Author Topic: Централна гара  (Read 144632 times)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #240 on: 26.09.2013, 15:12:41 »
А най-лесното е просто да се отива поне половин час по-рано на гарата. Толкова не се научиха хората, че нещата просто не се правят в последния момент!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #241 on: 26.09.2013, 16:13:17 »
Абе не е много приятно да се виси на подобни места, непрекъснато се лепват разни да ти искат кинти по един или друг начин, качват се и по влаковете да просят, така е на почти всички жп и авто гари у нас :/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Централна гара
« Reply #242 on: 26.09.2013, 18:13:05 »
Да така си е, май единственото отърваване от подобни навлеци е да застанеш около някой полицай. Защото подобни типове бягат от тях, като дявол от тамян. Или пък да се качиш във влака, поне там до сега никой нищо не ми е искал. Иначе по повод информационните табла, достатъчно информация дават и си мисля че всеки културен и средно грамотен човек при малко внимание ще може да се упъти къде ще му пристигне влака.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #243 on: 27.09.2013, 01:12:06 »
Или пък да се качиш във влака, поне там до сега никой нищо не ми е искал.
Имал си късмет, винаги се качват просяци. Един от по-бруталните случаи беше, когато бяхме седнали с майка ми в бързия влак за Пловдив и, докато чакахме да тръгне, се качи един клошар и поиска от момичето до нас, което ядеше сандвич, да й отчупи половината... Развикахме му се и се разкара, ама е адски неприятно. Помагам от време на време на изпаднали хора, но мразя някой да ми нарушава личното спокойствие, било то в автобус, влак или ресторант. Някои просяци смятат, че едва ли не си им длъжен, понеже си по-заможен, да ги финансираш :angry:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #244 on: 03.04.2014, 00:04:30 »
Май не сме споменали, че модернизацията на централна гара най-после започна.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18071
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #245 on: 03.04.2014, 00:21:50 »
Май не сме споменали, че модернизацията на централна гара най-после започна.
Работи се от няколко дни активно, не само организационно, макар че официално стартът е от днес (03.04.2014 год.)! ;)

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 981
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #246 on: 20.05.2014, 12:55:01 »
От няколко дни има камери и табели за "Постоянен видео контрол" в подлеза на Централна гара.
Няколко пъти минавах, докато ги слагаха, ама все се надявах, че ще направят нещо и за осветлението в подлеза... поне една крушка да бяха сложили!
Интересно, пари за камери има, но за осветление - не.  :crazy:

ПП: Поне да си бяха направили труда да го измият тоя подлез - вонята в него е отвратителна.  :/
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2019 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #247 on: 01.11.2014, 23:46:34 »
Защо след завършването на метростанция "Централна ж.п. гара", преди две години, не са възстановени предишните маршрути на автобусните линии, които също спираха на спирката на А213, А305, А404, А413 и т.н.?

Ако не се лъжа там, трябваше да спират и А77, А82 и А101 (и А150, ама той вече не ходи натам). А също и временните линии при ремонти на трамвайните линии като доскорошната А11-ТМ. 

Сегашното обикаляне по бул. "Христо Ботев", бул. "Сливница" и ул. "Опълченска" не е ли излишно???

А освен това тези линии + А74 спират на най-отдалечената спирка от гарата. А от автогарата - да не говорим!  :help:
vasko - оригиналът! :)

Offline titex

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #248 on: 06.11.2014, 12:54:54 »
.............
Не гарантирам, че информацията е достоверна, но ако е вярна - в информацията за А13 трябва да има още един период, през който А13 би трябвало да е бил с крайна спирка "пазара Младост 1", а не "блок 72", който период да е близък до или да съвпада с този, в който има тролейбуси по  бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Сахаров".

А, между другото, А13 не е ли бавна линия, а А213 е бил неговия бърз аналог?

