Author Topic: Централна гара  (Read 144633 times)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #200 on: 18.04.2013, 10:39:28 »
И аз не виждам какъв проблем има да заминават различни влакове от един коловоз. При нас в Хамбург това се случва редовно, т.к. 12-те коловоза отдавна не достигат. Въпреки това не са тръгнали да разширяват гарата.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #201 on: 18.04.2013, 13:13:12 »
Според мен трябва да организират така нещата, че заминаващите влакове да са на по-близките коловози (от 1 до 8, да речем), а пристигащите да са на останалите 6. Много неприятно е да бързаш и пътническият ти влак за Пловдив да е запокитен на 14 коловоз...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #202 on: 18.04.2013, 14:22:53 »
Така е. Не е кой знае колко натоварена гарата, за да тръгват влакове на 13-ти запад. Трябва да се мисли повече за удобството на пътниците. Абсурдно е при това малко количество влакове да ходиш над 5 мин. до вагона си с багажа.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #203 on: 18.04.2013, 14:38:18 »
В момента пристигащи и заминаващи влакове са така разпределени,за да не се амортизират и без това старите входно-изходни стрелки от 1975-та.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Централна гара
« Reply #204 on: 18.04.2013, 17:02:59 »
В момента гара София работи с около 20 % от проектния капацитет.

А имаш ли представа кога гарата е достигнала своят пик на влакова активност и тогава колко % от капацитета е използван?

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #205 on: 18.04.2013, 19:10:28 »
Аз залагам на 1997 - 98-ма година.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #206 on: 18.04.2013, 19:19:09 »
Аз мисля че около 10-ина години по-рано - 1985-88 г. е бил пик-а. :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #207 on: 18.04.2013, 22:24:54 »
И аз така предполагам, след 1989г. почнаха да режат влакове. Голяма резачка имаше и през 1999г.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #208 on: 19.04.2013, 08:46:06 »
Най-досадния проблем идва през зимния сезон, когато тривагонните влакчета са боцнати на колонките за отопление в края на коловозите. В някои случаи се налага да ходиш пеша около километър от касата до вагона.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #209 on: 19.04.2013, 10:08:07 »
При проточното разположение на гарата и при надлъжно разположените (и отдалечени) спирки на МГТ няма много начини за подобрение. Имаше някаква идея за надлез над всичките коловози (евентуално с траволатори?). Разбира се, трябва да се монтират и предвидените ескалатори към пероните. Но при това безпаричие ме съмнява, че започващият ремонт ще включи тези неща - по-скоро козметики: боядисване, изолации, будки в салона.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #210 on: 19.04.2013, 14:41:48 »
Е то същите подобрения с траволатори и ексалатори могат да се направят и в подлеза, ама трябва да разкарат мангалите, които перманентно киснат там. Хубаво, че не идват много чужденци с влак, че ще се хванат за главата каква е мизерия :/

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #211 on: 19.04.2013, 14:51:05 »
Летния сезон,от единствените останали международни влакове от Белград,Истанбул и Букурещ се изсипват доста чужденци!

Offline Earendil

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #212 on: 20.04.2013, 21:25:32 »
За мен едно от най-нужните нововъведения при този ремонт трябва да е турникетно преминаване към пероните.. само с билет. Има го на много места в света, а за България е абсолютно наложително.. системата ще се избие сигурно за под 1 година..

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #213 on: 20.04.2013, 21:31:48 »
И за какво ще се харчат тази пари? Ако е за клошарите/нередовните пътници, без охрана (каквато 100% няма да има) това изобщо няма да ги спре, а само ще пречи на редовните пътници,които са с куфари.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Централна гара
« Reply #214 on: 20.04.2013, 21:39:28 »
С помощта на транспортна полиция мисля че ще има ефект от турникети, така най-после ще се загради гарата и ще е доста по-приятно място, от колкото сегашния разграден и вмирисан двор.  ;)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #215 on: 20.04.2013, 21:44:21 »
Турникетите вършат работа в метрото... на гарата - не. През тях ще се минава с билет до Подуяне и проблемът остава.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #216 on: 20.04.2013, 21:49:37 »
То би трябвало достъпът до пероните на всички по-големи гари да става с перонен билет, както съм чувал, че е във Франция. Така ще се ограничат мангалите с големите дисаги да се качват гратис във влаковете.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #217 on: 21.04.2013, 07:51:18 »
Пак няма да се реши проблема напълно-все едно пък мангалите с дисагите не могат да си купят перонен билет и пак същата работа. Поне ще се ограничи.

Ами ако си посрещач и посрещаш някой?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #218 on: 21.04.2013, 10:01:01 »
В такива случаи посрещачите са като на летището - на изхода.
Не мисля обаче, че Франция е единственият пример за железница, а на изток от там не съм виждал такова нещо.
Даже в метрото на малко места има турникети и изобщо пропусквателен режим.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #219 on: 21.04.2013, 12:10:06 »
В Германия пък изобщо няма турникети в метрото или Ес-бан-а, както и бариери на самата гара. В началото бях учуден доста от това, но постепенно свикнах.