Author Topic: Изграждането на отсечка Цариградско шосе-Аерогара  (Read 142734 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Това на летищата се води 'people mover', не знам засега да имаме термин на български. Към тази категория май спадат и травалаторите.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Няма лошо, но си мисля, че такива системи са доста скъпи защото се изработват специално за конкретното летище. Та не са ли 800 метра метро по-евтини от такова нещо?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Нито едното, нито другото е необходимо ;) Автобусът е предостатъчен. Нали ти харесват "спартанските условия", въпреки че автобусите са от най-новите в София...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Намерих инфо за това Скайметро: цена 176 милиона швейцарски франка за 1,1 км!

А georgiev не си ме разбрал - спартански условия да, но преди всички бързина е важна. Един автобус, та бил той и най-новият в София не може да се движи по-бързо през дружбенските потайности от общата скорост на трафика в София, а тя както знаем клони към 5 км/ч.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Въпросът е защо трябва 84 да обслужва Дружба? Според мен 284 едно време беше идеален - спирки само на възлови места и минаване по моста и по Цариградско. След като се направи сега метрото, трябва просто да се пусне една автобусна линия, която да превозве от Т1 до Т2 и обратно. Една кола е достатъчна за тази работа. Въпреки, че ще напуска територията на летището, тази линия ще трябва да е безплатна, разбира се, или да се направи някакъв начин да е безплатна за пътниците на Т1 и платена за останалите граждани-изпращачи/посрещачи
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Линията и сега я има и е безплатна. Някой я описа по-горе. Явно качеството трябва да се подобри и това трябва да бъде свършено от самото Летище. Автобусите вероятно ще останат алтернатива на метрото, бавният вариант, наречен 84 с функции по обслужване на Цариградско и Дружба си е подходящ. Чак толкова много външни пътници, който и ще тръгнат нагло да ползват тази ослуга по трансфер не ми се вярва. Колко са хората, които ходят да се возят без пари на ескалаторите в моловете?   :neznam:

Offline Делян

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • Yahoo Instant Messenger - d_kovachev
    • View Profile
    • Email
Ето това се въртя последно:

Ако този терминал се построи ще е най-добрият вариант защото в момента там са само ръждясали бараки останали  още от соца...

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Пуснали са обявление за Цариградско-Летището:
http://www.aop.bg/case2.php?mode=show_doc&doc_id=460599&newver=2

Накратко - разделена е на три обособени позиции:
1. Основната част на участъка е подземен с дължина 1046м и включва една подземна метростанция – МС20. Метростанция 20 се намира между улиците „проф. Цветан Лазаров” и „кап.Димитър Списаревски” в жк Дружба 1
2. Участъкът е подземен с дължина 1825м и включва подземната метростанция МС21. Метростанция 21 се намира на бул.”Искърско шосе” и „подпоручик Йордан Тодоров”; включва и жп-спирката
3. останалото до летището - наземно и надземно: Участъкът е с дължина 2097м с открити участъци 1897 м (включително естакада /625м/, наземни участци в траншея), включващ 200м тунелен или открит участък /от км 6+450 до км 6+650/, съобразно съществуващия терен и 2 броя открити метростанции: - Метростанция 22 е надземна и се намира на ул.„Подпоручик Йордан Тодоров” до кръстовището с ул.„Полковник Васил Златарев” в промишлената зона „Гара Искър”; - Метростанция 23 и връзка на метростанцията с терминала на летище София. Метростанцията e наземна и се намира на аерогара София.

Срок: 28 месеца

« Last Edit: 16.12.2011, 18:19:29 by gogo »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Quote
Обявяват победителите в конкурса за архитектурен проект на метростанция 20 от софийското метро

София. Столична община и направление "Архитектура и градоустройство" организират пресконференция за обявяване на победителите в конкурса за архитектурен проект на метростанция 20 от метродиаметър 2 на софийското метро.
Пресконференцията ще се състои в понеделник, 19.12.2011, от 11:30 часа в Перформ бизнес център (гр. София, пл. Позитано 2, ет. 1), когато ще бъдат обявени резултатите от конкурса от кмета на град София – Йорданка Фандъкова и главния архитект на столицата – арх. Петър Диков.
Конкурсните предложения са над 130 на брой, а участниците от 15 страни от Европа, Азия и Америка. Те ще бъдат показани в специално организираната за целите на събитието изложба - в залите на първи етаж на Перформ бизнес център. Изложбата ще бъде отворена за гражданите на града от 20-ти до 29-ти декември.
Метростанция 20 се очаква да бъде реализирана по проекта, придобит чрез настоящия конкурс като част от строежа на линията между станция Цариградско шосе (метростанция 19) и станция Аерогара София (метростанция 23).
Наградният фонд на конкурса е в размер на 20 000 лв., разпределени както следва:
-една първа награда в размер на 10 000 лв. и възлагане;
-една втора награда в размер на 6000 лв;
-една трета награда в размер на 4000 лв;
Председател на международното жури е архитект Петър Диков – главен архитект на Столична община

