Author Topic: Изграждането на отсечка Цариградско шосе-Аерогара  (Read 81448 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Quote
Метрото до летището ще е подземно, на естакада и на терен

Тръжната процедура за строителство предстои през ноември - декември

Държавата и възложителят
Проектът на метрото от Метростанция 13 до летище София е разработен от фирма "Рикат" с управител инж. Антон Янев. Проектирането започва през 2006 г. През 2007 г. са представени 5 варианта за трасето от "Младост" до аерогарата, по избрания вариант е подготвен технически проект. Той е разделен на два етапа - от "Младост" до бул. "Цариградско шосе" и от бул. "Цариградско шосе" до летището, разделен на два лота.
Първият етап е включен в програма "Транспорт" за този програмен период и от средата на 2009 г. се изпълнява от обединение "Метро Младост", в което влизат двете дъщерни дружества на "Трейс груп холд" АД - Пи Ес Ай АД, Стара Загора, и "Трейс-София" ЕАД, София, и компаниите от "Евро алианс" - "Адвал" АД и "Стройинжект" АД, както и три подизпълнителя. В участъка има 2 метростанции, дължината му е 2.140 км, включва се паркинг под "Цариградско шосе" за 1270 автомобила и се очаква да бъде завършен в периода май - август 2012 г. Подземният паркинг е най-големият за София и е с входове и изходи и в посока София, и в посока Пловдив. Апликационната форма за него е одобрена, което гарантира европейското финансиране.
Според "Метрополитен" ЕАД за втория етап "Бул. "Цариградско шосе" - жк "Дружба" - летище" предстоят отчуждителни процедури. Трасето там е с дължина 5 км с 4 метростанции. Предвижданият срок на строителство е 3.5-4 години.
Етап ІІ е съставен е от две части и следва да бъде завършен през 2015 г.
Първата е от бул. "Цариградско шосе" до бул. "Искърско шосе". Дължината й е 2.870 км и са предвидени 2 подземни метростанции.
Втората е от бул. "Искърско шосе" до летище София. Дължината й е 2.090 км и включва естакада и 2 надземни метростанции.
Според изпълнителния директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев тръжните процедури ще се подготвят паралелно с апликационната форма. Общата индикативна стойност на обекта според програма "Транспорт" е 130 млн. евро. До октомври ще е готова черновата на апликационната форма. Инж. Братоев е на мнение, че тя ще бъде завършена до края на годината. За да бъде внесена в Европейската комисия, трябва да има осигурено финансиране. За обявяване на тръжни процедури също е необходимо да е ясно финансирането.
"За трасето до летището ще бъдат обявени две тръжни процедури - чисто технологично двете части са различни", смята инж. Братоев.
Първата позиция е от бул. "Цариградско шосе до "Дружба" и свършва малко след "Искърско шосе" и жп прелеза на ул. "Неделчо Бончев". Дотам ще е подземната част с дължина 2.8 км, метростанциите в тази част са подземни.
Втората част, за която ще бъде обявен отделен търг, е от ул. "Неделчо Бончев" до летището и трасето е на естакада и на терен. Входът към летището е на 10 м от входа на терминал 2, а метростанцията е долепена до подземния паркинг от изток.

