Днес имах шанса да бъде посрещач на централна гара в последния ден преди да закрият движението по последните останали стари коловози. Пристигнах малко по-рано и гледах как се осъществява движението на влаковете и маневрите.
Малко след 20 часа беше направена следна организация:
В 20:10 от седми коловоз трябва да тръгне влакът за Силистра.
В 20:15 на шести коловоз трябва да пристигне влакът от Драгоман.
В 20:20 от шести коловоз трябва да тръгне влакът за Драгоман. Очевидно същата мотриса тръгва веднага наобратно.
в 20:21 на осми коловоз трябва да пристигне влакът от Русе.
Всичко това беше обявено на информационното табло. и хората се бяха насочили към съответните перони според тази информация.
Влакът за Силистра си беше композиран на седми коловоз. Около 15 минути преди часът за тръгване му закачиха локомотива. в 20:10 всичко беше готово за потегляне. ръководителката движение беше застанала до локомотива в готовност да му даде заповед за заминаване със заповедния диск. също в очакване висеше кондукторката от последната врата на влака.
Шести коловоз беше празен отдавна. А осми коловоз го освободи маневрен състав някъде 1-2 минути преди 20:00 часа. Всичко изглеждаше готово за изпълнение точно както беше изписано на информационното таблото. Влакът за Силистра и този от/за Драгоман нямат пресечна точка и може да им бъде дадено трасе по едно и също време. Има достатъчно време влакът за Силистра да стигне до гара Север и да освободи трасето, за да може след това този от Русе да пристигне навреме.
Минаваше 20:10 и нищо не се случва. Всички са готови за потеглянето на влака за Силистра, но светофорът си светеше червено. Видях как ръководителката движение се обаждаше по радиостанцията - сигурно, за да пита какво се случва.
20:15 - настана пълна суматоха. Рязко започнаха извънредни съобщения по уредбата. Влакът от Драгоман ще пристигне на осми коловоз. Влакът за Драгоман (същата мотриса) ще потегли от осми коловоз. Посрещачите и тези, които ще пътуват в посока Драгоман трябваше да се преместят от единия перон на съседния. спешно! влакът от Русе ще пристигне на шести коловоз. съответно посрещачите трябваше бързо да се премести на съседния перон. За влака за Силистра нищо не се казваше. той си стоеше мирно на коловоза, кондукторката от последната врата дори се отказа и слезе обратно на перона, за да чака някакво развитие.
Вече влаковете за Силистра и този от/за Драгоман имат пресечна точка. И някой беше решил да се даде предимство на този от Драгоман. той пристигна в 20:17 на осми коловоз. Сега някой ще си помисли, че е крайно време да пуснат влака за Силистра. Все пак ще пътува почти 12 часа и е глупаво да трупа закъснение още от начална гара. Да, ама не. Точно в 20:21 пристигна влака от Русе - закова по разписание на шести коловоз. после се чу как потегля мотрисата за Драгоман - някъде към 20:25. И чак след това замина влака за Силистра - почти 20 минути закъснение.
Трудно ми е да повярвам, че това е някаква случайност. аз виждам злонамерени действия, които целят да влошат услугата за пътниците, които все още са упорити и не се отказват да ползват влак. Няма друго логично обяснение защо една добре измислена организация на движението се променя в последния момент, без причина. Защо трябваше така да оплетат влаковете, при условие, че трасетата от/за Волуяк и от/за гара Север бяха елегантно планирани да не се пресичат?