Author Topic: Приватизацията на Товарни превози  (Read 7302 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Започна приватизацията на "БДЖ Товарни превози"


Дружеството "БДЖ Товарни превози" вече официално е обявено за продажба чрез публичен конкурс. Това се вижда от съобщение на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК).
За продажба се предлагат 100 процента от акциите на компанията, в момента собственост на "Холдинг БДЖ".

Документи за участие в процедурата по раздържавяване могат да се купят от потенциалните инвеститори до 20 дни след публикацията на обявата в "Държавен вестник".

Сред изискванията към стратегическите инвеститори  е да са работили като жп превозвач на товари през последните десет години и да имат лиценз за железопътни услуги, заедно със сертификат за безопасност. Има изасквания и към приходите им, които за всяка от послединте три години трябва да надхвърлят 400 млн. евро. Трябва да имат разрешение и за боравене с класифицирана информация.

От финансовите инвеститори се изисква да управляват или притежават дялови участия на стойност 1 млрд. евро за всяка една от последните три години, а собственият им капитал за последната одитирана година да е поне 20 млн. лв. Те също трябва да имат достъп до класифицирана информация.

До участие не се допускат консорциуми, офшорни дружества, в ликвидация или несъстоятелност, обявени в банкрут и такива, които имат непогасени задължения към българската държава.

Кандидатите ще се оценяват по схема, при която 70 точки ще се дават за предлаганата цена и 30 точки за планираните инвестиции.


Оферти ще могат да се подават до 135 дни след обнародване на решението за приватизация като депозитът за участие е 20 млн. евро.

От бъдещият собственик ще се иска да се запази основната дейност на дружеството и да се ангажира със социални въпроси. До три години след сделката броят на заварените работещи трябва да се запази както и размерът на заплатите им.

http://www.dnevnik.bg/biznes/2012/06/12/1844842_zapochna_privatizaciiata_na_bdj_tovarni_prevozi/?ref=rss

Нова тема за започващата сага с приватизацията на Товарни превози
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Ето и коментарна статия от "Капитал":
Очевидно няма да имаме опитен превозвач, а инвестиционен фонд, който да вземе ТП, да го напудри и продаде. Всъщност това не е задължително недостатък. Спомняме си приватизацията на Кремиковци от опитния индийски металург Митал и последвалото брутално източване, а на другия полюс - приватизацията на БТК от инвестиционен фонд и последвалото модернизиране.

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2012/06/12/1844901_sdelka_na_godinata/
Quote
-----------
"Сделка на годината
Приватизацията на "БДЖ Товарни превози" започва, но условията на конкурса могат да изгонят стратегическите кандидати

Най-голямата приватизация на годината започва - държавата ще опита да намери нов собственик на почти монополния товарен жп превозвач. Волята да се продава е положително явление. Конкретната процедура обаче страда от няколко недостатъка.

Първо, критериите към стратегическите кандидати за "БДЖ Товарни превози" са свръхзавишени, а уж за компанията се търси точно този тип опитен купувач. Това прави сделката почти предрешена и бъдещият собственик, изглежда, ще е финансов инвеститор, много вероятно с местен корен.

Вторият проблем е, че желаещите ще имат много кратки срокове, за да вземат решение дали да участват: 20 дни за купуване на документация и още толкова, за да внесат искане до ДАНС за индустриална сигурност. Така, точно в средата на лятото, мъртъв за инвеститорите сезон, ще трябва да се очаква бърза реакция от международни гиганти.

Друг "детайл", който би могъл да компрометира сделката, е амбициозната цена - 100 млн. евро, колкото търси държавата за 100% от капитала на дружеството, което има дълг от над 100 млн. лв.

Какви купувачи се търсят

Критериите към кандидатите са почти идентични с тези за "Булгартабак холдинг". За финансовите инвеститори те са направо прекопирани: да управляват активи за над 1 млрд. евро и да имат собствен капитал от 20 млн. евро. При стратегическите купувачи летвата е олимпийска: да имат по 400 млн. евро оборот за всяка от последните три години (между четири и пет пъти по-голям от този на българския превозвач), да са работили в сектора минимум 10 години. На тези критерии не отговаря нито един от жп превозвачите в региона. Агенцията не е правила маркетингово проучване колко фирми покриват изискванията, но в сектора посочват, че само дузина световни компании отговарят на условията и те не са показвали, че проявяват интерес към българския пазар. Консорциуми не се допускат, което допълнително ще ограничи кръга от потенциални кандидати.

