Author Topic: Изграждането на отсечка Цариградско шосе-Аерогара  (Read 81475 times)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Удължават срока за подаване на оферти за разширяване на първи метродиаметър

Quote
Метрополитен ЕАД, в качеството си на възложител, обяви, че удължава сроковете за подаване на документация за обществената поръчка за проектиране и изпълнение на разширение на метрото в София.

Офертите на кандидатите ще бъдат отворени в 14.00 часа на 27 февруари, срокът за подаване на документацията е 12.00 часа на същия ден, а желаещите да получат комплект документи за участие, могат да го направят до 17 февруари.
Припомняме, първоначално обявените срокове бяха 9 февруари и 30 януари.

Обект на откритата процедура е втори участък на втори етап от първия метродиаметър - от бул. Цариградско шосе (метростанция 19) до летище София (метростанция 23).
Отсечката е с обща дължина 4968 метра и 4 метростанции.

От Метрополитен уточняват, че срокът за получаване на оферти се удължава във връзка със сложния инженерингов характер на поръчката, големия обем документация, с която участниците трябва да се запознаят, за да подготвят своето техническо и финансово предложение и постъпило писмено искане от фирма, закупила документация за участие в процедурата.

...

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15660
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Хаха, доста нагласено звучи. За десет дни ще изготвят ли оферти?

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13529
    • View Profile
    • Email
Хаха, доста нагласено звучи. За десет дни ще изготвят ли оферти?
Ако има индикации, че в указаните срокове няма да се подадат поне 3 оферти, по-добре да се изтегли датата, отколкото да се преиграва цялата процедура. Това е разрешен ход в безкрайните игрички по ЗОП.

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15660
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз не успорвам действието, а по-скоро ми е подозрително защо се случи така. В цитираната новина в другия форум се казва, че решението е взето след писмено искане от дадена заинтересована фирма. Може нароченият за победител и той да не може да си подготви документацията само за 10 дни...  :D Ще е интересно да видим, дали изпълнителите ще са ни познатите. От сегашното строителство се освободи бая техника, която трябва да бъде впрегната някъде. Камионите на Трейс просто трябва да обърнат на Горубляне и да минат от другата страна към Дружба...  :P

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Нали е на 3 лота, значи за всеки ще има по нещо ;)

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15660
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Нали е на 3 лота, значи за всеки ще има по нещо ;)
Ама въпросът е да са Тр..., ГБ... и .... ;) Ама явно и те не правят оферти за 10 дни.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Аз залагам на Трейс с подизпълнителите Валмекс, Адвал и т.н.  :P
НЕ на хейтърството!

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 531
    • View Profile
За тунелния участък - да. За естакадите ГБС и наземния да кажем СК-13
« Last Edit: 06.01.2012, 11:23:55 by Kraxx »
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
За 4,5 км строителство 3 лота, 3 фирми, и хиляди подизпълнители ... Това се случва само у нас! Замислете се по този начин колко се ускъпява проекта, при положение, че всеки от изпълнителите прави единични бройки поръчки за машини, оборудване и резервни части...
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Гореизброените фирми имат необходимата техника, но нищо не пречи да "поръчат" нова ;)
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13529
    • View Profile
    • Email
Лот 3 е естакаден, докато Лот 1 и 2 са подземни. Може би подземната част е разделена на две, с оглед всяка от двете половини да бъде изпълнена в същия срок, през който третата фирма ще изпълни естакадата.
Няма никакъв проблем една фирма да вземе Лот 1 и 2, но тя трябва да има необходимия ресурс за едновременно изпълнение на двата лота.

Offline slap86

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
    • View Profile
    • Email
Вие какво? Искате някоя новосъздадена фирма да спечели всичките търгове или поне част от тях и да строи не 2 години, а 5. Нормално тези, които сега строят метрото да строят и следващите лотове, все пак се вижда, че работят бързо и качествено с всички видове технологии и тн, кои други фирми имат опит в България от тези? Айде стига драматизирали за тия търгове. По-добре да спечелят сегашните които строят, отколкото да дойде бай Пешо-дребния от село Пазарджик и да спечели търга и по време на строителството да върти далавери с плочки, цимент и тухли и да удължи срока с 3 години и цената с 20%
« Last Edit: 06.01.2012, 15:14:30 by slap86 »

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15660
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Хаха, еми то точно такива далавери се и въртят, ама с другия бай Пашов.... Мисленето ти е погрешно, идеята е да го има пазарният принцип и конкурентната среда. Това тти гарантира качество, срок на изпълнение и конкурентна среда. Под масата само те си знаят с колко пъти, а не с 20% са си завишавали процентите печалба.  ;) Пък нека и те да строят, но коректно. А не заради 17 милиона намалени от спортната зала според тях за сметка на печалбата само, след това да вземат половината инфраструктурни обекти в града.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Aз мисля, че е по-добре работата да е разбита на по-малки поръчки! Така се увеличава броя на фирмите, които биха могли да участват, следователно - по-голяма конкуренция и по-ниска цена. Също така фирмите изпълнителки ще се гледат да не изостават една от друга. Така както се случва на МД2 например. Мисля че примерът там е положителен. Веднага ми изплува случая с А3 в Румъния, където Бехтел взе 415 км АМ през 2003 на веднъж. Резултатът след 10 години е плачевен!
« Last Edit: 06.01.2012, 22:52:07 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Aз мисля, че е по-добре работата да е разбита на по-малки поръчки! Така се увеличава броя на фирмите, които биха могли да участват, следователно - по-голяма конкуренция и по-ниска цена. Също така фирмите изпълнителки ще се гледат да не изостават една от друга. Така както се случва на МД2 например. Мисля че примерът там е положителен. Веднага ми изплува случая с А3 в Румъния, където Бехтел взе 415 км АМ през 2003 на веднъж. Резултатът след 10 години е плачевен!

Да обаче това не е магистрала, а метро! Представи си: дели се на три строителни лота, за които тия примерно вече имат частично машини за копане, но материали нямат. Съответно всеки купува някакви количества, щастлив и доволен, че е избран за подизпълнител. Купува цемент, бетон, релси и т.н. за неговия си участък. Прави се четвърти лот - за осигурителна техника, където изпълнителят е един за целия участък (не защото няма примерно 2 или 3 фирми, които да го изпълнят), който тръгва с трите фирми-строителки да говори къде и как да са инсталациите. Оказва се, че единият не знае къде, другия защо, а третия не се появява... Накрая осигурителната техника след въвеждане в експлоатация куцала...

По логиката ти трябва и за осигурителна техника да се изберат изпълнители по лотове, пък ако ще всяко копче в централизациите да е различно и ръководствата за експлоатация да са от китайски до американски...

Затова - за 4,5 км метро според мен има място само една фирма, пък нека останалите си разпределят парчетата за бъдещото строителство или ако не са дали най-конкурентна цена да изчезнат от пазара!
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
....Прави се четвърти лот - за осигурителна техника, където изпълнителят е един за целия участък (не защото няма примерно 2 или 3 фирми, които да го изпълнят), който тръгва с трите фирми-строителки да говори къде и как да са инсталациите. Оказва се, че единият не знае къде, другия защо, а третия не се появява...
За тази работи си има проекти. Подкрепям написаното от @LG. Ако имаше само един лот, за него щяха да могат да кандидатстват само най-големите акули - ГБС, Трейс и някой друг незнаен "чуждозванец". Конкретно трасето да летището пък има подземен и естакаден участък и това е още една причина да има поне два лота.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
В обявлението пише, че са три обособени позиции за Цариграско-Летището. Т.е. могат да ги спечелят и три отделни дружества, но може и трите позиции да ги спечели едно дружество. Критерий за избор е цената. Друг е въпросът, че фирмите, които вече са строили имат предимството на опита и ще е бая трудно трудно други да се вредят. А и още нещо: има игра и с подизпълнителите ;)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Статия в Капитал за търга Цариградско-Летище, както и за довършването на Младост-Цариградско

Quote
...Изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев съобщи, че 44 фирми вече са купили тръжна документация за участието в търга. Сред компаниите има български, германски, австрийски, гръцки, турски, италиански, хърватски и испански. Най-вероятно те ще участват в консорциуми.

Досега рекордът за най-много оферти за строителство на отсечка е 18. Сега ще има и открити участъци, затова се очаква повече фирми да отговарят на условията и да опитат да строят отсечки...

..."В момента текат отчуждителните процедури, които трябва да приключат до края на март", каза инж. Братоев. Процедурата по избор на строители на отделните лотове трябва да завърши до края на април. През май се очаква да бъде получено и разрешението за строеж. Оценките за въздействието върху околната среда вече са направени, съобщиха още от "Метрополитен"...
« Last Edit: 23.02.2012, 08:54:24 by gogo »

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Quote
Надпреварата за строежа на метрото от бул. "Цариградско шосе" до летище София е голяма. Петнадесет са кандидатите да проектират и строят трасето, което е разделено на три лота. Най-голяма е конкуренцията именно за последния лот, който е надземен и е най-лесен за изпълнение. За него се борят 7 участника.

