихтер с епицентър на около 8 км северозападно от Чирпан. До 25 април същата година земята не спира да се тресе...  България дава 107 жертви и 500 ранени и щети за 3,3 милиарда лева ).
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1482
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Снимки и албуми
« Reply #1966 on: 15.04.2020, 21:51:48 »
Албум със снимки на подвижен състав и инфраструктура в шведски електронен архив. Любопитни са и няколкото заводски снимки на вагони, произведени в Швеция ва БДЖ в началото на миналия век.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1967 on: 16.04.2020, 20:32:03 »
5-осна снегопочистваща машина Henschel, произведена за БДЖ. 99.081 ли е единственият екземпляр или има и други закупени ? Източник: https://www.henschel-museum.com/advanced_search_result.php?categories_id=0&keywords=Bulgarien&inc_subcat=1
Много благодаря! Страхотно интересна информация :)
« Last Edit: 16.04.2020, 23:15:07 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline martin.l

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1968 on: 16.04.2020, 21:54:42 »
5-осна снегопочистваща машина Henschel, произведена за БДЖ. 99.081 ли е единственият екземпляр или има и други закупени ? Източник: https://www.henschel-museum.com/advanced_search_result.php?categories_id=0&keywords=Bulgarien&inc_subcat=1
Quote
Преди 80 години във фирмата HENSCHEL – Kassel е произведен първият и единствен в цялата история на нашите железници парен роторен снегорин. Чертежът към договора, с който е поръчан снегоринът, е подписан през февруари 1930 от инж. С. Генков – тогава началник Отделение Тракционно в Главната дирекция на БДЖ.

Поръчката е свързана с необходимостта железопътната администрация да се справи по-ефективно с тежките зимни условия и особено със снегонавяванията в Североизточна България, по линията Русе - Каспичан - Варна. Това принуждава Главната дирекция на БДЖ да вземе по-сериозни мерки за осигуряване проходимостта по железопътните линии през зимата, тъй като работата на използваните дотогава обикновени плугове-снегорини, бутани от локомотиви, е твърде незадоволителна.

По онова време фирмата Henschel строи за германските железници (DR) и други железопътни администрации два типа парни роторни снегорини. Те се различават само по големината на котела и по това, че първият тип се носи от две триосни талиги, а вторият – от една триосна и една двуосна талига. Снегорините нямат собствен ход. Цялата машинна част, състояща се от парен котел без прегревател, двуцилиндрова парна машина Zwilling, преводен редуктор и останалото помощно оборудване, служи за задвижването на челно монтирания снегозагребващ ротор. Напредването (ходът) на снегорина при работа се осъществява от друг бутащ локомотив.

Поръчаният за БДЖ роторен снегорин е петосен (с една триосна и една двуосна талига). Има фабричен номер 21845/1930 и първоначален експлоатационен номер – Sn 101. Главните му технически данни са показани в таблица 1.

 

Таблица 1

Парен котел

работно налягане                                           13 кг/см2

димогарни тръби                                            234 броя

външен диаметър на тръбите                            46 мм

разстояние между тръбните решетки        3700 мм

скарна повърхност                                               3,2 м2

нагревна повърхност:                                                   

   а) на пещта                                                        12,1 м2

   b) на димогарните тръби                             111,5 м2

обща нагревна повърхност                           123,6 м2

Парна машина

брой и диаметър на цилиндрите             2 х 430 мм

ход на буталата                                                 560 мм

Снегозагребващ ротор

диаметър                                                            2960 мм

обороти                                                         150 об/мин

Разстояния и маси

разстояние между средите на талигите    5000 мм

база на снегорина                                            7000 мм

диаметър на колоосите                                    850 мм

собствена маса на снегорина                     61 510 кг

маса на снегорина в служба                       66 530 кг

 

При работа, роторният снегорин се обслужва от трима души: машинист и помощник, които стоят в кабината за управление, в предната част на снегорина, и огняр, поддържащ огъня в пещта и работното налягане в котела. Неговото място е в будката, разположена между снегорина и тендера, както при обикновения парен локомотив. От двете страни на котела има проходима връзка между кабината за управление и будката на огняра, посредством тристъпални надлъжни площадки над парната машина, задвижваща снегозагребващия ротор.

