Poll

Коя е най-хубавата станция според Вас?

Ломско шосе
5 (3.5%)
Бели Дунав
4 (2.8%)
Надежда
6 (4.3%)
Хан Кубрат
1 (0.7%)
Княгиня Мария Луиза
1 (0.7%)
Централна жп гара
5 (3.5%)
Лъвов мост
74 (52.5%)
Сердика II
20 (14.2%)
НДК
11 (7.8%)
ЕС (Св. Наум)
4 (2.8%)
Джеймс Баучер
4 (2.8%)
Витоша
6 (4.3%)

Total Members Voted: 141

Author Topic: Метростанции от Втора метролиния  (Read 60758 times)

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #240 on: 24.07.2016, 18:57:21 »

Според мен, много добра идея би била да се разпечатат подобни флаери (или българската дума - листовки) за всички станции. На тях има карта на града с цялата схема на метрото; карта на района на метростанцията със схема на самата метростанция и изходите; график на движението, конкретно за тази станция.  :)

А също така и да се пусне в PDF вариант за да могат да ги гледат онлайн всички желаещи и ако поискат, да ги даунлоуднат и принтнат. Опа, пак казах две небългарски думи :blush2: :taunt:
ex-putnik

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #241 on: 05.08.2016, 19:14:24 »
Днес реших и аз да видя с очите си новата станция (със странното име Витоша). Ще изложа не много накратко впечатленията си. Моля тези с розовите очила да не четат (за да не им стане лошо). А пък всичко това го пиша, защото някои от нещата ги няма в предишните станции, и с това новата Витоша за мен е една сериозна крачка назад.

0. Още преди да стигна до станцията ми направи впечетление различното показание на часовниците, които срещнах по пътя. Преди време имах едно подобно мнение по въпроса, след това изведнъж всички часовници бяха сверени. Да ама не - само в няколкото станции и в двете влакчета които ползвах, разликата беше от минус 2 до плюс три минути. Бял кахър ... Още от зората на релсовия транспорт (преди повече от сто години) хората са решили този проблем, без да използват възможностите на съвременните технологии. Дори и у нас в жп транспорта е разписано точно и ясно кой кога какво трябва да прави за да са точни часовниците по пероните и във влаковете. В метрото - нямам идея каква е нормативната база, но факт е че часовниците си показват каквото си искат.

1. Стигам благополучно на станция Витоша. Познатото съобщение че всичкото пътник трябва да напусне влака, лампите угасват преди да се отворят вратите, все познати неща, нищо ново, не ме впечатлява. Нарочно обикалям малко напред -назад в платената и в безплатната зона, влизам и излизам от няколко входа (до бариерите естествено) и ми прави изключително неприятно впечатление осветеността в коридорите / подходите. Имам си (разбира се) елементарна програмка на телефончето, но и без нея е очевидно че на някои места луксовете са с порядъци по-малки от тези във влака. Подобно потискащо чувство ме обхваща не само тук, но и напр. на НДК и други места, където определено коридорите са значително по слабо осветени от влака и неприятното чувство е както на влизане от дневна светлина в метрото, така и на излизане от влака. Това определено не е така в новите станции по МД1 но незнайно за мен е напарвено и в най-новата ни станция.

2. Докато се мотам напред-назад не осетих нищо ново и по въпроса с шума в станцията при пристигане и заминаване на влакчетата. За мен нашето метро е прекалено шумно, но най гадното е че в новите станции не се прави нищо по въпроса.

3. Третото ми истинско удивление беше изпълнението на стълбите в подходите до станцията. Не ми се търсят точните параграфи и наредби, но на и на вашите снимки се вижда че няма никаква маркировка, която отдавна съществува и е задължителна у нас на такива места - жълти ивици, релефна маркировка (тактилни ивици) и т.н. Не мога да си и помисля че това не е заложено в проекта, но ми е интересно кои са тези, които са го изпълнили и са подписали всички сторителни книжа, вкл. акт 16 без задължителната маркировка за стълбите. Не съм се заглеждал специално, но по останалите станции като че ли маркировката си е наред, а тук моментално ми направи впечатление липсата.