Ние се настанихме в блок 74 в Младост 1 през ноември/декември 1974 г.Тогава съм бил на близо 7 години. Спомням си, че на обръщалото на пазара имаше контактна мрежа (и надолу по Сахаров/Алиенде и по Малинов/Л. Живкова), но тролейбуси не се движеха вече. По същото време А13 обръщаше на обръщалото между бл.70 и бл.72. Дори на суперматкета до обръщалото така му казваха:"Супера на 13-ката".

Имам ясен спомен, че поне до 1976 г. вървеше по бул. Йерусалим и нататък към Окръжна болница... Често шофьорите ме канеха да седна или върху капака на двигателя или на седалката в дясно от двигателя. Мисля, че през 1975 откриха естакадата на 5-ти километър и на колелото под него. Преди пускането в експлоатация на естакадата бяха изкарали влекачи с танкове върху тях. Така стояха няколко дни преди да пуснат трафика отгоре.

По това време на колелото на пазара въртеше А76. Мисля, че същата година пуснаха и А213 като бърза дублираща линия на А13.

И малко OFF-Topic за което се извинявам:
Като споменах колелото на 5-ти км- то вече близо 40 години си върши чудесно функцията (без светофари), независимо от многократно увеличения поток превозни средства. Сравнете го само с редицата от нови светофари под естакадата на Горубляне към Цариградски комплекс....

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #249 on: 06.11.2014, 13:53:59 »
Защо след завършването на метростанция "Централна ж.п. гара", преди две години, не са възстановени предишните маршрути на автобусните линии, които също спираха на спирката на А213, А305, А404, А413 и т.н.?

Ако не се лъжа там, трябваше да спират и А77, А82 и А101 (и А150, ама той вече не ходи натам). А също и временните линии при ремонти на трамвайните линии като доскорошната А11-ТМ. 

Сегашното обикаляне по бул. "Христо Ботев", бул. "Сливница" и ул. "Опълченска" не е ли излишно???

А освен това тези линии + А74 спират на най-отдалечената спирка от гарата. А от автогарата - да не говорим!  :help:

Обикалянето не е излишно - осъществява се довозване до МС Надлез Надежда също обратен завой по Мария Луиза на старото място вече е забранен и единствената друга възможност за обръщане е  кръговото на Лъвов Мост, при което удължаването е сравнимо с това по Ботев, Сливница и Опълченска при това с безмислен дублаж с метрото. 74 и 85 няма как да спират другаде освен ако се променят маршрутите, но това не изглежда необходимо поне в близко бъдеще. По-близка до автогарата автобусна спирка е невъзможна - ще пречи на влизането и излизането на междуградските автобуси също международната автогара в съседство създава проблеми.  :rolleyes:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #250 on: 06.11.2014, 22:46:34 »
също обратен завой по Мария Луиза на старото място вече е забранен
Това не го знаех! Сигурно ли е?.. Нали оттам завиват автомобилите, които идват от към бул."Христо Ботев"/надлез Надежда и искат да отидат към уличката пред ж.п. гарата? Какъв е проблемът да се прави и обратен завой там?..

74 и 85 няма как да спират другаде освен ако се променят маршрутите, но това не изглежда необходимо поне в близко бъдеще.
За А74 и А85 ми е ясно. Те си спират там и отпреди строежа на метростанцията. Но за останалите...

Обикалянето не е излишно - осъществява се довозване до МС Надлез Надежда
Не вярвам да има много хора, които ще ги използват за тази функция!

От друга страна, аз си мисля, че е проблем да спират толкова далече от ж.п. гарата! След като се очаква тези линии да обслужват гарата, трябва да се има предвид, че колкото по-далече се спират, толкова по-неатрактивни са! Хората, които ползват ж.п. гарата обикновено пътуват с много багаж и толкова ходене (+ отвратителен и неосветен подлез) е крайно отблъскващо!!!  :/

