Author Topic: Изграждането на отсечка Цариградско шосе-Аерогара  (Read 142733 times)

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Предпоследната станция може и транзит да се минава първоначално докато все още няма нужда от нея.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Това за Т1 не е вярно, стига глупости!
Пълни глупости, Т1 бил със затихващи функции. Напротив - тъй като е за лоу кост компаниите тепърва ще се развива. За сега само Уиз Ер са стъпили стабилно на софийското летище, но някой ден очаквам и други компании да развият дестинации от софийското летище както се случва в момента от Пловдив. Тогава ще е необходим терминал с ниски разходи, а не някой стъклен палат , който да е с къси разстояния от стоянката до самолетите за walk boarding  както го практикуват Изи джет и Рейн ер. Т1 е идеален ъа това.  Само че пътниците ще трябва да ходят през полето за да стигнат до метрото. Бетер от летище Пловдив. Там това е единствената пречка да се развие масов туризъм с така наречените backpack туристи.
Кое не е вярно?!? Вие колко пъти в последните две години сте виждали Т1 на живо, защото аз по 3-4 пъти в месеца имам работа там и виждам какво е - няма кой да те напсува! Специално на пристигащи вече няма кафе, няма рент а кар, няма чейндж - ПУСТОШ. Дълбоко се съмнявам, че във free зоната е останал и един магазин. Със сигурност разходите за аерогарата са по-големи от приходите. Управата на летището може да се замисли, как да съчетае нискобюджетните авиокомпании с Т2 и да се приключи с тези функции на онзи паметник.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Всички съществуващи работещи предприятия са концентрирани по или до Христофор Колумб, по който е било редно да се трасира и метрото, за да претендира, че обслужва района.
Предприятията започват още от ВИП терминала - на запад от Христофор Колумб/Брюксел и пълзят все по на изток. Когато му дойде времето, ще си има довозващ транспорт по Мими Балканска, Неделчо Бончев или по друга улица в района - примерно А10 е подходящ за тази цел. Това важи и за Т1, който даже и сега си има довозване до метрото с А384, не знам, защо толкова драматично го оплаквате с някакви хора, търчащи с куфари през полето.

Изборът на трасе, пробождащо Дружба, е удачен, тъй като то минава през центъра на тежестта на Дружбите. То е ясно, че няма как да се прекара напречно трасе на 500-600 метра от всеки един блок във всички Дружби. Все пак около Колумб имат по-бърз достъп до Цариградско и центъра, отколкото 5-ти микрорайон на Др2. А и в Младост се получи още една станция, както при МИЦ и комплекс "Цариградски".
Ако изразяваш мнение, сходно с болшинството писатели тук, което май е така, тогава питам, защо се подскача толкова на тема МД3 - полетата и горите който ще "обслужва" рано или късно ще се застроят...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Единственото решение е разклоняване на трасето някъде около новата естакада към Т2 и метростанция и пред Т1. И съответно редуване на курсовете (а защо не и съобръзени с полетите на Т1)
Редуване на курсовете??? Иди на полетната информация в www.sofia-airport.bg, за да видиш, за какво натоварване иде реч: освен среднощните полети (кацнали в 02:55 и 04:05) има общо 7 полета, като през целия следобяд са само 2. На Т2 полетите са около 100. Какво съобрАзяване с полетите - за колко време пристигащите се минат през граничен контрол и за колко време ще им се обработи багажът - един Господ знае, а ти искаш синхронизация на транспорт с интервал 10 минути! Че това и на Хийтроу го няма! Шатъл-бусът между терминалите е напълно достатъчен транспорт. Ама хайде защото някой ден имало раздрънкан автобус - да копаме километър метро плюс метростанция!

@Гьорев: Доколкото разбирам, иде реч за района на Житница, защото няма на други места неурбанизирани територии. Аз съм фен на трасе до автогара Запад, а не на такова при Житница. Но все пак МД3 ще се реализира поне 7-8 години след МД1, така че се налага по-перспективен разчет.
То примерът е тривиален, но поучителен - преди 5-6 години около МС Мусагеница бяха "поля и гори", но не и сега.

