Мисля, че цялата концепция е сбъркана и на това място по-свястна гара не може да стане. Просто няма достатъчно място коловозите да се завъртят така, че пътническите композиции да са перпендикулярни на Мария Луиза (предгаровата отсечка).
Учудвам се, къде проектантите на Централна гара са видели такава гара за ... пешеходци. Ами то от 13-ти коловоз до спирката на автобусите си е "девет дена път с камили". А пътниците могат да се качват или слизат от влаковете само от едната страна - т.е. се ползва 50% от пропусквателната способност. Поне транспортни ленти да бяха измислили или поне салонът да беше подземно разположен, вертикално на коловозите.
Друг вариант е коловозите да се изпълнят подземно и да се отместят в посока сегашната шатра, централният салон да е над тях.
Но една подобна реконструкция би струвала колкото три гари на зелена поляна. Затова най-добре би било на цялото това гнусно място, включващо гарата, жп-завода, митницата, трамвайното депо и другите съборетини чак до ул.Козлодуй (или новия булевард между Сточна и Централна гара) да се направи Сити, подобно на Дефанса в Париж, а гара да се строи до новата аерогара. По този начин ще се балансира градът, който сега е прекалено бурно развиващ се югоизток и прекалено изостанал северозапад, а жп линията гара Искър-Централна гара-Горна баня е граница между тези неравностойни части.