Проектът
Нашият проект обхваща трасето от Метростанция 13, която функционира от 2 години, до аерогарата, разказва инж. Антов Янев, управител на фирма "Рикат", автор на проекта.
Първият етап до бул. "Цариградско шосе" е в процес на изграждане.
Вторият етап е 5 км с 4 МС. Две са подземни в жк "Дружба" - 20 и 21, една е на естакада - 22, и една при аерогарата на терен - 23. Преди летището е 22 - на естаката. Вторият етап е разделен е на два лота заради разликата в технологиите на изпълнение на обекта, а и за по-интензивното му строителство.
Като тръгне от бул. "Цариградско шосе", трасето слиза по ската, който разделя жк "Дружба" от пътя за Пловдив. Първата метростанция - 20, се намира в зелената зона между ул. "Кап. Димитър Списаревски" и бул. " Проф. Цветан Лазаров". Трасето минава под ул. "Кръстьо Пастухов" през "Дружба" 1,  покрай езерата и излиза на бул. "Искърско шосе", където е следващата метростанция - 21. На кръстовището метрото ще прави връзка с трамвай 20 и с жп линията от Пловдив.
След ул. "Поручик Неделчо Бончев", успоредна на "Искърско шосе", трасето излиза на повърхността и преминава на естакада като тази на бул. "Драган Цанков" в зоната на КАТ - покрита. Тя е покрита не само заради шума, но най-вече заради зимните снеговалежи, които биха затруднили движението на мотрисите, а и водят до забавяне и нарушаване на графика на подземната железница.
При ул. "Подполковник Васил Златарев" в района на Гара Искър е ситуирана метростанция 22, която е проектирана на мостовата конструкция. След като премине ул. "Подполковник Васил Златарев", метрото слиза на ниво терен и така върви до летището, към източната част на аерогарата. Там прави директна връзка на вестибюлите на метростанцията със залата за пътниците на летището чрез ескалатори и асансьори. В този район няма застрояване, нито се пресичат комуникации, а и това е най-евтиният вариант - наземен, с метрото не прекъсваме транспортни връзки от изток на запад, не създаваме проблем за автомобилното движение, а и в тази зона сме близо до река Искър, припомня инж. Антон Янев
Паркът на летището стои неизползван. Ние преминаваме с една полоса от 8 м през него. Когато правихме проекта, това трасе беше одобрено от Столичния общински съвет, нямаше и идея за парк на летището. Редно е било проектантите на парка да се съобразят с трасето на метрото, уточни инж. Янев.


Промени в оперативна програма "Транспорт" дават възможност вторият етап от трасето на метрото "Младост" - летище София да бъде финансирано с европейски средства. На семинар на оперативната програми в началото на септември стана ясно, че част от средствата за българско-румънския проект "Батин - Белене" (138 млн. евро), който ще остане за следващия програмен период, и част от финансирането на софийския интермодален терминал (52 млн. евро) ще бъдат пренасочени към други проекти, сред които и метрото до летището.






http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=1158192

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Може би не откривам топлата вода, но доста тъпо е разположена МС 20. Мисля, че вместо нея, ако бяха планирани 2 станции - една по-близо до езерото и една по-близо до "параклиса" щеше да е обосновано с оглед удобството на пътниците.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
.........доста тъпо е разположена МС 20. Мисля, че вместо нея, ако бяха планирани 2 станции - една по-близо до езерото и една по-близо до "параклиса" щеше да е обосновано с оглед удобството на пътниците.
Не, така си е идеално. Биха станали много нагъсто станциите.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Друго се замислих от картата - няма ли на така оформящия се бизнес център между летището и Дружба, метрото да минава някак периферно? Докато ще цепи само през производствените зони.
« Last Edit: 18.09.2011, 20:22:46 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Какви производствени зони? Там си е голо поле... Много е зле това трасе! Всички станции (21, 22 и 23) са в нищото, хайде ако 22 ще прави връзка с ж.п. транспорт ОК, но за другите...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Ти какво предлагаш ?
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Какви производствени зони? Там си е голо поле... Много е зле това трасе! Всички станции (21, 22 и 23) са в нищото, хайде ако 22 ще прави връзка с ж.п. транспорт ОК, но за другите...
21 прави връзка с жп-то, там ще се изгради голяма проточна гара. Никой няма да седне да прави задънена гара, че да се чудят, как да сменят посоката влаковете, 23 е местопредназначението на МД1, 20 е на най-доброто възможно място за Дружба-2 и южната част на Дружба-1 (съчетано с довозващ транспорт, естествено).

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Да, да - 21-ва! Техническа грешка от моя страна, трябваше да напиша - 20, 21 и 22, то е ясно, че без станция до Терминал 2 не може. Предложение съм направил няколко поста по-горе, въпреки че и то не е идеално. Грешката вече е непоправима, практически над 90% от живущите в Дружба 1 остават без метро.
« Last Edit: 19.09.2011, 00:18:15 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тъпотията е, че уж хора, занимаващи се с отразяването на тази материя и имащи някакъв опит, като СГ, ползват туристическа карта за подложка. Едно са равномерните разстояния между станциите, отделно ОУП дава някаква  перспектива на развитие. 20-та станция сега е на някакво бяло поле, дето не знам картограф ли го е правил, но човекът не знае какво да сложи и затова е бяло, демек нищо, вакуум според него...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Тя дефакто ще бъде на бяло/голо/зелено поле!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Гледам тук са предвидили и улица, която да свързва "Обиколна" с "Кръстьо Пастухов". Дали ще я правят паралелно със строежа на МС 20?  :neznam:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 549
    • View Profile
    • Email
Не бях гледал ОУП-то в такъв мащаб, защото в по-малък станцията изглежда, че е между блоковете. Дано я мръднат малко по към тях, защото така наистина е в нищото. От друга страна в това поле спокойно може да се направи колело за довозващ транспорт, но кой ще чака довозващ, а след това и метро, за да стигне до центъра, при положение, че от същото място с 204 си за 15-20 минути на орлов мост (горе-долу толкова ще е и с метрото)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Какви производствени зони? Там си е голо поле... Много е зле това трасе! Всички станции (21, 22 и 23) са в нищото, хайде ако 22 ще прави връзка с ж.п. транспорт ОК, но за другите...

