Author Topic: Изграждането на отсечка Цариградско шосе-Аерогара  (Read 142738 times)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Ужасно изглежда румънската...

При нас става от липса на средства с тази жп спирка, дето ще я правят сега. Само една забележка - БДЖ няма отношение към въпроса, а НКЖИ.

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email


На уше ли ти го каза!? Посочвайте източник поне..
Ето тук гостува при проф.Вучков.
http://tv7.bg/dobro-utro/news/9362702.html

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Quote
Обжалва се изборът на строител на метрото до летището

Обединение “Метро Конструкциони 2012” обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) търга за строежа на метрото до летище София. Жалбата е подадена в началото на юли, показва справка на сайта на КЗК.

В обединението са фирмите “Хидрострой-П” и италианските “Си МБ Корпоратива Муратори” и “Униеко”. Те кандидатстваха за обособена позиция 3, която обхваща участъка от ул.”Подпоручик Неделчо Бончев” до летището, но не бяха допуснати до отваряне на ценовите оферти. Липсвали цели раздели в документацията им, обясниха от “Метрополитен” тогава.

 

Строителството на оспорвания участък беше спечелено от обединение "Метро Сифер", в което влизат пловдивската "Сиенит" и "Архитекти Серафимови". Те дадоха най-ниска цена от 48.9 млн. лв. за трасето.

 

Останалите две позиции бяха спечелени от обединения с водещи партньори “Станилов” и “Трейс”.

 

“Станилов – Метропроект” ще строи участъка от бул.”Цариградско шосе” до метростанция 20. Обединението спечели търга с цена от 23.4 млн. лв., което е по-малко от половината от прогнозната от 50 млн. лв.

 

Обединение “Метро Дружба”, в което влизат "Трейс груп холд", "Мостконсулт" и "Ар Джи Би", спечелиха изграждането на най-скъпия участък от края на метростанция 20 до ул.”Подпоручик Неделчо Бончев”. Те победиха конкуренцията с цена от 63.6 млн. лв.

 

Към момента все още няма подписани договори с избраните изпълнители. Ще изчакаме решението на КЗК и тогава ще сключим договорите, каза Стоян Братоев, изпълнителен директор на “Метрополитен”. Според него обжалването няма да забави строителството на участъка, което е планирано да започне през есента.

 

Близо 5-километровият участък от бул.”Цариградско шосе” до летището ще е с четири нови метро станции и ще струва около 136 млн. лв. без ДДС. Средствата са по оперативна програма “Транспорт”. Срокът за изпълнение на обекта е 28 месеца.



http://www.mediapool.bg/%D0%BE%D0%B1%D0%B6%D0%B0%D0%BB%D0%B2%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%B4%D0%BE-%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5%D1%82%D0%BE-news195161.html

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
От прочетеното разбирам ,че обжалването е само за един лот. Какво пречи за останалите два да се сключат договори и да се започне работа по тях ?  :neznam:

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
любопитно ми е какво би ставало, ако започне строеж по лотовете без обжалване, обаче има обжалване по началния (свързващ) участък (сегашния случай не е такъв).

Offline LachKo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • нетолерантен
    • View Profile
Е как какво?  :D :D :D

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
От прочетеното разбирам ,че обжалването е само за един лот. Какво пречи за останалите два да се сключат договори и да се започне работа по тях ?  :neznam:
Кандидатства се за целия участък до Летището. Апликационната форма е една за цялото трасе.
Той само условно е разделен на лотове, за да могат различни изпълнители да строят различните подучастъци (поради различните начини на строителство).
Затова не може да се одобри  (и да започне) строителството само на един подучастък (лот).
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
По-скоро питанията са за съдебните разправии по избор на изпълнител... 100% при такава хипотеза ще се чака построяването на всичко. Макар че вече бяхме свидетели на такъв пуск през 2009, но тогава трасето от Младост до Стадиона беше доста по-дълго, с потенциален пътникопоток и комуникативно в двата си края. ;)

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Не съм сигурен дали е за тук,но не виждам друго място (ако има,моля мнението ми да бъде преместено в правилната тема)

Интерестно, къде ще се намира метростанцията на летището?  Само една ли ще бъде,или ще има и на Т1,и на 2 ?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Интерестно, къде ще се намира метростанцията на летището?  Само една ли ще бъде,или ще има и на Т1,и на 2 ?
Само една - на Т2

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не съм сигурен дали е за тук,но не виждам друго място (ако има,моля мнението ми да бъде преместено в правилната тема)

Интерестно, къде ще се намира метростанцията на летището?  Само една ли ще бъде,или ще има и на Т1,и на 2 ?


