Author Topic: Централна гара  (Read 144673 times)

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #500 on: 12.04.2024, 15:11:04 »
Аз бих се срамувал да претендирам за каквото и да е с подобен довод. От две места информацията е за 12:55, от трето е 13:05 и аз ще разчитам точно на него и ще тръгна на пазар, рискувайки да изпусна влака... но има и такива хора явно.
Минава през централното фоайе, вижда 12:55 и се насочва към перона. Там вижда 13:05 и решава, че е настъпила промяна - нещо съвсем нормално. Случвало ми се е и на голяма гара, и на летище да се променят часовете, значи ли, че при това положение трябва да се върна в началото на гарата или летището  - нещо технически невъзможно на по-големите.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #501 on: 12.04.2024, 15:52:45 »
Нищо нормално няма в това часът на заминаване на влака да се променя 5 минути преди заминаването.
Ясно е, че вината е на БДЖ/НКЖИ, но и на пешеходна пътека вината е на шофьора, но пешеходецът страда и/или умира, ако не внимава.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #502 on: 12.04.2024, 22:00:31 »
Било е преди повече от 5 минути, след като се е върнал до Билла.
А не виждам нищо ненормално да се променя часът на тръгване с по-късен. Не би трябвало да е допустимо да се променя към по-ранен.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #503 on: 12.04.2024, 22:10:36 »
Няма нищо ненормално да се променя... просто минимумът за това е 6 дни предварително, а не 6 минути. Ако влакът закъснява, се обявява, че ще замине със закъснение, а не че ще замине по-късно. Отивам аз на перона, чул и видял от три различни източника (табло, гласово оповестяване и билет) кога ще ми замине влакът, виждам от четвърти източник нещо съвсем различно и решавам, че тепърва ще ходя на пазар.

Както и да е... Има такива хора и в миналото за тях се е грижил естественият подбор. Другия път няма да ходи до Билла така лекомислено.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #504 on: 12.04.2024, 22:41:14 »
Въпросният БВ 8613 в разсписанието за миналата година беше под номер 8611 и наистина беше с час на тръгване от ЦГ 13:05. Грешката е на изкуствен или естествен интелект при набирането на въпросното табло. А това че човекът, който се е заблудил е вдигнал панаир до небесата е друга тема, не е за тук.

Товарни валкове изобщо не би трябвало да минават през централна гара и да се врът из пътническите коловози, било то и директни коловози. Трябва да възстановят отделен маршрут за тях, иначе ще се пречкат, ще бавят маневрите, а и те самите ще трябва да чакат излишно из гарата да им се освободи трасе.
А как да се транзитира товарен влак от Пловдив за Драгоман, без да се обръща локомотива няколко пъти? Може би през Биримирци (не знам как стоят нещата с това трасе) и дали изобщо има изход за Илиенци, откъдето да продължи през Волуяк.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #505 on: 14.04.2024, 14:37:09 »
Искър - Биримирци - РП4 - Волуяк, както е проектирано да се случи някога. В Илиянци няма работа.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #506 on: 06.05.2024, 21:14:07 »
От утре почти се спира влаковото движение до Банкя... За съжаление вместо 6 двойки влакове, от утре ще има само два влака - един сутрин и един вечер двупосочно. Вечерният ще е дори с дизелова мотриса. Има недостиг на електрически мотриси заради тези, обслужващи връзката Север-Централна гара. Можеше за Банкя да пуснат вагон с локомотив или стара електричка от тези в резерв на Горна Оряховица. Поради същата причина спират и всички влакове до Хисаря...
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #507 on: 07.05.2024, 03:23:52 »
Днес имах шанса да бъде посрещач на централна гара в последния ден преди да закрият движението по последните останали стари коловози. Пристигнах малко по-рано и гледах как се осъществява движението на влаковете и маневрите.

Малко след 20 часа беше направена следна организация:
В 20:10 от седми коловоз трябва да тръгне влакът за Силистра.
В 20:15 на шести коловоз трябва да пристигне влакът от Драгоман.
В 20:20 от шести коловоз трябва да тръгне влакът за Драгоман. Очевидно същата мотриса тръгва веднага наобратно.
в 20:21 на осми коловоз трябва да пристигне влакът от Русе.

Всичко това беше обявено на информационното табло. и хората се бяха насочили към съответните перони според тази информация.

Влакът за Силистра си беше композиран на седми коловоз. Около 15 минути преди часът за тръгване му закачиха локомотива. в 20:10 всичко беше готово за потегляне. ръководителката движение беше застанала до локомотива в готовност да му даде заповед за заминаване със заповедния диск. също в очакване висеше кондукторката от последната врата на влака.

Шести коловоз беше празен отдавна. А осми коловоз го освободи маневрен състав някъде 1-2 минути преди 20:00 часа. Всичко изглеждаше готово за изпълнение точно както беше изписано на информационното таблото. Влакът за Силистра и този от/за Драгоман нямат пресечна точка и може да им бъде дадено трасе по едно и също време. Има достатъчно време влакът за Силистра да стигне до гара Север и да освободи трасето, за да може след това този от Русе да пристигне навреме.

