Author Topic: Междуградски автобусни линии  (Read 100264 times)

Offline koisumaz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
  • ГТ Пловдив запада
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #220 on: 22.06.2024, 23:21:19 »
Интересното е,че линията се води на фирма Меритранс,а автобусите са собственост на Детелина.

Offline PB

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #221 on: 24.06.2024, 09:59:37 »
Здравейте!

Искам да Ви помоля за актуална информация:
- след промените с междуградските курсове и смяната на превозвача между Пловдив и София, какво е актуалното разписание сега на автобусите между Пловдив и София към момента, които тръгват от Автогара "Юг"? От кой сектор тръгват - преди си спомням, че бяха на трети сектор, и от къде се закупуват билетите - вътре от превозното средство ли (шофьор или кондуктор) или от офис на самата автогара (някъде вътре в сградата или отвън около нея)?

Благодаря!
« Last Edit: 24.06.2024, 10:20:06 by PB »

Offline koisumaz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
  • ГТ Пловдив запада
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #222 on: 24.06.2024, 10:17:48 »
За последната част - билетите се купуват от шофьора засега. Фирмата каза,че в бъдеще може би ще създаде сайт за закупуване на билети.

Offline koisumaz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
  • ГТ Пловдив запада
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #223 on: 24.06.2024, 11:57:55 »
Отново пиша, защото сега бях на автогарата в Пловдив и видях,че май са отворили ново гише от днес.

Offline PB

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #224 on: 24.06.2024, 12:10:38 »
АКТУАЛНА ИНФОРМАЦИЯ за АВТОБУСИТЕ между ПЛОВДИВ и СОФИЯ: https://www.marica.bg/plovdiv/gradat/palna-ludnica-s-izvangradskite-reysove#anchor-comments

Quote
"Пътниците могат да направят резервация на телефон 0894000003 (фирма "Меритранс") от 7 до 19 часа и да си купят билет на място. Цената по линия Пловдив-София не е променена и е 15 лева. Първият автобус от автогара "Юг" за София тръгва в 6 часа, последният - в 12 и 30 часа. Следобед курсовете се изпълняват от фирма 'Карат С' със спирка пред/до Централна ЖП гара."

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7479
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #225 on: 24.06.2024, 21:03:16 »
Пътуват си още Хеброс Бус. Вчера съм сигурен, че видях техни автобуси на Централна автогара София по линията им, а там където паркират те на паркинга имаше и Ман Лайънс Коуч чисто бял на Дрита, който също е бил по линията София-Пловдив.
Но пък в сайта на Централна автогара София има добавени курсове на фирма Меритранс 2002 ЕООД, които пътуват от София за Пловдив в 14:00, 15:15, 16:30, 18, 19 и 20 часа. Не виждам курсовете на Детелина Дрита никъде из сайта да са описани. Възможно ли е да са взели линиите на Хеброс до София?
Успях да намеря тази статия, която може да отговори на въпросите ни малко или много. Но вчера си бяха обичайните автобуси на Хеброс Бус, със сигурност ги познах, червени Иризари, бели ВДЛ-и и Скания Туринг.
Линк към статията: https://www.focus-news.net/novini/regioni/Transportniyat-haos-s-putuvaneto-mezhdu-Plovdiv-i-Sofiya-zapochva-da-se-razplita-2159361

Здравейте!

Искам да Ви помоля за актуална информация:
- след промените с междуградските курсове и смяната на превозвача между Пловдив и София, какво е актуалното разписание сега на автобусите между Пловдив и София към момента, които тръгват от Автогара "Юг"? От кой сектор тръгват - преди си спомням, че бяха на трети сектор, и от къде се закупуват билетите - вътре от превозното средство ли (шофьор или кондуктор) или от офис на самата автогара (някъде вътре в сградата или отвън около нея)?

Благодаря!

Същото както и преди. ;)

Да автобусите са на Дрита под наем в Меритранс, поне докато си купят те междуградски, Петко също има Ман бял с номер 7658НВ.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #226 on: 10.11.2024, 12:13:11 »
Не знам дали е за тази тема, в сутрешния блок на БТВ хванах да дискутират една тема, за която неведвъж е ставало въпрос и тук. А именно, че цели региони остават без никакъв обществен транспорт, като отново репортажите бяха от Северна България. Населени места, които до неотдавна са имали транспорт до областния център по няколко пъти на ден, до близката гара последните месеци са оставени без абсолютно никакъв такъв и част от хората превърнати в крепостни. Това създавало много трудности и на малкото останали млади семейства по такива места. Засегнаха и проблема с това, че дори общините вече имали пари сами да финансират редовен транспорт, но нямали право заради някакви си глупости и изисквания, даже били готови да се обединяват и сами да си купуват автобуси да си организират транспорт.

Първия удар бил когато навлезнали частниците, вместо общинските/държавнти превозвачи, като тогава все пак останал някакъв приличен транспорт, но последните 2-3 години положението рязко се влошило и масово режат навсякъде и закриват. Сега става така че цели райони нямат нито транспорт, нито вода, нито магазини. Даже бедните 90-те не е било толкова зле по тези места.

И така, докато някъде се радват на комфорта на новите немски вагони с бели калъфки на плюшените седалки и ходят с маркови обувки по луксозните мокетчета вътре, другаде се трепят по пътищата с някакви невероятни кошници 3-та употреба защото няма друго
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #227 on: 10.11.2024, 19:17:05 »
Закриват линии, Иво, просто защото няма кой да пътува. Младите са я по градовете, я по чужбина, а старите си ходят с колите докато още могат да карат. Не е много приятно да мъкнеш торбите с пазарлъци от Кауфланд или Лидл във Враца (примерно) с рейса. А най-старите я идат до града веднъж в месеца за лекарства, я не. Отделно държавните субсидии се дават само за нерентабилни планински линии или за такива в гранични зони. На север нямаме нито планини, нито гранична зона....та не могат да се впишат в изискванията, нищо че пак возят по един - двама човека. А нафтата е скъпа, бусчетата също гълтат като ламя...По закон общините нямат право да субсидират частни транспортни фирми, спечелили обслужването на линии от транспортните им схеми. Затова линии има, но или превозвачите спират да ги покриват, или на обявените процедури за даването им никой не се явява.
« Last Edit: 10.11.2024, 19:33:21 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!