Author Topic: Метродиаметър 2 - проектиране и избор на изпълнител  (Read 166340 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Плюс подземни паркинги и Ломско шосе ще заприлича на Ботевграско, Цариградско, България...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Плюс подземни паркинги и Ломско шосе ще заприлича на Ботевграско, Цариградско, България...

По-скоро на Тодор Александров, няма да има трамвай както по първото и третото, нито пък ще е скоростно без светофари както Цариградско. Само дето трябва да се махнат сградите от страни, че да прилича не на селски път, а на градски булевард.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Строителство-Градът, ноември 2007.Оттогав по различни поводи се казва, че вече иа извършени очуждения.Това не пречи да се почват и нови високоетажни сгради в сервитута и на сегашния булевард.
Quote
Приет е проект за реконструкция на бул. "Ломско шосе" в София
Това е предварителен подробен транспортно-комуникационен план на обекта

Актуализацията на транспортно-комуникационния план на бул."Ломско шосе" е направена във връзка с обезпечаването на разширението на трасето на втори метродиаметър. Съгласно действащия общ устройствен план на София се предвижда метрото от жк "Обеля" да продължи към жк "Надежда" и централна жп гара. Това е разширение на втори метродиаметър. За част от втори метродиаметър - от надлез "Надежда" през Централна гара, НДК до бул. "Черни връх", в момента се провежда търг за главен изпълнител.
Подробният транспортно-комуникационен проект за реконструкция на бул. "Ломско шосе" беше приет на общински експертен съвет по устройство на територията към дирекция "Архитектура и градоустройство" на 16 ноември. Проектът е разработен от "АВИ - инженеринг" с ръководител инж. Алeксандър Вичев и проектант инж. Ани Янчева. Възложител на проекта е дирекция "Архитектура и градоустройство" при Столичната община.
С новия проект, при съобразяване на действащата улична регулация, се преработи планът за бул."Ломско шосе" от надлез "Надежда" до Обелско шосе, като отпадна трамвайното трасе и новата ситуация на булеварда обезпечи провеждането на трасето на метрополитена.

Съществуващо положение на бул. "Ломско шосе"
Пътното платно на булеварда е с разнороден профил. От надлез "Надежда" до ул. "Хан Кубрат" пътното платно е с ширина 20 - 25 м, като от река Суходолска до ул."Мърквичка" трамвайното трасе пресича косо пътното платно и се насочва към "Триъгълника".
От ул. "Хан Кубрат" до ул. "Бели Дунав" ширината на пътното платно е 17 м, в която ширина са осигурени по две непълноценни ленти в посока и среден трамвай на необособено централно платно (6.40 м).
От ул. "Бели Дунав" до Обелско шосе пътното платно е широко 6 м.
Характерно за бул."Ломско шосе" е и пресичането му с две реки - Суходолска (източно от кръстовището с ул."Хан Кубрат") и Какач (западно от бъдещото кръстовище със Западната тангента).

Проектът за развитие на метрото
Според плана за развитие на метрото от жилищен комплекс "Обеля", където е разположена т.нар. нулева метростанция наземно, метрото е предвидено да продължи на естакада. Тя преминава успоредно на северното платно на Обелския път и го напуска с крива с радиус R 400 м, като се насочва към бул. "Ломско шосе". Кривата се ситуира между сегашното трамвайно трасе и р. Какач. Естакадата минава над кръстовището със Западната тангента и след нея преминава подземно чрез рампа. Ситуационно трасето на метрото е проведено в изграденото пътно платно на булеварда.
Предвидени са четири метростанции. Първата е ситуирана на нивото на естакадата над кръстовището със Западната тангента. Следващите станции са ситуирани при кръстовищата, съответно при ул. "Бели Дунав" (станция 2), при ул."Кирил Дрангов" (станция 3), при ул. "Хан Кубрат" (станция 4).

Новият проект на бул. "Ломско шосе"
Според Общия устройствен план и комуникационно-транспортна система на София булевардът, който е входно-изходна магистрала, е II клас - градска магистрала.
При проектирането му е съобразена Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.
Новият проект е съобразен и с действащия регулационен план, който е направен на база на предишен проект на булеварда от 1994 г., каза инж. Ани Янчева. Предишният проектен профил е 48 м и съдържа две основни пътни платна по 10.5 м отделени със среден трамвай на необособено централно трамвайно платно от 7.0 м, две локални платна по 5 м, чрез които се обслужват прилежащите територии, и два тротоара по 3 м.
Актуализацията на този проект се извършва поради предстоящото разширение на метрото и отпадането на трамвая.
Проектният напречен профил на булеварда осигурява възможността за етапно изграждане, т.е. изграждане първо на южното пътно платно, което ще осигури транспортното обслужване на територията по време на строителството на метрото. Строителството на метрото е по открит способ и е в следата на съществуващото пътно платно.
Новият напречен профил за участъка от бул. "Хан Кубрат" до ул. "Бели Дунав" се състои от:
->две централни пътни платна по 10.5 м
->средна разделителна ивица от 2 м, която отделя двете централни пътни платна
->две локални пътни платна по 5 м за обслужване на прилежащите територии
->две странични разделителни ивици по 1 м, които отделят локалните платна от централните
->два тротоара по 3 м към локалните платна.
За участъка от ул."Бели Дунав" до бъдещата Западната тангента и река Какач:
->две пътни платна по 10.5 м, отделени на 13.5 м, съобразяващи естакадното преминаване на метрото и рампите до преминаването му под земята
->два тротоара по 5 м.
За този участък, предвид изградеността на жилищен район "Връбница 2", ролята на локално платно от юг изпълнява съществуващата улица, обслужваща построените жилищните блокове.
Подобно е решението и за жилищната територията на "Връбница 1" - чрез съществуващи улици.
За участъка от р.Какач до Обелско шосе:
->две пътни платна по10.5 м
->средна разделителна ивица от 3 м
->тротоари по 5 м.
По направлението на булеварда са развити пет кръстовища, четири от които са четириклонни, светофарно регулирани. Това са улиците ул. "Бели Дунав", ул. "Христо Силянов", ул. "Кирил Дрангов" и ул. "Хан Кубрат.
Кръстовището с бъдещата Западна тангента е решено като кръгово. Това решение е направено, за да може да се осигури преминаването на естакадата, а и същевременно ситуирането на метростанция (№1) естакадно. Сервитутът на метростанцията е около 18 м, което налага изграждането на сложно от инженерна гледна точка съоръжение.
Преди четириклонните кръстовища за осигуряване на безпроблемно движение се предвижда прибиране на локалните платна, а след кръстовището отливане за включване на автомобилите.
Пешеходното движение в кръстовищата и достъпа на пътници до метростанциите е решено с пешеходни подлези.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Лично според мене първо трябва да се изгради МД2 , за да се разтовари центъра , след което да се изгради отсечката до Младост 4 и да се направи разклонение поне до Дружба , не само до Цариградско и чак тогава Аерогарата ! Необходима е също така и междинната станция между Сливница и Обеля !
Беше ми много чудно защо точно по МД2 ще се прокопаят двупътни тунели и станции с 2 перона ? Но като гледам световният пример явно от тук нататъка само така ще е ! Изненадах се , че в Санкт Петербург обмислят продължението на новият Фрунзенски радиус след станция Международня да е по този начин , имаики впредвид , че Руснаците предпочитат централните перони и в много редки случаи се прибягва до странични !  :bb: :fan:

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Вчера "Строителство градът" е публикувало статия за МД2 .
Ето най-важното от нея  :
" В момента продължава проектирането на техническия проект на трасето на метрото от станция "Обеля" до надлез "Надежда".
Предстои Столичният общински съвет да вземе решение за проекта за подробен устройствен план - изменение на плана за регулация по трасето на втори метродиаметър от жилищен комплекс "Обеля" до пътен възел "Надежда", както и план-схеми на мрежите и съоръженията на техническата инфраструктура. Изменението на действащия план е необходимо поради осигуряване на регулационен план и на съоръженията на подземната инфраструктура, каза пред "Строителство Градът" инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен". Изграждането на метрото от "Обеля" до надлез "Надежда", което се предвижда да мине под бул."Ломско шосе", се съобразява с плана за регулация на булеварда и бъдещата реконструкция.
Участъкът е с обща дължина 4130 м и има четири метростанции.
...
Проектът за изменение на плана за регулация е приет на заседание на комисията по устройство на територията и жилищна политика миналата седмица. Предстои гледане и в инженерната комисия на Столичния общински съвет. Едва тогава докладът с вносител главния архитект на София арх. Петър Диков ще влезе и в зала.
Проектът за изменение на плана е приет на общински експертен съвет по устройство на територията към дирекция "Архитектура и градоустройство", обявен е по реда на чл. 128, ал. 2 от Закона за устройство на територията.
В момента продължава проектирането на техническия проект на трасето на този участък от метрото. "Метропроект" ООД е проектант. Проектът за реконструкция на бул. "Ломско шосе" е дело на колектив с ръководител инж. Ани Янчева.
 В плановете на "Метрополитен" ЕАД и Столичната община се предвижда участъкът от метролъча да бъде завършен едновременно с трасето от надлез "Надежда" - НДК до кръстовището на бул. "Черни връх" и бул. "Джеймс Баучер" и това трябва да стане до 2012 г. Строителството на двете трасета трябва да приключи, тъй като е необходимо да се осъществи връзка с депото в "Обеля" за обслужване и ремонт на влаковете.
Предвижда се през първото тримесечие на 2009 г. да приключи изработването на техническия проект и процедурата по ОВОС и ще има готовност за обявяване на търг за избор на изпълнител. Реконструкцията на бул. "Ломско шосе", която е обвързана с изграждането на метрото в зависимост от етапите на реализацията, е свързана с провеждането на отчуждителни процедури.
По отношение на трасето от Булбанк до кръстовището на бул. "Драган Цанков" и бул. "Евлоги Георгиев" изпълнението продължава с натрупаното закъснение от около година. Предвижда се участъкът да бъде завършен през втората половина на 2009 г.
Средствата, които са необходими за консултантската дейност, поради удължаване на договора са обезпечени от непредвидени разходи към проекта, посочи също инж. Братоев.
Тъй като трасето между бул. "Драган Цанков" и "Младост 1" ще бъде готово преди това от Булбанк до бул. "Драган Цанков", е възможно същото да бъде въведено в експлоатация няколко месеца по-рано. Този вариант все още се обсъжда, посочи също изпълнителният директор на "Метрополитен".
Цялата статия
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
"Общината е договорила отпускането на заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за 105 млн. евро за отсечки от метрото. Вече са уговорени условията за него - 7 години гратисен период и 20-годишен срок на изплащане, при лихва, по-ниска от тази на търговските банки. Парите ще се използват за строителството на отсечките на метрото от Централна гара до надлез "Надежда" и от "Младост" - 4 до бул. "Цариградско шосе". Със заема ще се покрие половината от инвестицията, а останалата част ще си поделят държавата и Столична община." според За града/Градски вестник


Само че парите са за строежа на линията от Обеля до Надлез "Надежда" и от Младост 1 до "Цариградско шосе"

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Столичната компания "Метрополитен" обяви обществена поръчка за проектиране и изпълнение на метрото в областта на местността Кръста на бул. "Черни връх", показва справка в Официалния вестник на Европейския съюз. Все още не е ясна точната стойност на поръчката, но гаранцията за участие е 200 хил. лв. Процедурата предполага изграждане на метростанция, тунелен участък под нея и прилежащ подземен паркинг.

Според информацията, публикувана в евровестника избраното дружеството ще трябва да построи тунели по открит способ и подземна метростанция. Компанията ще трябва да се заеме с временната организация на транспорта в района, както и с анализ на отражението на строителството върху околните сгради и инфраструктура.

Дейностите на поръчката обхващат терен между улиците "Златен рог" и "Елин връх", като срокът за изпълнение на обекта е 24 месеца от датата на подписване на договора. Все още не е ясно кога ще започне строителството на участъка, при положение че останалите отсечки закъсняват.

Метростанцията ще бъде изцяло подземна с два странични перона. Над нея и оборотния участък е предвиден да се изгради подземен паркинг за 615 коли. Той ще бъде построен за три нива, като входът и изходът ще са от рампа от ул. "Майор Томпсън". Освен паркинг в района ще бъде изградена и търговска част, общата разгърната площ на целия участък ще е 21 400 кв.м.

Възложителят изисква от компаниите да представят удостоверение за актуалното им финансово състояние, както и валидна застраховка за професионална отговорност. Конкурсната документация за участие в процедурата може да бъде купена и подадена най-късно до 5 януари в централата на "Метрополитен".

Компаниите ще трябва да приложат към нея отчетите си за последните три години, както и оборота си от строителни дейности през същия период. Последният не може да бъде по-нисък от 20 млн. лв. на година. Дружествата трябва да имат възможност да покрият разходите си за първите шест месеца от изпълнението на договора, които ще бъдат в размер на 5 млн. лв. Задължително условие е дружествата да имат опит в изграждането на подобни обекти, както и да разполагат с необходимите за тяхното строителство персонал и технологии.

В същото време "Метрополитен" изпрати покана до "БКС-център" за извършване на допълнителни ремонтни работи в участъка между "Драган Цанков" и "Г.М. Димитров". От компанията са избрали да не минават по изискванията за Закона за обществените поръчки, защото допълните строителни дейности не могат да бъдат разделени от ремонтите, извършени от същата фирма до момента. По-подробна информация за процедурите може да бъде открита в официалния евровестник и в регистъра за обществените поръчки.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Интересно, тази метростанция при Кръста не беше ли спечелена от Трейс или пак нещо съм недоразбрал
Е, тук става въпрос от Кемпински до сградата на Петрол.Но явно местността я водят Кръста до там.Лично аз не съм наясно дали журналята са използвали това име коректно.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Т.е. иде реч за нова отсечка (Кемпински-Хладилника) от втори метродиаметър,
така ли?

:baby:
« Last Edit: 17.11.2008, 21:49:40 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Интересно, тази метростанция при Кръста не беше ли спечелена от Трейс или пак нещо съм недоразбрал
Ами :  и да и не.
В договора с Метротрейс пише: "Метростанция 11-II завършване, включително архитектурни и довършителни работи, асансьори и ескалатори, вентилация, водоснабдяване и канализация ".
Но този, който ще строи паркингите трябва да я изгради.
Ако си спомняте имаше обявен търг за изграждането на паркингите, с опция строителят да изгради в груб строеж станцията.
На него никой не се яви, явно за това сега се пуска обществена поръчка.
...И като гледам условията, дали не е съставена така, че отново "Трейс груп" да я спечелят?
« Last Edit: 17.11.2008, 22:37:29 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Т.е. иде реч за нова отсечка (Кемпински-Хладилника) от втори метродиаметър,
така ли?

:baby:

Не, това е предпоследната станция (12) от втори МД. Тази на Хладилника (МС13-II) засега е извън проектиране.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Не е станция 12!
Това си е станция 11, която е в договора с "Метротрейс":
В нейния договор са записани три метростанции - двете от 80-те години и тази. И за трите пише само довършителни работи и изграждане съоръжения...
Затова сега се търси изпълнител, който ще строи паркингите и ще ги използва  (мисля, че беше 90 г.), но в замяна ще построи в груб строеж и станцията отдолу.
После "Метротрейс" ще я довършават.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
ха-ха, излиза, че първо избират кой да довършва, преди да изберат и сключат договор с този, който ще изгражда и строи основно!!! Ами да видим какво ще стане ако пропадне сделката за построяването на тази прословута станция, и какво ще довършва ТРЕЙС тогава...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
По-скоро намирисва отново на някаква игра...
Не мога да повярвам, че на първия търг чак пък никой не прояви интерес.
По-вероятно е това да е скалъпено, за да може на втората поръчка, под предлог, че няма интерес, да се отдаде по-евтино.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Да бе... А защо търга, спечелен от Трейс, стана факт след първата поръчка? Всички фирми можеха да изчакат втора поръчка, на която да кандидатстват с още по-занижени оферти :D

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Не стана с първата поръчка. И там имаше втори търг. И се постигна по-ниска цена, съвсем според правилата на играта.
С търга, спечелен от Метротрейс такива номера не можеха да се въртят, защото се играеше за участие в ОП"Транспорт".
Равнището е съвсем друго...

А тук явно се играе за цена на отдаването на паркингите.
Но, това са си лично мои предположения.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
но мисля, че южното ТМ-трасе (ТМ 1 и 6) ще оцелее и че в Надежда ще върви единствен трамвай по маршрута на ТМ6 до Петте кьошета, после от НДК надясно към Витоша (тунелът НДК ще се преработва) и после до кв. Иван Вазов. ТМ7 ще остане от надлез Надежда до Борово (по бул.Ботев). Но, рибата е още във водата, така че дотогава има поне 10 години...

Цитирам този доста стар пост, за да направя връзка с една от скорошните публикации в Строителството и градът относно проекта (предложен тук от благун, а и от други хора по други постове) трамваите от бул. Ботев да минат по Витоша около сегашния тунел на НДК.

http://www.stroitelstvo.info/show.php?storyid=584711

Интересното е, че се предвижда трамваят да върви по източния (май е североизточен по-точно) тротоар на тунела и дори да завие по Княз Борис (и оттам към Патриарха->Петте ??), което ми се струва малко странно. Не е ли по-лесно да върви по юго-западния край, който да се разшири - там тротоарът е по-широк и може да се кълца, мисля. Или да се стесни подхода към тунела, за да може трамваят директно да стигне до бул. Ботев - но това разбира се е свързано с доста строителна дейност и влошаване на трафика. Всеки случай Княз Борис ми се струва меко казано тясна улица за трамвай. Може би аз не разбирам нещо какво искат да кажат в статията.

