Author Topic: Автобуси, двигатели, мощности  (Read 29417 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #20 on: 09.03.2007, 19:48:18 »
Quote from: etnies
Да, ама нашите са поръчани по времето на първата брошура, затова предположих че са 250. Сега ще го коригирам, а и долу в опциите забелязах, че наистина двигателя с ЕВРО2 е 300 коня  
ще има още да поправяш докато не стигнеш до 340
НЕ на хейтърството!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #21 on: 09.03.2007, 19:57:02 »
Quote from: Repcho
ще има още да поправяш докато не стигнеш до 340

Никога!  
MB OM 447 hLA НЯМА вариант от 340 коня.

А 3278 най-вероятно е 250 коня.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13559
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #22 on: 13.03.2007, 12:12:44 »
Quote from: Ivo
За Чавдар 141 знам,че са точно 198 киловата,което е приблизително 340 коня
Иво, вземи се в ръце и престани да ръсиш бебешки глупости на ниво трета група на детската градина. ЗА ВСЯКО ТВОЕ ТВЪРДЕНИЕ ПРИЛАГАЙ ЛИНК !!!

За конската сила и киловата направи справка ето тук.  Така че 198 kW са 269 к.с.
« Last Edit: 13.03.2007, 12:13:34 by blagun »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17746
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #23 on: 13.03.2007, 12:34:55 »
Информацията, която Иво дава я знам и аз. Явно просто използваме един и същи грешен източник от гаража. А там слуховете се разпространяват много яко и сигурно 90% от шофьорите биха ви казали това.
мур

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #24 on: 13.03.2007, 12:38:16 »
Quote from: emo
Информацията, която Иво дава я знам и аз. Явно просто използваме един и същи грешен източник от гаража. А там слуховете се разпространяват много яко и сигурно 90% от шофьорите биха ви казали това.

Аз пък четох някъде, че въпросния двигател е 250кВ, което прави 340к.с. Къде е истината не е ясно засега

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17746
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #25 on: 13.03.2007, 15:06:12 »
Quote from: etnies
Аз пък четох някъде, че въпросния двигател е 250кВ, което прави 340к.с. Къде е истината не е ясно засега


Ами истината може да ми я каже един приятел, който има всички схеми по изработката на автобуса. Ама нямам време да го карам да ми ги праща.
мур

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #26 on: 14.03.2007, 10:25:36 »
Никой не успорва твърдението, че са 340 коня, а че 198 киловата са равни на 340 коня
 1 киловат е приблизително равно на 1, 36 конски сили
 1 конска сила е приблизително равна на 0,74 киловата
« Last Edit: 14.03.2007, 10:28:03 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #27 on: 14.03.2007, 10:41:19 »
Quote from: emo
Ами истината може да ми я каже един приятел, който има всички схеми по изработката на автобуса. Ама нямам време да го карам да ми ги праща.

Е айде все ще се намери малко време... предполагам ще е хвърли някаква яснота в  доста неизвестната история на КА "Чавдар" Ботевград . Това си заслужава да се изследва

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #28 on: 17.03.2007, 08:47:55 »
Quote from: etnies
Е айде все ще се намери малко време... предполагам ще е хвърли някаква яснота в  доста неизвестната история на КА "Чавдар" Ботевград . Това си заслужава да се изследва

Чавдар 141 е бил правен и с двигател от КамАЗ по една информация - в което няма да се учудя, като се има впредвид, че след 1991 са слагали двигател какъвто им падне - МАН, Раба МАН, ЛИАЗ, КамАЗ, Перкинс... само с Мерцедес не са правили, или поне аз нямам инфо, а е ималко съмнително - все пак Чавдар има доста добри взаимоотношения с най-големия им конкурент - МАН...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #29 on: 17.03.2007, 17:35:44 »
Quote from: etnies
Никога!  
MB OM 447 hLA НЯМА вариант от 340 коня.

А 3278 най-вероятно е 250 коня.
склонен съм да се съглася че нямат двигател от 340 коня. Нека приемем че О345Г е 280 коня, НО те имат турбо, което вдига мощността с 20-30 % и какво стана   Ако приемем че процента е 25 се получава че са 350 коня
« Last Edit: 17.03.2007, 17:36:26 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #30 on: 17.03.2007, 18:14:06 »
Гена оплиташ се така.Тези 280 коня са със турбото.Кой идиот ще дава конете на двигателя без турбо при положение, че турбото не е за украса.
 Или са 300 или 350 както каза etnies
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 494
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #31 on: 08.04.2007, 10:47:18 »
Такааа, МАН-Чавдарите, както ги наричат в Малата са точно до стотната 340 к.с. нито повече - нито по - малко. Всички автобуси в Малашевци от серията 26ХХ са с двигатели на МАН, но типа не го зная с точност. Видях и друго нещо. Пропуснали сте IKARUS-280 с двигател RABA-D10 TURBO, който мисля, че беше 230 к.с., но днес ще погледа по - хубаво табелката с данните

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #32 on: 08.04.2007, 13:28:54 »
РАБА Д10 мисля бяха 250 коня, но щом можеш погледни за да са точни данните.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12169
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #33 on: 08.04.2007, 21:44:21 »
Ами аз какво ви казах за Чавдар 141-двигателите са им по 340 коня,в Бургас са ми го казвали,БургасБус имат същите много по-запазени Чавдар 141.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #34 on: 08.04.2007, 23:15:29 »
За Чавдарките е ясно, но не можем да постигнем единомислие по темата за 345Г.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #35 on: 09.04.2007, 00:52:05 »
Quote from: borosport
За Чавдарките е ясно, но не можем да постигнем единомислие по темата за 345Г.

300 коня   Скоростните кутии са им различни, затова ви се струва, че е по-мощен от Кънекто-то

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #36 on: 09.04.2007, 12:25:23 »
Абе върви повече, а соло автобусите(345) пък вървят повече от всичко в   СКГТ София.Това гарантирам на 100%
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

kilko

  • Guest
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #37 on: 26.09.2007, 11:30:41 »
Аз имам някои спомени от Чавдар 141, малко след като ги докараха през януари 1996г. Всеки ден се прибирах от училище с тези автобуси, дори понякога пропусках по няколко икаруса, докато не дойде Чавдарка. В началото бяха много експлозивни, шофьорите също много обичаха да натискат газта. Та това нещо, умерено пълно с хора (малко правостоящи) нямаше никакъв проблем да набере на третата предавка от 50 до 80км/ч нагоре по баира към Ропотамо. Ако имаше шанса да се засили от Орлов Мост, направо в третото платно минаваше (тогава движението беше доста по леко от сега). Лошото е, че за година-две се поскапаха и подобни изпълнения все по-рядко се случваха. Друго интересно, което си спомням от тези автобуси е действието на ABS-a им. В снега ясно се виждаше, а понякога и чуваше, как стяга и отпуска колелето, когато блокира.

MAN 262 доста по-бавно ускоряваха, но при тях четвърта предавка е с доста ниско предавателно число, струва ми се. Веднъж такъв автобус разви 100км/ч след Ропотамо в посока Плиска. Личното ми мнение (на потребител) е, че засега това е най-добрия откъм експлоатационни качества автобус в София.

Не знам защо никой тук не споделя впечатления от късия вариант - MAN 232? Те са с ръчна предавателна кутия и ги помня като се движеха по 64, колко устремно катереха витошките баири и тогава още имаше доста соц. коли им дишаха прахта (разни москвичи и ладички).

Колкото до О345G, в рамките на конкретната тема, мога да кажа, че не отстъпваха на чавдарите по динамични качества. Разбира се те дойдоха 2 години по-късно, когато вече чавдарките бяха "сдали багажа" и преценката е малко субективна. Докато бяха нови в О345G чувството беше като в по-нисък клас туристически автобус - бързо ускорение, ниски нива на шума от двигателя и добро окачване (при чавдарите в началото беше като в каруца). Първата линия по която ги пуснаха тогава беше 413, която дублираше 313 до Плиска и после минаваше покрай ЦИНТИ, Раковата болница и Техническия университет. Та след като се качи на Цариградско шосе такъв автобус изреждаше всички предавки от 1 до 4 без видимо затруднение и ускоряваше до 50-60км/ч преди да стигне върха на баира.

 Дълго съобщение стана. В заключение, само ще добавя, че най-добрите от гледна точка на комфорт на пътниците автобуси, които съм виждал в Сф са Хюлиезите (Янчулевки им казваха още). Само че това важи за първите 1-2 години от експлоатацията им - меки седалки, облицовани с плюш, тъмни стъкла, меко окачване - съвсем като в туристически автобус си беше.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #38 on: 03.06.2011, 13:15:46 »
Да "изтупам темата от прахта". Днес попаднах на ето този сайт - http://avtoparts.net/content/category/6/16/84/ Налични са най-общи технически характеристики на 79 модела автобуси.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3867
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #39 on: 09.08.2011, 10:36:18 »
Имам един въпрос. Коя марка скоростни кутии са най-качествени, и в частност, кои са по-добри - Voith или ZF? И като цяло, кой е по-добрият /от гледна точка на експлоатация на двигателя/ вариант - автоматична, или ръчна скоростна кутия?