Вчера "Строителство градът" е публикувало статия за МД2 .
Ето най-важното от нея :
" В момента продължава проектирането на техническия проект на трасето на метрото от станция "Обеля" до надлез "Надежда".
Предстои Столичният общински съвет
да вземе решение за проекта за подробен устройствен план - изменение на плана за регулация по трасето на втори метродиаметър от жилищен комплекс
"Обеля" до пътен възел
"Надежда", както и план-схеми на мрежите и съоръженията на техническата инфраструктура. Изменението на действащия план е необходимо поради осигуряване на регулационен план и на съоръженията на подземната инфраструктура, каза пред "Строителство Градът"
инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на
"Метрополитен". Изграждането на метрото от
"Обеля" до надлез
"Надежда", което се предвижда да мине под бул."Ломско шосе", се съобразява с плана за регулация на булеварда и бъдещата реконструкция.
Участъкът е с обща дължина 4130 м и има четири метростанции.
...
Проектът за изменение на плана за регулация
е приет на заседание на комисията по устройство на територията и жилищна политика миналата седмица.
Предстои гледане и в инженерната комисия на
Столичния общински съвет. Едва тогава докладът с вносител главния архитект на София арх. Петър Диков ще влезе и в зала.
Проектът за изменение на плана е приет на общински експертен съвет по устройство на територията към дирекция "Архитектура и градоустройство", обявен е по реда на чл. 128, ал. 2 от Закона за устройство на територията.
В момента продължава проектирането на техническия проект на трасето на този участък от метрото. "Метропроект" ООД е проектант. Проектът за реконструкция на бул. "Ломско шосе" е дело на колектив с ръководител инж. Ани Янчева. В плановете на "Метрополитен" ЕАД и Столичната община се предвижда участъкът от метролъча да бъде завършен едновременно с трасето от надлез "Надежда" - НДК до кръстовището на бул. "Черни връх" и бул. "Джеймс Баучер" и това трябва да стане до 2012 г. Строителството на двете трасета трябва да приключи, тъй като е необходимо да се осъществи връзка с депото в "Обеля" за обслужване и ремонт на влаковете.
Предвижда се през първото тримесечие на 2009 г. да приключи изработването на техническия проект и процедурата по ОВОС и ще има готовност за
обявяване на търг за избор на изпълнител. Реконструкцията на бул. "Ломско шосе", която е обвързана с изграждането на метрото в зависимост от етапите на реализацията, е свързана с провеждането на отчуждителни процедури.
По отношение на трасето от Булбанк до кръстовището на бул. "Драган Цанков" и бул. "Евлоги Георгиев" изпълнението продължава с натрупаното закъснение от около година. Предвижда се участъкът да бъде завършен през втората половина на 2009 г.
Средствата, които са необходими з
а консултантската дейност, поради удължаване на договора са обезпечени от непредвидени разходи към проекта, посочи също инж. Братоев.Тъй като трасето между бул.
"Драган Цанков" и
"Младост 1" ще бъде готово преди това от
Булбанк до
бул. "Драган Цанков",
е възможно същото да бъде въведено в експлоатация няколко месеца по-рано. Този вариант все още се обсъжда, посочи също изпълнителният директор на "Метрополитен".
Цялата статия