Дотук в агенцията за приватизация любопитни към дружеството са били само два стратегически инвеститора - от Австрия и Испания. Това обаче не доказва, че ще участват. Други спрягани кандидати са с произход Русия и Турция. Най-често се чуват имената на собствениците на две български банкови групи - Корпоративна търговска банка (КТБ) и Първа инвестиционна банка (ПИБ). Официално в АПСК нито един потенциален участник не е декларирал намерение да влезе в процедурата. Преди месец министърът на транспорта Ивайло Московски спомена само за интереси от компании от Русия и Австрия, по негови данни, получени от посолствата на страните в София.

"
Quote
--------
« Last Edit: 13.06.2012, 10:17:37 by blagun »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1448923
Quote
------------------------------------------------------------------------------------------
"Мистериозен адвокат иска да купи БДЖ
автор(и): Светослав Метанов
24 часа преди изтичането на крайния срок за закупуване на документи за участие в конкурса за приватизация на “БДЖ-Товарни превози” са ясни три субекта с интерес към дружеството. Това обяви пред “Труд” шефът на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) Емил Караниколов.

 В късния следобед вчера документи купи консултантската компания “Ърнст енд Янг” от името на базираната в град Острава, Чехия, логистична компания “Адвансд уърлд транспорт”. В жп бранша компанията е съвсем неизвестна. На интернет страницата на дружеството обаче пише, че има 160 собствени локомотива и 6000 вагона. Годишно превозва около 11 милиона тона товари, което го прави напълно съизмеримо с “БДЖ-Товарни превози”.

Другите двама кандидати за българския жп превозвач са румънската “Груп Феровиар Ромън” и адвокат Петко Илчев.


Румънската компания е мажоритарен собственик на регистрираната у нас “Българска железопътна компания”, в която дял има и “Агрополихим” Девня. Компанията държи около 20 процента от товарните превози по жп линии в България.

Колкото до юриста Петко Илчев, пълна мистерия е за кого работи. По неофициална информация той представлява интересите на руската Внешторгбанк и българската Корпоративна търговска банка Цветан Василев. Официално потвърждение за това обаче няма.


“Надявам се в последния ден за продажба на тръжните документи да се появят още кандидат-купувачи за БДЖ”, каза Караниколов. “Предполагам, че най-сериозните ще се обозначат в последния възможен момент”, добави той.


Тъй като не е ясно за кого работи адвокат Илчев, е несъстоятелно да се правят спекулации около купените от него документи. Що се отнася до “Адвансд уърлд транспорт” и “Груп Феровиар Ромън”, двете компании трудно ще успеят да представят доказателства за изпълнение на квалификационните изисквания за участие в приватизационната сделка. Според условията на АПСК стратегическите инвеститори за БДЖ трябва да имат поне по 400 млн. евро приходи за последните три години от жп превози.
Quote
------------------------------------------------------------------------------------------
"

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Румънците съм сигурен че са много добър вариант за нов собственик на товарните ни превози - компания предмет на дейност на която е точно превоза на товари,оперираща в съседна страна и ако Груп Феровиар Ромън стане собственик то това ще означава че превоза и пазара на товари ще е общ между България и Румъния.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5250
    • View Profile
Чехите са по-добър вариант според мене. И двете фирми са огромни и която от тях да спечели според мен ще развива БДЖ ТП - което е крайно положително. Въпроса е третото лице коя ли компания представлява ?

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Активно се говори, че това е Цветан Василев+външнотърговската банка на Русия, но дали е вярно предстои да разберем
НЕ на хейтърството!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Станаха вече 6:

Шестима се интересуват от сделката за БДЖ
News.dir.bg - 6 юли 2012, 08:22

Общо трима кандидата закупиха документи за участие в приватизацията на "БДЖ Товарни превози".
В последния ден това направиха още трима кандидати, съобщиха от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол в четвъртък. Това са регистрирано в България дружество "Триа Рейлуей България" на испанския жп превозвач "ТРИА Инженерия" (Ingenieria Y Tecnica Del Transporte TRIA) и двама адвокати - Емил Иванов и Иглика Цветкова Мишева.
До вчера документи бяха купили „Ърнст енд Янг” от името на чешката „Адвансд уърлд транспорт”, румънската “Груп Феровиар Ромън” и адвокат Петко Илчев. Според Investor.bg Илчев играе от името на руската VTB Capital - собственика на Булгартабак.


Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Чехите са по-добър вариант според мене. И двете фирми са огромни и която от тях да спечели според мен ще развива БДЖ ТП - което е крайно положително. Въпроса е третото лице коя ли компания представлява ?

Зад едно от адвокатските лица има предположение, че седи още един от българските превозвачи. Ще бъде интересно.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Зад едно от адвокатските лица има предположение, че седи още един от българските превозвачи. Ще бъде интересно.

Когато така или иначе предаваш клюки поне кажи за кой български превозвач става въпрос - аз не мисля че има българска компания която да удовлетворява всички изисквания към кандидат купувача.

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 234
    • View Profile
    • Email
Само един кандидат за приватизацията на "Товарни превози"

Само една фирма ще участва в конкурса за приватизацията на "БДЖ Товарни превози".

"Дует Реълуей България" ЕООД продължава участието си в конкурса.

Това съобщи пресцентърът на Агенция за приватизация и следприватизационен контрол.

От общо шест физически и юридически лица само тази фирма е подала документи за участие в законовия срок.

Той е изтекъл в 17:30 ч. на 16 юли.




Ако участникът премине през всички етапи на конкурса, той трябва да внесе депозит и да подаде обвързваща оферта до 15 ч. на 29 октомври.

По информация от Агенцията по приватизация "Дует Реълуей България" е част от люксембургски холдинг.

Това, че има само един участник в конкурса, може да съкрати процедурата и по-скоро да се разбере каква е офертата на инвеститора, коментираха от агенцията.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote
1. ЕИК   202144072   20120711095303   История   Документи
2. Фирма   ДУЕТ РЕЪЛУЕЙ БЪЛГАРИЯ   20120711095303   История   Документи
3. Правна форма   Еднолично дружество с ограничена отговорност   20120711095303   История   Документи
4. Изписване на чужд език   DUET RAILWAY BULGARIA EOOD   20120711095303   История   Документи
5. Седалище и адрес на управление   БЪЛГАРИЯ
област София (столица), община Столична
гр. София 1612
район р-н Красно село
Церова гора No 12-14, ет. 4, ап. 5А
20120711095303   История   Документи
6. Предмет на дейност   Посредничество при и покупко-продажба на недвижими имоти, строителство, производство и търговия на стоки и услуги в страната и чужбина, програмни услуги, рекламна, преводаческа, издателска, консултантска, транспортна и спедиторска дейност, ресторантьорство, хотелиерство, туроператорска дейност, вътрешен и международен туризъм, покупка, строеж и обзавеждане на недвижими имоти с цел продажбата им, търговско представителство и посредничество, лизинг. Дружеството може да извършва и всякакви други дейности, разрешени от българското законодателство при съобразяване и спазване на всякакви лицензионни, регистрационни или други изисквания.   20120711095303   История Документи
7. Управители   Даниел Василев Дамянов
20120711095303   История   Документи
23. Едноличен собственик на капитала   Дует Реълуейс Лимитед, Чуждестранно юридическо лице, Идентификация НЕ300270, държава: КИПЪР   20120711095303 История   Документи
Капитал
31. Размер   10 лв.   20120711095303   История   Документи
32. Внесен капитал   10 лв.   20120711095303   История   Документи

 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :toot: :namasa:

Взето от форум bgrail.eu
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Интересно е да се разбере кой стои зад тази фирма ...
НЕ на хейтърството!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Мен ме  разсмива частта с внесеният капитал - "огромната сума" от 10 лева  :)
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline LachKo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
  • нетолерантен
    • View Profile
Прекратява се настоящата процедура за приватизация на “БДЖ – Товарни превози” ЕООД

18 юли 2012 | 17:40 | Агенция "Фокус"

София. Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол прекрати публично оповестения конкурс на един етап за продажбата на 2 325 087 дяла, представляващи 100% от капитала на “БДЖ – Товарни превози” EOOД, гр. София, собственост на “Холдинг БДЖ” ЕАД, гр. София. Това съобщиха от агенцията. Мотивите за решението са липсата на сериозен инвеститорски интерес още в началния етап на конкурса и невъзможността да се реализира конкурентна процедура за дружеството.
Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол съвместно с Министерството на транспорта и информационните технологии и ръководството на “БДЖ Холдинг” ще направи цялостен анализ и в оптимален срок ще започне нова приватизационна процедура на дружеството.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15657
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Мен ме  разсмива частта с внесеният капитал - "огромната сума" от 10 лева  :)
Откакто ООД-та могат да се регистрират и срещу 2 лева, можем да кажем, че това е огромен капитал, 5 пъти над минимално-изискуемият. ;)  :P

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Още преди месец се коментираше, че критериите в обществената поръчка са нереалистично завишени. По-добре занижени да са, но да има реално състезание на оферти. Безсмислено се загубиха няколко месеца ценно време. Сега писачите на тръжни документации са в отпуска, така че следващият търг надали ще бъде приключен през тази година.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Агонията продължава...
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Малко кьорфишеци от най-високото място. След като не можахме да продадем товарни превози за 200 млн лева, сега щели сме да го продадем на Сименс ... за 300 млн:

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=941799
Quote
----------------------------------------------------------------------------------------------
Дългът за мотрисите Сименс може да бъде заменен за БДЖ Товарни превози, смята Борисов
2 август 2012 15:21

Дългът за мотрисите "Сименс" може да бъде заменен за "БДЖ Товарни превози", каза пред журналисти премиерът Бойко Борисов на обща пресконференция с президента на Асоциацията на германските индустриално-търговски камари професор Ханс Хайнрих Дрифтман, предаде БТА.

България дължи близо 300 милиона лева на Германия по тази сделка и този дълг ни тежи като воденичен камък, каза премиерът и определи сделката като уникална по своята глупост сделка. "Товарни превози" са пуснати за приватизация и аз помолих да се разговаря със "Сименс" дали не биха се съгласили да вземат дружеството за сметка на този дълг, затова ги каним да дойдат на търга и тези пари да могат да се преоформят, допълни той.

Вашата страна е важна за целия регион, защото има солидна бюджетна политика и има политически успехи, посочи германският гост. Бюджетната политика е важна, а България и Германия са пример за други страни в Европа, каза Дрифтман. Германският успех в икономиката се дължи на средните фирми, които работят и навън, допълни той.

Премиерът Бойко Борисов изрази убедеността си, че през следващите една-две години голям немски завод ще изнесе производството си в България, защото страната ни е с добър инвестиционен климат. Няма да се инвестира само във фотоволтаици и ветропаркове, истинското ни желание е да се инвестира в заводи с хиляди работни места, допълни премиерът. Той съобщи за няколко съвместни пилотни проекта в образованието, чрез които ще се намали младежката безработица.

Дрифтман посочи, че дългосрочно страните в Югоизточна Европа могат да привличат германски фирми само, ако имат подходящи и честни рамкови условия. Искам изрично да подчертая, че само при добри рамкови условия фирми - например от областта на доставките, ще могат да инвестират в страната ви, каза гостът. Той отбеляза със съжаление, че германските инвеститори в България се чувстват отчасти несигурни и допълни, че е важно по тези въпроси да се разговаря.

Президентът на Германо-българската индустриално-търговска камара Бертрам Ролман, който присъства на пресконференцията, каза, че през миналите години у нас е имало различни инвеститори в областта на алтернативните енергии, които заради непрекъснатите промени в Закона за ВЕИ не са могли да спечелят нищо в България. Ето например и историята със "Сименс" и вагоните, допълни гостът и отбеляза, че тези проблеми рефлектират върху рейтинга на България.

Премиерът Борисов заяви, че страна ни полага огромни усилия да плати за влаковете, въпреки че тази сделка не е трябвало да се сключи, а най-вече сумите е трябвало да бъдат платени от предишното правителство. Що се касае за ветропарковете и особено фотоволтаиците, колкото и да ми се сърдят инвеститорите, българският гражданин ми е по-мил, отколкото това те да изкарат големи печалби в България, заяви премиерът. Той отбеляза, че този тип инвестиции не са свързани с разкриването на много работни места, но са причина за увеличението на цената на тока с 13 на сто. Ако бяхме действали по стария закон, токът щеше да скочи с 40 процента, каза Борисов. Приемам критиката или недоволството, но между това инвеститорите да останат недоволни или българските граждани, бих избрал да застана на страната на хората. Това го заявих и на професора, и аз се надявам, че той ще ме разбере, допълни министър-председателят.

