Author Topic: Централна гара  (Read 144668 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #100 on: 31.01.2008, 00:24:07 »
Quote from: borosport
И нали шатрата изчезва?
Е как изчезва? Това чудо на палаткостроенето се вижда на 4-та снимка, 1-ви ред.
Според мен в проекта няма особен качествен напредък по недостатъците на гарата. Само дето подлезът към коловозите е заменен с надлез, даже без движещи се тротоари - както отбеляза Етнис. Как ще се диша в прозрачния аквариум в жежките летни дни - ужас! Личи си, че проектът е бистрен през зимата.
Трамваите и автобусите са си на същите места. За метрото направо недоумявам - всички обсъждаха, колко е лошо, че МГТ е далеч от коловозите. И като капак на всичко това - метротрасето е под сегашното трамвайно! Т.е. - пак пътниците с багаж ще бъхтят. Толкова ли няма начин да го прекарат примерно под 1-ви - 2-ри коловоз и източно от гарата да почне заходът към Лъвов мост? А сегашният подлез към коловозите би станал подход към метростанцията (нали стъкленият надлез ще замени подлеза?). Но това явно изисква съвместна работа на НКЖИ и СО, а то по-скоро ще се усере гарата, отколкото да се вплетат в нея различните видове транспорт.
« Last Edit: 31.01.2008, 00:38:17 by blagun »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #101 on: 31.01.2008, 03:11:56 »
За лятото - наистина има логика. Явно който иска студ - да минава през подлеза. Иначе там е интересно, че на част от схемите покрива е напълно прозарачен , на други наполовина, а на схемата за ОВИ е видно, че ще има слънчеви колектори ?!
« Last Edit: 31.01.2008, 03:14:34 by etnies »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #102 on: 31.01.2008, 09:06:54 »
Струва ми се че този надлез са го направили да има топла връзка с бъдещия комплекс зад коловозите. А ако шатрата наистина е опасна ще трябва да я махнат. На снимката се вицда защото компютърния модел е монтиран на реална снимка.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #103 on: 31.01.2008, 10:51:40 »
Quote from: blagun
Е как изчезва? Това чудо на палаткостроенето се вижда на 4-та снимка, 1-ви ред.
Според мен в проекта няма особен качествен напредък по недостатъците на гарата. Само дето подлезът към коловозите е заменен с надлез, даже без движещи се тротоари - както отбеляза Етнис. Как ще се диша в прозрачния аквариум в жежките летни дни - ужас! Личи си, че проектът е бистрен през зимата.
Трамваите и автобусите са си на същите места. За метрото направо недоумявам - всички обсъждаха, колко е лошо, че МГТ е далеч от коловозите. И като капак на всичко това - метротрасето е под сегашното трамвайно! Т.е. - пак пътниците с багаж ще бъхтят. Толкова ли няма начин да го прекарат примерно под 1-ви - 2-ри коловоз и източно от гарата да почне заходът към Лъвов мост? А сегашният подлез към коловозите би станал подход към метростанцията (нали стъкленият надлез ще замени подлеза?). Но това явно изисква съвместна работа на НКЖИ и СО, а то по-скоро ще се усере гарата, отколкото да се вплетат в нея различните видове транспорт.

 Просто ги е домързяло да си поиграят и да разкарат шатрата на Фотошоп  

 Иначе това за тези надлези и жегата наистина е недоизмислено, а на мен ми е чудно с подлезите какво ще правят.Може едните да се за пристигащи, а другите за заминаващи.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #104 on: 31.01.2008, 11:35:49 »
Quote from: maniak
Ако това се реализира това ще бъде най-модерната и дизайнерски изпълнена гара в Европа!!! Изглежда по-добре от Летището, не съм очаквал толкова добър проект!!! Дано го реализират по-скоро!
С нашите темпове на действие. сигурно ще е готово след новата гара в Щутгарт, та няма да бъде вече особено модерна

Иначе само на мен така ли ми се струва, или наистина трамвая е на ниво -1?
Този покрив е безумие! Някой може ли да ми обясни как хем има система за дифузна светлина, хем колектори?! Пък ако ще е толкова "зелена" сградата направо да сложат ПВ-елементи, така могат направо да охлаждат с климатик през лятото. Сегашното решение, дето от покрива ще се охлажда не го разбирам...
« Last Edit: 31.01.2008, 12:07:47 by Muslon »

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Централна гара
« Reply #105 on: 31.01.2008, 11:58:22 »
Аз пък не мога да разбера какви са тия тъпи оплаквания, че гарата била далече от МГТ. Ако на 150-те метра му викате далече..боже..На гара Монтпарнас в Париж за да стигнеш от влаковете до метрото ти трябват 10 мин. ходене, слизане и качване на различни нива и т.н.

