Не, това е мястото, откъдето се вземаше такси. Тогава такситата не бяха жълти, а бяха с бели покриви и със шахматна лепенка на вратите. При соца те не се прескачаха и се налагаше да се чака и за такси (няколко пъти ми се е налагал нощен пешеходен преход от центъра до зала Универсиада).
Каква огромна стоянка за таксита!!!
То си е направо като автостанция... И като го написах - ето къде е можело да бъде крайната и началната спирка на всички автобусни линии, които ходят до гарата. Автостанция "Централна гара".
Тъкмо щяло е да има и възможност за почивка на шофьорите и в този край на линиите. Но сега вече нещата не стоят по същия начин...
Според мен е трябвало да направят гарата като крайна, с коловози-тупици, както е в Бургас, и в съседните столици Белград и Букурещ.
Съгласен съм, но само при условие, че си остане една централна гара, а не както е на повечето места в другите държави - няколко разкъсани гари на различни места в града! Според мен това е неудобно!!!
Относно архитектурата - до някаква степен ми допада. Не мисля, че е тъпа, но не е и шедьовър на изкуството! Но според мен е много сбъркана от гледна точка на функционалност. Например, ако идваш с градски транспорт трябва да слежеш в подлеза, после да се качиш нагоре в чакалнята, за да си вземеш билет (и евентуално да чакаш в чакалнята) и пак да слезеш в подлеза, за да отидеш към влака си и пак да се качиш нагоре, за да излезеш на перота...
Преди време, очевидно, това е важало за всички линии на градския транспорт. Поне сега, това се е подобрило за част от линиите - младостките + А78, А85(в едната посока) и А404, които вече спират на нивото на чакалнята (или по-скоро няма нужда от влизане в подлез, защото технически погледнато, всички спират на нивото на чакалнята).
Също така знам, че преди време, за част от направленията билети са се купували на долното ниво, т.е. на част от пътниците не им се е налагало да се качват горе в голямата чакалня, но за останалите направления.......
(баща ми е разказвал, че ескалаторите на гарата, всъщност, никога не са работели. Очевидно са ги сложили само за откриването и това е )Освен това ахригтектите не са помислили дали такова огромно помещение ще може да се вентилира и отоплява качествено и резултатът е на лице...
Също така си мисля, че материалът, с който са облицовани подлезите към пероните (ако не се лъжа - някакъв вид мрамор) е неподходящ, защото през зимата действа като хладилник. Веднъж пътувах с влак много рано в една доста студена зимна сутрин (температурата на въздуха беше около -15
о), но в този подлез се усещаше като - 30
о!
Буквално не се издържаше!!! Не знам сега с какво ще подменят тези облицовъчни плочи, но дано да не е нещо толкова солидно...