Author Topic: Централна гара  (Read 144630 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Централна гара
« on: 06.03.2007, 17:56:11 »
 според мен цялата гара трябва да се срути (надземна част) и да се направи наново или ако не това то поне тотален ремонт
« Last Edit: 25.09.2010, 14:12:32 by Repcho »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #1 on: 06.03.2007, 20:21:33 »
Гарата е много по-трагична откъм коловози.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #2 on: 06.03.2007, 20:43:42 »
Quote from: CKD
Гарата е много по-трагична откъм коловози.
е затова ти ще кажеш

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #3 on: 06.03.2007, 21:20:48 »
Най-добре би било да се разчисти всичко - сграда, перони, подлези, коловози и да се построи наново.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #4 on: 06.03.2007, 21:45:08 »
Абе нали като е правена е трябвало да е нещо голямо.Май е втората в Европа по брой на стрелки или коловози беше.
 Иначе не знам как си го представяте да се разбута всичко и да се строи наново.Ако ще стоим без жп транспорт 2-3 години.То и без друго БДЖ натам се засилва.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Re: Централна гара
« Reply #5 on: 07.03.2007, 17:08:19 »
Quote from: borosport
Иначе не знам как си го представяте да се разбута всичко и да се строи наново.Ако ще стоим без жп транспорт 2-3 години.То и без друго БДЖ натам се засилва.
Това няма да е проблем. Нека си строят гарата 2-3 години и да я направят с европейски облик за цялата. А през това време всички влакове в посока Перник, Кюстендил, Благоевград и Кулата могат да заминават от Захарна фабрика; за Северна България от София-север и за Южна България (Пловдив, Стара Загора, Бургас, Сливен) от Подуяне.
« Last Edit: 07.03.2007, 17:08:51 by rexkos »
****

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #6 on: 07.03.2007, 17:44:36 »
Така или иначе не може изцяло да се прекъсне жп връзката през централна гара. Коловозите може да се разчистят и реконструират на два етапа.
« Last Edit: 07.03.2007, 17:45:00 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #7 on: 07.03.2007, 18:50:05 »
Мисля, че цялата концепция е сбъркана и на това място по-свястна гара не може да стане. Просто няма достатъчно място коловозите да се завъртят така, че пътническите композиции да са перпендикулярни на Мария Луиза (предгаровата отсечка).
Учудвам се, къде проектантите на Централна гара са видели такава гара за ... пешеходци. Ами то от 13-ти коловоз до спирката на автобусите си е "девет дена път с камили". А пътниците могат да се качват или слизат от влаковете само от едната страна - т.е. се ползва 50% от пропусквателната способност. Поне транспортни ленти да бяха измислили или поне салонът да беше подземно разположен, вертикално на коловозите.
Друг вариант е коловозите да се изпълнят подземно и да се отместят в посока сегашната шатра, централният салон да е над тях.

Но една подобна реконструкция би струвала колкото три гари на зелена поляна. Затова най-добре би било на цялото това гнусно място, включващо гарата, жп-завода, митницата, трамвайното депо и другите съборетини чак до ул.Козлодуй (или новия булевард между Сточна и Централна гара) да се направи Сити, подобно на Дефанса в Париж, а гара да се строи до новата аерогара. По този начин ще се балансира градът, който сега е прекалено бурно развиващ се югоизток и прекалено изостанал северозапад, а жп линията гара Искър-Централна гара-Горна баня е граница между тези неравностойни части.
« Last Edit: 07.03.2007, 19:08:57 by blagun »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #8 on: 07.03.2007, 22:20:57 »
Много добра идея.Така ще може да се ползва старата гара до построяването на новата, а и там ще има метро и връзките с почти всички квартали ще са много добри.Единствено към югоизточната част на София ще е кофти.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #9 on: 07.03.2007, 22:30:00 »
Quote from: blagun
Но една подобна реконструкция би струвала колкото три гари на зелена поляна. Затова най-добре би било на цялото това гнусно място, включващо гарата, жп-завода, митницата, трамвайното депо и другите съборетини чак до ул.Козлодуй (или новия булевард между Сточна и Централна гара) да се направи Сити, подобно на Дефанса в Париж, а гара да се строи до новата аерогара. По този начин ще се балансира градът, който сега е прекалено бурно развиващ се югоизток и прекалено изостанал северозапад, а жп линията гара Искър-Централна гара-Горна баня е граница между тези неравностойни части.

To място за Сити си има - по бул Т. Александров, а в перспектива според ОУП - и района между Т.Александров и Сливница.

Да се местят гарата и автогарата до летището е безмислено, ползата от такъв мегапроект ще клони към нула. За облекчаване на стотина човека, които пътуват от Аерогарата към Автогарата, цялата западна София ще трябва да пътува с часове до авто/жп гарата?

