Author Topic: Метродиаметър 2 - проектиране и избор на изпълнител  (Read 166361 times)

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Извинявам се, ако въпросът ми е неуместен, включвам се за първи път и тук всички ми изглеждат доста по-разбиращи от мен, но не ми е съвсем ясно защо трябва трамваите да се спират, след като МД2 бъде построен.

ОК, ще се спират за известно време на изкопните улици (Витоша/Мария Луиза и Ломско Шосе), но защо пък да изчезнат след това? Специално за ТМ1 и ТМ7 исках да попитам специалистите тук толкова ли е трудно и колко време би отнело просто да се направи отбивка на трамвайните релси от Аптека до Петте Кьошета, откъдето трамваите да тръгнат по Ботев.

Да се съкрати съставът на мотрисите и броят на линиите (които ще се дублират при новото положение) - ОК; да се махне трамваят от Витошка - ОК; но защо пък да е необходимо да се изкореняват изобщо всички централни трамваи за постоянно? И ако не е необходимо, тогава пък какъв е точно проблемът с МД2, който реално наистина ще обслужва доста голяма част от София и ще е основният метод за придвижване с метро в центъра, тъй като обхваща най-много спирки оттам.

Единствено съм съгласен, че дестинацията Хладилника не е най-удачната, до колкото тази част на София не е толкова населена. Едно разширение към Борово и връзка с МД3, както някой тук по-рано е предложил, ми се струва добро решение, а дал Бог и финанси - защо не и разширение към Студентски град и връзка с МД1, или рингова линия, която да пресича всичките диаметри, както някой друг пък предложи (но това сигурно ще е по-скъпо).
« Last Edit: 26.06.2008, 00:46:29 by Jorr »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Quote from: Jorr
1. ОК, ще се спират за известно време на изкопните улици (Витоша/Мария Луиза и Ломско Шосе), но защо пък да изчезнат след това? Специално за ТМ1 и ТМ7 исках да попитам специалистите тук толкова ли е трудно и колко време би отнело просто да се направи отбивка на трамвайните релси от Аптека до Петте Кьошета, откъдето трамваите да тръгнат по Ботев.

2. Единствено съм съгласен, че дестинацията Хладилника не е най-удачната, до колкото тази част на София не е толкова населена. Едно разширение към Борово и връзка с МД3, както някой тук по-рано е предложил, ми се струва добро решение, а дал Бог и финанси - защо не и разширение към Студентски град и връзка с МД1, или рингова линия, която да пресича всичките диаметри, както някой друг пък предложи (но това сигурно ще е по-скъпо).

1. Трамвайното трасе ще изчезне от Козлудуй до НДК по Витошка, за ТМ7 е предвидено да бъде пренасочена по Ботев и оттам покрай тунела под НДК да си прави връзка със старото си трасе на пл. Баба Неделя, същото важи и за ТМ1. Решението е такова  - Мария Луиза и Витошка стават пешеходни улици, а Ботев - трамваен булевард. По Ломско трамваите ще изчезнат , като трасето от Обеля ще завива по Бели Дунав и ще пресича Надежда 5,6,4 и оттам ще се включва в трасето по Рожен. Така трамваите правят връзка между Обеля, Надежда, Толстой и новоизграждащия се жилищен комплекс Рожен, който ще заеме по-голямата част от бившата индустриална зона. Веротно ТМ7 ще бъде пренасочен до Надежда 5, ТМ1 си остава в Обеля, а ТМ6 се закрива. В същото време се правят планове и за тролейбусно трасе до Надежда, което да минава по Надлез Надежда, бул. Кан Кубрат, Бели Дунав и по локалните на бъдещата северна тангента до метростанция 1 на Ломско шосе.

2. В последния вариант на ОУП се предвижда отклонение на МД2 в посока Манастирски ливади, Студентски град и да се свръзва с първи диаметър в МС Г.М.Димитров. Така се получава втора "панделка" между МД1 и МД2. А връзката на Борово с диаметрите ще се осъществява от идейното все още скоросотно трамвайно трасе по южната дъга на втори ринг (Тодор Каблешков), което, ако трябва да сме честни ще върши много по-добра работа ако се качи на естекада и действа като леко метро.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
в-к Стандарт 09.07.2008
Quote
“Трейс” с най-ниска цена за метрото