Следва продължение ... (цветово офрмление, табели, информационни табла и т.н.)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #242 on: 05.08.2016, 20:09:40 »
За мое съжаление в следващите точки ще засегна една дълго и безполезно дискутирана тема - "табелки". Най искрено исках да си го спестя, но като ги видях на живо 0 възмущението ми е неописуемо.

4. Започвам с цветовете на табелките на входовете. Заставаш пред позлеза и виждаш не само талелката на спасителите, но и официалния знак и надпис на метрополитена. Двете са със съвсем различен стил и недопустима за мен цветова комбинация. От една страна стои приятно меко синьото М с голямо и хубаво име на станцията, заедно с това под него виждаш турско синята табела на спасителите. Двата варианта на синьото по никакъв не трябва да се срещат на едно място, на снимки и на екрана може и да преглътна такава цветова комбинация, но на живо погледнато имам само едно определение - цигания в цветовото изпълнение. Страшно ми харесва контраста в новите табели, но само на екрана на лаптопа, или пък на снимката с тъмно синята станция. На живо не си пасва по нищо и с нищо - съществуващите меки и пастелни цветове на станциите. А пък на снимката по-горе от перона недопустимите отенаци на синьото са толкова много, че веднага става ясно коя цвят трябва да изчезне.

5. Размерът на табелките се оказа абсолютно приемлив (за мен). Признавам си, очаквах разточителство в размера на табелките, поне до колкото ги гледах на снимка и на компютъра. Това се дължи единствено на изключително дребния шрифт с който са самите надписи. С умиление си препрочетох няколко общоприети в света документа за такива надписи, които уж били и в осонвата на спасителното предложение. Да, ама там се посочва че празното поле над и под надписа трябва да е 0.5 от размера на шрифта, т.е. пловината от табелата да е заета с информативния надпис, а не с турско синьо ...

6. По отношение на надписите: Абсолютно си затвърдих мнението, че такива указателни табелки вършат работа само ако човек предварително се запознае с подробното описание - плана на станцията на стената. Имам претенции за определено ниво на интелигентност и житейски опит, справям се лесно с обясненията на перона, но след като успея в плана да намеря това, което ми трябва, табелките вече не са ми нужни! Самите табла със схемата, разписания и т.н. са с изключително малък размер, шрифтът е изключително дребен, в пъти по-малък от този на Младост 3 например. Можеш да го прочетеш само от непосрествена близост и то ако няма някой друг, залепен и съзерцаващ нещо с полезен размер А4. Номера на спирките (четирицифрени) на ГТ, които 100% имат смисъл само за някои съфорумци, или за служители на ГТ, които никога няма да ги четат (защото си ги знаят). Пиктограмите, от които изпъква единствено цветното кръгче, а не символа вътре в него, са изключително дребни и незабележими от разстоянието, от което са четими останалите елементи на табелите. И т.н. и т.н. Мястото, на което се намираме, е означено с нищо незначещо синьо правоъгълниче, а не с общоприетото червено кръгче YOU ARE HERE (което обикновено е лепенка и наистина показва къде се намирате). Освен на тези малки табълца номерата на линиите от ГТ може да се видят чааак на самия изход.

Ще допълня с едно инженерно пояснение - ако някъде има написани много неща, това не означава че получаваш много информация. Самите табла съдържат много елементи, но сами по себе си не са информативни. Получавайки информацията от съответното малко табълце самите табелки стават излишни.

Съжалявам че някои се обидиха от предишни мои радзсъждения по въпроса, нищо лично - но това, което видях с очите си е абсолютна НУЛА.

Следва продължение ...

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #243 on: 05.08.2016, 21:10:19 »
И така очакваното продължжение:

7. Шрифт

Не само точка, ами цял пост за прословутата "българска кирилица".

Шрифтът, използван на новите табелки в станция Витоша, е доста различен и неразпространен. Разбира се, благодарение на подсказките в този форум, лесно може да се намери и свали безплатно. Инсталирах си го и се зачудих къде съм го виждал ...
Имам разни снимки, книжки, наредби и какви ли не документи от края на 19-ти и първата половина на 20-ти век. Някои са ръкописни - лични или обществени, други - печатни, включително официални документи на НВ, община, полиция и т.н.

