Хайде и аз да кажа по едно-две изречение за станциите. Като цяло всичките ми харесват много и изобщо не мога да избера любима, по-скоро ще ги разделя на 3 групи - най-малко ми харесват Кубрат и Ломско шосе, средната група са Надежда, Бели Дунав, Мария Луиза и гарата, а най-любимите са ми останалите от гарата нагоре. Като имам предвид не само колко са красиви станциите, а и колко са интересни.
Баучер е хубава станция, но не ми е любима по дизайн и цветове. Вълнуващото там е дълбочината и оформлението, просто изпитах някакъв екстаз като слизах по ескалаторите.
ЕС - Бяхме я виждали от най-много време насам по снимки и видеа и не очаквах нищо изненадващо от нея. Като влязох обаче много се зарадвах от цветовете, които се оказаха както и исках по-"розово-лилави" от колкото на снимките. Самите осветителни тела не ми харесват, но самото осветяване на станцията е много приятно.
На НДК от снимките очаквах нещо по-ярко и цветно, но някак си осветлението ми се стори слабичко и студено. Това разбира се не промени възприятието ми за станцията, която е много крсива, приятна и просторна. Цветовете й, паното, заобленият таван и подлезите и обновената Витоша са супер.
Сердика 2 беше както я очаквах - красива, внушителна и интересна. Е по-хубави бяха цветовете от рандера, но поне вече бях свикнал от снимките, с малко по тъмният вид. По-хубаво ми беше не на пероните, ами на терасата, ескалаторите и прехода към старата Сердика. Харесва ми и как всичко е унифицирано с площада и подлезната система.
Лъвов мост може би печели най-много точки и по красота и "интересност". Отново просторността, терасата и пешеходният проход са ми любими. А както и преди сме казвали пейките и лампионите са една страхотна идея. Много се зарадвах и на това, че от прохода може да се гледа и към вътрешността на тунела (само дето има стъкло и е трудно за гледане).
За гарата също имах по-друга представа за цветовете и осветеността, но бях очарован - беше много по-светло, а сините отенъци, особено това на пейките направо ме грабнаха.
Мария Луиза ми допадна, както и очаквах най-вече с цветовете си и с заобления подлез отгоре.
Хан Кубрат е най-обикновената станция, но въпреки това цветовете й са много приятни и кривата я прави интересна.
Надежда изглежда много луксозно, даже съвсем леко кичозно. Много ми харесва хамелеоновият цвят, яйцевидните осветителни тела и най-вече сводестият таван.
Бели Дунав има страхотна цветова гама - точно по мой вкус и фототапетите са много красиви.
Ломско шосе също е съвсем семпла, но наистина е уютна. Печели точки и от това, че е интересно построена - има прозорци, и дълги ескалатори, по-които слизаш за да излезеш от метрото
. За съжаление там бях чак късно вечерта, та не можах на светло да разгледам навън. Горещината не я усетих, защото беше към 11 вечерта, но се усещаше спарения въздух от през деня.
Последното ми напомня и за това, че беше много осезаемо как дълбоките станции и тунели държат наистина голям хлад, направо студено си беше като идва влак.
И малко дребни кусури - тактилните плочки на ЕС и Баучер са сложени не на първата/последната стълба, а на втората/предпоследната, дори заради това се спънах на първата си крачка в метрото
; Плочките на перона на НДК маха някакви тъмни петна, не че е грозно но малко странно; Огромен контраст на Централна гара, и като осветление, чистота, "новост", но и това ще се оправи някой ден, тъпото е, че уж изчистеният подлез към автогарата така е напоен с смрад, че още си миришеше.
Накрая забравих да ви честитя новото метро и да благодаря на всички за репортажите, информацията и отговорите. Дано не съм ви досаждал.