Author Topic: ПРОМЕНИ в ЗАКОНА за ДВИЖЕНИЕ по ПЪТИЩАТА  (Read 43550 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз съм "против" пускането на фаровете през деня и "за" всички шофьори над 40 годишна възраст да се подлагат на периодични очни тестове, зачестяващи с остаряването. Освен това, да се записва в книжката дали притежателя й трябва да носи очила (лещи) при шофиране.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline LachKo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • нетолерантен
    • View Profile
@viktorlc На 23 години съм с 3-ти диоптър късогледство. Намекваш, че не трябва да шофирам?

И с какво точно ще допринесе това, че в книжката ми пише 3-ти диоптър?!?! Дори да си с най-здравите очи, след продължително шофиране последните се уморяват!!! Хора сериозно се замислям вие шофирате ли или само си говорите ей така наизуст?

п.с. евала на емо, че няма мнение по въпроса! Нормално е човек, който не шофира активно да не се изказва.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Освен това, да се записва в книжката дали притежателя й трябва да носи очила (лещи) при шофиране.
На старите книжки това се записваше. Но все едно - никой не кара без очила/лещи, ако не вижда. Напротив, тези с нормално зрение карат с очила, най-вече - тъмни.
Периодични прегледи на по-къси интервали са безсмислени, тъй като късогледството расте в детските и младежките години. Аз съм с минус 5 диоптра от ученическите си години до сега (52 години). В зряла възраст се развива далекогледство, което няма релация с карането, а с четенето на книги от близко разстояние.

Колкото до дискриминиращото по възраст предложение, мога да изляза с контрапредложение всички под 40 години да се тестват задължително за СПИН след всеки полов акт извън съпруг/съпруга. :)
« Last Edit: 10.08.2012, 16:30:05 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Какво общо има СПИН-а с шофирането?
Смисълът на това е, че има доста хора, които по различни причини, дори и суета, не карат с очила или не носят по принцип, въпреки че им трябва. За мен ако си с нормално зрение или с успешно коригирано от очила такова, не трябва да е проблем да видиш автомобил без пуснати фарове. На много хора след определена възраст им се появява перде, което няма как да се промени без операция. Затова казвам над 40 години, защото рискът от перде и други очни проблеми се увеличава. На тези под 40 години просто трябва да се записват дали са им необходими очила за шофиране.
Също - забелязал съм, че масово бакшишите и жените шофьорки карат с разстроени фарове, а на бакшишите като че ли нарочно левия фар е насочен да свети в насрещното нагоре и да те заслепява!
« Last Edit: 10.08.2012, 20:10:58 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
Днес имах шанс да видя новия закон в действие. Карах велосипед извънградско и всички автомобили с включени фарове се забелязваха много, много по-отдалеч - независимо от атмосферните условия, които се смениха (слънце - облачност - лек дъжд).

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
@Fantomas какво да чета??? Правя по над 3000 км на месец извънградско с кола. На кой да вярвам - на твоите проучвания или на очите си? Кое е по-добре - да видя някого една-две секунди по-рано и да реагирам или да се размажем? Тия проучвания много добре знаете как се правят! И аз не вярвам в тях, защото какъвто и да е резултатът все е поръчан от някое лоби. Не казвам, че въпросната поправка не е плод на някакво лоби - със сигурност е! Но хайде кажи ми как да задължим всички да карат на фарове в облачно или мрачно време?!?!? Как да се дефинира в закона понятието "неслънчево време"? Как ще се контролира спазването на подобна забрана?

Ти си вярвай в проучванията и чети. Лошо няма. Аз карам!

Ходи и гледай там - експеримент! Ти като караш по 3000 километра на месец, колко деца с "включени къси светлини" виждаш?!?
Quote
Необходимо е да се загледате за кратко в центъра и ще забележите, че едно по едно жълтите петна престават да се виждат, а всъщност са си там! (Фиксираните предмети се губят и за да ги видим отново трябва да премигнем отново или се втренчим в тези, които се движат).
Достатъчни са само няколко източника на дневни светлини, за да изчезне от погледа на водач пресичащо пътя дете.
Подобно изобилие от светлина ще доведе до състояние, наричано различно като: слепота, породена от движещи се предмети; неволна слепота и неволна визуална амнезия. Съгласно д-р Хайлих, опитвайки се да привлечем вниманието на хората към конкретен обект или превозно средство, с помощта на дневните светлини, ще предизвикаме непреднамерения ефект други участници в движението да станат „невидими” за период от време кратък, но достатъчно продължителен да предизвика катастрофа. Това е практически доказано от увеличеният брой инциденти с мотоциклетисти в Щатите, с велосипедисти в Обединеното кралство и с пешеходци в Австрия.
По времето преди 30 години, когато движение с дневни светлини стартира, не са съществували подобни научни изследвания, касаещи възприятията на човека и ефектите от светлината върху ретината. Както и да е, в наши дни имаме предостатъчни медицински доказателства, че движението с дневни светлини води до съществено увеличение на рисковете по време на шофиране, по механизмите на показаните по-горе смущения в човешката сетивна физиология.

