Author Topic: Централна гара  (Read 144666 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #340 on: 20.08.2015, 14:37:40 »
Не става дума толкова за почивките на автобусите, а колкото за удобството на хората, които се прекачват от градските автобусни линии на влак и обратно.  ;)

Нещо такова:

може да се направи без почти никакви усилия!  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #341 on: 20.08.2015, 15:22:02 »
Аз не виждам с какво толкова ще се подобри ситуация като за заврат автобусите в уличката пред гарата. От сегашната спирка на 213, 305 и др. до входа на гарата са 50-60 метра равен терен. Освен това според летните разписания сумарният брой коли по автобусните линии, които искате да влизат пред гарата е над 50 за час. Входът откъм Мария Луиза е доста тесен. Освен това от там влизат всички автобуси, спиращи на Централна автогара, всички лични автомобили на посрещачи/изпращачи, всички таксита. И това за да се спести 50 метра пеша, което се равнява на 40 секунди ходене.
Положението значително ще се подобри ако се преместят спирките на 60, 74, 77, 82 и 101 на мястото, където спират и другите линии.
Освен всичко това, защо никой не повдига въпроса че сегашните спирки на МГТ са на "майната си" от автогарата?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #342 on: 20.08.2015, 16:01:10 »
От сегашната спирка на 213, 305 и др. до входа на гарата са 50-60 метра равен терен.
За хората с тежки багажи и 10 метра са много.  ;)

И това за да се спести 50 метра пеша, което се равнява на 40 секунди ходене.
Или 2-3 дори 5 минути, ако си с тежък багаж, ходиш бавно и правиш почивки.

Ако някой застане в този участък от 50-60 метра и постои да наблюдава, ще види десетки измъчени хора, които едвам-едвам носят багажите. Възрастни хора, жени, деца, носят тежки куфари и бавно-бавно се придвижват от/към гарата.

Освен намаленото разстояние има и друго предимство - ако автобусите спират пред самата гара, това ще се случва под козирката на сградата и хората ще могат цивилизовано да направят трансфера между градски автобус и влак без да се излага директно на амосферните условия (както би трябвало да при един модерен транспортен възел).

Да си представим, че човек с тежък куфар (няма как да се движи бързо) трябва да слезе от автобус и да измине въпросните 50-60 метра в условията на дъжд като днешните дъждове. Гарантирано и багажа му ще са прогизнали...


Разбира се, за решаване на проблема с голямото ходене, могат да помогнат и от БДЖ и НКЖИ, които да се организират и да използват само най-близките коловози до приемното здание.

Броят на влаковете за деня е такъв, че би трябвало в най-натоварените часове да има нужда най-много от 6-ти-7-ми коловоз.

Наясно съм, че от всеки един коловоз може да замине влак към всяко едно направление, т.е. единствено трябва само диспечерите на гарата да се размърдват малко повече и да подготвят по-сложни маршрути.

Трябва да се въведат следните правила:
- Влак се приема на най-близкия свободен коловоз!
- Заминаващ влак се композира най-близкия свободен коловоз, независимо от направлението и по възможност в комбинация с друг заминаващ влак в противоположното направление!