Аз си мисля, че трябва да се върнат да спират на спирката на А213, А305, А404, А413 и т.н. Но с обратен завой до автогарата!!! А може и да се помисли същото нещо и за А74!
vasko - оригиналът! :)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #251 on: 07.11.2014, 09:53:43 »
Спирката на гарата на Христо Ботев - тази на 74, 77, 82 и 101 наистина е отврат - преминаването през подлеза до нея е ужас - няма осветление, няма нищо..........Също обикалянето през Сливница вече няма смисъл - това беше нужно докато строяха метрото. Най-добре е, след като приключи ремонтът на Централна Гара, абсолютно всички рейсове да бъдат прехвърлени да спират директно пред входа на гарата, а обиколката през Сливница и Опълченска на 77, 82 и 101, респективно да отпадне.
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #252 on: 07.11.2014, 10:03:14 »
Спирката на гарата на Христо Ботев - тази на 74, 77, 82 и 101 наистина е отврат - преминаването през подлеза до нея е ужас - няма осветление, няма нищо..........Също обикалянето през Сливница вече няма смисъл - това беше нужно докато строяха метрото. Най-добре е, след като приключи ремонтът на Централна Гара, абсолютно всички рейсове да бъдат прехвърлени да спират директно пред входа на гарата, а обиколката през Сливница и Опълченска на 77, 82 и 101, респективно да отпадне.

Остава проблема с обръщането на 77, 82 и 101 - обратен завой по Мария Луиза както беше преди е опасен, удължаване до кръговото на Лъвов Мост дублира безмислено метрото.  :rolleyes: Също за 74 и 85 могат да спират от другата страна на Мария Луиза, но това води до удължаване на маршрутите а и подобна спирка не е по-удобна от тази на Ботев.  :rolleyes: Обръщане на 74 и спиране на спирката на останалите автобуси среща същия проблем като със 77, 82 и 101. Много по-смислено е да се стегне подлеза покрай ремонта на гарата.  :)
« Last Edit: 07.11.2014, 10:07:55 by V.Peichev »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #253 on: 07.11.2014, 12:56:11 »
Много по-смислено е да се стегне подлеза покрай ремонта на гарата.  :)
А хората с багажите? Тях кучета ги яли! (дори и буквално в този подлез :crazy:)

Последно обратният завой забранен ли е или просто труден/опасен?

Ако е първото - може да се разреши само за линии на МГТ, а ако е второ - ще се внимава повече и готово! Обикаляне до Лъвов мост е абсурдно!

Аз си мисля, че трябва да се добави и А74 да върти през въпросния обратен завой! Все пак Централна гара е крайна спирка за тази линия, и очевидно, една от основните и функции и да прави връзка между гарата и определени части на града, за това трябва да спира максимално близо до гарата, за да е удобна на хората, които слизат/ще се качват на влак.

Най-добре е, след като приключи ремонтът на Централна Гара, абсолютно всички рейсове да бъдат прехвърлени да спират директно пред входа на гарата
Много хубава идея!!! :fan: И аз съм се замислял защо (и дали някога не се е правило така) автобусите не минават през уличката пред самата гара. Улицата е достатъчно широка в източния си край, за да има двойна(а защо не и тройна) автобусна спирка, която спокойно може да бъде заобикаляна от автомобилите. Тъкмо ако е пред източната част на сградата (в района на магазин Билла) ще е и една идея по-близо до автогарата.  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #254 on: 07.11.2014, 13:30:10 »
Забранен е точно защото е опасен - малък радиус, лоша видимост спрямо идващите откъм Клокотница, Козлодуй и Лъвов Мост. :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #255 on: 07.11.2014, 14:22:16 »
Аааааааа, за подлеза нямам думи - няколко милиона хвърлиха на вятъра за неговия ремонт, че и гащи му обуха, и какво от това - практически сега всичко отново е за ремонт. Спечелили са единствено строителните фирми на "нашите" хора, които са усвоили едни пари....Този ремонт още при завършването му напълно отговаряше на поговорката "гъзъ си с рози накичииииииии, че е посран да не личиииииииии........".