Никъде не намерих документ, написан с шрифта, оповестен като "българска кирилица".

Мисля че на всеки ще направи впечатление изписването на букви като б, к, д, т, л и други. В много документи се срещат една или няколко от тях, било печатно или ръкописно приличащи на представените ни, но никъде не видях всичките на едно място в един шрифт, камоли пък някой официално да го нарече "българска кирилица".

И най-накрая във другия спасителски форум се оповести и сайта, в който е публикувана т.н. българска кирилица. За който не го е посетил - четирима графични дизайнери ни призовават за нещо, подкрепено от хиляди, отново занимаващи се с подобни дейности библиотекари ... И на девето място - най-главния от тях - "предприемач Делян Пеевски". Ей това последното може да се кликне и всеки сам да види с очите си за какво става дума. Аз лично по никакъв начин не мога да имам нищо общо с такива "инициативи", нито пък да приветствам тяхното промотиране и разпространение в метрото.

и на края един виц, който вече на няколко пъти пред очите ми стана реалност: летището е на края на М2, а пък през част от София минава травмай 10. Та на челото на този трамвай 10, с голям и ярък знак се подканват всички желаещи да се натоварят, на мс Витоша да хванат връзката с М2 за да стигнат до летището ...

Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1204
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #244 on: 05.08.2016, 22:20:12 »
Като толкова не можеш да гледаш метрото си вземи куче водач! Много ще ти помогне. Щом шрифтът има връзка с Пеевски, значи цветовете на табелите са агитация за неговата партия! Картите са направени добре и се четат. Това , че ти не виждаш смисъл от кодове си е твой проблем, но първо се откажи от ЕГН и мобилния си телефон. Няма как да е тихо в станцията, защото 1 метър под теб минават шествагонни влакове с климатици. Станцията е добре осветена, само подлезът и е малко празен. Спрете да се оплаквате от метрото! Вече се чудите какво не ви харесва - утре ще се оплаквате, че се копае под земята за него.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3133
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #245 on: 10.08.2016, 00:41:50 »
Ново 20:

Quote
Дават на прокурор строителството на метростанция "Витоша"
Станцията е изградена в нарушение на действащия Общ устройствен план

Най-новата метростанция „Витоша” е изградена в нарушение на действащия Общ устройствен план, приет през 2009 година.

Сигналът е изпратен до медиите от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт. Според тяхно разследване при започване на строителството на метростанцията преди две години Общ устройствен план не е преминал през процедура на промяна.

"В действащия и към настоящия момент Общ устройствен план на Столична община всъщност бихме могли да открием поне две метростанции след тази на "Джеймс Баучер" по посока Околовръстния път - една, предвидена на кръстовището на бул. Черни връх и "Никола Вапцаров", и друга на кръстовището на "Филип Кутев".

Тук няма да коментираме дали построеният или предвижданият вариант е бил по-подходящ. Факт е обаче, че Общият устройствен план е бил действащ и към момента на започване на строителството преди 2 години", коментират гражданите. Те допълват, че прокуратурата може да се чувства сезирана.

При откриването на новата станция на метрото премиерът Бойко Борисов се похвали, че това е най-евтината метростанция, строена в Европа. Стана ясно, че отсечката от 1,3 км е струвала едва 21 млн. евро.
Източник.

:neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3414
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #246 on: 10.08.2016, 00:44:07 »
След дъжд качулка. Да бяха протестирали като са го планирали. И от кога разглеждане на стари ОУПове се води разследване...

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #247 on: 10.08.2016, 01:11:38 »
Ами, прочети отново подписа си. 100% вярно. По тази логика сегашното строителство на МД3 може да се обяви за незаконно, понеже  плана от 2009 г. с редки изключения предвижда съвсем друго трасе. Станцията на Вапцаров е тотално излишна, с такава гъстота на станциите като при трамвая, метрото в голяма степен се обезсмисля. Пък и при евентуална станция на Кутев би се загубила връзката с автобуси и ТМ10. То сега пак има изход на Кутев, само че е южен, а не северен. Локацията на Витоша е ок.
ex-putnik

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 869
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #248 on: 16.08.2016, 12:12:43 »
Quote
И най-накрая във другия спасителски форум се оповести и сайта, в който е публикувана т.н. българска кирилица. За който не го е посетил - четирима графични дизайнери ни призовават за нещо, подкрепено от хиляди, отново занимаващи се с подобни дейности библиотекари ... И на девето място - най-главния от тях - "предприемач Делян Пеевски". Ей това последното може да се кликне и всеки сам да види с очите си за какво става дума. Аз лично по никакъв начин не мога да имам нищо общо с такива "инициативи", нито пък да приветствам тяхното промотиране и разпространение в метрото. 