ПП:Да не говорим, еч вече повечето хора са с куфари с колелца. Ако има нещо, което д атрябва да се наптрави-то това са повече и винаги работещи ескалатори.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #106 on: 31.01.2008, 12:28:22 »
Зимно време, когато вагоните са изтеглени в края на пероните при колонките за 1500V разстоянието от 13-коловоз запад където тръгват всички влакове посока Мездра до спирката на трамваите на Хр. Ботев е: 656 метра
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #107 on: 31.01.2008, 13:05:46 »
Според мен входа на метрото може да се изтегли под централната хала, така достъпа да бъде по-бърз. Това не означава, че пероните на метрото ще бъдат точно под халата  

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #108 on: 31.01.2008, 13:07:49 »
Quote
Според мен входа на метрото може да се изтегли под централната хала

Абе то проекта е готов. Нямаше ли станцията да се строи по открит способ?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #109 on: 31.01.2008, 13:42:53 »
Quote from: JloKyM
Аз пък не мога да разбера какви са тия тъпи оплаквания, че гарата била далече от МГТ
Хайде, въздържай се от обидни квалификации!  
Ако искаме гарата да се използва и от крайградската железница, не може прекачването да е на такива разстояния.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Централна гара
« Reply #110 on: 31.01.2008, 14:59:18 »
Quote from: CKD
Зимно време, когато вагоните са изтеглени в края на пероните при колонките за 1500V разстоянието от 13-коловоз запад където тръгват всички влакове посока Мездра до спирката на трамваите на Хр. Ботев е: 656 метра
656 метра да не би да са много. В крайна сметка гарата е стара и каквото имаме, с това трябва да се съобразяваме. пак казвам навсякъде по света, в много по-цивилизовани държави се върви много повече за да се стигне до метро или градски транспорт.

ПП:Примерът може би няма да е удачен, но...след като се кацне на CDG Paris oт България, за да се стигне до гарата на RER  при доста бързо ходене и без спиране се върви 10-12 минути. Някой да е умрял от това..едва ли. Не смятам че и в София някой ще умре ако походи 656 метра..  

Quote from: blagun
Хайде, въздържай се от обидни квалификации!  
Ако искаме гарата да се използва и от крайградската железница, не може прекачването да е на такива разстояния.
Пак казвам..не само че може, но и така ще бъде.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #111 on: 31.01.2008, 18:12:11 »
Сметни колко време му трябва на възрастен човек с багаж за да вземе това разстояние. Гарата не е просто парк където някой отива да се разхожда. А относно числото 656 - еми това е горе-долу разстояние между две спирки на градския транспорт. Сега дай по твойта логика да закрием през една всички спирки защото 656 са нищо и никакво разстояние. Това че някъде по света имат нерешени комуникационни проблеми далеч не трябва да ни служи за утеха.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #112 on: 31.01.2008, 22:25:53 »
Между другото, какво стана с идеята отпреди 2 години за нова централна и автобусна гара при новия терминал на летището? Нали тогавашния кмет Герджиков искаше да разкара жп линиите от центъра на града?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #113 on: 31.01.2008, 22:41:13 »
Quote from: ozzy
Между другото, какво стана с идеята отпреди 2 години за нова централна и автобусна гара при новия терминал на летището? Нали тогавашния кмет Герджиков искаше да разкара жп линиите от центъра на града?
е глупости сега. Отсявай реално изпълнимите неща от кьорфишеците. То и Цариградско щеше да е еднопосочно

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #114 on: 31.01.2008, 22:43:26 »
Quote from: CKD
Сметни колко време му трябва на възрастен човек с багаж за да вземе това разстояние. Гарата не е просто парк където някой отива да се разхожда. А относно числото 656 - еми това е горе-долу разстояние между две спирки на градския транспорт. Сега дай по твойта логика да закрием през една всички спирки защото 656 са нищо и никакво разстояние. Това че някъде по света имат нерешени комуникационни проблеми далеч не трябва да ни служи за утеха.
Сега разбирам защо 30 години от Люлин до ц.гара няма директен рейс, освен 82/81. То от кръстовището Сливница Х.Ботев до ц.гара не са повече от 10-12мин.пеша до подлезът при спирката на а85 и 74 на ц.гара/спирката на трамваите на Х.Ботев.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #115 on: 31.01.2008, 23:56:21 »
Quote from: Repcho
е глупости сега. Отсявай реално изпълнимите неща от кьорфишеците.
Има някакъв резон в това. От едната страна на кантара да сложим цената на нова гара до летището плюс цената на парцелите за отчуждаване (в периферията) минус цената, за която ще се продаде терена около сегашната гара (в близост до широкия център) за бизнес центрове и молове. От другата - цената за тотална реконструкция на сегашната (която през времето на реконструкцията трябва да бъде действаща все пак). Не съм сигурен, че реконструкцията ще е по-евтиното решение.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #116 on: 01.02.2008, 05:03:12 »
Quote from: blagun
Има някакъв резон в това. От едната страна на кантара да сложим цената на нова гара до летището плюс цената на парцелите за отчуждаване (в периферията) минус цената, за която ще се продаде терена около сегашната гара (в близост до широкия център) за бизнес центрове и молове. От другата - цената за тотална реконструкция на сегашната (която през времето на реконструкцията трябва да бъде действаща все пак). Не съм сигурен, че реконструкцията ще е по-евтиното решение.

Реконструкцията може и да не е най-евтиното решение, но е най-удачното. Пък и за да е вярна сметката там трябва да се включи и колко ще струва преместването на пътникопотока от сегашната към новата - нови линии, загуба на време, допълнителни задръствания. Централна гара е на перфектно място. Пътникопотокът Люлин-Ц. Гара, Надежда-Ц.Гара и пр е значително по-голям от Аерогара-Ц.Гара. А и дори все пак да е по-евтино освен финансовите съображения удобството на пътниците е много по-важно. Аз лично не виждам основателна причина жп/автогарата да бъде забутана на майната си, само заради апетитния терен, върху който се намира. Те първо да оползотворят терена около нея - бившата автогара, около столична митница, зад гарата - има достатъчен мегдан да се строят бизнесцентрове, молове, паркинги и от прочие обекти, та да посягат на самата сграда.
Пък и дори да преместят Централната гара там ще продължи да си съществува гара, т.к пак ще има нужда от сграда, част от коловозното развитие и пр. А имаме и Автогарата. Кой е луд да разкара чисто нова автогара, за да я прати и нея на майната си. Транзитния поток пътници ще се обслужва от метрото, а и нищо не пречи да направят едно жп отклонение до летището, по което да върви електричка до сегашната жп гара, че може и още нанякъде да се съчетае като градска железница.
Ти какви предимства виждаш района около сегащното летище да го направят интермодален терминал?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #117 on: 01.02.2008, 15:34:26 »
Quote from: etnies
Ти какви предимства виждаш района около сегащното летище да го направят интермодален терминал?
1. Близостта до летището.
2. Основните логистични компании и митнически складове вече се концентрираха около аерогарата.
3. Удобна достижимост - макар и в единия край на града, все пак доста достъпно до останалите части. Като прибавиш проектираните рингове и северни тангенти, ще отбиеш сериозен поток от вътрешните рингове.
4. Удобна връзка с основните магистрали Тракия и Хемус.
5. Изграждането на метрото ще го свърже добре с МГТ (в момента наистина Централна гара е най-сериозният възел на МГТ)

И последно, но не най-маловажно - по-близо е до нас , ако и да не съм пътувал с влак от 10 години  

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #118 on: 01.02.2008, 15:50:05 »
Не знам някоя европейска столица да си е преместила централната гара и автогарата до летището, за да улесни пътуванащите със самолет. Вярно е че при нас ситуацията е малко по-различна от гледна точка на това че летището е почти насред гарда, но и при нас силно се съмнявам че ще е целесъобразно.

Благун, като направят така че метрото да стига до гарата ще видиш че ще стигаш с него почти еднакво бързо и до летището и до сегашната гара.

(изхождайки от това че би тръгвал от Дианабад)
« Last Edit: 01.02.2008, 15:53:18 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #119 on: 01.02.2008, 20:49:02 »
Благуне при всички положение нова гара ще струва повече отколкото ремонт на старата само заради строене от нула и отчуждаване. Докато на старата основна реконструкция няма да се прави. По-скоро ще се разкарясява. Самата сграда е достатъчно масивна и здрава, че да си правят спокой какво искат. Мен ми е кофти, че около нея ще има хотел, бизнес център и МОЛ, а бях си го заплюл мястото за нова сграда на общината, че да съберем всички 12 сгради на едно място .
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я