А при дискутирания МД1 даже да сложим на кантара вече СЪЩЕСТВУВАЩИ обекти
 - Младост 1А, Младост 3-север, районът около Деница (в т.ч. моят офис  ;) ), МИЦ, Метро, жк Цариградски, всички микрорайони на Дружба-2, източната част на Дружба-1
vs
- западна част на Дружба-1, офис сградите около Брюксел
пак везните натежават на изток.
« Last Edit: 14.12.2011, 14:10:56 by blagun »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Чакай, трасето до МИЦ не го коментирам. Всичко, което искам да кажа е първо, че единствената станцийка на Лазаров в най-неудобната за дружбенци точка за пешеходен достъп и не е добре позиционирана. Второ, след въпросната МС на Лазаров, изграждане на трасе по Колумб би обслужвало далеч по-добре Дружба 1 и бизнес зоната южно от летищния комплекс.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Чакай, трасето до МИЦ не го коментирам. Всичко, което искам да кажа е първо, че единствената станцийка на Лазаров в най-неудобната за дружбенци точка за пешеходен достъп и не е добре позиционирана. Второ, след въпросната МС на Лазаров, изграждане на трасе по Колумб би обслужвало далеч по-добре Дружба 1 и бизнес зоната южно от летищния комплекс.
Ами такова извито трасе не се е предлагало, когато вървеше изборът на варианти през 2006 - виж първите постинги по настоящата тема. Вариантите бяха: под Брюксел, Пастухов и Копенхаген. В началото на 2008 то е одобрено за ОП Транспорт, така че вече е късно за промени. Все пак строителният ентусиазъм по онова време беше голям и изглеждаше по-перспективно даже най-източното решение (все пак новите микрорайни на Дружба-2 имат по-голяма тежест от Дружба-1).
« Last Edit: 14.12.2011, 15:15:30 by blagun »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Иди на полетната информация в www.sofia-airport.bg, за да видиш, за какво натоварване иде реч: освен среднощните полети (кацнали в 02:55 и 04:05) има общо 7 полета, като през целия следобяд са само 2. На Т2 полетите са около 100.

Ще ме прощавате, но това че сега са 7 полета не значи че някой ден ще са пак толкова. В момента има ЕДНА авиокомпания там, която има сериозен ангажимент и това е Уиз. Други нискотарифни в България практически няма - под стъпила значи базирани самолети. Само с базирани трайно самолети се създава стабилна база. Моделът на Рейнер например включва да се избягват скъпи летища. Прочетете какво пише ОРейли по въпроса. На едно летище не са му необходими магазини, кафенета или гигантски стъклени халета за милиони евро. За това например не държат самолети на Берлин Шьонефелд. Защото там вместо да запазят старото летище и с разумни инвестиции да го разширят построиха стъклен палат за милиарди.
И с един стар терминал може да се генерира трафик, стига да се привлекат компании които трайно да базират самолети. Но този трафик трябва да се извозва, нали? Билетите за метро / влак до летището на много места в Европа са например по-високи от тези вътре в града. Така се генерират и приходи от туристическия трафик, който директно се отразява на системата на градския транспорт в съответния град. В България разбира се тази логика още не е достигнала. Нека туристът първо дойде, пък какво ще му сервираме в чинията ще импровизираме...
« Last Edit: 14.12.2011, 15:41:09 by sofianec »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Нещо из начало ти е объркана тезата! Да, там имат такава практика, използват стари военни или вече "неактуални" товаропътнически летища, за да пестят от разходите. Тук обаче говорим за едно летище, за Летище София, не за Доброславци например. Няма никаква логика, част от пътниците да се бутат в гнусотията на Т1, вместо да използват новият терминал. Както казах вече, тази дейност в момента е на загуба и в този смисъл дори няма логика летищните такси на Т1 да са по-ниски. Общо взето стана, като в приказката "видяла жабата, че подковават коня и...."
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Пардон, ама от къде разбра че Т1 е на загуба? Някаква легенда май си чул. А стари военни летища, чисто карголетища и т.н. играе и ще играят на нашия свит и малък авиопазар точно никога някаква роля. В Софийската котловина ще има още  десетилетия едно летище и то ще си е там където е сегашното.

Така че един терминал тип "Летище Пловдив" е чудесен за тази цел. Това дето по-горе го е постнал някой е терминал тип Терминал 2 втори номер. Ръкави, модерна нова сграда (която струва излишно много пари) и т.н..

