Author Topic: Разход на гориво на различните марки автобуси в ГТ  (Read 46022 times)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Ми общо взето казват като видиш светофара да прецениш дали ще минеш или няма. Ако смяташ, че няма да минеш да не се силиш а да пуснеш газта от по-рано и така да спестиш гориво, да потегляш по-плавно от спряло положение, на дълго разстояние на директна (последна скорост) да даваш малко газ, но на по-чести интервали и т.н. Неща, които човек може сам да се сети, но има ги и такива които не искат да разберат, че като насилат рейса и го изключат не прават икономия.
Преди време се возих в едно землянско конекто, е направо полудех - газ до долу и преди да спре го изключва и скача на спирачките и спира без ретардер без нищо, до другата спирка влачене и пак изключване преди да спре. После процедурата се повтаряше до другата спирка и т.н. докато слезнах. :D

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Понеже от началото на темата така и не се даде някакъв конкретен отговор в цифри, поне във връзка с автобуси, движещи се метан, качвам 2 интересни документа:
- първият е изследване на Русенския университет със заглавие "Сравнение на относителния разход на гориво при автобуси, работещи с природен газ и дизелово гориво"
- вторият е изследване работата на бургаските Тедом-и; може и да са публикувани някъде назад, но все пак са интересни за тази тема конкретно.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline vikiconectoto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 377
  • RIP 9070 :(
    • View Profile

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Разхода ма Землянските МАНове е средно около 55 килограма метан на 100км.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Не знам колко им дават разход, но в Дружба всичките MAN-ове са преразход на метан.
Спрете си просташките мнения !

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Занижени горивни норми вероятно, а пък тези месеци има много задръствания, след които яко ги юркат  :devil: Откакто 76 и 213 са с Манове, пътниците забравихме що е влачене, особено по Цариградско шосе и Д.Николаев.
« Last Edit: 21.11.2015, 21:03:54 by mitakis »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Защо?
Ми не знам, но сутрин като се запалят в 4 часа, и се гасят след паркирането им в гаража...........
Спрете си просташките мнения !

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
За обществения транспорт не трябва да има норма, написана от някой началник. Разходът се пише от производителя и така дружествата работят!
------------------------

Offline TIGER64

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 422
    • View Profile
Според мен най-икономичният автобус е Икарус с метанова уредба особено когато се работи на 1 смяна с 180 атмосфери газ. Като се намали дебита на нафтата и се увеличи метана дава по-голяма икономия. Може би Ялта може да потвърди за 3883. :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Според мен най-икономичният автобус е Икарус с метанова уредба особено когато се работи на 1 смяна с 180 атмосфери газ. Като се намали дебита на нафтата и се увеличи метана дава по-голяма икономия. Може би Ялта може да потвърди за 3883. :)

Така е но за седмица съсипва главата на двигателя, в по тежки случаи се стопяват цилиндрите и буталата на мотора.
Първоначалният замисъл беше 70 % нафта и 30 % газ, при изравняването им на 50/50 нещата са зле за мотора.
Има един праг на разход, който колкото и да им се иска на директорите не може да слезе на долу, просто е,- чиста физика, ако че търсят под вола теле. Новите "китайчета" при тръгване отчитат 99 литра/100 км. моментен разход, при нормално движение на дълъг път показват 38/100, празни без пътници. Това значи че при работа на линия пак ще гонят 45/50 на 100. Ще видим какви норми ще им скроят...........
Спрете си просташките мнения !

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Conecto LF не са ли по-икономични? Мисля, че на екранчетатаим съм виждал по-ниски стойности среден разход на гориво по 111 (не мога да цитирам точни стойности). Да не би климатикът на китайчетата да е бил включен?

Едит: явно си спомням грешно, щом се хвалят с 38,7 l/km
« Last Edit: 12.08.2016, 13:05:07 by hitar_potter »
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Да не би климатикът на китайчетата да е бил включен?

Климатика се включва автоматично при зададени стойности, шофьора не може да му влияе.
Спрете си просташките мнения !

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Да не би климатикът на китайчетата да е бил включен?

Климатика се включва автоматично при зададени стойности, шофьора не може да му влияе.
Прегледах отново първите мнения в темата и явно правилно си спомням, че разходът на конекто-тата е по-нисък. Но работещ климатик обяснява по-големият разход на китайците.
« Last Edit: 12.08.2016, 16:58:15 by hitar_potter »
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Къс стар О305 и Конекто ЛФ харчат почти еднакво. Нормата за празен О305 е 29л/100 (както и за БМЦ, и О345С), за Конекто ЛФ е 28л/100. За 302-ка е 27,5л/100. За дълъг 305Г е 34/100 , за Икарус 280 - 32/100.  За дълго Конекто О345Г - 34,5/100. Но това са базовите норми, за различните линии има различно завишение (лятно и зимно) което достига до около 55% зимно за линия като 102 или 83 примерно. За 111 завишението е към 35%. Но и това не отразява реалния разход, който в рамките на месеца е между базовата норма и нормата със завишение.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
И на Конектото при тръгване с пълна газ може да изпише 99,9.
Особено при дългите го изписва почти на всяко потегляне.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
И голф 5 при потегляне с пълна газ пише 99.9, не е такава драма.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
И голф 5 при потегляне с пълна газ пише 99.9, не е такава драма.

И колко тръгвания правиш на ден за 8 часа из градът ?
Разходът на новите китайчета щял да бъде като на ВМС,-29/100- основна разходна норма. При факта че ВМС е 220 к.с. , а китайчето е 280 к.с.  Е така се крадат шофьорите, чрез удържане за преразход......... При равномерно движение извън градско, компа си показва 38/100, а градско с пътници ?
Спрете си просташките мнения !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Този разход не трябва ли да е определен от завода производител? В книжката им с инструкции за поддръжка би трябвало да пише средните разходни норми, при пълно натоварване с работещ климатик/парно, градско, извънградско.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Този разход не трябва ли да е определен от завода производител? В книжката им с инструкции за поддръжка би трябвало да пише средните разходни норми, при пълно натоварване с работещ климатик/парно, градско, извънградско.

Иво, събуди се, Ние живеем в България, където всеки краде и набеждава другия.................Първо ти промиват мозъка, а после те манипулират и "изтискват".................
Спрете си просташките мнения !