Минаваше 20:10 и нищо не се случва. Всички са готови за потеглянето на влака за Силистра, но светофорът си светеше червено. Видях как ръководителката движение се обаждаше по радиостанцията - сигурно, за да пита какво се случва.

20:15 - настана пълна суматоха. Рязко започнаха извънредни съобщения по уредбата. Влакът от Драгоман ще пристигне на осми коловоз. Влакът за Драгоман (същата мотриса) ще потегли от осми коловоз. Посрещачите и тези, които ще пътуват в посока Драгоман трябваше да се преместят от единия перон на съседния. спешно! влакът от Русе ще пристигне на шести коловоз. съответно посрещачите трябваше бързо да се премести на съседния перон. За влака за Силистра нищо не се казваше. той си стоеше мирно на коловоза, кондукторката от последната врата дори се отказа и слезе обратно на перона, за да чака някакво развитие.

Вече влаковете за Силистра и този от/за Драгоман имат пресечна точка. И някой беше решил да се даде предимство на този от Драгоман. той пристигна в 20:17 на осми коловоз. Сега някой ще си помисли, че е крайно време да пуснат влака за Силистра. Все пак ще пътува почти 12 часа и е глупаво да трупа закъснение още от начална гара. Да, ама не. Точно в 20:21 пристигна влака от Русе - закова по разписание на шести коловоз. после се чу как потегля мотрисата за Драгоман - някъде към 20:25. И чак след това замина влака за Силистра - почти 20 минути закъснение.

Трудно ми е да повярвам, че това е някаква случайност. аз виждам злонамерени действия, които целят да влошат услугата за пътниците, които все още са упорити и не се отказват да ползват влак. Няма друго логично обяснение защо една добре измислена организация на движението се променя в последния момент, без причина. Защо трябваше така да оплетат влаковете, при условие, че трасетата от/за Волуяк и от/за гара Север бяха елегантно планирани да не се пресичат?

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #508 on: 07.05.2024, 03:42:25 »
Видели ли сте каква глупост са измисли от днес? Има два чифта влакове София-Варна-София през Горна Оряховица, които ще правят туристическа обиколна на софийското поле през Казичене и Световрачане. София-Своге се получава часа и половина. че и отгоре. 

А можеше да измислят много по-елегантен вариант през Волуяк с въртене на локомотива.

Даже сега се замислих - защо не прекарат целия трафик на бързи влакове от втора линия през Волуяк с два оборотни локомотива - единия стои на централна гара, а другия на Илиянци. Пристига влак от дефилето на Илиянци. Закачат оборотен локомотив на опашката. Минава през пост 4 и отива на Волуяк. Там обръщането на посоката отнема 1-2 минути, защото оборотния локомотив поема влака. И от централна гара по същия начин - с оборотен локомотив, който го откачат на Илиянци.

Така може да се прави с всички бързи влакове за Видин, Плевен, Горна Оряховица, Варна, Русе. А пътническите за и от дефилето да са само с мотриси и да пристигат и заминават на тринадесети коловоз, минавайки през гара Север. И няма да има драми и нужда от промяна на градски транспорт и т.н.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #509 on: 07.05.2024, 08:50:24 »
Защото колкото железничари да питаш, толкова ще ти отговорят, че локомотив на края на пътнически влак е забранено (което не е вярно).

Иначе тая цялата простотия можеше да се организира по далеч по-добър начин без прекъсване на движението изобщо. Всички направления от и до София са двупътни и можеха да се ремонтират на части. Въпрос на организация, каквато обаче в НКЖИ отдавна няма хора с капацитет да направят или в случая да изискат от изпълнителите, които пък искат да работят, както на тях им е най-угодно и така си пускат заявките.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #510 on: 07.05.2024, 09:03:37 »
Стига сте търсили злонамерени действия във всичко. Никой няма да промени коловозите в последния момент и да обърка цялото движение, защото така му е кеф.
Това ми напомня на теориите на @ААА.

Как си го представяте? "Автобусната мафия" е платила на ръководител-движение да закъснее влака за Силистра, за да се качат 10-имата пътници за там на автобус?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #511 on: 07.05.2024, 09:27:19 »
Видели ли сте каква глупост са измисли от днес? Има два чифта влакове София-Варна-София през Горна Оряховица, които ще правят туристическа обиколна на софийското поле през Казичене и Световрачане. София-Своге се получава часа и половина. че и отгоре. 

А можеше да измислят много по-елегантен вариант през Волуяк с въртене на локомотива.

Даже сега се замислих - защо не прекарат целия трафик на бързи влакове от втора линия през Волуяк с два оборотни локомотива - единия стои на централна гара, а другия на Илиянци. Пристига влак от дефилето на Илиянци. Закачат оборотен локомотив на опашката. Минава през пост 4 и отива на Волуяк. Там обръщането на посоката отнема 1-2 минути, защото оборотния локомотив поема влака. И от централна гара по същия начин - с оборотен локомотив, който го откачат на Илиянци.

Така може да се прави с всички бързи влакове за Видин, Плевен, Горна Оряховица, Варна, Русе. А пътническите за и от дефилето да са само с мотриси и да пристигат и заминават на тринадесети коловоз, минавайки през гара Север. И няма да има драми и нужда от промяна на градски транспорт и т.н.

То ако позволят локомотив отзад на влака може изобщо да се избегнат тези обиколки и просто съставите да се бутат до София север с маневрените 55-ци, където да се прикачва локомотива и забавянето да е само няколко минути спрямо сега. Съответно пристигащия влак от Варна, откача се локомотива, закачат 55-цата. Само че трябва цялостна нова организация за да стане така и да разрешат официално да се бута влак с пътници. Със сигурност има много варианти без да се създават неудобства с прекачване, но както се писа няма кой да мисли или дори да го изиска и наложи. Освен БДЖ като превозвач да ги съди за компенсации и да изиска нещо подобно като организация.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #512 on: 07.05.2024, 12:55:48 »
Всички неща, свързани с жп реорганизации, породени от затворените коловози на Централна гара, са преместени в тема "Централна гара".

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #513 on: 07.05.2024, 17:50:17 »
Видели ли сте каква глупост са измисли от днес? Има два чифта влакове София-Варна-София през Горна Оряховица, които ще правят туристическа обиколна на софийското поле през Казичене и Световрачане. София-Своге се получава часа и половина. че и отгоре. 

А можеше да измислят много по-елегантен вариант през Волуяк с въртене на локомотива.

Даже сега се замислих - защо не прекарат целия трафик на бързи влакове от втора линия през Волуяк с два оборотни локомотива - единия стои на централна гара, а другия на Илиянци. Пристига влак от дефилето на Илиянци. Закачат оборотен локомотив на опашката. Минава през пост 4 и отива на Волуяк. Там обръщането на посоката отнема 1-2 минути, защото оборотния локомотив поема влака. И от централна гара по същия начин - с оборотен локомотив, който го откачат на Илиянци.

Така може да се прави с всички бързи влакове за Видин, Плевен, Горна Оряховица, Варна, Русе. А пътническите за и от дефилето да са само с мотриси и да пристигат и заминават на тринадесети коловоз, минавайки през гара Север. И няма да има драми и нужда от промяна на градски транспорт и т.н.
На теория могат много неща, но има правилници и не става. Също мисленето на ръководството е в стил 1950та година - никой не му се мисли.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #514 on: 07.05.2024, 18:12:03 »
Не само мисленето, но и правилниците са от тогава и развитие няма никакво.
Затова най-редовно се получават ситуации, в които спазването на правилниците всъщност води до много по-опасно състояние.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #515 on: 08.05.2024, 11:21:23 »
Аз се чудя цялата тая история с отрязани влакове дали няма да доведе до голямо обществено недоволство, да се повдигне въпроса и да се задействат да измислят нещо бързо. Гледам че преди избори са доста активни затакива неща. Или просто цяла година всички ще си траят и ще си казват "еми кво толкова, едно прекачване и 10 минути удължено време"
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #516 on: 08.05.2024, 15:17:15 »
Иво, 30-35% от населението на България са абсолютни тапири. Те могат да протестират само като им намалят паркоместата, а за нещо важно да си защитават правата ги няма никакви.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #517 on: 08.05.2024, 15:26:57 »
Българите са свикнали да защитават правата си пред компетентните служители на ААЦ още от Османската империя. Примерно Ботев е благодарил на омбудсмана на Букурещ за добрите му богоугодни дела, българите са търсили съдействие от омбудсмана на Османската империя архиепископ Мкртич Хримян в борбата за независима църква, омбудсманът на Пловдив епископ Степанос е спасявал революционери от бесилка след Априлското въстание. :)

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #518 on: 08.05.2024, 20:33:22 »
Аз не разбирам защо има толкова отрязани влакове. Не можеше ли една мотриса да циркулира на тактов график на 10 минути между ЦГ и гара Север?
Отделно ЦГМ удължи няколко трамвая да стигат до гара Север.
Точно в София да е проблем транспорта между две гари на 5 км една от друга, свързани с булеварди и трамвайни линии, е несериозно.
Дали пък причината не е тази, за която пиша от няколко седмици?!   :neznam:

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13998
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #519 on: 08.05.2024, 20:42:38 »
Иво, 30-35% от населението на България са абсолютни тапири. Те могат да протестират само като им намалят паркоместата, а за нещо важно да си защитават правата ги няма никакви.
Този процент е поне двойно по-висок. Истината е, че много малко хора ползват влак, и повечето са с карти за намаления, ученици, студенти и пенсионери, и надали някой от тях ще тръгне да протестира. Виж, ако дигнат данъците на колите тройно, със сигурност ще има много протести.