Author Topic: Изграждането на отсечка Цариградско шосе-Аерогара  (Read 142729 times)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Quote
Възложител:   "Метрополитен" ЕАД - София
Номер:   00423-2011-0015
Процедура:   Открита процедура по ЗОП
Описание:   Обществената поръчка е за проектиране и изпълнение на разширение на метрото в София. Участъкът от бул. Цариградско шосе (МС19) до летище София (МС 23) е втори участък на втори етап от първи метродиаметър на част от това разширение, а именно участъкът от МС 19, разположена на бул. Цариградско шосе през жк Дружба до летище София МС 23, с обща дължина 4968м и 4 броя метростанции. Поръчката е разделена на три обособени позиции. Обособена позиция № 1: Участък от бул. "Цариградско шосе" /МС19/ км.2+138,90 до км.3+184,90 /края на МС20/ Основната част на участъка е подземен с дължина 1046м и включва една подземна метростанция – МС20. Обособена позиция № 2: Участък от км.3+184,90 /края на МС20/ до ул. "Поручик Неделчо Бончев" км.5+010,00 Участъкът е подземен с дължина 1825м и включва подземната метростанция МС21. Обособена позиция № 3: Участък от ул. "Поручик Неделчо Бончев" км.5+010,00 - Летище София /МС23/ км.7+107,00. Трасето в този участък е наземно и надземно /тип естакада/ и включва , две метростанции – надземна МС22 и наземната МС23. Обхвата на работите по трите обособени позиции включва: разработване на работен проект на базата на идеен проект, предоставен от Възложителя и строителство на участъка по следните части: Конструкции, Архитектурно-строителна, Релсов път и контактна релса, Електромеханична част, в това число доставка и монтаж на Технологично оборудване, Транспортна автоматика, Диспечерско управление и слаботокови системи до цялостно завършване на участъка и въвеждането му в експлоатация. В обхвата на поръчката се включва и преустройството на инфраструктурните обекти, засягащи се от строителството на обекта, в съответствие на схемите на инженерните мрежи.
Краен срок:   27.02.2012 г.
Състояние:   Затворена
източник

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Състояние: "Затворена" означава, че в момента се взима решение, коя фирма да строи.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
МС Дружба с островен перон ли ще бъде?

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
МС Дружба с островен перон ли ще бъде?

Едва ли, тенденцията на софийското метро е вече набралата сила към страничните перони...

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Единствено се надявам последната станция на летището да е с островен перон, някак си за там специално ми се вижда по-удачно.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Там направо могат да я направят с един перон и един коловоз, тъй като е крайна станция, пък и в близките 20-30 години едва ли ще бъде удължавано на север :P Тамън ще икономисат няколко милиона.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Там направо могат да я направят с един перон и един коловоз, тъй като е крайна станция, пък и в близките 20-30 години едва ли ще бъде удължавано на север :P Тамън ще икономисат няколко милиона.
На такива тупици е редно да са си по повече, ако има нужда от резервна мотриса и т.н. Пък и разширяването наистина може и да се случи. ;)

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Мисля че на ОУПа има още 2 станции след Аерогарата, към АМ Хемус. Иначе едва ли ще го направят с един коловоз, difian вече обясни защо. Единствено монорелс може с един коловоз евентуално.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Quote
Станилов, Трейс и Сиенит с най-ниски оферти за метрото до летището

Вчера  бяха отворени ценовите оферти за изпълнител на близо 5-те км метро трасе от бул. "Цариградско шосе" до летище София.

За отсечката, разделена на три лота, оферти подадоха 15 фирми и обединения, две от които не бяха допуснати до отваряне на ценовите предложения.

За лот 1:
 - Обединение "Станилов – Метропроект", съставено от "Станилов", "Метропроект" и подизпълнител "Стартинженеринг" - 23 456 789 лв. (без ДДС)
 - "Адвал" с подизпълнител "Стартинженеринг" - 24 140 222 лв.
 - Обединение "Геометро – 20", в което се включват "Геотехмин" ООД, "Геострой" ООД, "Метропроект" ООД. Подизпълнител е "Стартинженеринг" - 29 737 333 лв.

