Ето как СО разбира архитектурните конкурси (
тук е началото на сагата с конкурса). Според мен резонно би било на спечелилите конкурса да се предостави възможност да преработят проектите си според променените обстоятелства.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"
Конкурс за Метростанция 20 разгневи архитекти| 29 май 2013 | | / Лилия Чалева /
Столична община е похарчила 50 000 лева за международен архитектурен конкурс за идейния проект за Метростанция 20 на софийското метро, но не е възложила реализацията на проекта на спечелилите архитекти.
Това стана повод архитекти да поискат оставката на главния архитект на София Петър Диков на пресконференция вчера, организирана от платформата за съвременна култура и изкуства "Едно", която е инициатор на конкурса, съобщават "Сега" и Дарик.
Конкурсът е с дълга история, чиито край не се вижда. През 2009 г. архитектите Орлин Манолов и Павел Янчев подготвят конкурс за метростанция 20. Това е първата станция в кв. "Дружба" от продължението на метрото до летището, което започна да се изгражда през април тази година.
Две години по-късно конкурсът най-сетне е обявен. Явяват се 130 проекта на екипи от 22 държави. В края на 2011 г. журито отреди две първи награди - на Александър Шинолов от България и на Виктор Хименез с препоръки за подобрение на проектите.
През декември 2012 г. журито окончателно класира проекта на Шинолов. Половин година след това журито обаче все още няма официално решение на общината за възлагане на проектите.
От общината твърдят, че нямат правомощията да възлагат проектите и това е работа на "Архитектура и градоустройство". Оттам обаче твърдят, че това е работа на "Метрополитен".
"Конкурсът завърши с невъзможност за реализиране на проекта, защото се промениха обстоятелствата. Първо четирите големи топлопровода трябваше да бъдат направени над метростанцията, но се оказа, че това е невъзможно", обясни Диков.
Така изведнъж "Метрополитен" е избрало проект на архитект Красен Андреев, който е правил всички останали станции"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------