Точно. Всичките тези хора по закон ползват намаление и превозвачът следва да им го предостави. Не е 50% като в БДЖ, но трябва да има някакво. Отделно децата до 7 годишна възраст и депутатите пътуват безплатно. За последните не съм съгласен, но така е по закон. Милиционерите имат право на безплатно пътуване само в градския транспорт, но всъщност МВР им купува картите. Та за всичкото това нещо Министерство на транспорта всяка година дава субсидия на общините, които я разпределят между градския транспорт и линиите от общинските, областните и републиканските транспортни схеми от тяхната квота. Отделно за нерентабилни линии до малки населени места превозвачите получават допълнителна, отделна субсидия. Въпреки това има фирми, които абсолютно неправомерно си позволяват да искат билети (макар и с намаление) за децата до 7 години, което е незаконно. А за селата масово си позволяват да режат самосиндикално линии и курсове, които фигурират в транспортните схеми и не са официално отменени, понеже "няма хора" или "горивото ни струва 100 лева...". Да не говорим, че примерно в Сандански общински съветник, който на всичкото отгоре е председател на транспортната комисия, е собственик на една от двете фирми, обслужващи селата. Това ако не е конфликт на интереси, здраве му кажи. Главният архитект пък, има фирма, която се води на жена му, и няма начин проект да мине, без да е направен или поне авторизиран от тази фирма, тоест от него самия.
Виж, допълнителните линии или "маршрутките", не получават субсидии, но там никой няма право да се вози безплатно или с намаление, вкл. милиционерите и депутатите. Друг е въпроса, че шофьорите ги возят без пари, за да си нямат проблеми.