Quote
----------------------------------------------------------------------------------------------

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Чакат 30-40 млн. лв. от "БДЖ - Товарни"

Между 30 и 40 милиона лева ще са реалните приходи от продажбата на “БДЖ - Товарни превози”, в случай че изобщо се намери купувач на компанията, научи “Труд”.
Това става ясно от новата приватизационна оценка на предприятието, която е с почти 30 на сто по-ниска от предишната. Актуалните анализи са депозирани в Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) преди десетина дни. В тях е посочена справедлива цена от около 150 млн. лева. В нея влизат обаче и задълженията на дружеството, които са се увеличили до впечатляващите 114 млн. лева. Като се приспаднат борчовете, се получава кешово плащане от не повече от 40 млн. лева.
БДЖ бе сложена на тезгяха с идеята да се намерят средства за покриване на кредитите за пътническите влакове. Подобни приходи от сделката обаче ще са капка в морето от борчове, които са на обща стойност от над 700 млн. лева.
При проваления първи опит за продажба на “БДЖ-Товарни превози” оценката на държавното предприятие, направена към края на миналата година, бе за 207 млн. лева, като в нея влизаха 104 млн. лева дългове.
Финансовите резултати на “БДЖ-Товарни превози” за първото полугодие обаче са направо плачевни. Компанията загуби основен клиент като “Лукойл”, а всекидневно се отказват превози заради липса на вагони и локомотиви. Освен това преди три месеца Турция разреши и на вагони на частните български жп превозвачи да влизат свободно на нейна територия - право, което доскоро имаше само БДЖ. Така държавната фирма загуби и част от транзитния трафик. Според плана за реформи в железниците “Товарни превози” до края на юни т. г. трябваше да са излезли на печалба. Вместо това фирмата отчете 6 млн. лева загуба за полугодието.
“Не мога да коментирам приватизационни оценки, а и нямаме такава практика. Те са за наша информация”, заяви пред “Труд” шефът на АПСК Емил Караниколов. Той обаче уточни, че вторият опит за продажба на транспортната фирма трябва да започне след 2-3 седмици и сделката да приключи до края на годината.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1567773
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Обявен е нов конкурс за продажбата на "БДЖ Товарни превози"

Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол обяви нов конкурс на един етап за продажбата на 100% от капитала на "БДЖ – Товарни превози" АД, София, собственост на "Холдинг – БДЖ" ЕАД. Конкурсната документация, която не съдържа информационния меморандум на дружеството, може да се купи до 30 дни от датата на обнародване на решението в Държавен вестник.
Той ще бъде достъпен само за инвеститори, които отговарят на определени изисквания, които са смекчени в сравнение с тези, които бяха валидни при първия конкурс.
За стратегическите инвеститори те включват да са извършвали железопътни превози през последните пет години и да имат лиценз за това както и сертификат за безопасност. Изискваният размер на приходите да е минимум 100 млн. евро за последните три финансови години.
Към финансовите инвеститори има изискване да управляват финансови активи или дялове в други дружества за не по-малко от 400 млн. евро за всяка от последните три години.
Обвързващи оферти се приемат до 15 ч. на 82-я ден от датата на обнародване на решението в Държавен вестник. Депозитът за участие е в размер на 20 млн. евро или равностойността им в лева.
До конкурса не се допускат консорциуми, офшорни дружества, както и компании с непогасени задължения.
Междувременно стана ясно, че германската банка KfW, на която БДЖ дължи над 40 млн. евро за мотрисите "Сименс", е готова да изчака приключването на приватизацията на "Товарни превози", след което преговорите за разсрочване на дълга ще продължат.

http://www.dnevnik.bg/biznes/2012/11/16/1948670_obiaven_e_nov_konkurs_za_prodajbata_na_bdj_tovarni/?ref=rss
храна за мозък - http://www.banitza.net/