Тази идея, освен удобството на пътниците, ще доведе и до икономия на енергия. Може крайната част на подлеза да се прегради с параван и да не се осветява, а също така и крайните перони да не се осветяват.
vasko - оригиналът! :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #343 on: 20.08.2015, 16:16:08 »
Локалното платно пред гарата наистина не е подходящо за пренасочване на целия трафик на МГТ оттам. И аз съм се замислял по въпроса, но когато го огледах по-внимателно се уверих, че не става за целта. Би било добре да се ревизира пространството на "Трафик маркет". Ако е възможно тези магазини там да се преместят колкото е възможно в пръстена около ротондата, с изискващият се за него ремонт разбира се, и да се изгради прав покрит коридор от входа на гарата директно към спирката, където да се постави навес подобен на тези на трамвайните спирки. Велоалеята пречи и създава конфликтни точки. Би било добре, макар че такова преустройство ще е грандиозно и не знам доколко ще е съвместимо с наличието на подземния паркинг, тя да се вкара в плитък тунел под крайната дясна лента, както съм го нарисувал на тази сателитна снимка или да се направи преустройство на подлеза при "Ботев" и този при автогарата, за да се вкара оттам, но пак не знам доколко това е конструктивно възможно. А третият вариант е велоалеята да пресича "Мария Луиза" при "Струга" и да минава през южния тротоар срещу ж.п. гарата, където не би бил такъв проблем, след което да пресича "Ботев" през подлеза и да излиза отново на северния тротоар. Като цяло това, че няма непосредствен достъп на МГТ до входа на гарата не е сериозен проблем, тъй като може да се реши с не много големи преустройства.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #344 on: 20.08.2015, 16:54:40 »
От сегашната спирка на 213, 305 и др. до входа на гарата са 50-60 метра равен терен.
Дори да допуснем приемливостта на ходене на 50 метра без ползване на подлези, няма как тази спирка да се използва от А74, 77 и др. Докато при използване на вътрешния локал само А85/285 и само в посока Хаджи Димитър остава извън тази спирка. Мястото е предостатъчно като дължина, така че да има и за такси стоянка, и даже за автомобили, оставящи пътници.
Преконфигурация на трамвайното трасе по Мария Луиза ще е много трудна и би наложила преработка и на автомобилните платна, зариване на съществуващите подлези, създаване на конфликтни точки на местата, където трамвайното трасе става от централно в едностранно разположено и където се връща към централно разположение.
« Last Edit: 20.08.2015, 17:08:10 by blagun »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #345 on: 20.08.2015, 17:00:23 »
А дано светнат лампите на подлеза към спирките на Христо Ботев , че от 6 години не светят.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #346 on: 20.08.2015, 17:46:08 »
Според мен, трябва да се преработи целият район и ж.п. гарата и автогарата да станат един цивилизован европейски транспортен възел.

Например, да се отчужди земята, върху която се намира "Трафик маркет" и частната автогара. Много е "красиво" точно срещу гарата да свети надпис "SEX SHOP"...  :crazy: А относно частната автогара - какви са тия работи - две автогари една до друга. Всички автобуси ще ползват основната автогара. Така ще е по-лесно и за пътниците - ще знаят, че автобусите тръгват и пристигат от/на едно място.

На това място трябва да се изгради малка градинка със зеленина, пейки и фонтан по средата. Разбира се с видеонаблюдение и постоянно присъствие на общинска полиция.  ;)

Пътното платно до автогарата може да се раздели на няколко ленти с различни предназначения.

Ето и нагледно моята идея:

Виждат се отделните пътни ленти - една (или дори две, за да могат спокойно да влизат по два автобуса едновременно към двата пропуска на автогарата) лента за автобуси към автогарата. Втората води към паркинга. Третата води към локалното на ж.п. гарата (по която ще се движат и градските автобуси). Над всяка лента с табели е указано накъде води. Лентите са разграничени една от друга с бордюри и огради.

На изток от ж.п. гарата трябва да има паркинг за хората, които посрещат и изпращат своите близки. Той трябва да е организиран така, че вътре в него да има кръгово движение, за да може шофьор да мине да остави човек с багажа му под козирката на гарата, след това да паркира и да отиде да изпрати своя близък. Или обратното - да пристигне с колата, да паркира, да посрещне своя близак, с който до дойде до мястото за товарене, да отиде да вземе колата и да натовари близкия и багажа му. Със жълт правоъгълник съм отебязал мястото за товарене т.е. мястото, на което хората могат да спират с автомобилите си за съвсем малко, за да вземат или оставят своя близък и багажа му.

С големия червен правоъгълник съм отбелязал автобусната спирка пред ж.п. гарата. Както се вижда има и автобусна спирка до автогарата (с по-малък червен правоъгълник). На нея автобусите ще спират за малко, докато на голяма спирка ще спират за почивка докато им дойде времето за потегляне по разписание. Със светло синьо съм отбелязал продължение на навеса на автогарата, под който хората ще могат да преминават към автогарата, защитени от атмосферните влияния. Самата спирка също ще има изграден голям навес с козирка над пътя. Под навеса, изобразен със светло синьо ще има повдигната пешеходна пътека при автомобилната лента към паркинга.

Със защриховано светло синьо съм отбелязал евентуалното продължение на същия навес към паркинга, за може той да се ползва и от хора, които посрещат/изпращат на автогарата - те също да могат да отидат до колите си без да се мокрят.

Самият паркинг евентуално може да бъде покрит.

Лилавият правоъгълник с жълтия щрих е мястото, на което таксиметровите автомобили ще оставят своите пътници.

Таксиметровата стоянка ще бъде от западната страна на гарата, като хората ще се качват на такси под козирката, а самите таксита ще се редят на опашка на малкото площадче там. А до него ще пристигат по уличка откъм транспортната болница. Тази уличка ще бъде само за таксиметрови автомобили и забранена за всички останали. Разбира се, гарата ще има договор с една фирма и само нейни автомобили ще имат право да стоят на тази стоянка. Мястото, на което хората ще се качват на таксита съм го изобразил с лилав правоъгълник.

Всичко това (включително и подлезът) трябва да се поддържа в добро състояние и чистота (видеонаблюдение + постоянно присъствие на достатъчно общинска и транспортна полиция).  ;)

Ясно е, че подобни отчуждения и рекострукции ще струват доста пари, но все пак става дума за основния транспортен възел в една европейска столица.  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #347 on: 20.08.2015, 18:28:40 »
Идеята за парковата площ на мястото на "Трафик маркет" и сливането на двете автогари е добра, но както каза Радо входът към локалното от източната страна е доста неподходящ и пускането на МГТ през локалното означава този вход да се преработи. А "съдържанието" на "Трафик маркет" може да се прехвърли в подлеза и в пръстена на ротондата със сигурност.
« Last Edit: 20.08.2015, 18:30:57 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #348 on: 20.08.2015, 18:29:13 »
За 77, 82 и 101 няма принципен проблем да ползват сегашната спирка - обратният завой до автогарата е разрешен и не е труден за единичен автобус. 74 също може да го ползва с малка промяна на маршрута не е необходимо да обикаля по Ботев и Сливница може спокойно да минава двупосочно по Опълченска и да обръща до автогарата.  :rolleyes:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #349 on: 20.08.2015, 18:34:43 »
Иначе идеята да почиват автобуси на гарата е съмнителна - ще пречат на движението а и линиите не са малко при това повечето с интервали 15-20 минути пик и има голяма вероятност да се получи натрупване на почиващи автобуси и съответно ще е трудно да се осигури адекватна почивка на водачите.  :rolleyes: По-уместно е да почиват в другия край на линиите, където няма натрупване на повече от 3-4 линии.  :rolleyes:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #350 on: 20.08.2015, 18:43:39 »
но както каза Радо входът към локалното от източната страна е доста неподходящ и пускането на МГТ през локалното означава този вход да се преработи.
Моята идея е точно за това. Представил съм го графично малко по-нагоре :arrow: входът да бъде доста по-широк и да има отделни автономни ленти за различните направления.  ;)

А "съдържанието" на "Трафик маркет" може да се прехвърли в подлеза и в пръстена на ротондата със сигурност.
Това е много добра идея!

Дори може от СО да предложат на собствениците на магазините (не на наемателите, а на собствениците) да направят бартер - всеки собственик да си прехвърли магазина на СО, а от СО да му прехвърлят магазин със сходна площ в подлеза или на ротондата. Така отчуждаването може да излезе много по-изгодно.

