Author Topic: Централна гара  (Read 76438 times)

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 315
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #400 on: 27.09.2019, 09:31:43 »
Брей, в 2-3 от помещенията на Ц. гара са започнали изграждането на големи ж.п. макети. С влакове, планини, сгради всичко. Тип миниатюр вундерланд в Хамбург. На долния етаж пък в едно от помещенията са направили нещо като музейна сбирка, с разни стари железничарски предмети, разписания, табелки от локомотиви и др.

Тези две помещения са дадени на Сдружение "Клуб железопътен моделизъм-България". За сега сме пуснали трасето само по НО. Скоро в ТТ и N.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4702
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Централна гара
« Reply #401 on: 12.02.2020, 22:28:25 »
Услугата „Съхранение на ръчен багаж” на Централна гара София се преустановява от 1 март, съобщава Економик. Промяната е оповестена със съобщение, залепено на багажното помещение. Дирекция „Жандармерия” е направила предписание до управлението на БДЖ гардеробите за съхранение на багаж да са оборудвани със скенер. Това се налага заради сигурността на пътниците. comment0visibility1439 access_time11/05/2018ОЩЕ „Софиямед“ има модерен скенер От БДЖ споделят, че от години багажното отделение на Централна гара е на загуба. То заема площ от 120 кв.м. и в него работят 4 служители на смени. Приходите от него не успяват да покрият разходите за заплати. Предполага се, че тъй като багажното е на неудобно място, на партера на гарата, пътниците използват услугите на частното багажно срещу ескалаторите. За да изпълни предписанието, БДЖ ще трябва да направи инвестиция от минимум 30 000 лв за скенери, да назначи хора, които да работят със скенерите. Заплатите на останалите работници трябва да се повишат заради работа в йонизираща среда. Мястото на багажното няма да стане по-привлекателно от това. Затова от БДЖ не смятат да правят повече разходи и ще закрие багажното отделение. На разположение на пътниците ще бъде частното багажно отделение. Там също трябва да се монтират скенери и да се обучат хората за работа с тях. Багажните отделения по останалите гари в страната ще продължат да работят, тъй като те нямат подобни предписания.

Източник:
https://stolica.bg/oshte/bdzh-nyama-da-sahranyava-bagazh-na-tsentralna-gara-sofiya?fbclid=IwAR2dSCTAi9MCGhD9RpOhlicooKxxQzqQq3fyb_jXmSJdvNyseZXnY5L0dsI
« Last Edit: 12.02.2020, 22:29:57 by я л т а »
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13427
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #402 on: 12.02.2020, 22:41:25 »
Е как така пък съседното частно помещение може да излезе на печалба, а държавата да не може да искара нейното си помещение на печалба?

Може да сложат някакви шкафчета с ключ и стотинки подобно както има в супермаркетите, макар че не знам това доколко е позволено в такива стратегически обекти.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3175
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #403 on: 12.02.2020, 22:56:10 »
Из цяла Европа има такива шкафчета по големите гари. Обикновено са в обособени странични помещения.
Това е нормална услуга за всяка една голяма гара, но нашите големи гари, за разлика от тези в Берлин, Париж, Виена и т. н. са много стратегически обекти.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14486
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #404 on: 13.02.2020, 10:16:56 »
Би трябвало и багажното срещу ескалаторите да получи предписание за скенери. Багажното на Термини в Рим работи по този начин: в резултат - огромни опашки и бавно обслужване. Ние намерихме частно багажно, но то беше доста извън гарата. В Малага преди да влезеш в помещението с шкафчетата, също минаваш през скенер и жива охрана.
За съжаление, от съображения за сигурност явно все повече гари и аерогари ще намалят подобни услуги или ще ги направят по-тегави...
« Last Edit: 13.02.2020, 10:20:41 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5647
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #405 on: 13.02.2020, 10:21:03 »
Нищо хубаво не може да се очаква от кухи кратуни с фуражки и интелект 1/1000 от този на еталонната букова талпа.  :angry: :taz:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13427
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #406 on: 17.02.2020, 12:53:01 »
Възможно ли е технически и позволява ли инфраструктурата, като идва влак от Северна България Мездра/Видин/Варна да се приема на 1-ви коловоз на централна гара? Прави ми впечатление, че понякога при свободен 1-ви коловоз тези влакове се приемат на последните 12-ти и 13-ти коловоз, което е доста по-неудобно и далече, а има много пътници. Би било голямо удобство за пътниците ако е свободен 1-ви коловоз и има техническа възможност тези влакове да се приемат направо пред приемното сдание на 1-ви коловоз.

Наскоро ми се случи дори бързия влак от Варна през Пловдив също да го приемат на 13-ти коловоз. Остава вариант да няма място и гарата да ни е отесняла и за това да се получава така, но силно ме съмнява това. Едно време имаше поне видимо много повече влакове и пътници от сега. Но пък тогава товарните влакове не минаваха транзитно като сега през централна гара, може би за това да няма място? (доста често влакове заминават от един и същ коловоз но едниия е изток, другия запад сред по -неориентираните и тия дето не четат създава обърквания)

Другото което сме писали, че може да се помисли да преместят контактите за отопление на влаковете някъде посредата на коловозите. Сега са в края и по-късите влакове с по 3-4 вагона са много далеч от подлезите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 315
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #407 on: 17.02.2020, 12:57:13 »
Възможно е да се приеме на първи коловоз или по-преден, но защо не се прави не ми е ясно.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12492
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #408 on: 17.02.2020, 13:04:23 »
Според мен трябва така да организират влаковете, че винаги влаковете за или от определени дестинации да тръгват и пристигат на определени коловози. Това би улеснило доста пътниците.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Bulgaria111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 365
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #409 on: 17.02.2020, 13:50:21 »
Според мен трябва така да организират влаковете, че винаги влаковете за или от определени дестинации да тръгват и пристигат на определени коловози. Това би улеснило доста пътниците.
Че то сега не е ли така, или поне за повечето дестинации?

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 215
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #410 on: 17.02.2020, 14:19:56 »
В Пловдив влакът за Асеновград винаги заминава от 11 коловоз, за Карлово от 6ч, за Пещера и Панагюрище от 3ч и 4ч, за София, идващ от някъде си, на 1 коловоз.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12492
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #411 on: 17.02.2020, 15:02:38 »
Ми не е, примерно влаковете за Перник заминават от 2ч, 4ч, 1, 3, 5 запад. В посока Пловдив също се е случвало влакът да е на 1ви коловоз, но и на 7, 8, 11 и т.н.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3175
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #412 on: 17.02.2020, 17:43:59 »
Влак от Мездра/Варна/Русе/Видин/Лом може да пристига или заминава на 1-ви коловоз, но трябва да пресече напряко цялата гара и нищо друго да не може да мине, затова не се практикува. След ремонта на коловозното развитие, няма и да бъде възможно. А и няма как всичко да е на 1-ви коловоз.

Иначе на дежурните ръководители движение гарата им е все малка и пълна, дори среднощ. Причината е, че въпреки плановете и графиците, всичко е импровизация на момента.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3354
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #413 on: 17.02.2020, 17:57:24 »
Едно време влакът от/за Москва абсолютно винаги беше на първи коловоз, въпреки гореописаното упражнение, Янтрата понякога също. За престиж ли, за какво ли....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #414 on: 17.02.2020, 18:06:05 »
Много е тъпо при положение, че цялата гара е почти празна, влакове да пристигат и заминават от по-далечни коловози от колкото има свободни. От и за Бургас, независимо през  къде, все са на майната си. Първи коловоз стои празен.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3175
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #415 on: 17.02.2020, 18:15:59 »
Едно време влакът от/за Москва абсолютно винаги беше на първи коловоз, въпреки гореописаното упражнение, Янтрата понякога също. За престиж ли, за какво ли....
Гарата е проектирана да може да се заминава от първи коловоз за Дефилето и то само с една зелена светлина, специално заради този влак.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9070
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #416 on: 17.02.2020, 20:27:05 »
Би трябвало и багажното срещу ескалаторите да получи предписание за скенери. Багажното на Термини в Рим работи по този начин: в резултат - огромни опашки и бавно обслужване. Ние намерихме частно багажно, но то беше доста извън гарата. В Малага преди да влезеш в помещението с шкафчетата, също минаваш през скенер и жива охрана.
За съжаление, от съображения за сигурност явно все повече гари и аерогари ще намалят подобни услуги или ще ги направят по-тегави...

На гара Аточа в Мадрид също минаваш през скенер за да достигнеш до багажните клетки.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3354
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #417 on: 17.02.2020, 21:49:43 »
Нали помните какво стана преди години на гара Аточа?
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #418 on: 18.02.2020, 22:58:25 »
Влак от Мездра/Варна/Русе/Видин/Лом може да пристига или заминава на 1-ви коловоз, но трябва да пресече напряко цялата гара и нищо друго да не може да мине
Не е вярно.

Дори и да е подготвен маршрут на влак от 1 коловоз към гара Север или обратното. пак може да бъде приет/изпратен влак на/от 2 и 4 челен коловоз от/към Захарна фабрика или Надежда.

След ремонта на коловозното развитие, няма и да бъде възможно.
Защо?

А и няма как всичко да е на 1-ви коловоз.
Ясно е че не може всичко да е на 1 коловоз. Ама е добре да бъде запазена техническата възможност.
« Last Edit: 18.02.2020, 23:00:13 by Марин Петров »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3175
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #419 on: 19.02.2020, 00:39:29 »
Извинете, че пренебрегнах перничани! И към Подуяне също може да се замине.
Ясно е че не може всичко да е на 1 коловоз. Ама е добре да бъде запазена техническата възможност.
Няма да бъде запазена. Въпроси - към проектантите на новото коловозно развитие. И все пак навремето единствената причина да се създаде такава възможност с цената на безброй стрелки е именно влакът за Москва да заминава от 1-ви коловоз, традиция която учудващо продължи до самото спиране на този влак не толкова отдавна.