Днес имах шанс да видя новия закон в действие. Карах велосипед извънградско и всички автомобили с включени фарове се забелязваха много, много по-отдалеч - независимо от атмосферните условия, които се смениха (слънце - облачност - лек дъжд).
Горното и до теб - виждал си колите казваш, голям късмет са извадили, че ако не ги виждаш, току виж си смазал някоя...

Та общо взето тая дивотия на управляващите ми идва вече over!!! За тая година отдавна си надхвърлиха лимита със забраната за пушене на празните стадиони и в дискотеки и замразяване цените на някаква никому неизвестно от какво съставено потребителска кошница  :help:

За извънградско шофиране съм съгласен, но в града това е опасно - има далеч по важни неща за гледане от крушките Osram, но изглежда, че се превръщаме в поредните "лабораторни мишки"...
« Last Edit: 16.08.2012, 00:22:43 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline LachKo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • нетолерантен
    • View Profile
@giorev

Прочетох само:

"3.Обида към интелектуалното ниво на водачите е допускането, че не сме достатъчно умни да съобразим сами кога има нужда да включим осветлението и затова е по-добре да работи постоянно. По пътя на същата логика, излиза, че шофьорски книжки се издават на некадърни водачи."

и спрях да чета!


Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Определено подкрепям задължителното включване на светлините по всяко време и съм напълно съгласен, че повечето шофьори понякога правят грешки и не преценяват правилно има ли нужда от фарове или не и в кой точно момент. Тъй като резултатите от шофьорски грешки могат да бъдат с изключително трайни ефекти като трайни увреждания и смърт, да принудиш всички шофьори да си пуснат фаровете за да спасиш дори един човешки живот или да предотвратиш трайно увреждане, си струва. Тези, които са против, явно не зачитат чуждия живот.

С моят скромен опит от около 80 000км. за 6 години, доста често съм се сблъсквал с индивиди с изключени фарове при залез слънце, когато сенките са дълги, очите работят в смесен режим, също съм пропускал да забележа сиви автомобили на фона на сив асвалт. Тези с тъмни цветове съм ги виждал как изкачат изведнъж от някоя сянка. А за успокоение на всички, най-вероятно следващият автомобил, който си купите, ще има дневни светлини, които няма да могат да се управляват от водача и ще светят по време на движение. А историята с лампената мафия е наистина смехотворна. Ако ви горят толкова често крушките, проверете си инсталациите. Аз за 6 години и два автомобила съм сменил един заден стоп. Като цяло, халогенните крушки имат доста дълъг живот.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Аз не мога да си представя как свеж и отпочинал няма да види движеща се кола на пътя, без значение от цвета й ...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Аз не мога да си представя как свеж и отпочинал няма да види движеща се кола на пътя, без значение от цвета й ...
Работата е да се виждат ясно и отчетливо, и то за части от секундата, а не след взиране.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Аз пък бих казал, че "сива кола не се вижда на сивия асфалт" е смехотворно! Колата е обемен обект, а не лист хартия и възприемането й при нормално зрение, каквото се предполага, че имаш, щом си взел книжка, не е проблем. Мисля, че го казах. Щом животът на хората е толкова важен, защо от ЕС не забранят сивите коли вместо това?

Offline LachKo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • нетолерантен
    • View Profile
@Sofia, ти шофираш ли?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Мисля, че го казах. Щом животът на хората е толкова важен, защо от ЕС не забранят сивите коли вместо това?
Сивите коли няма да забранят, но непрекъснато се увеличават размерите на стоповете и габаритите и е въпрос на няколко години карането на светлини навсякъде да стане целодневно.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile

явно @Sofia не шофира щом не вярва  :) на казаното   от  Borkata -често съм се сблъсквал с индивиди с изключени фарове при залез слънце, когато сенките са дълги, очите работят в смесен режим, също съм пропускал да забележа сиви автомобили на фона на сив асвалт. Тези с тъмни цветове съм ги виждал как изкачат изведнъж от някоя сянка.

