Author Topic: Вашият любим период в историята на ГТ?  (Read 5160 times)

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Такава тема не е пускана, но има потенциал и затова ще я пусна. Предполагам всеки хардкор, че дори и умерен фен на ГТ има определен период от време, когато според него мрежата на ГТ в неговия град е била най-оптимална (с оглед на тогавашния пътникопоток и реалност разбира се!) като маршрути, спирки, разписания и подвижен състав. Та, изпитвате ли някаква носталгия по даден перид, във връзка с мрежата на ГТ във вашия град? Ако да, кой е той?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Отговарям пръв, нека да се разрастне темата. Моят любим период - когато се движеха София-70, нищо, че съм хванал доста кратък период. Когато тези трамвайчета се движеха по оригиналния маршрут на тм7 :rev:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
1989г. - моментът, в който е имало най-много линии и коли на линия в София.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
И аз май изпитвам носталгия към този период - някъде от 1988 до 1994г., когато имаше само Икаруси и Чавдарки, имаше бързи автобусни линии, които пропускаха спирки по Цариградско. Клатещите се Софии по 4-ката също ми правеха впечатление.
Също в края на 1998-1999г. се кефех на новите зелени Мерцедеси, спомням си, че ставах специално рано сутринта, за да ги зяпам от прозореца как се включват на линия.

А в момента най-много се радвам на метрото, понеже е най-удобно и бързо :)
« Last Edit: 29.05.2012, 17:19:16 by ozzy »

Online Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Аз изпитвам особена носталгия по периода 1996-2004 г. През 1996 г. в Бургас се достаиха Чавдарите 141 и 120 и това ме направи ГТ мафиот на крехката възраст от 5 години. Тогава бяха нещо невиждано - бързи като совалки, с удобни ергономични седалки, возят меко, красиви. Всички им се радваха. Дойде обаче омразната 2004 г., почнаха да се доставят повече западни автобуси и изведнъж поддръжката им се заеба, а хората не пестяха епитети, с които да ги наредят. Това се изостри през 2008-2009 г., когато всички останали модели Чавдари се отидоха барабар с Икарусите и възмутените лелки имаха нужда от изкупителна жертва, на която да се мръщят и която да нареждат. През 2008 г. пуснаха и тролеите Волво, а иначе омразните ми ЗиУ-та взеха да отиват в историята едно по едно. Това обаче засегна другите ми любимци - тролеите Берна. Като дойдоха първите 2 през 1999 г., ми се струваха като летящи чинии заради звуците си и заради непонятните зелени лампички по таваните и заради едни датчици около трета врата. Вместо и петте да са на линия и да изглеждат добре, сега всички са в лошо козметично състоние без една, която е извън движение, тракат повече и възмутените лелки се вихрят в тях. А беше време, в което бяха "новите тролеи", въпреки че бяха четвърт век по-стари от ЗиУ-тата, но за няколко месеца и те като Чавдарите 120 и 141 станаха злодеите на деня. Въобще носталгията ми е по времената с повечко бракми, в които успявахме да оценим по-хубавите возила. А сега се цупим на най-малкото - в градове като Пловдив и Велико Търново нареждат О405Н-овете, че са някакви едва ли не допотопни бракми, а дефакто, въпреки че не съм им фен, те имат почти всичко, което го има и у новите автобуси. В Бургас пък една медия нарочи една прилична Сетра СГ219, на която ѝ бяха свалили рекламата, а с нея и малко от боята ѝ, за един "стар Икарус тотално пред разпад" (колко натъртиха само на "тотално", не е истина). За средностатистическия пътник явно всеки по-стар или амортизиран автобус е или Икарус, или Чавдарка (а как мразя да им слагат "-ка" накрая  :angry:) и нови возила от тази марка не са произвеждани - един вид един автобус получава това наименование, едва щом остарее  :laugh:
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Сега и аз да кажа - като много малък имам спомен от трамвая, който минаваше край паметника Левски, до колкото помня беше София 70 модела (но не е много сигурно кой модел мотриса беше). Линията също не я помня (предполагам 3?). Ето това много ми липсва, че никога вече няма да го има (и просто няма как), а на практика съм го използвал само един път. Не знам точно коя година е било, сигурно една година преди да го спрат.

