Author Topic: Изграждането на отсечка Цариградско шосе-Аерогара  (Read 142735 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ако ви направи впечатление как всички са с каски, че даже и със светлоотразителни фирмени желетки не се чудете, на обекта снимаше и техен фотограф, така че всичко беше "скалъпено" и "режисирано" като за официални рекламни снимки и ние имахме късмет да случим на такава случка... ;)



















« Last Edit: 15.03.2013, 22:59:45 by difian »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На чужди снимки се виждаше, че пилотната машина беше почнала да дупчи за естакадата, но на 12-ти я бяха върнали обратно до базата горе на хълма, а надолу като че ли нищо не е правено все още. На палети прибират настилката за алеите на парка, както има и следи, че са правили осморки с тежката техника долу...  :D :P













Това е засега... :)
« Last Edit: 16.03.2013, 00:14:32 by difian »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Братоев нали беше казал че на МС Летище ще се започне последно работа, и ще се изгради най-бързо, поради спецификата на работата на летището!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline agerginov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
общо взето, за мен специално, не че нещо ама не ми пука за Братоев какво е казал, плашещ е факта, че за отрицателно време разкопаха и даже има изляти стени от бетон на тунелите, което означава, че или ще направят метрото в срок по-малък от обещания или ще бъде супер калпавото построено и както се забелязва във всяка една нова станция как се люпи бетона по трасето :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Има си план-график и аз не виждам къде са избързали... По Пастухов имат ужасно много работа, писал съм, че ще трябва и втора площадка, а поне официално 604 са го пренасочили само до следващия януари, не знам как до тогава ще са готови с целия тунел. А при Летището е повече от елементарно- не разчистват нищо, няма инфраструктура за местене, почти няма изкоп, укрепвания, отводняване, нормално е да са толкова напред и вече да са излели бетон. :)

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
Не подценявайте работата по летището, защото ще има доста да се работи по естакадата. И мен ме притеснява като чуя новини от сорта "със спестените пари ще се построи еди коя си отсечка". Като си представите и колко пари е спестил строителя ниското качество на строителството не трябва да ви учудва...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Като си представите и колко пари е спестил строителя ниското качество на строителството не трябва да ви учудва...
Само че, в случая имаме "икономия" не в процеса на строителството от строителя, а икономисани средства още при обявяване на проектите... :rolleyes:
Което не е никак лошо: отпуснатите средства да се  изразходват по-разумно, а не "да се усвояват максимално".
Още повече, че в случая имахме и "пренасочване на средства от други проекти" - само и само да не ги загубим.
От всичко това строителството на метрото спечели. :)
Дано да успеят да открият подобни средства за пренасочване (или икономия), та да построят и последната станция на МД2.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
...
Дано да успеят да открият подобни средства за пренасочване (или икономия), та да построят и последната станция на МД2.
От двата търга до Летището и Бизнес парка остнаха пари именно за това! ;)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Промени в организацията на движението в ж.к. Дружба 1 във връзка със строителството на участъка на метрото от бул. Цариградско шосе до Летището

 
Във връзка със строителство на метрото по бул. „Кръстю Пастухов” и ул. „Подпоручик Йордан Тодоров” от 07.00 часа на 10.04.2013 г. до 24.00 часа на 31.12.2014 г. се забранява влизането на пътни превозни средства в двете посоки по ул. „Кръстю Пастухов” между ул. „5017” /сградата на район „Искър”/ и ул. „Иван Арабаджията” (в района на Дом на културата „Искър”). Метроучастъкът е част от Проекта за разширение на метрото в София, Етап III, Лот 1, участък „бул. Цариградско шосе – Летище София”, финансиран със средства по Приоритетна ос 3 на Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г. – от Европейския фонд за регионално развитие и национално съфинансиране.


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Чудно какво ще му правят година на този къс участък. Скоро не съм минавал и не знам до къде са стигнали, но ако в предишния участък тунелът е готов, трябва да се засипва, да се извадят шпунтите и да се минава към следващия, като старият може да си се отвори за движение... :)


Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
МС 22 и МС23 - открийте десетте разлики :P

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Леле ако станат толкова красиви тия станции в реалността ще съм много доволен. И този унисон ще е просто прекрасен!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И тази тема не е обновявана в скоро време!  :help: Всички снимки можете да видите ТУК!

