Има някакъв резон в това. От едната страна на кантара да сложим цената на нова гара до летището плюс цената на парцелите за отчуждаване (в периферията) минус цената, за която ще се продаде терена около сегашната гара (в близост до широкия център) за бизнес центрове и молове. От другата - цената за тотална реконструкция на сегашната (която през времето на реконструкцията трябва да бъде действаща все пак). Не съм сигурен, че реконструкцията ще е по-евтиното решение.
Реконструкцията може и да не е най-евтиното решение, но е най-удачното. Пък и за да е вярна сметката там трябва да се включи и колко ще струва преместването на пътникопотока от сегашната към новата - нови линии, загуба на време, допълнителни задръствания. Централна гара е на перфектно място. Пътникопотокът Люлин-Ц. Гара, Надежда-Ц.Гара и пр е значително по-голям от Аерогара-Ц.Гара. А и дори все пак да е по-евтино освен финансовите съображения удобството на пътниците е много по-важно. Аз лично не виждам основателна причина жп/автогарата да бъде забутана на майната си, само заради апетитния терен, върху който се намира. Те първо да оползотворят терена около нея - бившата автогара, около столична митница, зад гарата - има достатъчен мегдан да се строят бизнесцентрове, молове, паркинги и от прочие обекти, та да посягат на самата сграда.
Пък и дори да преместят Централната гара там ще продължи да си съществува гара, т.к пак ще има нужда от сграда, част от коловозното развитие и пр. А имаме и Автогарата. Кой е луд да разкара чисто нова автогара, за да я прати и нея на майната си. Транзитния поток пътници ще се обслужва от метрото, а и нищо не пречи да направят едно жп отклонение до летището, по което да върви електричка до сегашната жп гара, че може и още нанякъде да се съчетае като градска железница.
Ти какви предимства виждаш района около сегащното летище да го направят интермодален терминал?