Общо взето периода 1992-1994 ми липсва, не че тогава като малко дете много съм използвал ГТ. От тогава помня червените ЧКД по 20 и после се дразнех, че са ги пребоядисали. Друго, което ми липсва от тогава е, че на практика тролейбусите Икаруси бяха само на няколко години. И си личеше - гумените им уплътнения и салоните бяха новички и си миришеха на ново. Много ми харесаше този аромат на нова гума. Освен това типично по детски се кефех на "устите" на тези тролеи (дупката в задната броня). :) Ако си спомняте те бяха очертани с бяла боя, после май смениха броните или ги изрязаха, направиха ги правоъгълни. Преди това формата им беше такава, че със стоповете изглеждаха като усти и очи. Ето: http://mi6t0.homeip.net:8080/spirka/?action=gallery_file&file_id=29607 Първо изчезна бялата боя, а после смениха целите брони.

После около 2000-та много ми харесваше как 7 минаваше по бул. Васил Левски, а по-късно 10. Въобще колкото и да ги плюят, руските ЗиУ ми липсват. С тях израснах.

Другият ми любим период е от новия век, най-вече годините 2001-2004. Тогава започнах да използвам ГТ всекидневно до новото ми училище. Преди това използвах ГТ много рядко. Най-много използвах ТМ 20 и 22 в този период. Най-много и от двата периода (1992-1994) и (2001-2004) ми липсва по-слабия трафик в сравнение с този в последните няколко години. Някак си поне там, където живея и ходех на училище тогава имаше много по-малко коли и хора.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Аз мисля, че София никога не е била уредена добре транспортно. Да, преди 20 години имаше много повече ПС на линия, но и пътниците бяха доста повече. Интересно е, че тогава също се чакаше и имаше линии, на които човек просто нямаше как да разчита - говоря за преди 1989 год. Една такава беше А88, хайде сега задръстванията му пречат много, но тогава такива нямаше и въпреки това беше често явление да не мине автобус 20-30 мин., а после да дойдат 2-3 заедно. Хората се шегуваха, че пак са играли карти на Зоопарка, но хич не беше смешно в лошо време.
Емоционално бях най-развълнуван, когато към края на 80-те, вероятно 1985/88 год. Икарус 280Т смениха Шкода 9Тр по Тб5. Често се возех на тази линия и новите тролейбуси за мен бяха като космически кораби и изпреварваха всички автобуси по Цариградско шосе, тогава бул. Ленин.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Два периода са оставили отпечатък в паметта ми - като докараха оранжевите мерцедеси и тръгнаха по 76 и като докараха зелените мерцедеси и тръгнаха първо по 313, а после и по 306. Особено по 306 имаше страшни изпълнения, от сорта на Мл.2-СУ-Мл.2 за около 25 минути и др. :fan:

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Аз пък имам един много силен спомен - когато докараха първите нови автобуси след '89 - О302-ките и ги бяха строили всичките 25 парчета пред мебелната къща в Люлин - тогава Янчулев беше кмет и имаше официален водосвет - това беше август-септември 1993.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ей, де да имаше някоя снимка от този момент...

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Аз харесвам най-много 90-те години, когато се движеха трамваи като София 65, София 70, София 100. Имах любими трамваи - 155, 159, 178, 209, 407, 447, 466, 666, 840... С умиление си спомням за Икарусите по младостките линии и 6хх серия Икаруси по 74. Мерцедесите бяха нови, но по някаква причина предпочитах да се возя на Хюлиези. Не на последно място, имаше и красиви табели :)

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Между другото като спомена Икаруси по младостките линии си спомням как по 306 вървяха точно Икаруси и не се претъпкваха както сега единичните в час пик и как последната спирка на 306 в Младост 2 беше край една гола поляна. Сега всичко там е застроено с кооперации, в самия остров на колелото също. Това трябва да е било 1992-3 някъде. Де да имаше снимки от тогава! ;)

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Най-хубавите времена, през които съм пътувам с автобуси, когато по 12, 12А и 4 пътуваха Чавдарите 120, а тогава всички бяха в движение без 1 или 2, ДАФ-овете, които по същия начин почти всички бяха на линия и когато по 211 пътуваха Чавдарите 141 (всички с изключение на 0139) и някои от икарусите, както и по 121, но до колкото знам там пробладаваха Икаруси. Тогава не бях запален по ГТ, но спомените са ми останали в главата. Това беше някъде между 2000 и 2005 год.