За лот 2:
 - Обединение "Метро Дружба", включващо "Трейс груп холд", "Мостконсулт" и "Ар Джи Би" ООД - 63 663 870 лв.
 - Обединение "Метро Билд 2012", съставено от "БИАС – М" и GPГруп" ООД - 77 173 250 лв.
 - "Доуш иншаат ве тиджарет" АД - 82 899 846 лв.
 - "Порр бау" Гмбх – клон София, с подизпълнители "Стартинженеринг" и "Геоконсулт" - Виена - 96 165 666 лв.
 - Стройинжект не бе допусната до отваряне на оферта

За лот 3
 - Обединение "Метро Сифер", в което него влизат "Сиенит" и "Архитекти Серафимови" -  48 954 969 лв.
 - "Аргогруп Екзакт" ООД - 49 001 313 лв.
 - "Хидрострой – Мостовик 2012" - в партньорство са "Хидрострой" АД – Варна, и руската "Мостовик" - 51 188 037 лв.
 - Обединение "Метро София", в което влизат "Трейс" АД, Пи Ес Ай, "Инжпроект" - 53 966 455 лв.
 - Обединение "Метро Монолит" ДЗЗД, в него влизат "Монолит" и "Монолит 3" - 56 271 872 лв.
 - Обединение "Главболгарстрой" е съставено от ГБС и "ГБС инфраструктурно строителство". Подизпълнители са "Стартинженеринг" и "Рикат" ООД - 55 323 895
 - Обединение "Метро Конструкциони 2012" между българската "Хидрострой-П" и италианските "Си МБ Корпоратива Муратори", "Униеко" корпоративно дружество и "Проджиер", не бе допуснато до отваряне на ценова оферта.

Участъкътот бул. "Цариградско шосе" (метростанция 19) до летище София (метростанция 23) е втори участък на втори етап от първи метродиаметър. Започва от метростанция 19 и стига до летището, където е разположена метростанция 23. Общата дължина на трасето е 4968 м, метростанциите са 4.

Трасето е разделено на три обособени позиции:

Лот 1 е труден подземен участък с голяма денивелация на терена. Той включва участък от бул. "Цариградско шосе" (МС 19) км 2+138 до км 3+184 (края на МС20) – подземен, дълъг 1046 м, и подземната метростанция 20. Метростанция 20 се намира между улиците "Проф. Цветан Лазаров" и "Кап.Димитър Списаревски" в жк "Дружба 1".

Лот 2 също е подземен, но в равнинната част на кв. "Дружба". Той е от км 3+184 (края на МС 20) до ул. "Поручик Неделчо Бончев" км 5+010, дълъг е 1825 м, и включва подземната метростанция 21, която ще се намира на бул."Искърско шосе" и "Подпоручик Йордан Тодоров".

Лот 3 включва наземна и надземна част. Това е участъкът от ул. "Поручик Неделчо Бончев" при км 5+010 до летище София при км 7+107 и МС23 - наземно и надземно (тип естакада) с обща дължина около 2097 метра и две метростанции - надземна 22 и наземната 23. Откритите участъци са 1897 м, от тях естакада са 625 м, има наземни участъци в траншея, включва се и 200 м тунелен или открит участък (от км 6+450 до км 6+650), съобразно съществуващия терен. Метростанция 22 е надземна и се намира на ул. "Подпоручик Йордан Тодоров" до кръстовището с ул. "Полковник Васил Златарев" в промишлената зона "Гара Искър". Метростанция 23 се намира на аерогара София.

Близо петте километра трасе с 4 метростанции ще бъдат изградени за 28 месеца.
При строителството ще се използват нов австрийски метод, милански способ, открит способ.

Източник: Инфраструктура.БГ

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Интересно, за лот 1 и при трите оферти подизпълнител е Стартинжернеринг :rolleyes: Иначе тоя път май за ГБС и Доуш няма да има парче от баницата.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
На мен ми е интересно защо няма за СК-13 парче от баницата.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Релсите трябва все някой да ги постави... ;)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Жалко за Аргогруп - 50 бона само... Добре работят - качествено и бързо по обектите си!
« Last Edit: 19.05.2012, 09:35:01 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2271
    • View Profile
    • Email
Простете за малко лаическите питания но четейки обявлението у мен изникват някои въпросчета.

Изграждането на тази отсечка част от европейско целево финансиране ли е и с какво тази отсечка е с предимство пред отсеката до Хладилника недовършения МД2 или продължението към Младост 4?

Също така уж казват че лот 1 е бил най-сложен а в същото време е и най-евтин къде е логиката?Много ли е къс сравнено с останалите два лота?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Е чети де, не е нужно да си "експерт", за да прочетеш, че е най-къс... Иначе, парите са от спестени пари от ОПТ и пренасочени от други проекти, които нямаха готовност за стартиране, за разлика от този. Иначе Летището е с приоритет за ЕС заради връзката между различните видове транспорт, което изкривява малко логиката, която дава като най-спешен и нужен участъка до Младост 4...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
1) Изграждането на тази отсечка част от европейско целево финансиране ли е и с какво тази отсечка е с предимство пред отсеката до Хладилника недовършения МД2 или продължението към Младост 4?
2) Също така уж казват че лот 1 е бил най-сложен а в същото време е и най-евтин къде е логиката?
3) Много ли е къс сравнено с останалите два лота?

1) Финансирането е от провалил се проект за корекции на р. Дунав, който пропадна, защото румънската страна не е приключила с всичките си дейности по подготовки и т.н.;
2) Виж т.3
3) Да - сложен е заради наклона и е къс, защото само по него ще се работи по нов австрийски. След станцията най-вероятно ще работят по Миланския метод...

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Темата е обсъждана многократно, но все пак да попитам - пари или твърде сложна изработка са причината маршрутът да не минава по-централно през Дружба-2? Абсурдно ли беше да се мисли за продължение на сегашния маршрут до Копенхаген/Цв.Лазаров и след това наляво до сегашната станция 20. Минава се под Цариградски, но...

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile

Също така уж казват че лот 1 е бил най-сложен а в същото време е и най-евтин къде е логиката?Много ли е къс сравнено с останалите два лота?

Просто лот 2 включва и изграждането на жп-спирка, освен че и е по-дълга отсечката. Поради това офертната цена за него са почти 3 пъти по-висока от тази на лот 1.

Аз се ядосвам на друго - вижда се, че лот 1 няма да излезе скъпо и можеха да намерят финансиране и за него заедно със строителството до Цариградско. Така Дружбите щяха да са много по-добре обслужени отсега, а не да чакат още няколко години и Дружба 2 да катерят баира.
« Last Edit: 19.05.2012, 11:11:33 by gogo »

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Темата е обсъждана многократно, но все пак да попитам - пари или твърде сложна изработка са причината маршрутът да не минава по-централно през Дружба-2? Абсурдно ли беше да се мисли за продължение на сегашния маршрут до Копенхаген/Цв.Лазаров и след това наляво до сегашната станция 20. Минава се под Цариградски, но...

Многократно е обсъждана, но никой не може да обясни защо метрото подминава не само Дружба-2, но и почти изцяло Дружба-1. Далеч по-сполучлив би бил варианта и в двете Дружби да има станции по-центрирани, а не на края на квартала. И къде бързат с Аерогарата? Далеч по-бързо и по-евтино би било изграждането на градска железница с 2 поздемни станции до Терминал 1 и 2 (докато метрото ще обслужва само Терминал 2), а това финансиране да се използва за нещо друго, като например отклонението за Младост ІV, удължаването на МД2 или започването на МД3. На всичкото отгоре имаме и една станция в бивша промишлена зона "Искър", която почти никой няма да я ползва освен служители на бъдещия измислен технопарк.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Многократно е обсъждана, но никой не може да обясни защо метрото подминава не само Дружба-2, но и почти изцяло Дружба-1. Далеч по-сполучлив би бил варианта и в двете Дружби да има станции по-центрирани, а не на края на квартала. И къде бързат с Аерогарата? Далеч по-бързо и по-евтино би било изграждането на градска железница с 2 поздемни станции до Терминал 1 и 2 (докато метрото ще обслужва само Терминал 2), а това финансиране да се използва за нещо друго, като например отклонението за Младост ІV, удължаването на МД2 или започването на МД3. На всичкото отгоре имаме и една станция в бивша промишлена зона "Искър", която почти никой няма да я ползва освен служители на бъдещия измислен технопарк.

Многократно е обсъждано и колко невъзможно бе с наличните средства да се изгражда трасе, различно от сегашното.

И какво означава, че метрото подминава Дружба 1? Трасето минава по втората по натовареност улица в комплекса, като до него е най-голямата концентрация на блокове след бул. Брюксел и до метростанцията с гарата ще се изгражда тепърва търговско-обществения център на комплекса...