Компанията "Трейс Груп" вероятно ще строи столичното метро. Обединението "Метротрейс" е предложило да изгради пътя на подземната железница от "Патриарх Евтимий" до бул. "Черни връх" срещу 141,960 млн. лв. Това е най-ниската цена според отворените вчера оферти. Следваща в списъка е фирма "Танил" ООД, която е поискала 147,775 млн. лв. за трасето. Пътно-строителният холдинг "Трейс Груп" е един от кандидатите за доизграждането на магистрала "Тракия". Борсовата капитализация на компанията в края на миналата година възлизаше на 617 млн. лв. Другият лот от столичното метро вероятно ще бъде дело на турската компания "Догуш". Съседската фирма е предложила оферта от 329,130 млн. лв. за метрото от надлез "Надежда" до "Патриарх Евтимий". Втора в класацията за лота остава испанската OHL с офертна цена от 575,575 млн. лв. "Догуш" също е сред кандидатите за магистрала "Тракия". В консорциум с "Еко" тя построи отсечката Карнобат-Бургас от "Тракия". Участва и в търга за магистрала "Люлин", за обекти по ФАР и електрификация на жп линията Пловдив-Свиленград. Кандидатира се и за строителството на тунела под Босфора.
Наталия Малчева

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Е, то турската "Догуш" е кандидатствала и за тунела под Босфора. Всеки голям строителен консорциум  си има различни направления високо строителство, пътно строителство, строителство на съоръжения, ВиК др. Радвам се че освен ГБС още една БГ фирма Трейс на Николай Михайлов се ориентирва правилно и в строителния холдинг Трейс груп има вече и фирма "Метротрежс", строяща метрото в Младост.

Ще видим как ще се справят с подземното копаене.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Странно : според генералния план депото за втори диаметър трябва да е в кв. Илиянци, но, пък ясно е че скоро метрото няма да се добере до там... така че ща бъде откъснато от трасето.
От друга страна няма логика двете депа да са едно до друго . По-добре щеше да бъде, ако го бяха построили  в другия край на втори диаметър – в южния участък.
Защото нали това е една от функциите на депото (освен текуща поддръжка и ремонт) – в него да пренущуват вагоните, а на сутринта (именно от различни участъци) бързо да се подадат композиции за първите влакчета...
В огромните метрополитени влаковете пренущуват и в тунелите, за да не губят време за празни курсове сутрин от депата, но у нас от това няма нужда – разстоянията са нищожни.
Така че аз лично съм учуден от подобно решение.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote
С 86 млн.лв. е намалена цената на трасето на метрото от пътен възел "Надежда" до бул. "Черни връх"
22 юли 2008 | 13:04 | Агенция "Фокус"
София. С близо 86 млн. лева е намалена цената на трасето ”Пътен възел Надежда – Централна жп гара – пл. “Света Неделя” – бул. “Черни връх” след повторно обявяване на процедура за избор на изпълнител, предаде репортер на Агенция “Фокус”. Общата стойност на участъка ще бъде около 470 млн. лева. На общината и държавата трасето ще струва 100 млн. лева, останалите средства трябва да дойдат от ЕС. Участъкът с дължина 6,4 км е включен в Оперативна програма “Транспорт” на присъединителните фондове. Заради разлика в технологиите на строителство той е разделен на две обособени позиции – пътен възел “Надежда” – Централна жп гара – площад “Света Неделя” – бул. “Патриарх Евтимий” с дължина 3,8 км и четири метростанции. По тази позиция след отваряне на ценовите оферти на първо място е класиран “Доуш Иншаат Ве Тиджарет” АД, предлагащи малко над 329 млн. лева. Втората позиция – бул. “Патриарх Евтимий” – НДК – бул. “Черни връх” е с дължина 2,6 км и три метростанции, в това число завършване на участък с частично изградени конструкции с дължина около 1 км в района на НДК. На първо място е класирано обединение “Метротрейс”.
Веселина ЙОРДАНОВА

470 млн лева за 6,4 км = 74 млн лв/км. Да видим накрая колко ще излезе.

Offline toto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
Турската фирма "Доуш иншаат ве тиджарет" АД и обединение "Метротрейс" ще са изпълнители на строителството на втория метродиаметър на софийското метро, съобщи на пресконференция столичният кмет Бойко Борисов.

Класирането на фирмите е извършено на база най-ниска цена за строителство, след втория търг за строителството на втория метродиаметър.

"Доуш иншаат ве тиджарет" АД ще строи участъка от надлез "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий" с дължина 3,8 км и четири метростанции. Обявената от тях сума за строителството е 329 133 186 лв.

Обединение "Метротрейс" ще строи участъка от бул. "Патриарх Евтимий" до бул. "Черни връх" с дължина 2,6 км и три метростанции. Цената, която са обявили от обединението за строителството научастъка е 141 960 030 лв.

Според Борисов строителството на метрото може да започне още през септември, а срокът за изпълнението на проекта е 45 месеца.

Столичният кмет отбеляза, че благодарение на втория търг общината е постигнала намаляване на първоначално обявената цена с 85 930 000 лв. При първия търг обявената начална цена за двата участъка беше 556 024 000 лв.

