В днешно време пътниците имат толкова информация в джоба си, че повечето железници престанаха да издават хартиени разписания, защото никой не ги ползва.
В случая не става дума за това дали трябва да има хартия или не. Ясно е, че технологиите са на много по-високо ниво.
Тук говоря за самото отношение към пътниците.
Лирично отклонение:
Едно време пътуването с прекачване беше по-скоро изключение. Имаше директни влакове навсякъде. Въпреки това, когато кондуктор видеше, че има даден пътник има билет за прекачване - веднага му напомняше, че ще трябва да слезе на еди коя си гара, където влака се очаква да бъде по разписание еди кога си. дори имаше допълнение от коя страна на влака ще бъде перона и как пътника ще може да направи прекачването. например, ако е гара с подлез - кондукторът обясняваше, че трябва да слезеш в подлеза и да излезеш на друг перон.
А когато влакът потегли от предишната гара преди възловата - кондукторът преминаваше през вагоните и съобщаваше, че на следващата гара се прави връзка за еди къде си. А във влаковете с говорител - тази информация се даваше по радиоуредбата.
В днешно време просто ти проверяват билета - виждат, че имаш прекачване, и нищо не ти казват. Оправяй се сам.
В днешно време дори направления като София - Лом и София - Русе са с прекачване. А едно време всеки областен град (без Смолян, по разбираеми причини) си имаше директен експрес от София с име и обслужване на високо ниво.
Въпреки че повечето хора имат много информация в джоба си (обаче да не забравяме, че не всички имат умен телефон с интернет), нямаше да е лошо кондукторите да казват на всеки пътник, който има билет до София:
"Моля, имайте предвид, че влакът ще пътува само до гара София Север. Там ще има възможност да продължите пътуването до централна гара с мотрисен влак, който ще се намира отляво/отдясно на нашия влак. за мотрисния влак не е необходимо да плащате допълнителен билет. Друга възможност е да ползвате автобусна линия 413, която спира зад сградата на гара Север и пътува през Лъвов мост, Сточна гара, гара Подуяне, Румънското посолство, телевизионна кула, Дианабад, Студенски град, УНСС и стига до Младост. Може да ползвате трамвайна линия 3, която минава през централна гара, площад Възраждане, пазар Димитър Петков и стига до Захарна Фабрика. или трамвайна линия 27, която минава през централна гара, Лъвов мост, Халите, ЦУМ, Света неделя, Съдебната палата, площад Македония, НДК, и по булевард България стига до Борово."
със сигурност за човек, чиято крайна дестинация е в близост до спирка на 413, ще му бъде в пъти по-удобно (особено ако е с багаж) да си хване автобуса от гара Север, вместо да се качва на мотрисата до централна гара, да слиза в подлеза (асансьора и ескалатора на шести перон на централна гара не работят като дори асансьорът е ограден от строителна ограда) и да ходи 300 метра пеша през подлеза и после да излиза на спирката, където пак няма асансьор или ескалатор.