Аз смятам, че скоростта може да се вдигне още доста, а не в участъка Сердика-НДК да ми се влачат с 50-60. В участъка СУ-Слевница си се усеща как скоростта е много по-висока. Така и интервалът пада...
Не знам доколко сте запознати с допустимите скорости на движение, но вдигането на максималната скорост от 60 на 80 (да речем) едва ли ще спомогне кой знае за колко по-кратко пътуване, поради късите разстояния между станциите.
В новия у-к скоростите са:
Обеля - Ломско - 40 км/ч през първата крива след станцията, после 80 до Ломско. Малко машинисти развиват тази скорост, защото ако има влага по релсите спирането на Ломско си е голям проблем. През мостовете допустимата скорост е 80.
Ломско - Бели Дунав - 80км/ч. Сравнително голям наклон и къс междустанционен у-к.
Бели Дунав - Надежда - 80 км/ч.
Надежда - Хан Кубрат - 80 км/ч, като от входния светофор става 60.
Хан Кубрат - Мария Луиза - 60 км/ч.
Мария Луиза - Централна гара - 80 км/ч, много къс участък.
ЦГ - Лъвов мост - 60 км/ч
Лъвов мост - Сердика - 60 км/ч до преминаване на двете криви, после 80 до Сердика.
Сердика НДК - 80 км/ч до малко преди входния, после става 60. Ако се развият 80, ще трябва да се задържа в нагорнище.
НДК - ЕС - 60 до преминаване на кривите, после 80 за около 4-500 метра, после пак 60.
ЕС - Баучер - 60 - 80, като поради крайната станция преди входния сигнал скоростта става 60-40-20. 20 км/ч е ограничението точно в най-големия наклон и въздушната междина преди станцията, затова и влаковете се влачат едва-едва.
На обратно разликата е само Баучер-Ес - само 60 км/ч заради големия наклон.