Кметът обясни, че от днес тече десетдневен срок за обжалване на резултатите от конкурса, като изрази надежда, че такова няма да има.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Едва ли един участък ще се копае по два различни метода...
Логично е целото трасе - от надлез "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий" да се прокопае изцяло с къртица, пък и в предишните изявления казваха, че само за втория радиус (от бул. "Патриарх Евтимий" до бул. "Черни връх") още не взето решение по какъв способ ще се строи...
Предполагам това е било изяснено в офертата на другия изпълнител.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Аз до колкото си спомням миналата година в Строителство и града пишеше , че плановете са от Триъгълника до Патриарха да копаят с къртица , а от Хемус до Лозенец по новоавстрииският метод ! Дано наистина септември да започне строителството и да са ни честити новите задръствания ! :D

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
от Триъгълника до Патриарха да копаят с къртица
То ще е направо къртовски труд! Поне между гарата и Лъвов мост има достатъчно терен за надземен начин (М.Луиза+локалните). А твърде е вероятно метрото да изпревари историческия пробив Сточна-Централна гара, така че и там няма под какво да се пъха (за Централна автогара ще се направи подход откъм Митницата и Клокотница).
Аз си представям базова станция на къртицата на паркинга на Лъвов мост пред ОББ.
« Last Edit: 22.07.2008, 18:22:56 by blagun »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
от Триъгълника до Патриарха да копаят с къртица
То ще е направо къртовски труд! Поне между гарата и Лъвов мост има достатъчно терен за надземен начин (М.Луиза+локалните).
Има , наистина можеха по открит способ да копаят , но ще е с къртица ! :fan:

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Незнам дали си спомняте, проди време се лансира идеята успюредно със строителството на МД2 под Черни връх да се постой тунел на три нива. Най-отдолу ще минава метрото. Средното ниво е за автомобилния трафик а най-горното бе предвидено за търговски помещения. Пространството отгоре от Хемус до Дв. Баучер става пешеходна зона. Обявиха че има и проект.
Ако ще го изпълняват отсеката по този начин означава строителство едновременно на всичко. Нищо не казват по въпроса, пък ще видим.

Но наистина никой нищо не казва кой ще строи станция 8 (Сердика 2)?

Въпроса за МС8-II го коментирахме отдавна. Отдадена е на концесия. Мисля че е избран частен инвеститор, който ще изгради станцията, подземния паркинг и терговските площи с правото 35 години да ги стопанисва, без да плаща нищо за тях на Общината
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Е защо питаш, не знаеш ли трасето на МД2? А от Лъвов мост до гарата едва ли ще копат с къртица.

Не питам, а казвам - началната точка съвпада с местположението на спирката на Триъгълника, което означава, че сигурно трамваите ще се отклонят до гара София-север, докато изградят площадката.

Последното предложение за МД2 беше да има отклонение към Студентски град, което ставаше на станцията на Сребърна, затова си мислех, че е възможно да се направи крайна станция с един коловоз, а тунел по Витоша е изключен - това е изгаснал вулкан все пак, не е Стара планина...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Заедно със строежа на втори диаметър ще се наложи да се прави основен ремонт на Мария Луиза от надлез Надежда до Халите, надявам се, че ще се сетят да оправят и разширят Лъвов мост, защото скоро време като нищо може да останем и без него.
Би трябвало да е така, но ако наистина се работи с къртица, както твърдят колегите, М.Луиза ще се размине с ремонта.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
То, ако досега не са си изяснили почвените слоеве -егати специалистите !
Но не е така :
Първо, нали в същите почви сега строят Сердика,второ : ето схемата  на "ИНЖЕНЕРНО-ГЕОЛОЖКО И ХИДРОГЕОЛОЖКО ЗОНИРАНЕ НА СОФИЯ"
С изключение на Триъгълника и Централна гара, няма други неблагоприятни зони.
Минаването под коритата на реките за инженерната мисъл въобще не е ново явление - решава се с дълбоко заложение, чугунени тюбинги и прилагане на съвременна хидроизолация и укрепване на пластовете.
Всичко това е приложимо не като се търси най-евтината оферта (както у нас), а най-ефективната.
Но това е трябвало да се аргументира още при кандидатстването за финансиране, а не да се хвалят, че нашето метро е най-евтиното в Европа!
Но въпроса не е в това, а в това, че вече бяха длъжни да осветлят обществото поне със окончатени идейни проекти, и ако щеш с окончателни схеми на трасето и станциите, а не на различните официални сайтове да стоят схеми, неясно коя редакция, имитирайки само "достъпност" до информацията.
Пък и архитектурното (и функционално)оформление на станциите може да струва само 2-3% от цената, но не е най-маловажното...
« Last Edit: 24.07.2008, 00:45:57 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Интересува ме обаче едно друго нещо - защо вторият диаметър не се строи до Хладилника? Това е още една станция "надолу" към Околовръстното + тунела до там. Така целият диаметър (от Обеля до Хладилника) би бил завършен и няма да се налага нов конкурс за този участък.
Съдейки по последната (засега) версия на ОУП, конкурсът може да е за отсечка Кръста-Хладилника-жк Витоша-Малинова долина-вилна зона Бункера

