Според мен, трябва да се преработи целият район и ж.п. гарата и автогарата да станат един цивилизован европейски транспортен възел.
Например, да се отчужди земята, върху която се намира "Трафик маркет" и частната автогара. Много е "красиво" точно срещу гарата да свети надпис "SEX SHOP"...
А относно частната автогара - какви са тия работи - две автогари една до друга. Всички автобуси ще ползват основната автогара. Така ще е по-лесно и за пътниците - ще знаят, че автобусите тръгват и пристигат от/на едно място.
На това място трябва да се изгради малка градинка със зеленина, пейки и фонтан по средата. Разбира се с видеонаблюдение и постоянно присъствие на общинска полиция.
Пътното платно до автогарата може да се раздели на няколко ленти с различни предназначения.
Ето и нагледно моята идея:
Виждат се отделните пътни ленти - една (или дори две, за да могат спокойно да влизат по два автобуса едновременно към двата пропуска на автогарата) лента за автобуси към автогарата. Втората води към паркинга. Третата води към локалното на ж.п. гарата (по която ще се движат и градските автобуси). Над всяка лента с табели е указано накъде води. Лентите са разграничени една от друга с бордюри и огради.
На изток от ж.п. гарата трябва да има паркинг за хората, които посрещат и изпращат своите близки. Той трябва да е организиран така, че вътре в него да има кръгово движение, за да може шофьор да мине да остави човек с багажа му под козирката на гарата, след това да паркира и да отиде да изпрати своя близък. Или обратното - да пристигне с колата, да паркира, да посрещне своя близак, с който до дойде до мястото за товарене, да отиде да вземе колата и да натовари близкия и багажа му. Със жълт правоъгълник съм отебязал мястото за товарене т.е. мястото, на което хората могат да спират с автомобилите си за съвсем малко, за да вземат или оставят своя близък и багажа му.
С големия червен правоъгълник съм отбелязал автобусната спирка пред ж.п. гарата. Както се вижда има и автобусна спирка до автогарата (с по-малък червен правоъгълник). На нея автобусите ще спират за малко, докато на голяма спирка ще спират за почивка докато им дойде времето за потегляне по разписание. Със светло синьо съм отбелязал продължение на навеса на автогарата, под който хората ще могат да преминават към автогарата, защитени от атмосферните влияния. Самата спирка също ще има изграден голям навес с козирка над пътя. Под навеса, изобразен със светло синьо ще има повдигната пешеходна пътека при автомобилната лента към паркинга.
Със защриховано светло синьо съм отбелязал евентуалното продължение на същия навес към паркинга, за може той да се ползва и от хора, които посрещат/изпращат на автогарата - те също да могат да отидат до колите си без да се мокрят.
Самият паркинг евентуално може да бъде покрит.
Лилавият правоъгълник с жълтия щрих е мястото, на което таксиметровите автомобили
ще оставят своите пътници.
Таксиметровата стоянка ще бъде от западната страна на гарата, като хората ще се качват на такси под козирката, а самите таксита ще се редят на опашка на малкото площадче там. А до него ще пристигат по уличка откъм транспортната болница. Тази уличка ще бъде само за таксиметрови автомобили и забранена за всички останали. Разбира се, гарата ще има договор с една фирма и само нейни автомобили ще имат право да стоят на тази стоянка. Мястото, на което хората ще се качват на таксита съм го изобразил с лилав правоъгълник.
Всичко това (включително и подлезът) трябва да се поддържа в добро състояние и чистота (видеонаблюдение + постоянно присъствие на достатъчно общинска и транспортна полиция).
Ясно е, че подобни отчуждения и рекострукции ще струват доста пари, но все пак става дума за основния транспортен възел в една европейска столица.