Останах без думи след подробния анализ на шрифта. Явно наистина СС са продажници и протежета на ДП, чак сега ми се отвориха очите, благодаря!
« Last Edit: 16.08.2016, 12:23:21 by bahner »
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4730
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #249 on: 16.08.2016, 12:18:54 »
Какво общо имат "Спаси София" тук?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #250 on: 16.08.2016, 13:21:42 »
Какво общо имат "Спаси София" тук?

Сигурно питаш за т.н. българска кирилица? Кой, ако не СС, го промотира като "нов стандарт", " използван именно заради това, че е с българската геометрия на буквите"? Или г-н Братоев го е предложил и е отговорен за това?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #251 on: 16.08.2016, 14:26:34 »

И най-накрая във другия спасителски форум се оповести и сайта, в който е публикувана т.н. българска кирилица. За който не го е посетил - четирима графични дизайнери ни призовават за нещо, подкрепено от хиляди, отново занимаващи се с подобни дейности библиотекари ... И на девето място - най-главния от тях - "предприемач Делян Пеевски". Ей това последното може да се кликне и всеки сам да види с очите си за какво става дума. Аз лично по никакъв начин не мога да имам нищо общо с такива "инициативи", нито пък да приветствам тяхното промотиране и разпространение в метрото.



и на края един виц, който вече на няколко пъти пред очите ми стана реалност: летището е на края на М2, а пък през част от София минава травмай 10. Та на челото на този трамвай 10, с голям и ярък знак се подканват всички желаещи да се натоварят, на мс Витоша да хванат връзката с М2 за да стигнат до летището ...

Този знак показва, че последната спирка на ТМ №10 е на метростанция. Никъде не се посочва специфично летището, та не зная къде в трите неврона плуващи свободно във вакуума на черепната ти кутия е светнала идеята, че изрично казва нещо толкова специфично като да "се подканват всички желаещи да се натоварят, на мс Витоша да хванат връзката с М2 за да стигнат до летището".

Интересно, когато светне надписа Зоопарк на А№83 дали това означава, че се подканват всички пътници да отидат на СИмеоновския лифт, щото, видиш ли, от Зоопарка тръгва и 122?

Ето тук, това М на трамваите в Будапеща накъде казва на хората да се товарят?

« Last Edit: 16.08.2016, 14:36:49 by boleroto »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #252 on: 16.08.2016, 14:41:31 »
Какво общо имат "Спаси София" тук?

Сигурно питаш за т.н. българска кирилица? Кой, ако не СС, го промотира като "нов стандарт", " използван именно заради това, че е с българската геометрия на буквите"? Или г-н Братоев го е предложил и е отговорен за това?

Не, казваме, че в рамките на предложения от нас стандарт сме избрали този шрифт, защото отговаря на геометрията на българската кирилица. Геометрия, на която всички ни учат в училище:



Но какъв е смисъла да обяснявам каквото и да е на човек, който е толкова решен да комепенсира собствената си несъстоятелност, че носи от 1000 кладенеца вода, за да има за какво да врещи във форума... Както и да е.
« Last Edit: 16.08.2016, 14:43:35 by boleroto »

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #253 on: 16.08.2016, 14:51:05 »
Сигурно не трябва да правя разлика между ръкописен текст и напечатан такъв? Сложете му и наклон тогава. Ако не - не го прави ръкописен. А пък русначетаат, интересно в техните буквари как са изписани буквите.

За М-то на 10-ката - по целия маршрут приканваш да се качим на трамвая, за да стигнем до метрото? Това ли е идеята? На никого не му трябва да вземе тм10 за да отиде до МС Витоша. Така че това М на челото на трамвая е не само ненужно, но и заблуждаващо.