Offline michеl

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Има 3 периода в историята на софийския ГТ, които помня с носталгия:

1992-1996 - Чавдарки г5 по 64 и 100, идването на Хюлиезите ако помня добре, ЗИУ по Тб2, 1009 мм трамвай при банята (първо до пам. Левски през Кракра, а по-късно съкратен до Младежкия театър), по тм 20 имаше и червени чкд. :P
София 70. А 72 минаваше по друг маршрут на Редута (свиваше по една ул. преди 23 СОУ и не минаваше през Подуяне). Не помня ПС какви бяха (0302?), само че и тогава бяха къси. Като дойдоха хюлиезите пък бяха малко по-тихи, а и самият звук беше много по-приятен от колкото са сега.

1997-2005 - заради съчетанието между старото като Икаруси, зиу, София 70 и настъпването на новото като оранжевите манове, зелените мерцедеси и BMC. 313 по Ситняково и с BMC

2011-март 2014 - новите тролеи Шкода пристигнаха. Бул. Мария Луиза получи прилични тротоари и велоалеи. За първи път използвах МД2 и МД1 до Г.М. Димитров, Жолио Кюри, Младост 1 и Цариградско. 2013 беше последната година в която трамвай вървеше до Руското. A 85, 305 и 413 още бяха на Хюлиези, 120 и 310 на Икарус, а по 82 пускаха повече BMCта. Още ги нямаше новите манове (не съм фен).
« Last Edit: 25.06.2016, 02:08:11 by michеl »
#Спаси наземния ГТ.
За развитието на наземния транспорт в София.
Не използвам метро от 2013 година. :)

Offline Trams13

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
  • Т6М-400(София 100) Трамвайни Линии 4,8,11,13,15,19
    • View Profile
    • Email
DELETE.
« Last Edit: 04.04.2020, 00:58:28 by Trams13 »
Градският транспорт,често и ежедневно ще си остане за мен-Удоволетворение,Наслада,Задоволяване на Света ! 5000 мои Фотографии,Снимки във https://flic.kr/ps/3xWSX6 и GTSofia.info ИСТИНАТА!Притежавам,имам 205 000 билети Център за Градска Мобилност ЕООД/Софийския Метрополитен ЕАД! Уважавам сайта Sofiatransport транспортна бази данни! Който пръв се ориентира той пръв Просперирa!

Offline Natael

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Най-хубавият ми период беше от 1996 до 2012 година. В началото на този период беше пълно с Икаруси-имахме жълти със стария модел врати и такива с вратите, като на днешните автобуси. От по-стария модел имаше един отличаващ се автобус. Виках му Експреса, понеже и двамата шофьори все успяваха да дигнат 50 км/ч, а на няколко пъти и 55. Беше с номер Б 0531  ПБ. Повечето автобуси караха максимум с 40. Няколко години по-рано, се появиха междуградските Икаруси на Нефтохим-250, 255 и 256. От тях пък имаше един, чийто двигател направо мъркаше като го слушаш. Имах шанса да се возя 2 пъти на него. Беше с номер Б 1485  ПБ. След това беше А 9465  ВН. За съжаление го подпалиха и беше бракуван. Един от последните Икаруси беше 250, А 2922  ВТ. След нощна смяна винаги го засичах да чака на стоянката и го чаках да тръгне.

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
2000 - 2004

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
2000-2004

Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
1992-2000 и от 2003 до първата половина на 2014.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Аз пък се надявам че най-хубавият период в историята на ГТ предстои! :fan:
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing