Author Topic: Автобуси, двигатели, мощности  (Read 53555 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #40 on: 09.08.2011, 12:44:13 »
 Автоматичните скоростни кутии са категорично за предпочитане особено в градски условия - осигуряват по-плавно тръгване и спиране особено ако са с включен ретардер, облекчават шофьора и осигуряват по-благоприятен режим на работа на двигателя. Загубите в съвременните автоматични скоростни кутии са под 10% и нямат особено значение. Също ретардерът в съвременните автоматични скоростни кутии е по-ефективен от моторната спирачка и позволява да се намали до минимум износването на спирачките.   :)

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #41 on: 09.08.2011, 12:58:45 »
Имам един въпрос. Коя марка скоростни кутии са най-качествени, и в частност, кои са по-добри - Voith или ZF?
Трудно е да се каже кои са  по-добри, всяка марка си има предимства. Като че ли ZF са по-разпространени и предпочитани (поне в БГ)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline trancho55

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #42 on: 09.08.2011, 16:02:49 »
За мен ръчната скоростна кутия е по за предпочитане, защото има повече мощност... Аварийния ДАФ на БургасБус беше автоматик, докато возише пътници, но след като го направиха АВАРИЕН, му смениха скоростната кутия, за да има повече мощ при теглене на аварирали автобуси :)
.^. ~ 16173 - ILIEV - 16173 ~ .^.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #43 on: 09.08.2011, 16:17:28 »
всички градски автобуси с ръчни скорости трябва да бъдат забранени. Егати първобитната работа са.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #44 on: 09.08.2011, 16:50:18 »
Според мен ръчната кутия щади повече двигателя, а и е по-евтина в случай на повреда. Не съм разбирач, затова питам. Относно марка, лично аз не съм виждал ZF на автобус, повечето са с Войт, но това далеч не означава, че Войт са добри. Не знам дали тук му е мястото, но се интересувах като марка са най-качествените. И войт и ZF са немски, но се съмнявам родния градски транспорт да избира най-доброто, т.е. най-използваното е най-евтино.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #45 on: 09.08.2011, 16:53:37 »
Лично аз не мисля, че трябва да се изключва от скорост по време на движение. А тук масово се изключва, е тогава и космическа скоростна кутия да докарат, пак ще е зле.
Всъщност кои автобуси са с ZF?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #46 on: 09.08.2011, 17:29:39 »
Всъщност кои автобуси са с ZF?
Във София - О345/Г, Конекто/Г/ЛФ/ЛФГ, нископодовите БМЦ.
За останалите - не мога да кажа. Teдомите ви най-вероятно са със Voith (като варненските)

По звука в повечето сучаи може да се разбере каква е кутията.
Voith при пускане на газта издават характерен звук, може да се чуе на това видео
&feature=related (0:22-0:30)

Tипичен звук на ZF -

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline sadesign

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #47 on: 09.08.2011, 17:54:06 »
Конекто ЛФ/ЛФГ не са ли с Voith?? Поне землянските със сигурност са.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #48 on: 09.08.2011, 17:55:34 »
Конекто ЛФ/ЛФГ не са ли с Voith?? Поне землянските със сигурност са.
Значи аз се бъркам.  :)
« Last Edit: 09.08.2011, 17:59:16 by Tony »

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #49 on: 09.08.2011, 18:43:52 »
И Конекто Г са с Voith.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Стаменов

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 777
  • <Ikarus 280> 3412... 1986-2009
    • View Profile
    • http://www.2tpower.com/forum/index.php
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #50 on: 09.08.2011, 18:52:11 »
И чавдарките 141 са с Войт, мисля че и икарусите автоматици.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #51 on: 09.08.2011, 19:02:48 »
С две ръце за ZF при автобусите и камионите, но при ж.п. возилата Voith са доста по-добри и предлагат изключително много варианти. Иначе при автомобилите най-добри като качество и най-малко дефекти са японските Aisin.
The Grand Tour

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #52 on: 09.08.2011, 20:57:38 »
ZF са четиристепенни автоматици, докато Voith са тристепенни => ZF са по-добри  :D

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #53 on: 09.08.2011, 21:24:23 »
ZF са четиристепенни автоматици, докато Voith са тристепенни
Зависи от модела, новите са с 5-6 скорости.  :)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #54 on: 09.08.2011, 21:24:59 »
Да де, ясно, че имат различни модели, аз за софийските говорех :)

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #55 on: 09.08.2011, 22:29:27 »
Кобрите и 250СЛФ в София са с 6 степенни ZF, като по мои впечатления първите четири са доста къси - предполагам за по-добро ускорение. Тецът на Еридан също е с такива скорости.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #56 on: 11.08.2011, 10:22:06 »
За повече от 20 г. шофьорски стаж съм се убедил , че максималната мощност не е най-важната характеристика , от която съм се възползвал не повече от 5-6 пъти ! Доста по - важен е максималният въртящ момент на двигателя и информация свързана с това ще бъде доста полезна в темата !

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #57 on: 16.08.2011, 01:15:22 »
Лично аз не мисля, че трябва да се изключва от скорост по време на движение.
Защо?
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #58 on: 16.08.2011, 07:44:45 »
Лично аз не мисля, че трябва да се изключва от скорост по време на движение.
Защо?
Автоматиците така се развалят. На ръчните скоростни кутии не им пречи, но пък тогава ако не се изключва от скорост двигателя може да се използва за спиране, което пази спирачките.  :)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline sadesign

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #59 on: 16.08.2011, 09:42:31 »
Освен това като изключиш от скорост ,нямаш ретардер и отново натоварваш спирачките!