Като малките деца - да направим едно светещо кръгче на таблото, само и само да се покажем какво можем.

Не разбрах кое ми е несъстоятелното - поисках точно и ясно да ми покажете един сериозен публикуван материал - книга, документ, каквото и да е печатно издание - което да използва "българската" ви кирилица. А не да ми преписваш тетрадката си от първи клас.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #254 on: 16.08.2016, 15:12:37 »
Сигурно не трябва да правя разлика между ръкописен текст и напечатан такъв? Сложете му и наклон тогава. Ако не - не го прави ръкописен. А пък русначетаат, интересно в техните буквари как са изписани буквите.

Не. Изборът е изцяло стилистичен и е избран този шрифт, защото е красив и четим, защото отговаря на геометрията на българската кирилица и защото е с пропорции, позволяващи повече знаци за единица дължина на реда. Никой не иска нищо от теб. Достатъчно е да можеш да го четеш. А предвид, че текста е с висока четимост, задачата му е изпълнена.

За М-то на 10-ката - по целия маршрут приканваш да се качим на трамвая, за да стигнем до метрото? Това ли е идеята? На никого не му трябва да вземе тм10 за да отиде до МС Витоша. Така че това М на челото на трамвая е не само ненужно, но и заблуждаващо.

Аз ги харсвам, защото смятам, че са добро допълнение. Идеята е да се знае, че тази трамвайна линия пътува до метростанция. Заблуждаващо е за хора като теб, които очевидно си въобразяват, че никой не се казва на трамвая, за да стигне до метрото. Отново питам - защо в Будапеща отбелязват, че трамвая пътува до метростанция?

Като малките деца - да направим едно светещо кръгче на таблото, само и само да се покажем какво можем.

Тези табели не са правени от нас, така че не зная защо на мене ми ревеш...

каквото и да е печатно издание

За книги трябва да си проверя библиотеката, за да ти публикувам ISBN-ите, че иначе сигурно ще получиш аневризъм от злост, но на първо време се сещам за новата рекламна кампания на Lidl, използваща Intro, сещам се за всички рекламни материали на М-тел, които използват UniCyr, който е с тази геометрия. Същия шрифт се използва все по-често и при печатането на книги, защото е много хубав и много стегнат несерифен шрифт.


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11516
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #255 on: 16.08.2016, 15:31:28 »
За М-то на 10-ката - по целия маршрут приканваш да се качим на трамвая, за да стигнем до метрото? Това ли е идеята? На никого не му трябва да вземе тм10 за да отиде до МС Витоша. Така че това М на челото на трамвая е не само ненужно, но и заблуждаващо.
Първо не е "М", а е стилизираното лого на "Метрополитен", доколкото може да се изобрази от електронните табели и второ идеята е пределно ясна - по същият начин както има пиктограма за летище може да има и пиктограма за метро, за влак или за пристанище. Причина за това е на първо време огромното значение на транспортните възли в съвременния начин на живот, което от своя страна прави местонахождението им силно разпознаваемо и на второ място фактът, че наличието на интермодална транспортна връзка, без значение от точното й място, прави въпросното място притегателна точка за икономическа и транспортна дейност. Всички тези причини са достатъчни, за да е оправдано на електронните табели на ТМ 10 да се изписва допълнителна пиктограма за това, че линията отива до метростанция "Витоша".

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #256 on: 16.08.2016, 18:45:12 »
Не. Изборът е изцяло стилистичен и е избран този шрифт, защото е красив и четим, защото отговаря на геометрията на българската кирилица и защото е с пропорции, позволяващи повече знаци за единица дължина на реда. Никой не иска нищо от теб. Достатъчно е да можеш да го четеш. А предвид, че текста е с висока четимост, задачата му е изпълнена.

Само ще дам един цитат: "Една лъжа, повторена сто пъти, става истина". Този шрифт не е по-четим и не е българска кирилица. А задачата "да стане истина" е почти изпълнена.

Май вече споменах че не е добре да си давате оценки сами за себе си.


Отново питам - защо в Будапеща отбелязват, че трамвая пътува до метростанция?