А като дете навремето без всякакви притеснения си се разхождах из него, а и често ходех да си купувам там пощенски марки, каквито колекционирах известно време тогава.....

Сега се сетих също, че през 89-та, точно за когато казвам, малко преди промените, повече от три месеца правеха голям ремонт на трамвайния подлез Надежда, респективно Надежда, Илиянци и Обеля бяха без трамваи, и заместващите автобуси обръщаха точно на големия кръг пред самата гара и спираха там, където сега е външното локомотивче, понеже на стандартната спирка на 213 и т.н., гъчканицата стана огромна и нямаше къде да се поберат толкова линии......Сега всички линии могат да минават оттам - младостките директно от Лъвов мост покрай автогарата и после направо по Христо Ботев, 77, 82 и 101 с ляв завой пред автогарата и после директно надясно, проблемни са само 85 и 285, които в посока Сточна гара могат да спират на старата голяма спирка, но няма да минават по Ботев,  и 74, за който трябва да се мисли някакво друго решение, за да се махне от тази спирка през море.....
« Last Edit: 07.11.2014, 14:33:27 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #256 on: 09.11.2014, 16:26:01 »
Днес се разходих в района на Централна гара и разгледах въпросния завой. Не видях знак, който да забранява обратния завой! Значи автобусите могат съвсем спокойно да правят обратен завой там и да им се върнат старите маршрути. Дори и да е малко по-труден - все пак, са го правели години наред и не е имало проблеми! Малко повече внимание и няма да има проблеми! Все пак градския транспорт трябва да е удобен първо на пътниците и после на водачите!  :!

Сетих се да добавя и А60 към линиите, които би трябвало да спират по-близо до гарата. Може от бул. "Христо Ботев" да завива надясно по бул. "Княгиня Мария Луиза", обратен завой, спирка и после с ляв завой обратно по бул. "Христо Ботев".  ;)

Това е спрямо сегашната организация на движение, а иначе напълно подкрепям:
Сега всички линии могат да минават оттам - младостките директно от Лъвов мост покрай автогарата и после направо по Христо Ботев, 77, 82 и 101 с ляв завой пред автогарата и после директно надясно
А74 може от ул. "Опълченска" направо по бул. "Княгиня Мария Луиза", ляв завой пред автогарата и после или надясно по бул. "Княгиня Мария Луиза" и наляво по ул. "Опълченска" или направо по бул. "Христо Ботев" и по сегашния си маршрут.
vasko - оригиналът! :)

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #257 on: 09.11.2014, 16:38:43 »
...
А74 може от ул. "Опълченска" направо по бул. "Княгиня Мария Луиза", ляв завой пред автогарата и после или надясно по бул. "Княгиня Мария Луиза" и наляво по ул. "Опълченска" или направо по бул. "Христо Ботев" и по сегашния си маршрут.

Доста хора ползват 74 от Сливница и Ботев. Връзката на Опълченска е неудобна поради отдалечеността на всички спирки една от друга. Така най-добре е да си е по Ботев.
За другото - подкрепям!
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline БЦГМ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
  • 1, 2, 3, 4, 7, 10, 14, 15
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #258 on: 10.11.2014, 20:31:03 »
Това е просто любопитен факт, който не съм видял споменат другаде: единственият (мисля) случай през едно място да минават автобусна, трамвайна и тролейбусна линия с един и същи номер е 9 на Петте кьошета (през част от '80-те и част от '90-те години).
Княжевският трамвай заобиколи с ухораздирателни скърцанета по релсите градинката на стария паметник на царя Освободителя и пак пое правата посока към югозапад.(Иван Вазов)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #259 on: 10.11.2014, 23:55:47 »
Това е просто любопитен факт, който не съм видял споменат другаде: единственият (мисля) случай през едно място да минават автобусна, трамвайна и тролейбусна линия с един и същи номер е 9 на Петте кьошета (през част от '80-те и част от '90-те години).
По бул.Левски пред СУ (от Царя до Шипка) до 1985 минаваха трите 4-ки.