Машинистът командва, посредством регулаторния лост в кабината за управление, пускането, режима на работа и спирането на парната машина, задвижваща ротора. Той отваря страничните крила, позволяващи да се загребва сняг и да се прави проход, малко по-широк от габарита на возилата, като в същото време, заедно с помощника, следят за знаците, указващи за негабаритни съоръжения, за да притворят крилата и да се избегне евентуалния удар с тези съоръжения. Двамата командват и посоката, в която се изхвърля снегът – вляво или вдясно, за да не се засипват с изхвърлен сняг перони, приемни здания и други крайпътни съоръжения. Това става чрез спиране на ротора, обръщане хода на парната машина (респективно – посоката на въртене на ротора) и механизъм, обръщащ в нужната посока отвора, откъдето се изхвърля снегът. Роторът има десет двойки, шарнирно монтирани, загребващи лопатки. Всеки две лопатки са свързани помежду си с лостче, така че, когато роторът се върти в едната посока, се отварят тези загребващи лопатки, които са по посока на въртенето, а при обратно въртене – другите лопатки. Едновременно с обръщането на въртенето на ротора, механично се отварят и съответните загребващи лопатки.

Ходът на снегорина (до мястото на работа, придвижването напред, спирането и други евентуални маневри), както вече споменах, се осъществява от друг бутащ (теглещ) локомотив. Съгласуването на действията между машиниста на снегорина и машиниста на локомотива става чрез сигнали, подавани с парните свирки, каквато има и снегоринът.

При внимателното проучване на документацията около доставката на нашия парен снегорин става ясно, че той е поръчан и доставен без тендер. В България към него е прикачен триосен тендер, тип 3Т16,5, съответно пригоден с изграждането на покривна пристройка в предната му (към будката) част, отговаряща на тази на снегорина, и монтирането на капаци, покриващи въглищния бункер, срещу засипването му по време на работа със сняг. Поради това, написаното за снегорина на стр. 130, в книгата ми “Локомотивното стопанство на БДЖ 1947-1990”, издадена през 1993, се оказва неточно, за което поднасям извиненията си на читателите.

Парният роторен снегорин е изпитан по линията Русе - Варна през зимата на 1930 -1931 и е приет в парка на БДЖ. Оттогава той се използва при нужда всяка зима по железопътните линии в известната с тежки снежни навявания Североизточна България

С въвеждането през 1936 на новото серийно и номерно означение за локомотивния парк на БДЖ, снегоринът е преномериран – от Sn 101 на № 101 (отпада само буквеното означение), а последният си № 99.081 получава с излизането на окръжно предписание на Главната дирекция на железниците № V–3–182 от 07.021947. През октомври 1981 снегоринът е докаран от Железопътно управление Горна Оряховица за основен ремонт в софийския Железопътен завод. След приключване на ремонта, с цел да се увеличат въглищният и водният запас на снегорина, неговият триосен тендер е заменен с четириосен – тип 2’2’Т28. Четириосният тендер, на който предварително е направена съответната ревизия, е взет от бракувания през 1975 локомотив 11.08 и е прикачен към снегорина на 1 ноември 1981.

След този ремонт снегоринът 99.081 е използван още две години за разчистване на снегонавяванията по Главна линия № 9, между Русе и Каспичан, и клона Самуил - Силистра. През 1983 от тогавашната Германска федерална република е доставен нов модерен дизелов роторен снегорин, на който е даден експлоатационен номер 91-01. Той е двуосен, самоходен, с два дизелови двигателя – единият за задвижване на снегозагребващия ротор, а другият – за осигуряване движението на самия снегорин. Когато се наложи да смени посоката на движение, се задейства устройство, което го повдига над релсите и го завърта на 180о, след което го спуска върху релсите и той може да тръгне в обратната посока, без други маневри.

Новият снегорин поема борбата с преспите през зимните месеци по железопътните линии в Североизточна България, а парният 99.081 е оставен като резервен в Локомотивно депо Каспичан. След 1997 е обявен за музеен експонат в музейната колекция на БДЖ. Преместен е в базата за локомотиви на гара Асеново, където се намира и понастоящем.
http://www.jptactis.com/article.php?src=compiled/2010/10/Deanov-11-12-10.htm


Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1969 on: 18.04.2020, 22:18:58 »
"Товарни превози" през Верила:


Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 277
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1970 on: 22.04.2020, 14:54:58 »
Мисля че тази снимка не е пускана. Първата дизелова мотриса на БДЖ, доставена от GANZ-Budapest и пусната в експлоатация през ноември 1935 г.
Източник: lostbulgaria.com

Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1971 on: 23.04.2020, 14:12:12 »
От последният снежен ден тази година между Искър и Казичене:


Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1972 on: 28.04.2020, 14:59:19 »
Пласер бута 3 платформи с релси към Казичене. Това е последното движение, което съм засекъл по ремонтирания участък между Искър и Казичене, малко преди короната да удари. От тогава насам - абсолютно нищо.


Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 956
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1973 on: 29.04.2020, 16:11:36 »
Продължават да работят стабилно, онзи ден с нещо шлайф машина един човек минаваше по новите релси. От няколко дни идват камиони да стоварат баластра, следя ги защото ми е почти пред вкъщи, като цяло не мисля, че работата е намалила интензитета си, въпреки извънредното положение.
За трамвайния транспорт!!!!!

Online Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2852
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1974 on: 29.04.2020, 23:44:48 »
Ако се работеше наистина стабилно, участъка трябваше вече да е готов! Срамота е, 2 години вече го чоплят и дори единия път не е готов!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12461
    • View Profile
Re: Снимки и албуми
« Reply #1975 on: 30.04.2020, 10:55:18 »
Да, този участък е лесен. Ако за него толкова се бавят, за другия от Елин Пелин до Септември сигурно ще им трябват поне 10 години.
Не ми е ясно, на Верила прелезът ще остане ли? Ако да, би било голяма глупост.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13356
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1976 on: 30.04.2020, 11:45:17 »
Впредвид за колко време са прокопали "козница" със съвременните технологии за 2-3 години трябваше вече да са прокопали дългите тунели, а още няма и помен от тях. Ако помним кога почнаха с тия ремонти трябваше вече влаковете да пътуват от София до Бургас с 200 за 2 часа и половина максимум. Въпрос на политика и възможности.

То може и друго да стане, да направят линията преди да са поръчали нов подвижен състав и влаковете пак да се движат със 130 максимална а само няколко да са до 160.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1977 on: 30.04.2020, 14:02:17 »
Няколко снимки от 2003г., заснети от датчанин:  http://bentsbane.dk/balkan-jernbaner-i-bulgarien/
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1978 on: 01.05.2020, 00:59:22 »
Продължават да работят стабилно, онзи ден с нещо шлайф машина един човек минаваше по новите релси. От няколко дни идват камиони да стоварат баластра, следя ги защото ми е почти пред вкъщи, като цяло не мисля, че работата е намалила интензитета си, въпреки извънредното положение.

Възможно е. Сигурно просто аз не ги засичам, въпреки че всеки ден следобед съм в полето на Миленков. ККМ също си стои на едно и също ниво - до средата на нищото от маса време.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Снимки и албуми
« Reply #1979 on: 03.05.2020, 12:26:34 »
Централна ЖП гара София, заснета на 29.01.1997г. и инцидент край Владо Тричков от 23.06.2000г. Източникът е изписан върху изображенията. 
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна