Овча Купел, Горна Баня, Княжево и те ли? И колко време трае пътуването летище-Централна гара с метро и с градска железница (все пак не всички пътници на летище София са от София). И колко милиона струва 1 километър ново трасе метро на естакада срещу рехабилитацията на 1 километър съществуващ железен път? Колко струват 2 метростанции сравнени с цената на една жп. спирка?
Да припомним някои забавни факти:
1) Линията, за която говориш е от чисто служебно-товарен характер и като такава няма връзка с изградената инфраструктура за пътнически превози на гара Искър, което означава, че цялото коловозно развитие ПРЕДИ и СЛЕД гарата трябва да се преустрои, за да може тая бленувана градска железница да върши работа и като градски транспорт, а не само като връзка гара-летище;
2) Линията, за която говориш е единична и минава далече от разрастващата се бизнес зона, без нито една контактна точка с изградена и използвана улична мрежа, но като компенсация минава през чудните земи на столичната площадка за складиране на балирани битови отпадъци: супер топ локация, през която да минава бизнес контингента, на път за чиста и модерна Европа;
3) Линията, за която говориш свързва в един глух коловоз на 1,4 километра от Терминал 2, след като е преминала през частните терени на няколко предприятия, в непосредствена близост до товаро-разтоварителните им мощностни, което означава, че за да се освободи тая линия трябва да се отчужди не само габаритът ѝ, но и терените на всички предприятия;
4) Спирка от сглобяеми панели? Т.е. ти лобираш след като са летяли от кой знае къде хората да излизат в студ и пек и да чакат Х на брой минути/часа, за да дойде един Сименс да ги извози, който не само че идва на гол перон насред полето, но и преминава през тъмни и неадекватни индустриални площи, не прави никакви връзки с големите жилищни комплекси, изключая гара Подуяне, която включва в себе си чакане на още едно превозно средство, отново на студ и пек, след това ги закарва до Централна гара, където ако те са от Младост или от южна София, за която знаем, че приютява по-платежоспособния контингент на София, отдавна ще са се отказали още на Терминала и ще са си хванали такси?
Сега, нека припомним някои интересни факти за проекта за метрото:
1) Линията прави връзка с жк. Младост и Центъра на града (и в бъдеще с БПС). Отделно има връзка с жп. транспорта;
2) Линията минава през зони, към които бизнес парка вече отваря инвестициите си, т.е. междинната станция няма да е насред поле много дълго и скоро ще е място, на което много хора ще слизат/качват, за да отидат до работните си места;
3) Линията ще свършва в топла, наземна станция с директна връзка с Терминал 2, който така или иначе трябва да се натоварва все повече за сметка на Т1...