Големите играчи

Фирми от групата "Евро алианс инженеринг" - "Адвал" и "Стройинжект" участват поотделно съответно за първи (от "Цариградско шосе" до бул. "Цветан Лазаров" и "Димитър Списаревски") и втори лот (до ул." Поручик Неделчо Бончев"). В обединения участват "Главболгарстрой", "Геотехмин", "Трейс София", "Станилов", "Монолит София", "Сиенит", "Хидрострой", "Джи пи груп". Турската "Доуш" и австрийската "Порр Бау" участват самостоятелно. В надпреварата се е включил и проектантът на третия метродиаметър - чешката "Метропроект", както и руската "Мостовик".

Борят се за общо 130 млн. евро

Изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев съобщи миналата седмица, че 44 фирми са купили тръжна документация. Досега рекордът за най-много оферти за строителство на отсечка беше 18. По европейската програма "Транспорт" за строителството, консултантите и строителния надзор на участъка от "Интер експо център" на бул. "Цариградско шосе" до летище София са предвидени близо 168 млн. евро, като от тях за строителство трябва да бъдат около 130 млн. евро. Предвижда се продължението на метрото от "Младост" 1 да стигне до летището в края на 2014 г.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Ето пълният списък с участниците по лотове:
Quote
Лот 1
Параметри
Лот 1 включва участък от бул. "Цариградско шосе" (МС 19) км 2+138 до км 3+184 (края на МС20) – подземен, дълъг 1046 м, и подземната метростанция 20. Метростанция 20 се намира между улиците "Проф. Цветан Лазаров" и "Кап.Димитър Списаревски" в жк "Дружба 1".
Участници в търга
- "Адвал" с подизпълнител "Стартинженеринг"
- Обединение "Станилов – Метропроект", съставено от "Станилов", "Метропроект" и подизпълнител "Стартинженеринг"
- Обединение "Геометро – 20", в което се включват "Геотехмин" ООД, "Геострой" ООД, "Метропроект" ООД. Подизпълнител е "Стартинженеринг".

Лот 2
Параметри
Лот 2 е участъкът от км 3+184 (края на МС 20) до ул. "Поручик Неделчо Бончев" км 5+010 – подземен, дълъг 1825 м, и подземната метростанция 21. Метростанция 21 се намира на бул."Искърско шосе" и "Подпоручик Йордан Тодоров".
Участници в търга
- "Стройинжект" АД с подизпълнител "Стартинженеринг"
- "Порр бау" Гмбх – клон София, с подизпълнители "Стартинженеринг" и "Геоконсулт" - Виена
- "Доуш иншаат ве тиджарет" АД
- Обединение "Метро Билд 2012", съставен от "БИАС – М" и GPГруп" ООД
- Обединение "Метро Дружба" включва "Трейс груп холд", "Мостконсулт" и "Ар Джи Би" ООД.

Лот 3
Параметри
Лот 3 е участъкът от ул. "Поручик Неделчо Бончев" при км 5+010 до летище София при км 7+107 и МС23 - наземно и надземно (тип естакада) с обща дължина около 2097 метра и две метростанции - надземна 22 и наземната 23. Откритите участъци са 1897 м, от тях естакада са 625 м, има наземни участъци в траншея, включва се и 200 м тунелен или открит участък (от км 6+450 до км 6+650), съобразно съществуващия терен. Метростанция 22 е надземна и се намира на ул. "Подпоручик Йордан Тодоров" до кръстовището с ул. "Полковник Васил Златарев" в промишлената зона "Гара Искър". Метростанция 23 се намира на аерогара София.
Участници в търга
- Обединение "Метро Конструкциони 2012". В него се включва българската "Хидрострой-П" и италианските: "Си МБ Корпоратива Муратори", "Униеко" корпоративно дружество, "Проджиер".
- Обединение "Главболгарстрой" е съставено от ГБС и "ГБС инфраструктурно строителство". Подизпълнители са "Стартинженеринг" и "Рикат" ООД.
- "Аргогруп Екзакт" ООД – без подизпълнител, без партньори.
- Обединение "Метро София", в което влизат "Трейс" АД, Пи Ес Ай, "Инжпроект"
- Обединение "Метро Сифер" - в него влизат "Сиенит" и "Архитекти Серафимови"
- Обединение "Метро Монолит" ДЗЗД, в него влизат "Монолит" и "Монолит 3"
- "Хидрострой – Мостовик 2012" - в партньорство са "Хидрострой" АД – Варна, и руската "Мостовик".
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1780299
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!