Author Topic: Изграждането на отсечка Цариградско шосе-Аерогара  (Read 142741 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Същите тези хора си имат връзка с метрото на Централната автогара. Не може стотици автобуси дневно да спират на Цариградско шосе.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Същите тези хора си имат връзка с метрото на Централната автогара.
Да, така е. Но, ако крайната дестинация на някои пътници от тези автобуси е летището (което е доста често срещано)? Защо да си губят времето и да натоварват централната част на метрото, която така или иначе е доста натоварена.  ;)

Същото нещо важи, ако пътниците от тези междуградски автобуси са с крайна дестинация ж.к. Дружба, ж.к. Младост и всички други квартали по пътя на метрото до центъра.  ;)

По същата логика: за какво ни е ж.п. гара/спирка с директна връзка с метрото? Нали има метростанция до Централна гара.  :neznam:

Това се нарича интермодалност и трябва да се работи много в тази насока с цел подобряване на транспортната услуга и привличане на повече хора. ;)
« Last Edit: 27.03.2015, 13:06:06 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Автобусите Пловдив - София спират на Окръжна болница. От там транспорт колкото искаш за Младост и Дружба. Предполагам, че не е проблем, ако толкова има желаещи да слязат на Експото, да влезе автобуса в локалното и да ги остави. Чак да се прави автостанция, че ще спрат няколко автобуса на ден за по две минути, не виждам смисъл.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Те и сега всички автобуси, идващи по магистрала Тракия, спират на МС Цариградско шосе, без да влиза в локалното.
Но Васко е прав, че автогарите за междуградски автобуси е по-удачно да са в покрайнините, близо до някоя метростанция, вместо всички автобуси да се бутат при Централна автогара. Примерно автогара Юг следва да се измести някъде около Бизнеспарка, автогара Изток да е при МС 21 Искър. Централна автогара може да се ползва само за международни превози ;)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ако има изградени автогари с всичките им реквизити съм съгласен, но да се стимулира спирането по булевардите - не.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Автобусите Пловдив - София спират на Окръжна болница.
Те и сега всички автобуси, идващи по магистрала Тракия, спират на МС Цариградско шосе, без да влиза в локалното.
Това е незаконно! :angry: Междуградските автобуси имат право да спират само на автогари и определи автобусни спирки за междуградски автобуси (които изрично са определени за такава цел). Но нямат право да спират на спирките на градския транспорт!

Примерно автогара Юг следва да се измести някъде около Бизнеспарка, автогара Изток да е при МС 21 Искър. Централна автогара може да се ползва само за международни превози ;)
Подкрепям идеята, но бих я променил малко - всички автобуси да тръгват от централна автогара, но да минават поне през една автогара/автоспирка в покрайнините на града по пътя си. ;) Нещо подобно на влаковете.  :)
vasko - оригиналът! :)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Наскоро бях в Мадрид и там нямаше такова нещо като централната жп или автогара. Има няколко "хъба" в различни краища на града, където е направено на 3 нива - на 0 - влакове, на -1 - автобусите и -2 - метро. Съответно това освобождава трафикът в центъра. Редно е и тук да има стемеж към нещо такова. Паркингът на МС Цариградско шосе можеше да е идеален за автостанция, ако беше правилно планиран и можеше лесно от там да тръгват и автобусите в югоизточно направление, и крайградските линии + довозване за Дружба. Така и самия паркинг щеше да е буферен не само за метрото, но и за автобусите. Аналогично и на Ломско шосе, и на Хладилника, и на Младост 4.

Крайно време е да почнат да мислят пвоече в перспектива и да се спре с това безумно тръгване на всички автобуси от центъра, само и само пътниците да не дупчат още 1 билет (не че не им се включва в цената, поне частично). Хем увеличават трафика, хем спират по спирките и правят задръствания.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Съгласен съм с теб, но точно примера ти с хъбовете ще е трудно приложим у нас. И една забележка, на Хладилника няма да има паркинг.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Крайно време е да почнат да мислят пвоече в перспектива и да се спре с това безумно тръгване на всички автобуси от центъра, само и само пътниците да не дупчат още 1 билет (не че не им се включва в цената, поне частично).
Ако приемем, че автобусите са само за софиянци, тръгващи и пристигащи отнякъде, си прав. Но има и пътници, за които София е транзитна точка: пристигащи ог чужбина и пътуващи за провинцията или пристигащи с влак и продължаващи с автобус (или обратното).
Друг е въпросът, че ако в района на Централна гара+автогара се реализират пробивите към Сточна гара и през жп завода към Задгарова тангента, нещата ще се подобрят значително, но навлизаме в оффтопик.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Видео от новия участък :)

http://bgfakti.bg/tv/video/449

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Задава се края на темата  :rolleyes:

В четвъртък пускат метрото до летището

Quote from: novini.bg
В четвъртък в 10 часа премиерът Бойко Борисов, вицепремиерът по еврофондовете Томислав Дончев, министърът на транспорта Ивайло Московски и кметът на София Йорданка Фандъкова ще прережат лентата на 5-километровото продължение на първия лъч на метрото - от бул. "Цариградско шосе" до аерогарата. Церемонията по откриването ще се проведе в новата станция "Летище", която се намира до самия вход на Терминал 2. Влакчетата ще бъдат пуснати в движение по новото трасе от 13 часа, съобщи шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев, цитиран от "Преса". От следобед до полунощ всички пътници, които се качат на някоя от четирите нови станции ще пътуват безплатно с метрото навсякъде, обеща Братоев.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Малко снимки преди темата да бъде заключена. За жалост ми падна батерията на апарата е успях да снимам само 2 от 4-те станции.  :blush:

Между 9:30 - 10:30 на открития участък на Летището стоеше зелен състав,чакащ да направи пробното возене на официалните гости.



Бойко Борисов си тръгна към 10:30, кметицата,Братоев и министрите вероятно са тръгнали от друга станция,защото не ги видях.

В 12:59 ( :devil:) пуснаха пътниците.

Статуята се оказа на Орфей, за жалост я имам снимана само в гръб:



А55 беше резерва, А5 беше първият влак с пътници.

 

А52 е вторият влак, който е качил пътниците от Дружба и с него се разминахме на Софийска Св.Гора

 

''Инфраструктурата'' (ако може да се нарече така) около станцията, от където минава и автобус 10.



Ето и телефонни снимки от Ж.П. Гара Дружба  (така пише на информационните табели,явно не се казва Искър). Перонът е достатъчно голям да се събере дори и експрес към морето през лятото.  :boat:  Каса не видях да има, а чакалнята на средата на перона все още не е построена (вероятно там ще се продават билети).



И за финал картата. Отрязаните надписи отдолу са М1- Маршрут 1 (Бизнес Парк- Сливница) и М2- Маршрут 2 (Летище-Сливница-Баучер).



Ето и клипче от А5 от Летището до Софийска Св. Гора, който беше и първият влак с пътници.

http://vbox7.com/play:46269eaf10
« Last Edit: 02.04.2015, 16:39:17 by Neronov »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Пропуск е, че жп спирката все още не функционира  :( Дано до месец най-много я пуснат в експлоатация.

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
А52 беше първият с пътници от ИЕЦ.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Да ни е честито  :fan:
А как хората няма да се объркват на МС Летище София, на кой влак да се качат  :neznam:  нали има резерва стояща също на перона  ;)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Резервата едва ли стои с отворени врати  ;)

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Резервата едва ли стои с отворени врати  ;)

Е да ама все по някое време ще е само тя... и хората ще Се объркват

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Ако синята ограничителна линия се удължи поне до средата на перона не би трябвало да има проблеми.


Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Честито на всички за новата придобивка. Новият участък е дълъг 5 км и включва 4 метростанции: "Дружба", "Искърско шосе", "Софийска Света гора" и "Летище София". С изграждането му, софийското метро вече има общо 36 км метролинии и 31 метростанции. По него ще пътуват почти половин милион души
Проектът за разширение на столичното метро - Етап III е на обща стойност 407 млн. лв., като 215 млн. лв. от тях са осигурени от Оперативна програма "Транспорт" 2007 – 2013 г. Той е разделен на два лота – Лот 1, който включва новото трасе от бул. "Цариградско шосе" до Летище София, и Лот 2, който обхваща разширението до Бизнес парка в кв. "Младост 4". Стойността на безвъзмездната финансова помощ предоставена от ОП "Транспорт" 2007 - 2013 г. за изграждането на лот 1 е 135 млн. лв.
Да се надяваме да качествено изпълнено, за да можем да се гордеем с постигнатото.
Поради успешното завършване на строителството, темата се заключва. Последващи коментари и впечатления относно новата отсечка може да публикувате в съответните теми.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!