напълно съм съгласен с този пасаж и на мен ми се е случвало
« Last Edit: 10.09.2012, 22:36:41 by georgi64 »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Очевидно шофьорите с проблемно зрение във форума станахме трима !  ;)
Включването на светлините поражда проблем единственно когато се кара често на малко разстояния , защото при стартиране на двигателя се отнема много голяма част от заряда на акомулатора и впоследствие карането с включен сериозен консуматор не е достатъчно да се дозареди напълно и в един момент зимата може дори да не можеш да запалиш . Зимата има и допълнителни консуматори като вентилатор на парно , нагреватели на стъклата и седалките и др. При движение в задръствания при често тръгване и спиране, когато двигателя работи предимно в ниските обороти е проблем дозареждането на акомулатора . не случайно проверка на заряда се прави при около 3000 об./мин. на двигателя . Такъв проблем при движение извън града липсва. Не разбирам защо от КАТ отказват да приемат допълнително монтирани дневни светлини без да е необходимо минаването през Технотест ?

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
В интерес на истината, наистина не шофирам. За сметка на това пък пътувам доволно много из страната, за да мога да твърдя, че не е трудно да забележиш автомобил, независимо от цвета му. "Сива кола не се вижда на сивия асфалт" за мен е пълна глупост, която няма да повярвам докато не видя с очите си, което досега не ми се е случвало.

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
С моят скромен опит от около 80 000км. за 6 години
Между другото тук съвпадаме напълно. Аз също имам стаж 6 години, като средно на година навъртам между 12 000км и 15 000км, което пак излиза някъде към 80 000км до сега. За това време и тези километри никога не ми се е случвало да не забележа автомобил независимо от околното пространство или осветеността. Смея да твърдя, че имам добро зрение по принцип.
А историята с лампената мафия е наистина смехотворна. Ако ви горят толкова често крушките, проверете си инсталациите.
Предполагам, че ако си учил електротехника, знаеш същността на "преходните процеси в електрическите вериги", които протичат при подаване на енергия към консуматора - ето това скъсява сериозно живота на осветителните тела, а не часовете на работа - доказателство, нека всеки се замисли колко често е виждал крушка(независимо каква) да изгори докато свети и колко често е виждал да гори в момента на включване на захранването(натискане/завъртане на ключа за осветлението). И за лампената мафия, нека всеки си го разбира както иска. За мен пък е смехотворно някой да не може да прозре "добрите намерения" на властите и загрижените за безопасността на хората производители на крушки от Осрам, чието лого може да се види нерядко по табелите. Колегата stankos перфектно е обяснил защо има и какъв е ефектът върху акумулатора, който също се превръща в често заменяем консуматив.
Очевидно по този казус няма да излезем на едно мнение - някои ще искат целодневно карана на включени светлини, както градско, така и извънградско каране, други пък ще са твърдо против каране на фарове през светлата част от денонощието, а трети(между които и аз) сме съгласни да се кара с включени фарове денонощно, но само извънградско, в населени места само през тъмната част от денонощието. По същия начин предполагам, колкото и да убеждаваме, че всичко се вижда стига да си внимателен, тези които се оплакват от влошено зрение няма да го приемат, както и тези, които защитаваме противоположната теза едва ли ще се убедим, че е възможно да не забележиш автомобил на платното :)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Благун неколкократно споменава, че тенденцията е навсякъде да се въвежда карането с включени светлини, само тук обаче се намесва мафията на производителите на крушки. Преди няколко месеца писах в някоя тема, че ми изгоря едната крушка на предните фарове. И засега това е единствената сменена крушка за повече от 5 години. Преди това се съмнявам да са сменяни.