Offline Пешеходец

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #10 on: 08.03.2007, 03:55:08 »
Quote from: Repcho
според мен цялата гара трябва да се срути (надземна част) и да се направи наново или ако не това то поне тотален ремонт
Така или иначе това ще се наложи, защото цялата гара е облицована с азбест.
Quote
Друг вариант е коловозите да се изпълнят подземно и да се отместят в посока сегашната шатра, централният салон да е над тях.
Един още по-друг вариант е коловозите да си останат на същото място, а трасето на метрото да се измести така, че да минава източно от зданието на гарата и под коловозите и покрай локомотивното депо да търси направлението на "Ломско шосе". Двата входа на метростанцията да бъдат максимално близо единият до зданието на гарата с подземна връзка към нея, другият до новата автогара.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #11 on: 08.03.2007, 14:09:10 »
Quote from: Пешеходец
Един още по-друг вариант е коловозите да си останат на същото място, а трасето на метрото да се измести така, че да минава източно от зданието на гарата и под коловозите и покрай локомотивното депо да търси направлението на "Ломско шосе". Двата входа на метростанцията да бъдат максимално близо единият до зданието на гарата с подземна връзка към нея, другият до новата автогара.
Тогава пък западните коловози ще са на гоялмо разстояние от МГТ. Пак казвам, сигурно има някакво палиативно решение, но на безумна цена.
Предложението за гара до аерогарата не го считам за наложително в момента, а за по-далечна перспектива, която е уместна СЛЕД ЗАВЪРШВАНЕ НА ТРИТЕ МЕТРОДИАМЕТЪРА, или поне след сериозен напредък. Наистина е кофти до гарата да се стига за повече от час от окято и да е точка на София (изключвам селските квартали).

Виж, за автогара районът на летището е идеален. Помислете си, всички междуградски автобуси се таралянкат по Цариградско, Данаил Николаев, Сливница, Резбарска, Козлодуй и допълват и бездруго сериозния трафик. Около всеки кръгъл час следобед по Данаил Николаев преминават повече междуградски, отколкото градски автобуси!
А от Аерогарата в направление АМ Тракия си почти излязъл от София, към АМ Хемус, Мездра, Петрохан  - по Източната тангента и после Ботевградското шосе и Северната дъга на Околовръстното, на юг към Перник - по бул.Брюксел и южната дъга на Околовръстното - все предстоящи магистрали.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #12 on: 04.04.2007, 20:14:32 »
Толкова много пари хвърлиха за ремонта на гарата , а пак положението е прагично - цигани , наркомани и какво ли още не - да го е страх човек да мине !

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #13 on: 04.04.2007, 22:06:24 »
Quote from: ivan krastev
Толкова много пари хвърлиха за ремонта на гарата , а пак положението е прагично - цигани , наркомани и какво ли още не - да го е страх човек да мине !

И в световен мащаб гарите са място, съсредоточено със всякаква паплач. А и сега подлеза е къде-къде по приятен от предишната цигания, очукани сергийки, мирзливи салами и кебапчета и прочие. Само да пуснат ескалаторите и става екстра. А самата сграда никой не я подхваща, защото е много трудно да се направи някаква модернизация. Гарата и Петокрилия Шестохуй са две от нещата, които са най-голямата мъка на столичните архитекти. Освен да ги бутнат няма какво друго да ги направят. Ама не върви и да ги бутнат, затова ще си ги гледаме в същия вид още доста време....

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #14 on: 04.04.2007, 22:25:57 »
Quote from: etnies
... Петокрилия Шестохуй ...
Тази сграда или място, кое беше!?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #15 on: 04.04.2007, 22:56:04 »
Quote from: difian
Тази сграда или място, кое беше!?

A може и шестокрил петохуй да беше  


Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #16 on: 04.04.2007, 23:26:35 »
Аз го знам като Шестоъгълния петох*йник.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #17 on: 05.04.2007, 00:50:57 »
Quote from: conecto
Аз го знам като Шестоъгълния петох*йник.
освен да го взривят, не виждам какво друго може да го правят...макар че неговите архитекти упорито си го защитават

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #18 on: 05.04.2007, 00:54:03 »
Quote from: ozzy
освен да го взривят, не виждам какво друго може да го правят...макар че неговите архитекти упорито си го защитават

По-добре да си седи така - жива история. И мавзолея не трябваше да го гърмят. А Шестохуя най-добре да го направят музей на комунизма със снимки и предмети от онова време. Може и някой Чавдар 11Г5 да сложат  

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #19 on: 05.04.2007, 01:13:22 »
Quote from: etnies
По-добре да си седи така - жива история. И мавзолея не трябваше да го гърмят. А Шестохуя най-добре да го направят музей на комунизма със снимки и предмети от онова време. Може и някой Чавдар 11Г5 да сложат  
да бе, и как ще го направят музей? Той ей сега ще падне, да не говорим, че е крайно неподходящ за тази цел