http://focus-news.net/

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Разработване на работни проекти и строителство на втори участък на втори етап от първи метродиаметър: Участъкът от бул. Цариградско шосе (МС19) до летище София (МС 23) с обща дължина 4 967м с 2 броя подземни метростанции и 2 надземни метростанции. В обхвата на настоящата обществена поръчка се включват разработването на работни проекти с по всички части, отстраняване на забележките, възникнали по време на съгласуването на проектите, строителството и въвеждането в експлоатация на участъкът от МС 19, разположена на бул. Цариградско шосе през жк Дружба до летище София МС 23, с обща дължина 4968м и 4 броя метростанции, разделен на три обособени позиции:

Обособена позиция № 1: Участък от бул. "Цариградско шосе" /МС19/ км.2+138,90 до км.3+184,90 /края на МС20/ Основната част на участъка е подземен с дължина 1046м и включва една подземна метростанция – МС20. 
Участък от бул. "Цариградско шосе" /МС19/ км.2+138,90 до км.3+184,90 /края на МС20/: Основната част на участъка е подземен с дължина 1046м и включва една подземна метростанция – МС20. Метростанция 20 се намира между улиците „проф. Цветан Лазаров” и „кап.Димитър Списаревски” в жк Дружба 1; Основните работи включват: • Проектиране и строителство на тунели по „Нов австрийски метод” (НАМ), „Милански способ”, „Открит способ” и открит участък; • Проектиране и строителство на една подземна метростанция - МС 20 /без цялостно спиране на движението по ул.„проф. Цветан Лазаров” по време на строителството/, включително конструктивни, архитектурни и довършителни работи, асансьори и ескалатори (съгласно Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания), вентилация, ел.инсталации, системи за автоматика и телекомуникации, водоснабдяване и канализация; Трябва да се проектират и изпълнят и следните видове електро-механични работи за целия участък: • Релсов път • Електрически системи и инсталации • Системи за автоматика и местно управление • Система за диспечерско управление и контрол • Системи за телекомуникации • Система за автоматично таксуване на пътниците • Тунелна вентилация и допълнителни съоръжения • Водоснабдяване и канализация Отделните части са с обем и съдържание, съгласно настоящата документация. В обхвата на поръчката се включва и преустройството на инфраструктурните обекти, засягащи се от строителството на обекта, в съответствие на схемите на инженерните мрежи.
 
Обособена позиция № 2: Участък от км.3+184,90 /края на МС20/ до ул. "Поручик Неделчо Бончев" км.5+010,00 Участъкът е подземен с дължина 1825м и включва подземната метростанция МС21.
Участък от км.3+184,90 /края на МС20/ до ул. "Поручик Неделчо Бончев" км.5+010,00: Участъкът е подземен с дължина 1825м и включва подземната метростанция МС21. Метростанция 21 се намира на бул.”Искърско шосе” и „подпоручик Йордан Тодоров”. Основните работи включват: • Проектиране и строителство на тунели по „Нов австрийски метод” (НАМ), „Милански способ” и „Открит способ”; • Проектиране и строителство на една подземна метростанция - МС 21 /без цялостно спиране на движението по време на строителството/, включително конструктивни, архитектурни и довършителни работи, асансьори и ескалатори, вентилация, ел.инсталации, системи за автоматика и телекомуникации, водоснабдяване и канализация; • жп – спирка при пресичането на нацоиналната жп – мрежа, съгласно идеен проект към документацията. Трябва да се проектират и изпълнят и следните видове електро-механични работи за целия участък: • Релсов път • Електрически системи и инсталации • Системи за автоматика и местно управление • Система за диспечерско управление и контрол • Системи за телекомуникации • Система за автоматично таксуване на пътниците • Тунелна вентилация и допълнителни съоръжения • Водоснабдяване и канализация Отделните части са с обем и съдържание, съгласно настоящата документация. В обхвата на поръчката се включва и преустройството на инфраструктурните обекти, засягащи се от строителството на обекта, в съответствие на схемите на инженерните мрежи.