А по повод цитирания пост - може би с реализирането на проекта за естакадата от Гешов към България това ходене на трамвай 7 до Борово по Ботев/Прага има някаква достоверност, но като цяло и този маршрут ми изглежда малко нереалистичен - естакадата май ще завива наляво в северна посока, така че трамваят не може да се влее в сегашното си трасе по нея, а покрай нея би пречил доста на останалото локално платно. Самият бул. Прага е малко тесничък за трамвай и дори в момента доста задръстен в пикови часове, а след кръстовището с Гешов се затапва при Билла (освен ако и там трамваят се пусне по някакви квартални улички в Хиподрума и пресече реката, изобщо малко сложно).

Като цяло доста по-вероятно ми изглежда ТМ7 да завива с ТМ1 по Скобелев и да си върви по стария маршрут Витоша-България.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
но мисля, че южното ТМ-трасе (ТМ 1 и 6) ще оцелее и че в Надежда ще върви единствен трамвай по маршрута на ТМ6 до Петте кьошета, после от НДК надясно към Витоша (тунелът НДК ще се преработва) и после до кв. Иван Вазов. ТМ7 ще остане от надлез Надежда до Борово (по бул.Ботев). Но, рибата е още във водата, така че дотогава има поне 10 години...

Цитирам този доста стар пост, за да направя връзка с една от скорошните публикации в Строителството и градът относно проекта (предложен тук от благун, а и от други хора по други постове) трамваите от бул. Ботев да минат по Витоша около сегашния тунел на НДК.

http://www.stroitelstvo.info/show.php?storyid=584711

Интересното е, че се предвижда трамваят да върви по източния (май е североизточен по-точно) тротоар на тунела и дори да завие по Княз Борис (и оттам към Патриарха->Петте ??), което ми се струва малко странно. Не е ли по-лесно да върви по юго-западния край, който да се разшири - там тротоарът е по-широк и може да се кълца, мисля. Или да се стесни подхода към тунела, за да може трамваят директно да стигне до бул. Ботев - но това разбира се е свързано с доста строителна дейност и влошаване на трафика. Всеки случай Княз Борис ми се струва меко казано тясна улица за трамвай. Може би аз не разбирам нещо какво искат да кажат в статията.

А по повод цитирания пост - може би с реализирането на проекта за естакадата от Гешов към България това ходене на трамвай 7 до Борово по Ботев/Прага има някаква достоверност, но като цяло и този маршрут ми изглежда малко нереалистичен - естакадата май ще завива наляво в северна посока, така че трамваят не може да се влее в сегашното си трасе по нея, а покрай нея би пречил доста на останалото локално платно. Самият бул. Прага е малко тесничък за трамвай и дори в момента доста задръстен в пикови часове, а след кръстовището с Гешов се затапва при Билла (освен ако и там трамваят се пусне по някакви квартални улички в Хиподрума и пресече реката, изобщо малко сложно).

Като цяло доста по-вероятно ми изглежда ТМ7 да завива с ТМ1 по Скобелев и да си върви по стария маршрут Витоша-България.

Има много по-лесно решение. Трамваи 1 и 7 се движат в частта от Борово/Ив. Вазов до Съдебната палата по сегашния маршрут, защото там всичко вече е построено и няма да има никакви надземни строителни работи. От Съдебната палата свиват на ляво по Алабин, после Христо Ботев до Гарата и оттам по сегашния маршрут в Надежда. Това има едно голямо преимущество, не се прекратява транспортното обслужване на гражданите, които живеят или ходят в центъра (все още има и такива).

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
М, да - излиза, че пак са ни подхлъзнали с информацията за пусковите срокове...
Или по-точно, многобройните средства за информация са ни обявявали датите на пусковите срокове на строителството, а не датите за въвеждане в експлоатация на участъците.
Вижте сами на какво попаднах:


Май доста ще почакаме, докато се качим на влаковете в новите участъци. За втори диаметър това е чак 2014 година! :(
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Темата се заключва, поради изчерпаност на съдържанието и.
Моля коментарите относно развитието на строителството да се пускат в създадениъте за това теми!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!