Аз съм на мнение, че извънградско фаровете само помагат, т.е. подкрепям тези, които са за задължително каране на светлини само извънградско.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Oпределено на професионален шофьор му пречат фаровете през хубав,ясен слънчев ден.
Простотия голяма беше ,когато от парламента дадоха за пример как в скандинавска държава светят целогодишно.
Можеше да се гласува примерно от 1 Април до 1 Септември от18 до 9 часа с гратисно време половин час - до 18.30 на фарове и през останалото време от годината -целодневно.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Мисля, че го казах. Щом животът на хората е толкова важен, защо от ЕС не забранят сивите коли вместо това?
Сивите коли няма да забранят, но непрекъснато се увеличават размерите на стоповете и габаритите и е въпрос на няколко години карането на светлини навсякъде да стане целодневно.
Благун неколкократно споменава, че тенденцията е навсякъде да се въвежда карането с включени светлини, само тук обаче се намесва мафията на производителите на крушки. Преди няколко месеца писах в някоя тема, че ми изгоря едната крушка на предните фарове. И засега това е единствената сменена крушка за повече от 5 години. Преди това се съмнявам да са сменяни.
Няма такава тенденция! Има тенденция за въвеждане на стандарта R87 (светодиодни осветителни тела) в производството на нови автомобили - http://ec.europa.eu/enterprise/newsroom/cf/itemdetail.cfm?item_id=1800. Друг е въпросът, че има и тенденция да ядем яйца само от "щастливи" кокошки на тройна цена, по натам ще уточня защо между двете неща има нещо общо като краен ефект... Мярката, която се прилага в момента в България, вече е била изпробвана и отхвърлена от Австрия и Хърватска. Информацията за Австрия буди голям интерес, официално мярката за каране с дневни светлини е отхвърлена във връзка с повишени инциденти по пътищата, доказващи, че положителен ефект от фаровете на каране няма, но и с мотивът за спестяване на 250 000 тона СО2 годишно - http://www.dadrl.hit.bg/resources/austrian_press_11_sept_licht_am_tag.pdf. За съжаление сайтът на австрийската статистика не пази информация за годините преди 2008-ма год., но увеличението на инцидентите с колоездачи от порядък 40-50% е много притеснително, а и предвидимо. Предвидимо защо? Ето един простичък тест - http://www.michaelbach.de/ot/mot_mib/index.html Необходимо е да се загледате за кратко в центъра и ще забележите, че едно по едно жълтите петна престават да се виждат, а всъщност са си там! Фиксираните предмети се губят и за да ги видим отново трябва да премигнем отново или се втренчим в тези, които се движат. Достатъчни са само няколко източника на дневни светлини, за да изчезне от погледа на водач пресичащо пътя дете. Подобно изобилие от светлина ще доведе до състояние, наричано различно като: слепота, породена от движещи се предмети; неволна слепота и неволна визуална амнезия. Съгласно д-р Хайлих, опитвайки се да привлечем вниманието на хората към конкретен обект или превозно средство, с помощта на дневните светлини, ще предизвикаме непреднамерения ефект други участници в движението да станат „невидими” за период от време кратък, но достатъчно продължителен да предизвика катастрофа. Това е практически доказано от увеличеният брой инциденти с мотоциклетисти в Щатите, с велосипедисти в Обединеното кралство и с пешеходци в Австрия.
В САЩ ефектът "дневни светлини" е бил изследван от NHTSA (Национална агенция по сигурността на трафика в САЩ - такова "животно" в България нямаме, но си имам парламентарно мнозинство (звучи гордо нали)). Та NHTSA са отделили доста време (разб. написали доклади) в изследване какъв е ефектът от карането на светлини в светлата част на деня. Тази вечер се опитах да се запозная накратко със съдържанието на част от тези изследвания - http://www.nhtsa.gov/search?q=drl и в резюме няколко от по-съществените неща, които прочетох (ще цитирам само заключенията).
Първо изследване за ефекта от DRL в произшествията автомобил-автомобил:
Quote
PRELIMINARY CONCLUSIONS
- daytime running lamps (DRLs) seem to reduce target crashes by 5-12%.
- the 5% reductions are not statistically significant, but 12% reduction is.
- the effectiveness of DRLs is not dependent on the type of passenger vehicle
Малко неясно 5 или 12? Изглежда някак незавършено.

Друг доклад:
Quote
5. Conclusions
Overall, the results of this study provided only limited evidence that DRL on passenger vehicles
influenced gap acceptance by left-turning drivers. For available gaps in the approaching traffic
stream less than four seconds, DRL on the approaching vehicle was associated with a higher rate
of gap acceptance for vehicles turning in front of the approaching vehicle at one study site, but
not at the other site. DRL status of the approaching vehicle was not a reliable predictor of
potential vehicle conflicts at either site.
Although some previous studies (which analyzed crash data) have indicated that DRL may be
effective at reducing crash rates, the results of the present observational study do not provide
evidence to recommend DRL as a countermeasure for reducing daytime left-turn-across-path
crashes. However, the present results also do not indicate that DRL increases crash risk for this
scenario.
Тук пък ефект = 0,00000!

Следващото е още по-интересно, как се отразява DRL на мотоциклетистите:
Quote
Conclusions and Recommendations The results of this study suggest that there may be negative consequences for motorcycle riders of widespread DRL use in the vehicle fleet and they cast some doubt on the overall benefits of DRL. For urban roadways especially, the proportion of two-vehicle fatal motorcycle crashes that are relevant to frontal conspicuity of the vehicles (DRL relevant) is higher in Canada than in the USA. This result and other related predictions verified by the modeling results support the Fleet DRL Hypothesis for urban roadways, that widespread use of DRL in the vehicle fleet increases the relative risk for certain types of multi-vehicle motorcycle crashes. This conclusion should be interpreted cautiously in light of the limitations of the analysis approach that are described above, however, based on our results, we recommend that: • The safety benefits of DRL for vehicles with DRL should be clearly demonstrated before DRL use is further encouraged for use throughout the vehicle fleet. 19
20
• As DRL penetration in the vehicle fleet continues to rise in the USA, efforts to improve motorcycle conspicuity during the daytime should be undertaken. These efforts should focus on conspicuity enhancements that provide motorcycles with a unique visual signature and are not confusable with DRL commonly used on other vehicles.
Оказва се, че карането на светлини в светлата част на деня може да бъде и опасно!

Определено подкрепям задължителното включване на светлините по всяко време и съм напълно съгласен, че повечето шофьори понякога правят грешки и не преценяват правилно има ли нужда от фарове или не и в кой точно момент. Тъй като резултатите от шофьорски грешки могат да бъдат с изключително трайни ефекти като трайни увреждания и смърт, да принудиш всички шофьори да си пуснат фаровете за да спасиш дори един човешки живот или да предотвратиш трайно увреждане, си струва. Тези, които са против, явно не зачитат чуждия живот.
С моят скромен опит от около 80 000км. за 6 години,...
Е колеги шофьори, надявам се, че съм ви накарал да се замислите, защото ако го направите, анализирате и експериментирате в реални условия ще се окаже, че фаровете не спасяват човешкия живот, те го отнемат! В предишните ми постове по темата, не случайно попитах @LachKo, колко деца с включени къси светлини е виждал в живота си, сега ще попитам пак и ще допълня - с какво фаровете помагат на детето - плашат ли го, осветяват ли го или нещо друго. Истината е, че докато @LachKo зяпа с периферното си зрение всички светлинки наоколо е твърде вероятно да пропусне бягащо към платното дете и когато го фиксира би било твърде късно за спиране, хипотезата е същата с животно, светлинна пътна сигнализация, дори знаци.
Попитах и @iukwim, на какво в качеството му на велосипедист се дължи задоволството, че вижда колите 2 сек. по-рано на извънградско. Нима велосипедът му няма достатъчно спирачен път? Отговор не получих, но той би трябвало да се замисли върху заключението на NHTSA в доклада за ефекта върху мотоциклетистите от карането на фарове през деня...

Нека си поговорим малко и за екология, сметки на заем, които проверих:
Quote
Нека направим оценка на преразхода на една средна бензинова кола.
    Разход: 6 литра на 100 километра
    КПД на двигателя: 25%
    КПД на алтернатора: 50%
    Калоричност на бензина: 42,7 MJ/kg
    Плътност на бензина: 750 kg/m3
    Консумация при включени къси светлини:
    200 W (2x55 W къси, 2x15 W габарити, 2x10 W осветление на номера, 40 W разни осветления в салона)
За улеснение ще търсим консумацията за 1 час, т.е. нужни са ни 200 Wh. Знаем че 1 Wh = 3600 J, значи 200х3600 = 720 kJ. За да произведе тази енергия, алтернаторът трябва да черпи два пъти повече енергия от двигателя понеже има КПД 50%, следователно ни трябват 1,44 MJ от двигателя. Но той пък има КПД 25% и трябва да почерпи 4 пъти повече енергия под формата на гориво, следователно са му нужни 5,76 MJ. Тази енергия се съдържа в 135 грама бензин, което е 180 ml като обем.
Ние искаме да видим какво представляват тези 180 ml за пробег от 100 км. Ако автомобилът сe движи със средна скорост 50 km/h, му трябват 2 часа за да измине 100 км, следователно ще консумира 360 ml бензин за светнатите светлини, което е 6% повече от разхода 6 литра на 100 км.
При различни скорости и характеристики на автомобила разходът може да е от 3% до 8% в повече. При малка кола с разход 4 л/100, скорост 50 km/h и пробег 2 часа преразхода става даже 9%.

Моето заключение е, че с тази мярка се дава допълнителна минимална сигурност в инцидентите автомобил-автомобил, а хората намиращи се в тях, тъй или иначе са сред най-обезопасените участници в движението. Този ефект има значителен обратен ефект върху незащитените пешеходци, велосипедисти и мотоциклетисти и това съвсем скоро ще лъсне в статистиката за ПТП в България. Смятам, че помените в ЗДП са абсурдни и нямат място в държава на юг от 50-ия паралел...
« Last Edit: 12.09.2012, 09:40:00 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!