Започваме със стартовата площадка на тунела към станция 19. В другия форум, мисля, преди известно време се писа, че от тунела са изкопани около 80 м. или 1/3 от целия.



Гледка от спускането към станция 20:



Някъде по средата са заградили нова строителна площадка, като багер ровеше в образувалото се езеро/блато в основите на изоставен строеж...







Заградили са и разделителната ивица на Цветан Лазаров:





По станция 20 има значителен напредък, вече редят арматурата за дънната плоча:



Подготвят топлопровода за изместване:



Положението северно от топлопровода:

« Last Edit: 17.05.2013, 17:01:48 by difian »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Между ул. Кап. Димитър Списаревски и Културния дом на район Искър местят и реконструират инфраструктурата...





Пастухов вече е затворен от Искърско шосе до ул. Иван Арабаджията. Първият 300-метров участък го зариват, а в слеващият довършват набиването на шпунтите...
















Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На кръстовището с Искърско шосе и под трамвайната секция ще изграждат тунела на части...











От другата страна Трейс са невероятно напреднали със станция 21, стените на станцията са готови, следва да се изкопае, дънна плоча и покрив...





Чупката тук е за стълбищната шахта между перона и вестибюла:






Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Оттатък жп линията също има сериозен напредък. Откъм ул. Неделчо Бончев вече са изграждат дънната плоча и стените на тунела, големият водопровод е положен...











Северно от ул. Неделчо Бончев работят по техническата инфраструктура, изрязали са тополите, оснатали бяха още 3-4 огромни дървета...










Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Всички до тези два стълба включително на север ще бъдат вкарани подземно, станцията също ще свършва при тях. на площадката на станция 22 все още си играят с местенето на инфраструктура, на снимката правят водопроводна шахта...







Трасето на метрото трябва да прави лека чупка към лявата страна на снимката:



И да продължава насам, където все още не е разчиствано...



Това вече е след известна пауза, снимано от края на траншеята досами Летището. Поглед назад, метрото трябва да минава вляво от бежовата сграда, там се намира и станция 22! ;)










Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
След траншеята напредват добре с фундирането за пилоните на естакадата и самата станция...



















Последна снмка, показващо празното пространство вдясно от автомобилния подход към Терминал 2, където до 2 години ще се намира метростанцията...


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ето как СО разбира архитектурните конкурси (тук е началото на сагата с конкурса). Според мен резонно би било на спечелилите конкурса да се предостави възможност да преработят проектите си според променените обстоятелства.

Quote
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Конкурс за Метростанция 20 разгневи архитекти
|  29 май 2013 | | / Лилия Чалева /

Столична община е похарчила 50 000 лева за международен архитектурен конкурс за идейния проект за Метростанция 20 на софийското метро, но не е възложила реализацията на проекта на спечелилите архитекти.
Това стана повод архитекти да поискат оставката на главния архитект на София Петър Диков на пресконференция вчера, организирана от платформата за съвременна култура и изкуства "Едно", която е инициатор на конкурса, съобщават "Сега" и Дарик.

Конкурсът е с дълга история, чиито край не се вижда. През 2009 г. архитектите Орлин Манолов и Павел Янчев подготвят конкурс за метростанция 20. Това е първата станция в кв. "Дружба" от продължението на метрото до летището, което започна да се изгражда през април тази година.

Две години по-късно конкурсът най-сетне е обявен. Явяват се 130 проекта на екипи от 22 държави. В края на 2011 г. журито отреди две първи награди - на Александър Шинолов от България и на Виктор Хименез с препоръки за подобрение на проектите.

През декември 2012 г. журито окончателно класира проекта на Шинолов. Половин година след това журито обаче все още няма официално решение на общината за възлагане на проектите.

От общината твърдят, че нямат правомощията да възлагат проектите и това е работа на "Архитектура и градоустройство". Оттам обаче твърдят, че това е работа на "Метрополитен".

"Конкурсът завърши с невъзможност за реализиране на проекта, защото се промениха обстоятелствата. Първо четирите големи топлопровода трябваше да бъдат направени над метростанцията, но се оказа, че това е невъзможно", обясни Диков.
 
Така изведнъж "Метрополитен" е избрало проект на архитект Красен Андреев, който е правил всички останали станции"
Quote
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
« Last Edit: 29.05.2013, 12:10:19 by blagun »