Сега са полета, но според ОУП те са предвидени за производствени зони. Докато смесените-многофункционални, където се подреждат и офис сградите, остават по на запад от метролинията. И това ме накара да се замисля дали след ж.п. линията трасето е добре замислено или би било по-добре да се дръпне малко по на запад до моста за летището, за да обслужва така пътнокопотока от/до бизнесзоната, който смятам ще е по-голям от този при бъдещите цехове и фабрики.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Така...
Розовото всичкото е СМФ:
Quote
Предимно за комплексните центрове по главните градски булеварди. Мин 25% от озеленената площ е с висока дървесна растителност". 60% от имотите могат да бъдат застроени, РЗП може да е 3,5 пъти тази площ при едва 40% озеленяване.
Общо за СМФ:
Quote
Териториите са с многофункционално предназначение за общественообслужване, търговия, безвредни производства, жилища, спорт и атракции. и други допълващи функции, без да се допускат обекти за дейности с вредни отделяния и влияния.
Изпълняват се всички изисквания за изграждане на достъпна среда.
При доказване с ПУП и РУП (силуетни проучвания) се допуска височината на застрояването по непосредствената рамка на главните градски булевади да надхвърли предвидената за съответната зона кота корниз.
Зеленото на райета е Оз1:
Quote
Предимно в градския район. Застроява се със сгради за обществено обслужване. Допуска се до 30% от РЗП да бъде с жилищно предназначение, като партерните етажи задължително са с обществени функции.
От озеленената площ мин. 50% е с висока дървесна растителност.

Това си е разновидност на общественото обслужване и привлича хора.
Кафявото е Жк, сещате се какво е. Имам меморандуми, а и в ЗУТ си е написано, макар и с неработещ член че не може да се прескачат градоустройствените параметри, заложени при първоначалното проектиране. Но такива не са налични и както виждаме се уплътняват жилищните квартали.

Та с това дълго словоизлияние искам да кажа, че станцията въобще не е сред нищото, а в бъдеща гъсто населена територия. Естествено, че няма да я сложат под съществуваща сграда или частен имот, затова е сред полето!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Само, че това е бъдещо неясно кога и в предвид, че тенденцията в тази ивица е да се изграждат магазини, складове, автосервизи и бензиностанции, които не са сред големите генератори на пътникопоток, а не на последно място зоната СмФ, която визираш е доста "осакатена" със сервитути на инженерната инфраструктура, които за повечето инвеститори са непреодолима пречка, всичко това остава много въпросителни, дали прогнозата ти ще се сбъдне...
А въпросната станция, спокойно можеше да се разположи под общинската ул. Обиколна със северни входове на Ц.Лазаров, иначе казано с 200 м. по-близо до спалните.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Е, ако не се очакваше там да се появи метростанция, сигурно нямаше да се развие... Но метростанцията ще е сериозна притегателна сила за инвеститорите и бизнеса, така че със сигурност няма да остане голо поле.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 910
    • View Profile
    • Email
...
А въпросната станция, спокойно можеше да се разположи под общинската ул. Обиколна със северни входове на Ц.Лазаров, иначе казано с 200 м. по-близо до спалните.
За да е по близко до два блока в Дружба2 и да няма изход към Дружба1 на кап.Димитър Списаревски е глупаво. Точно разположена между Дружба1 и Дружба 2 си е идеалното място.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Ако си прочел от първото до последното ми мнение по въпроса, би трябвало да си забелязал, че предложението ми включваше и една станция до езерото, например някъде около ул. Тирана.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
... то така ще стане трамвай
НЕ на хейтърството!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Стават от МИЦ през грубо по 800 м. още 3 метростанции. Одобреният проект буквално "прескача" един от най-големите спални райони през които, уж преминава.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!