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Само че с неизвестни срокове за изпълнение, ако се окаже вярно, че Европа с лекота финансира строителството на интермодални връзки (в нашия случай отсечките към Централна гара и Аерогарата), но не е толкова съгласна да финансира връзки към жилищни комплекси...
Затова отбивката към Аерогарата изпревари отсечката към Младостите.

Но всичко опира до  правилната мотивация пред европейските институции...
Казват, че добре мотивиран и структуриран проект минавал с лекота, но тепърва ще трябва да се учим на тези тънкости.
Но, пък това не е болка за умиране - учим се в движение.
« Last Edit: 25.07.2008, 01:38:08 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Интересува ме обаче едно друго нещо - защо вторият диаметър не се строи до Хладилника? Това е още една станция "надолу" към Околовръстното + тунела до там. Така целият диаметър (от Обеля до Хладилника) би бил завършен и няма да се налага нов конкурс за този участък.
   

Както и да погледнеш участъкът от Кръста до Хладилника е най-лекият участък за изграждане от целия МД-2. Спокойно може да се строи и по открит способ. Нека МД-2 стигне до Кръста (Баучер) пък след това ще видим...
Не се знае кога точно МД-2 ще бъде готов до Баучер - 2017 или 2020. При неизвестните все още темпове на строителство всичко е възможно.
Дотогава вероятно ще има и яснота накъде след Хладилника ще продължи МД-2.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
При всички положения трябва да продължи по Черни връх до Околовръстното, плюс разклонението, което предвидиха към Студентски, въпреки че ако този нашумял напоследък трамвай по Каблешков с перспектива да стане леко метро, стане истина, не знам дали няма да стане ненужно дублиране...

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
ПРОЕКТ ЗА РАЗШИРЕНИЕ НА МЕТРОТО В СОФИЯ – ВТОРИ МЕТРОДИАМЕТЪР – УЧАСТЪК „ПЪТЕН ВЪЗЕЛ НАДЕЖДА – ЦЕНТРАЛНА Ж.П.ГАРА – ПЛ.СВ.НЕДЕЛЯ – БУЛ.ЧЕРНИ ВРЪХ”

Участъкът, предмет на откритата тръжна процедура, представлява основната част от втория метродиаметър на метрото в София. Той включва трасето „Пътен възел Надежда- Централна ж.п.гара- Пл.Св.Неделя- НДК- Бул.Черни връх” с дължина 6,4 км и 7 метростанции. Участъкът е включен в Оперативна програма „Транспорт” на Европейския фонд за регионално развитие. Съгласно Оперативно споразумение с Управляващия орган на ОП „Транспорт” Бенефициент на проекта по предложение на Столична община е Метрополитен ЕАД. Поради разлики в технологиите на строителство участъкът е разделен на следните две Обособени позиции, съгласно ЗОП: Обособена позиция 1 – „Пътен възел Надежда – Централна ж.п.гара –пл.Св.Неделя – бул. Патриарх Евтимий” с дължина 3,8 км и 4 метростанции ; Обособена позиция № 2 – „Бул. Патриарх Евтимий – НДК – бул. Черни връх” с дължина 2,6 км и 3 метростанции, в това число завършване на участък с частично изградени конструкции с дължина около 1,0 км в района на НДК.

Търгът се обяви повторно през м.ІV.2008 г. поради високи цени на допуснатите кандидати при първоначалното обявяване: 400,469 млн.лв. за Обособена позиция 1 и 155,555 млн.лв. за Обособена позиция 2. На повторната процедура по ЗОП са представени 8 оферти – по 4 за всеки от участъците /Обособените позиции/. Процедурата се обяви в Официалния вестник на Европейския съюз, Държавен вестник и Агенцията за обществени поръчки.

Комисия, назначена със Заповед РД-12-087/19.06.08 на Изпълнителния директор на Метрополитен ЕАД за периода 19.06.08-21.07.08 г. направи оценка на представените оферти съгласно предварително обявените критерии. За по-голяма прозрачност на процедурата в комисията за оценка са включени представители на: Министерството на транспорта, Министерството на финансите, Областната управа, Столична община и специалисти от Метрополитен ЕАД. Към комисията са привлечени двама технически експерта и експерт от Съюза на одиторите от Сметната палата.