Сигурно има някакъв смисъл на определено място да вземеш трамвай, след което да се прехвърлиш на метро. За съжаление във случая не виждам кой и защо ще се качи на тм10 за да стигне до удобната за пътуването му метростанция Витоша. За това считам че този символ на метро е заблуждаващ и трябва да изчезне от челото на тм10. Ако се появи на някой довозващ транспорт - няма нищо против. А може и да е друга причината - да го е напарвил някой както тук ...

Тези табели не са правени от нас, така че не зная защо на мене ми ревеш...

Тук приемам критиката и си посипвам главата с пепел. Не намерих публикуван списък с членовете ви. Едно лай...це, което си позволи тук във форума публично да ме напсува на майка, а пък след това един модератор му коригира мнението и изтри моя цитат, писа че са негови. Извинявам се че го причислих към Спаси София.

но на първо време се сещам за новата рекламна кампания на Lidl, използваща Intro, сещам се за всички рекламни материали на М-тел, които използват UniCyr, който е с тази геометрия. Същия шрифт се използва все по-често и при печатането на книги, защото е много хубав и много стегнат несерифен шрифт.

Дай първо да се разберем: когато пропагандираш "да възродим българската кирилица" означава че през определен период това е било наистина специфичен за нас официално възприет начин на изписване на някои букви. В небостъргаческия форум някой от вас посочи именно от къде е тази "българска кирилица". Ако мислиш тепърва да я налагаш с реклами на лидъл или мтел, аз ще ти покажа много места, в които Ш се пише като 6. Но това няма нищо общо с възраждане, а и лидъл няма да ми стане образец за българщина, за да му се прекланям и да го възхвалявам като 4възроден български". А текстът наистина е по-лошо разпознаваем с вашия шрифт, в сравнение с който и да е от съществуващите табели в метрото (с "печатни" букви). Направи две табели с еднакъв размер и цветове, с еднакъв по съдържание текст и с еднакъв размер, но с двата шрифта. Веднага ще се види разликата.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #257 on: 16.08.2016, 19:47:56 »

Само ще дам един цитат: "Една лъжа, повторена сто пъти, става истина". Този шрифт не е по-четим и не е българска кирилица. А задачата "да стане истина" е почти изпълнена.

Цитирай каквито сентенции искаш. Аз съм професионален графичен дизайнер с над 10 години опит и когато кажа, че един шрифт е четим, значи е четим. Когато кажа, че един шрифт е красив и функционален, това също означава, че той е точно това, което казвам. Защото, за разлика от всички безполезни дървени философи, аз си изкарвам хляба с това.

Май вече споменах че не е добре да си давате оценки сами за себе си.

Мда, на това отговорих по-горе.

Сигурно има някакъв смисъл на определено място да вземеш трамвай, след което да се прехвърлиш на метро. За съжаление във случая не виждам кой и защо ще се качи на тм10 за да стигне до удобната за пътуването му метростанция Витоша. За това считам че този символ на метро е заблуждаващ и трябва да изчезне от челото на тм10. Ако се появи на някой довозващ транспорт - няма нищо против. А може и да е друга причината - да го е напарвил някой както тук ...

Тук ще ти цитирам какво е отговорил  AGENT 006, защото това е перфектно описание на функцията на логото. Оттам нататък всякакво цирикане на тая тема от твоя страна е безсмислено.

Първо не е "М", а е стилизираното лого на "Метрополитен", доколкото може да се изобрази от електронните табели и второ идеята е пределно ясна - по същият начин както има пиктограма за летище може да има и пиктограма за метро, за влак или за пристанище. Причина за това е на първо време огромното значение на транспортните възли в съвременния начин на живот, което от своя страна прави местонахождението им силно разпознаваемо и на второ място фактът, че наличието на интермодална транспортна връзка, без значение от точното й място, прави въпросното място притегателна точка за икономическа и транспортна дейност. Всички тези причини са достатъчни, за да е оправдано на електронните табели на ТМ 10 да се изписва допълнителна пиктограма за това, че линията отива до метростанция "Витоша".

Тук приемам критиката и си посипвам главата с пепел. Не намерих публикуван списък с членовете ви. Едно лай...це, което си позволи тук във форума публично да ме напсува на майка, а пък след това един модератор му коригира мнението и изтри моя цитат, писа че са негови. Извинявам се че го причислих към Спаси София.