Това че си бил 2 пъти на Т1 наскоро и си се отвратил от тоалетните не значи че Т1 не заслужава връзка с метрото. Аз летя по 4-5 пъти в годината и летя единствено и само от Т1. Летя без багаж, само с 10 кг. куфарче за кабината, не ми трябва кафене, пощенска станция или бутик с боклуци вътре на терминала. Само Секюрити, пейка да седна да чакам и WLAN. И повярвай ми, това е модерния начин на пътуване в Европа който се налага. ИзиДжет прави двуцифрени ръстове на летища, които могат да предложат това на разумна цена и са бързо и удобно достъпни до големите градове в Европа. София е единственият град в България, който може да предложи това ЦЕЛОГОДИШНО. А това е основното условие някой ден да се превърне в база. Естествено трябва малко разумни първоначални инвестиции за да се привлекат туристите. Това включва и метрото до летището да е изградено смислено.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Да, нямам официални данни, но няма как да не е на загуба, всяка седмица поне по веднъж прекарвам по 1-2 часа пред Т1 (имам работа в митницата). Нормално е да си мислиш, че е натоварено, когато успоредно с теб има още 100-ина човека за полета и още толкова съпровождащи ги. Повярвай в останалото време там е пусто! 3 от 4 автобуса по А84, отварят вратите само за протокола. Не знам, какво неразбра от това, че летището е едно (1) и разходите за повечето му услуги са общи. А това, че на теб ти харесва да използваш Т1, съвсем не значи, че е валидно за спътниците ти, които са там, защото така им е указано.
« Last Edit: 14.12.2011, 18:28:39 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Аха, имаш работа на митниците. Аз летя доста из Европа и съм видял бая летища. Такова, което единия терминал има връзка с градски транспорт, пък другия зае*бан в полето не съм виждал.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Аха, имаш работа на митниците. Аз летя доста из Европа и съм видял бая летища. Такова, което единия терминал има връзка с градски транспорт, пък другия зае*бан в полето не съм виждал.
Че Т1 няма ли? Цели 2 автобусни линии. Зер от Лутън до Лондон има метро.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Аха, имаш работа на митниците. Аз летя доста из Европа и съм видял бая летища. Такова, което единия терминал има връзка с градски транспорт, пък другия зае*бан в полето не съм виждал.
Че Т1 няма ли? Цели 2 автобусни линии. Зер от Лутън до Лондон има метро.
Няма метро от Лутън до Лондон. Има гара на влаковете пътуващи на изток от Лондон в градчето и автобус от летището до нея.
А , ако на Т2 ще има метро , то ще е логично да се измисли връзка на Т1 с него било с автобус или нещо друго.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Преди 2-3 седмици имах възможността да кацна в Цюрих, като за голяма моя радост ни пратиха на E-гейтовете. Е-докът е посредата на летището, между пистите, за да е по-близо за самолетите. Достъпът до сградата на дока от терменала се осъществява с така наречения Skymetro - нещо като автоматично метро, но не на релси, като съставите нямат мотори, а се дърпат от въжета по пода на тунела. 1,1 километра кеф... Та такъв транспорт е построен там, защото от въпросните гейтове има самолети през по-малко от 30 минути, на всичкото отгоре докът е посредата на пистата и просто няма друг начин за доставка на пътниците. Случаят с Т1 не е такъв, затова няма нужда от метпостанция и там. Даже си спомням доскоро във форума се оспорваше и ефективността на станция на Т2 поради неголемия пътникопоток, който без проблем се поема от А84 и такситата.

За мен метрото до терминалите си остава разточителство на фона на забавянето на строителството в Младост, да не говорим за МД3
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Станцията на летището ще е разположена източно от Терминал 2, понеже източно от него ще се прави в бъдеще какво? Терминал 3 :)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
За мен метрото до терминалите си остава разточителство на фона на забавянето на строителството в Младост, да не говорим за МД3
За тебе така, за мене - също, но за Брюксел - иначе. И тъй като аз и ти не даваме пари за метрото, а Брюксел - дава, техинят избор е меродавен.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
За мен метрото до терминалите си остава разточителство на фона на забавянето на строителството в Младост, да не говорим за МД3
За тебе така, за мене - също, но за Брюксел - иначе. И тъй като аз и ти не даваме пари за метрото, а Брюксел - дава, техинят избор е меродавен.

съвсем така
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
с така наречения Skymetro - нещо като автоматично метро, но не на релси,

Мда, тъй като сработването на институциите в България е нещо невъзможно най-вероятно при бъдещо разширение летището ще трябва да се справя само с разпределението на пътникопотока по терминалите с някаква вътрешнолетищна система от типа на тази в Цюрих. За мен това е поредния пример след метростанцията на гарата, която също беше построена на най-евтиното и "удобно" място, а именно в най-отдалечения край на площада - в името на удобството на пътниците.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Коментарите за метростанцията на гарата са за темата за МД2, но понеже са повдигнати тук, само да отбележа, че нейната цел не е да обслужва ЖП-гарата, но и живущите в кварталите южно от станцията от двете страни на Ботев, между Мария Луиза и Сливница, които са доста плътно застроени и населени.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Също така и връзка с някои автобусни и трамвайни маршрути, с които няма другаде.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!