Източник
« Last Edit: 20.07.2012, 02:14:41 by difian »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Я, тук има нова много интересна промяна в плановете:
Преди, станцията се планираше да бъде на естакада на равнището на шосето - т.е. на второ ниво.
Сега тя вече е наземна. Това беше ясно отдавна.
Но за първи път виждам, че вече е позиционирана след сградата на терминала, в полето преди рульожката.
По предишните планове тя трябваше да бъде до самата сграда, започвайки от задния й край...
Освен все пак, това да е тупикът след станцията (но поради лошата резолюция да ми изглежда като станцията). Тупик, който не е ясно дали въобще ще съществува, или влаковете просто ще се връщат в същия коловоз, в който са дошли, а стрелките ще са преди станцията и ще става промяната на движението. (Подобно на Цариградско шосе, както е в момента)
« Last Edit: 20.07.2012, 00:25:42 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Хубаво е там да има и един резервен състав .

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Аз като гледам схемата тупика ще е след станцията. Жалко само, че няма да я направят с островен перон, за да е по-удобна :(

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Аз като гледам схемата тупика ще е след станцията. Жалко само, че няма да я направят с островен перон, за да е по-удобна :(
Специално за аерогара, и то - последна спирка, са по-удобни страничните перони, тъй като по естествен начин се разделят потоците на заминаващи и пристигащи (със самолети) пътници. Добре е на територията на аерогарата тези потоци да са отделими (още повече с актуалните тази седмица мерки за сигурност).

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
А в крайна сметка кога се очаква да започне строителството и ще се чака ли да мине обжалването по единия лот, или другите 2 могат да си започнат?

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз като гледам схемата тупика ще е след станцията. Жалко само, че няма да я направят с островен перон, за да е по-удобна :(
Ето тук си се вижда перфектно всичко: http://dga.gis-sofia.bg/displayImage.php?folder=report/report/2012/GR-70-00-490_27.06.2012/GR1! ;)

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
Quote
КЗК отхвърли обжалването за метротрасето до летището, предстои подписване на договори


Quote
Обжалването на една от позициите в търга за метрото до летището спира ли и останалите?
- Не, не ги спира.

Quote
Кога ще обявите търговете от "Младост" до бизнес парка?
- Във втората половина на август.

Източник
« Last Edit: 29.07.2012, 13:56:33 by Kuonyy »

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
« Last Edit: 24.08.2012, 10:14:00 by iukwim »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Нещо по същество, за съжаление не пише кога стартира реалното строителство. Вчера в едно от поредните интервюта Братоев коментира строителството на този участък, но пак без точни дати. Надявам се, да има поводи за нови фоторепортажи към средата на октомври (демек да са започнали и да има видими промени, а и аз да съм се върнал от едно пътуване отново до Прага ;) ):
Quote
Трейс подписа договор за метрото от "Цариградско" до летището

На 17.08.2012 г. Обединение „Метро Дружба” ДЗЗД е подписало с „Метрополитен” ЕАД договор за изграждане на „Проект за разширение на метрото в София: Втори етап – Първи диаметър, участък: „бул. Цариградско шосе ( МС 19 ) – ж.к. Дружба – летище София (МC 23)“ Обособена позиция II: „Участък от км. 3+184.90 ( края на МС 20 ) до ул. „Поручик Неделчо Бончев“ км 5+010.00.“

Водещ партньор в Обединение „Метро Дружба” ДЗЗД е „Трейс Груп Холд” АД с партньори „Мостконсулт“ ООД и „АР ДЖИ БИ“ ЕООД .

Стойността на договора е 76 396 644.90 лева.

Изпълнението на договора включва проектиране и строителство на тунели с дължина 1825 м и строителство на една подземна метростанция, включително конструктивни, архитектури и довършителни работи, асансьори е ескалатори, вентилация, ел. инсталации, системи за автоматика и телекомуникации, водоснабдяване и канализация, изграждане на жп-сприка при пресичането на националната жп-мрежа.

"Трейс Груп Холд АД изгради три метростанции от първи метродиаметър на столичното метро - "Младост 1", "Младост 3" и "Цариградско шосе", както и прилежащия към тях метропът. Трейс изгражда и втори метродиаметър в центъра НДК - бул. "Черни връх" с три метростанции, които се очаква да бъдат открити в петък.
Източник