Иначе идеята да почиват автобуси на гарата е съмнителна - ще пречат на движението а и линиите не са малко при това повечето с интервали 15-20 минути пик и има голяма вероятност да се получи натрупване на почиващи автобуси и съответно ще е трудно да се осигури адекватна почивка на водачите.  :rolleyes: По-уместно е да почиват в другия край на линиите, където няма натрупване на повече от 3-4 линии.  :rolleyes:
Разбира се, че не става дума за пълноценни почивки, при които водачите остават сами в превозното средство и имат повечко време за почвика.

Става дума за случаите, когато някой автобус е пристигнал малко по-рано и има да изчака някоя минута по разписание.

Може да се получи нещо като на летището, терминал 2 - автобусите спират до автогарата, обменят пътници, продължават до голямата спирка пред ж.п. гарата, спират там и ако има нужда изчакват времето да започнат обратния курс. :)
vasko - оригиналът! :)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
« Last Edit: 11.09.2015, 09:48:46 by Magirus deutz »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #352 on: 11.09.2015, 11:31:42 »
По принцип масово явление е по всички гари, даже и където съм ходил из Западна Европа, да се събират клошари, наркомани и всякаква друга измет на обществото. Приветствам най-после да оправят това пространство, но каквото и да направят, трябва сериозна, организирана и постоянна охрана, иначе пак бързо ще добие сегашния си вид - пусто, гнусно и жестоко вонящо на пикот, с най-долните отрепки витаещи наоколо.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #354 on: 19.11.2015, 23:00:26 »
Колеги искам да попитам къде изчезна реставрирания малък локомотив и вагона дето бяха изложени музейни вътре в чакалнята и ако е прибран някъде след ремонта дали ще се връща отново вътре в сградата,а и другия локомотив големия дали е още там или е закаран на друго място?

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #355 on: 19.11.2015, 23:03:47 »
Колеги искам да попитам къде изчезна реставрирания малък локомотив и вагона дето бяха изложени музейни вътре в чакалнята
В лок.депо София, някъде до входа му се намираше.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Централна гара
« Reply #356 on: 19.11.2015, 23:05:16 »
А дали ще се връща в салона, то само може да гадаем. До колкото съм виждал графики от проекта, то там няма предвиден локомотив на постамент и т.н.  Но определено ще е приятно да се върне локомотива с вагона. :)

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #357 on: 21.11.2015, 23:58:39 »
Мнение от друг форум, свързан със съдбата на 479-60 и вагон С 105-60, които се намираха в чакалнията на централна гара София.
Quote
Когато започна реконструкцията на Централна гара, преместихме (временно) локомотива и вагона в депо София, до завършване на ремонта, като ни обясниха, че тази изложбена композиция, след реконструкцията на ЦГ,ще бъде върната и поставена над ескалаторите към тунела за гаровите коловози и ще е достъпна за разглеждане от публиката.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Централна гара
« Reply #358 on: 18.03.2016, 23:15:45 »
Виждам че отдавна не е писано.

Локомотива с вагона се върна на гарата и скоро ще можем да го видим. Гарата е почти готова. Днес и направих обиколка и се получава много добре. Гарата вече е обособена и е затоплена -1 ниво. На ниво 0 в голямата чакалня, нещата са на привършване. Доставени са новите пейки, очакват се и кашпите за растителността. Не разбрах обаче кога ще ги доставят.
Новото пано не е коментирано тук, за това слагам една снимка да видите какво се направи на гарата:


Пероните са готови, остава довършителна работа по челните и 1 и 2-ри до колкото видях днес. Информационните табла почти навсякъде по пероните са поставени. Сложени са нови ескалатори и са заменени съветските. Още не работят, но скоро би трябвало да започнат работа.
Друго не сещам, ако имате въпроси, с радост ще отговоря.  :)

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #359 on: 18.03.2016, 23:21:59 »
Преди няколко дена бях на гарата и ескалаторите си работеха. Може би е било пробно. Иначе става много добре, на мен също ми харесва зданието. Никога не съм си представял, че ще може да го видим в такъв вид.