Някой знае ли, дали ще има нов проект за реконструкцията на Централна Гара?
Не беше ли по-добре като вариант метрото да спира директно на някой от пероните на гарата,вместо да се строи метростанция ?
Вторият рендер е много интересен. Подлезите под пероните с това оскъдно осветление не са от най-приятните места в София, а и самият факт, че са под земята не е също дотам привлекателен. Вариант 2 с подобен пасарел би се харесал много повече на хората. Пасарелът е панорамен, а в същото време и предпазен от атмосферните условия, през деня се захранва с естествена светлина, елктрическо осветление се изпозлва само нощем. При този вариант проблемите биха били, че самият пасарел ще е високо разположен, заради контактната мрежа. На карниката са пропуснали този момент. Друга точка, е че самия пасарел трябва да е доста широк за поеме потока от хора. Но при всички случаи е по-добре от сегашния вариант. Що се отнася до спирките на метрото удачно би било да там където е в момента шатрата. Така хората имат лесен и бърз достъп до билетните каси, ако бяха на самите перони хората трябваше пак да се връщат до гарата за да закупят превозен документ и послед пак да идват на перона, заради влака. А самото ми мнение за Централна гара в този и вид е по-скоро негативно. Струва ми се твърде грандоманска и прекалено тъмна, по-скоро ми напомня на паметник на червеното минало, отколко на архитектурно издържана гара. При два пъти по-малка площ и два пъти по-малка височина разходите за поддръжка биха паднали доста. Всъщност добре е замислен парка отстрани между Транспортна Болница и ЦГ, но в момента там се развиват безстопанствени кучета и хора, обичащи алкохола и хазарта.