Обособена позиция № 3: Участък от ул. "Поручик Неделчо Бончев" км.5+010,00 - Летище София /МС23/ км.7+107,00 Трасето в този участък е наземно и надземно /тип естакада/ с обща дължина около 2097 метра и включва , две метростанции – надземна МС22 и наземната МС23.
Участък от ул. "Поручик Неделчо Бончев" км.5+010,00 - Летище София /МС23/ км.7+107,00: Участъкът е с дължина 2097м с открити участъци 1897 м (включително естакада /625м/, наземни участци в траншея), включващ 200м тунелен или открит участък /от км 6+450 до км 6+650/, съобразно съществуващия терен и 2 броя открити метростанции: - Метростанция 22 е надземна и се намира на ул.„Подпоручик Йордан Тодоров” до кръстовището с ул.„Полковник Васил Златарев” в промишлената зона „Гара Искър”; - Метростанция 23 и връзка на метростанцията с терминала на летище София. Метростанцията e наземна и се намира на аерогара София. Основните работи включват: • Проектиране и строителство на подземен и наземни метроучастъци по „Открит способ”; • Проектиране и строителство на две метростанции – надземна на естакада /МС 22/ и наземна /МС 23/, /без цялостно спиране на движението по време на строителството/, включително конструктивни, архитектурни и довършителни работи, асансьори и ескалатори, вентилация, ел.инсталации, системи за автоматика и телекомуникации, водоснабдяване и канализация; Метростанции МС 22 и МС 23 е необходимо да бъдат проектирани със стъклено покритие с необходимата якост. Трябва да се проектират и изпълнят и следните видове електро-механични работи за целия обект: • Релсов път • Електрически системи и инсталации • Системи за автоматика и местно управление • Система за диспечерско управление и контрол • Системи за телекомуникации • Система за автоматично таксуване на пътниците • Тунелна вентилация и допълнителни съоръжения • Водоснабдяване и канализация Отделните части са с обем и съдържание, съгласно настоящата документация. В обхвата на поръчката се включва и преустройството на инфраструктурните обекти, засягащи се от строителството на обекта, в съответствие на схемите на инженерните мрежи.

Основните работи по обособени позиции включват: • Проектиране и строителство на тунели по „Нов австрийски метод” (НАМ), „Милански способ”, „Открит способ” или друг способ; • Проектиране и строителство на съответните метростанции /без цялостно спиране на движението по по време на строителството/, включително конструктивни, архитектурни и довършителни работи, асансьори и ескалатори, вентилация, ел.инсталации, системи за автоматика и телекомуникации, водоснабдяване и канализация; Трябва да се проектират и изпълнят и следните видове електро-механични работи за целия участък: • Релсов път; • Електрически системи и инсталации; • Системи за автоматика и местно управление; • Система за диспечерско управление и контрол; • Системи за телекомуникации; • Система за автоматично таксуване на пътниците; • Тунелна вентилация и допълнителни съоръжения; • Водоснабдяване и канализация В обхвата на поръчката се включва и преустройството на инфраструктурните обекти, засягащи се от строителството на обекта, в съответствие на схемите на инженерните мрежи.

Срокът е 28 месеца.
« Last Edit: 17.12.2011, 17:20:02 by LG_ »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
След малко ще кача част от проектите за МС 20 в по-сносен вид. Сега ги обработвам. Снимал съм освен наградените и всички проекти, които ми направиха впечатление - като географ за мен това са около половината и по-изчанчените. Има много свежи идеи, заслужава си да се види и на живо!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Шинолов:








Лондонско бюро:











Сеул:










храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За да не товаря повече:
Другите проекти можете да видите  на този адрес:
http://imageshack.us/g/259/1002733nr.jpg/
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Лондонското предложение ми харесва - изчистено и елегантно. Пловдивското не можах да го разбера, но ми напомня по някакъв начин на Петох`йника... Това, дето е на второ място, е интересно, но тая пукнатина, от която извира светлина, засега ще се намира сред нищото. Можеше да е интересна, ако имаше станция на Солунска.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Благодаря за снимките, ама няма по-мъчен за разглеждане сайт от imageshack  :eek:

Така или иначе от избраните 2, лондонският е мноооооого по-добър.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Нашият е много авангарден, може би беше по-подходящ за МС Св.Наум за асоциация с планински кристали, т.е. "Земята и хората". Лондонският е това, което сме свикнали да възприемаме като типична метростанция.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Да, но и авангарден не се приема добре от хората! Имаше доста по-авангардни проекти, които според мен бяха доста по-добри, а и изпълними, но ..... журито си знае работата :)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Прав си - и аз си харесах някои от отпадналите проекти (049 направо ме грабна), но може би или са били по-скъпи, или не са отговаряли на всички критерии.
Впрочем, наистина на сайта на provocad има мнение, че снимките в репортажа май са разменени и проект 016 (този дето изглежда като останки след ядрен удар) :laugh: не е пловдивският.
А лондонския го наричат испански, явно защото авторът е испанец по рождение - но пък споменават, че им е бил фаворит на всички от журито.

Интересно, дали пък няма да поканят някой от другите екипи за другата подземна станция от този участък?

« Last Edit: 20.12.2011, 23:32:36 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Лондонско-испанският е доста скучен и семпъл и вероятно евтин, но честно казано в Дружба не знам какво повече би се връзвало... Пловдивският е безкрайно по-готин, наистина можеха да го реализират на други места. Този с цепнатината е определено най-оригиналното нещо, което съм виждал, съмнявам се колко ще издържи в този си вид в софийски условия, но е доста гениално  :D ама пак в дружба... малко като тунгуския метеорит насред нищото

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Това е станция "Уруча" в Минск.



Като я видях се сетих, че подобна идея им е хрумнала за "Цариградско шосе".