Author Topic: Изграждането на отсечка Цариградско шосе-Аерогара  (Read 142739 times)

Offline mastodonta

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Темата е обсъждана многократно, но все пак да попитам - пари или твърде сложна изработка са причината маршрутът да не минава по-централно през Дружба-2? Абсурдно ли беше да се мисли за продължение на сегашния маршрут до Копенхаген/Цв.Лазаров и след това наляво до сегашната станция 20. Минава се под Цариградски, но...

Да.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Темата е обсъждана многократно, но все пак да попитам - пари или твърде сложна изработка са причината маршрутът да не минава по-централно през Дружба-2? Абсурдно ли беше да се мисли за продължение на сегашния маршрут до Копенхаген/Цв.Лазаров и след това наляво до сегашната станция 20. Минава се под Цариградски, но...
В началото на 2006г. експертите взеха това решение (може да прочетеш на 1 стр. в темата "Изграждане на метрото до Цариградско") - преди това имаше вариант да минава по Копенхаген, както и по Христофор Колумб. Това беше най-евтиният вариант, а защо до Цариградско - защото за толкова имаше пари. Все пак ако направят и в Дружбите добър довозващ транспорт, транспортната ситуация значително ще се подобри, нищо, че станциите са малко в двата края на квартала.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Специално Дружба-1 нямат поводи за оплакване, като че ли - и двете станции са достатъчно близо до гъстонаселени части, като на сухо остава само частта на запад от Колумб. Обаче Дружба-2....

довозването е ОК, стига да има комбинирани билети, каквито няма да има.
Мерси за темата, ще я погледна.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Какво за Дружба 2 - районът около параклиса е най-привилигирован спрямо останалите в двете Дружби. Останалата част на Дружба 2 ще има много удобно довозване за 2-4 спирки без задръствания и обикаляне. Нищо удобно не виждам за Дружба 1 - има 7-8 блока около поликлиниката и още толкова до Еником-М с приличен пешеходен преход. Останалите ще трябва да ходят доста пеша или да се довозват по неясно какви маршрути най-вероятно в посока обратна на крайната дестинация и с обиколки по Колумб...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Темата е обсъждана многократно, но все пак да попитам - пари или твърде сложна изработка са причината маршрутът да не минава по-централно през Дружба-2? Абсурдно ли беше да се мисли за продължение на сегашния маршрут до Копенхаген/Цв.Лазаров и след това наляво до сегашната станция 20. Минава се под Цариградски, но...

Да, пари. Някъде се въртеше сумата от 20 милиона, която е спестена по този начин.

Далеч по-бързо и по-евтино би било изграждането на градска железница с 2 поздемни станции до Терминал 1 и 2 (докато метрото ще обслужва само Терминал 2), а това финансиране да се използва за нещо друго, като например отклонението за Младост ІV, удължаването на МД2 или започването на МД3. На всичкото отгоре имаме и една станция в бивша промишлена зона "Искър", която почти никой няма да я ползва освен служители на бъдещия измислен технопарк.

Решението да се строи метро през полето на грозна естакада, вместо градска железница не е обосновано от икономическата логика, а изцяло политическо на сегашното управление. Просто метрото е единсвеният работещ проект по европейските програми и все нещо трябва да се строи иначе ще затънат програмите както беше преди 2009 г. Затова се боцкат евтини естакади, които ще ги гледаме още десетилетия, вместо да се влеят пари в изтерзания жп. транспорт и той по-адекватно да бъде включен във вътрешноградския транспорт в София.
« Last Edit: 19.05.2012, 13:35:04 by sofianec »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Не мисля, че естакадите са такъв проблем, навсякъде на запад метрото минава под и над земята, има даже открити естакади.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
И докъде ще пътуват от аерогарата с тая железница - до Перник ли? Хайде стига с това флудене на тема (бел)градски железници, сякаш трябва да се напише само маршрута на "електричката" и хоп тръгва - милиони за други естакади, тунели, железен път, спирки, съоражения по електропреносната мрежа - това е мечтата на някой за чамуги из София! Понеже БДЖ непрекъснато губи дял в превозите по междуградските направления, зор да им се "компенсират" загубите на гърба на софиянци  :angry:
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Хех, нямах предвид Беовоз, дето с неговите интервали на движение не върши почти никаква работа и с недовършена централна гара. Имах предвид качествена градска железница, която да покрива и двата терминала и да осигури бърза връзка с центъра на някои квартали в които засега не се предвижда метро, като Захарна фабрика, Света Троица, Фондови жилища например. Не чамуги а сименси. Може новият собственик на БДЖ да инвестира в градската железница.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Хех, нямах предвид Беовоз, дето с неговите интервали на движение не върши почти никаква работа и с недовършена централна гара. Имах предвид качествена градска железница, която да покрива и двата терминала и да осигури бърза връзка с центъра на някои квартали в които засега не се предвижда метро, като Захарна фабрика, Света Троица, Фондови жилища например. Не чамуги а сименси. Може новият собственик на БДЖ да инвестира в градската железница.

Захарна фабрика е на 15 минути от метростанция... Света Троица също...

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Овча Купел, Горна Баня, Княжево и те ли? И колко време трае пътуването летище-Централна гара с метро и с градска железница (все пак не всички пътници на летище София са от София). И колко милиона струва 1 километър ново трасе метро на естакада срещу рехабилитацията на 1 километър съществуващ железен път? Колко струват 2 метростанции сравнени с цената на една жп. спирка?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Ж.п. спирка?!? Какво чудо ще е това - перон и тенекиен навес ли? Щом е толкова хубаво, да правим и метростанциите такива. Колко пък са тия дето пътуват със самолет и после с влак - 5-10 човека на ден-час? И как се рехабилитира единичен неелектрифициран коловоз за основна рехабилитация през Красна Поляна, който се пресича средно на 300 метра с улица? Дали няма накрая да се "рехабилитира" в метро всъщност?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
ж.п. спирка съвсем нормална, строена от сглобяеми панели, като тази: http://bgrail.info/IMG_4371.jpg струва под 500 000 лева. И къде намесваш трасето през Красна поляна. Говоря да се пусне тактов траспорт по съществуващите трасета, които и сега се използват. Метростанцията в полето, която ще построят за милиони ще е 99% пуста, на летището също няма да има нужда от метро на всеки 5 мин. За сметка на това гъстозаселени райони като Дружба 2 и Младост 4 остават още дълго или завинаги без метро. Страхотно решение  :fan:

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Да, не може да се сравнява с метрото по отношение на разходи. Освен това метрото ще покрива само Терминал 2, а ж.п. спирки може и за 2та, все пак Терминал 1 никой не го отменя засега, докато е действащ ще има нужда от адекватен транспорт. Младост 4 и Дружба 2 все пак рано или късно ще имат метро, че и през Слатина ще минава отклонение на МД3, но такива райони като Захарна фабрика, Фондови жилища, Красна поляна не се предвижда метро, и те биха могли да бъдат включени в мрежата на Софийската градска железница.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Овча Купел, Горна Баня, Княжево и те ли? И колко време трае пътуването летище-Централна гара с метро и с градска железница (все пак не всички пътници на летище София са от София). И колко милиона струва 1 километър ново трасе метро на естакада срещу рехабилитацията на 1 километър съществуващ железен път? Колко струват 2 метростанции сравнени с цената на една жп. спирка?

Да припомним някои забавни факти:

1) Линията, за която говориш е от чисто служебно-товарен характер и като такава няма връзка с изградената инфраструктура за пътнически превози на гара Искър, което означава, че цялото коловозно развитие ПРЕДИ и СЛЕД гарата трябва да се преустрои, за да може тая бленувана градска железница да върши работа и като градски транспорт, а не само като връзка гара-летище;

2) Линията, за която говориш е единична и минава далече от разрастващата се бизнес зона, без нито една контактна точка с изградена и използвана улична мрежа, но като компенсация минава през чудните земи на столичната площадка за складиране на балирани битови отпадъци: супер топ локация, през която да минава бизнес контингента, на път за чиста и модерна Европа;

3) Линията, за която говориш свързва в един глух коловоз на 1,4 километра от Терминал 2, след като е преминала през частните терени на няколко предприятия, в непосредствена близост до товаро-разтоварителните им мощностни, което означава, че за да се освободи тая линия трябва да се отчужди не само габаритът ѝ, но и терените на всички предприятия;

4) Спирка от сглобяеми панели? Т.е. ти лобираш след като са летяли от кой знае къде хората да излизат в студ и пек и да чакат Х на брой минути/часа, за да дойде един Сименс да ги извози, който не само че идва на гол перон насред полето, но и преминава през тъмни и неадекватни индустриални площи, не прави никакви връзки с големите жилищни комплекси, изключая гара Подуяне, която включва в себе си чакане на още едно превозно средство, отново на студ и пек, след това ги закарва до Централна гара, където ако те са от Младост или от южна София, за която знаем, че приютява по-платежоспособния контингент на София, отдавна ще са се отказали още на Терминала и ще са си хванали такси?

Сега, нека припомним някои интересни факти за проекта за метрото:

1) Линията прави връзка с жк. Младост и Центъра на града (и в бъдеще с БПС). Отделно има връзка с жп. транспорта;

2) Линията минава през зони, към които бизнес парка вече отваря инвестициите си, т.е. междинната станция няма да е насред поле много дълго и скоро ще е място, на което много хора ще слизат/качват, за да отидат до работните си места;

3) Линията ще свършва в топла, наземна станция с директна връзка с Терминал 2, който така или иначе трябва да се натоварва все повече за сметка на Т1...

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
На студ и пек? Ами във високоразвитите северни страни като Германия или Дания как чакат на откритите спирки на градската железница? Или в Испания, Италия? Градска железница е важно нещо във всяка развита страна и там се чака на открито. А платежоспособните както ти ги наричаш жители на южните квартали те и метрото и А84 няма да ги ползват, нали трябва да подчертават статуса си в обществото, как се возят с коли и т.н. Иначе съм съгласен с теб че повечето гледки които се отварят при преминаването на София с влак са отвратителни. Същевременно градска железница би било по-бързо, а БП и МД3 са по-важни и трябва по-бързо да се изградят. Място, където много хора ще ходят на работа - кога ще стане? През 2014 г.? Едва ли дотогава районът Искър ще стане такъв. По-добре да се планира предварително и да се изгради станция чак тогава когато наистина има полза от нея. А жителите на Овча купел, Левски, Младост 4 имат нужда от метро сега.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Ами аз точно в тая тема преди около 10-ина месеца повдигнах със закъснение въпросът защо метростанциите по това трасе са на най-неподходящите места - хайде изключвам тази на новата гара Искър - обслужването на Дружбите е под всякаква критика и оная станция до нищото, където в радиус от 500 м. дали има 40 човека да работят...
Това обаче няма нищо общо фантасмагориите на тема градски железници - по евтино било, ами LRT е още по-евтино, а трамвая колко е евтин... - това изобщо не са доводи. Да не забравяме, че ЕС ни дава 80% от парите за строим метро!
« Last Edit: 20.05.2012, 19:37:08 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Хайде стига безплодни философии! Какви градски железници? Колко години трябва, за да се развие от нищото подобна мрежа в София? Все едно да се откажем от магистрала София-Бургас, защото след 100 години между двата града ще се движат летящи чинии!
Въпросът е да се изпълни решение в реално време, а не фантасмагория! А и докъде градска железница? До перифериите на кв.Христо Смирненски, циганската махала Хр.Ботев, гара Подуене, складовете на Сточна гара, перифериите на Надежда, Зах. фабрика, Факултето и Горна баня? За трасета на надземна железница трябва много сериозни проекти, вкл.несъществуващи в момента трасета. Да не говорим, че част от съществуващите са единични. За колко ще стане това? 20 години? 30 години? Пък и това е друга тема, т.е. всички постинги в тази насока им е там мястото.
А защо Аерогарата, а не Младост-4 - ами отворете първата страница на темата и не почвайте за хиляден път дискусии (или по-скоро мрънкания) за ланския сняг (в случая снегът е отпреди 3-4 години). Да знаете, как ми се иска сега да беше построена метростанция пред Деница, вместо между Младост-1А и 3, но не аз давам парите, следователно не аз поръчвам музиката!

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Фандъкова споченна, че края на Август започват строителството.

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
Фандъкова споченна, че края на Август започват строителството.

На уше ли ти го каза!? Посочвайте източник поне..

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Въпреки че е офтопик ще добавя моето впечатление от железопътната връзка на букурещкото летище Хенри Коандъ със гара Букурещ Норд. Тъй като линията не минава в непосредствена близост до летището а на около километър от него в близкото градче Отопени от летището има бусче с което се пътува 5 минути до железопътната връзка която изглежда така:



а самия трансферен терминал от бусчето на влака изглежда така :



Мотрисите които обслужват влака са същите сименси като нашите само по-умърляни,интервала е около 40 минути.Както виждате от снимките и може да се досетите влаковете са празни и връзката се ползва предимно от хора от Отопени а не от летището.

Та идеята ми беше следната - румънския опит показва че добра по принцип идея като създаването на ж.п връзка между летище и център на града е много добра идея но не търпи компромиси - гарата на влака трябва да се намира на самото летище и да бъде атрактивно изпълнена.Румънците не са направили 2та километра които делят линията и летището и резултата е липсващ интерес от страна на пътниците.

Познавайки БДЖ мисля че с цел икономии ако приемат предизвикателството да направят линия до летището ще сътворят някакво недоносче от рода на румънското...
« Last Edit: 07.07.2012, 23:09:18 by freepigeon »