Не сме длъжни да предоставяме такъв. А това лай...це, както го наричаш е направило повече за градския транспорт, колкото ти няма да направиш и 1000 живота да изживееш, така че ще го уважаваш. Ясен ли съм? И единствената причина аз да не те напсувам и с по-люти псувни от това да споменавам горката жена, която не те е глътнала, е че очевидно съм по-голям мазохист и продължавам да ти търпя идиотщините.

Дай първо да се разберем: когато пропагандираш "да възродим българската кирилица" означава че през определен период това е било наистина специфичен за нас официално възприет начин на изписване на някои букви. В небостъргаческия форум някой от вас посочи именно от къде е тази "българска кирилица". Ако мислиш тепърва да я налагаш с реклами на лидъл или мтел, аз ще ти покажа много места, в които Ш се пише като 6. Но това няма нищо общо с възраждане, а и лидъл няма да ми стане образец за българщина, за да му се прекланям и да го възхвалявам като 4възроден български". А текстът наистина е по-лошо разпознаваем с вашия шрифт, в сравнение с който и да е от съществуващите табели в метрото (с "печатни" букви). Направи две табели с еднакъв размер и цветове, с еднакъв по съдържание текст и с еднакъв размер, но с двата шрифта. Веднага ще се види разликата.

Да, тук отново ми се обяснява някакъв анонимен неудачник за неща, от които очевидно нищо не разбира. Защото ако разбираше, щеше да знае, че "печатни букви" в горен регистър (каквито са повечето табели в метрото) се четат по-бавно, усвояват се по-трудно и т.н. Щеше да знае, че настоящите табели не отговарят на златното сечение, че оразмеряването им не следва прогресия, а е едно към кесим и т.н.
« Last Edit: 16.08.2016, 19:58:19 by boleroto »

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 325
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #258 on: 16.08.2016, 21:04:22 »
Аз съм професионален графичен дизайнер с над 10 години опит и когато кажа, че един шрифт е четим, значи е четим. Когато кажа, че един шрифт е красив и функционален, това също означава, че той е точно това, което казвам.

А това лай...це, както го наричаш е направило повече за градския транспорт, колкото ти няма да направиш и 1000 живота да изживееш, така че ще го уважаваш. Ясен ли съм? И единствената причина аз да не те напсувам и с по-люти псувни от това да споменавам горката жена, която не те е глътнала, е че очевидно съм по-голям мазохист и продължавам да ти търпя идиотщините.

Май ти ще заемеш първо място в класацията! Честито.

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Метростанции от Втора метролиния
« Reply #259 on: 17.08.2016, 11:06:33 »
boleroto, не мислиш ли че и твоите съобщения звучат грубо? Защо се тупаш в гърдите че си графичен дизайнер? Какво от това? Щом има забележки относно шрифта, трябва да ги вземеш под внимание вместо да се правиш на Наполеон. И аз смятам че на някои места е доста нечетливо. Най-много ме разочарова картата на метрото. То бива дребно, ама чак толкова... Самите линии са по-тънки от конци, да не говорим за шрифта. Не знам с какъв бинокъл трябва да се екипираш за да получиш информация от тази карта. На картите на "Метрополитен" имаше и зуум на района с обозначени изходи и спирки на ГТ със съответните рейсове, тролеи и трамваи. На вашата карта не си спомням дали са обозначени спирките със спиращите рейсове, но дори да има, пак ти трябва бинокъл.
И един приятелски съвет. Следващия път като се захванете с такава глобална задача като табели за всяка отделна станция, мислете поне една година напред. Не беше ли ясна тогава картината с Витоша? Какво костваше да залепите по една лепенка Джеймс Баучер на всяка табела, а под нея да пише Витоша? Сега можеха да са актуални. Дори Метрополитен са предвидливи в това отношение. Така че следващия път мислете. Кой е виновен че онези от които цицкате се стискат за нови табели?
В някои от влаковете, там където са схемите с островни и странични перони, Витоша беше залепена със стикер, така че сега са напълно актуални. На другата схема е обозначено с пунктир.
ex-putnik