Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 51185 times)

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 351
    • View Profile
Не знам дали е тук мястото,но дали линия 75 също не е подходяща за преминаване на електробуси със съответнотокоригиране на маршрута и интервалите?

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1111
  • ! 9060 !
    • View Profile
Линия 75 по-скоро е подходяща за закриване, с тия интервали. Май само това, че веднага могат да изтеглят от нея кола за резерва за важните линии я спасява.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2905
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Тя, заедно с тм.1 се водят стратегически резерв. Специално 75, освен за резерва, седи и заради упоритите настоявания напредишния кмет на Слатина. На практика, 404 е достатъчна,  но 75 може да остане с по 3-4 курса в сутрешен и вечерен пик, когато върши прилична работа.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5990
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
75 дава директна връзка с метрото на пнай-гъсто населената част на Слатина без прекачване. Ако беше на 8-10 минути, едва ли щеше да е толкова претъпкан с коли квартала.
Да се радваме, че МД3 е на края на строежа, та да може 404 и 11 да правят връзка на Канала. Тогава пробегът на 75 може да се прехвърли на 404.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13000
    • View Profile
    • Email
ОФФ: тази линия 75 може да е нарядко, но е супер удобна линия. Един-единствен път я ползвах от Слатина( там района се води Хр.Смирненски) до Орлов мост. Стигнахме само за 12-13 минути. Даже би било добра идея и също много удобно да се удължи до НДК, вместо да върти на моста на стадиона. Ще се получи удобна връзка на Смирненски с НДК за няма и 20 минути. Лошото е че и без друго големия интервал ще се увеличи с още няколко минути, но може да се опита. Но въпреки големия интервал учудващо тази линия си се ползва особено ако мине преди 404, хората на които им трябва си го проверяват или знаят кога минава.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12321
    • View Profile
За мен 75 има бъдеще, но е добре да обикаля Редута, за да подпомогне крайно недостатъчния 72. Удължаване до НДК е спорно, има достатъчно линии, с които да се прекачиш на Орлов мост. Разбира се, трябва да е на по приличен интервал, 8-10 минути пик и 15 минути извън пик. Редута, Слатина и отчасти Гео Милев са сериозно ощетени откъм транспорт.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8795
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
75 само хаби гориво. Да, в някои курсове има хора, но те не са повече от 20 човека. С пускането на метрото 75 трябва да се закрие, но предвид че не закриха 306, това едва ли ще се случи.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10786
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
72 трябва да се разцепи на 72 „Западен парк“ - гара „Подуяне“ и 75 „Редута“ по маршрута на 72 в момента - „Орлов мост“. Проблемът на 72 е че се върти през тясното и бавно трасе през „Редута“, а е прекалено дълга, за да може да си спазва разписанието с този маршрут. От друга страна на „Орлов мост“ и на НДК никоя друга линия не прави връзките, които прави 72, така че до гара „Подуяне“ 72 не трябва да се променя, а 75 трябва да придобие маршрут автостанция „Гео Милев“, „Шипченски проход“ и по маршрута на 72 до „Орлов мост“. Доводът ми е че с оглед на непрекъснатото избиване на закъснения на 72 през „Цариградско шосе“ до „Оборище“ е очевидно, че линия по разписание с такъв маршрут не би могло и не би следвало да съществува. Това не е маршрутка без спирки и без разписание, която може да отиде от „Люлин“ до гара „Искър“(не си спомням коя точно го правеше точно това) и ако управлението на транспорта в София беше адекватно сигурно щяхме отдавна да сме забравили този формат на линията. А 75 с този брой коли и тези интервали е линия без бъдеще, защото черно на бяло прави неосъществими с друга линия връзки, но интервалите ѝ на движение я правят безполезна, а ако стане нормална линия на поносими интервали може пак да се окаже ненужна.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8795
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
То имаше експеримент с разцепването на 72. Резултатът беше че ползващите линията недоволстваха и експериментът свърши безславно. Нов такъв априори ще бъде посрещнат "на нож"

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18248
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
72 е перфектна линия в момента и не трябва да се пипа.
За линия като 75 беше нужна един мидибус с 20 места общо.
75 може да се развие до някакъв по-нормален маршрут, но затова ще трябват още коли, например до НДК на разстановка 2-2-2-1

Последните мнения са за Идеи или Автобусни дискусии.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5354
    • View Profile
72 трябва да се разцепи на 72 „Западен парк“ - гара „Подуяне“ и 75 „Редута“ по маршрута на 72 в момента - „Орлов мост“. Проблемът на 72 е че се върти през тясното и бавно трасе през „Редута“, а е прекалено дълга, за да може да си спазва разписанието с този маршрут. От друга страна на „Орлов мост“ и на НДК никоя друга линия не прави връзките, които прави 72, така че до гара „Подуяне“ 72 не трябва да се променя, а 75 трябва да придобие маршрут автостанция „Гео Милев“, „Шипченски проход“ и по маршрута на 72 до „Орлов мост“. Доводът ми е че с оглед на непрекъснатото избиване на закъснения на 72 през „Цариградско шосе“ до „Оборище“ е очевидно, че линия по разписание с такъв маршрут не би могло и не би следвало да съществува. Това не е маршрутка без спирки и без разписание, която може да отиде от „Люлин“ до гара „Искър“(не си спомням коя точно го правеше точно това) и ако управлението на транспорта в София беше адекватно сигурно щяхме отдавна да сме забравили този формат на линията. А 75 с този брой коли и тези интервали е линия без бъдеще, защото черно на бяло прави неосъществими с друга линия връзки, но интервалите ѝ на движение я правят безполезна, а ако стане нормална линия на поносими интервали може пак да се окаже ненужна.
Разделяне на 72 на Гара Подуяне е безмислено, тъй като големите закъснения се натрупват между Орлов Мост и НДК. :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3016
    • View Profile
Предложение, което мернах във Фейс-а . Понеже бях предлагал подобна промяна в една от темите тук го смятам за удачно и се надявам да се приеме!

http://spasisofia.org/bg/doklad-linia-73.html

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2905
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
И аз не виждам причина за разделяне на успешна линия като 72 на две линии.
Няма ли по-проблемни линии, които да се оптимизират?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18248
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Идеята за 73 е много добра. Най-вече, защото е удължаване на съществуваща линия. В такава посока трябва да се мисли.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2725
    • View Profile
По отношение на А304, ще се самоцитирам. Мнението е от септември 2019 година

Quote
Не знам какво толова ви дразни А304. Според мен е много полезна линия в частта си между Орлов мост и НИМ. Районът над Каблешков се застрои доста, има и не малко офис сгради и не са много булевардите в града с директна линия по цялата им дължина, така че смятам, че би имало пътникопоток за А304, НО при човешки интервал (да кажем 12-15 мин в час пик) и истински бързо предвижване. Дори си мисля, че след преминаването на А306 в Автотранспорт, може да се пробва едно от двете:
1. А304 и А306 се обединяват с маршрут Младост 2 - Орлов мост - НИМ с колите на двете линии. Дори със сегашната обиколка на А306, курсът на новата линия ще е близък до сегашния на А304. Отделно може да се мисли за пропускане на спирки или минаване по Малинов.
2. Закриване на А306 и пренасочване на колите по А304, който да мине на 8-6-8-4, което би трябвало да свали интервала до 13/14 минути в час пик.

Спрямо сегашния момент бих предложил комбинация от 1 и 2 - А304 поема маршрута на А306 до Младост-2 като след Орлов мост спира на Окръжна болница, Младост-1 и спирките по маршрута. Така ще се превърне в истинска експресна линия в тази си част от маршрута и мисля, че би имала потенциал при човешки интервали на движение.

***

А75 преди 15 години беше с три коли в час пик и имаше пътници. Смятам обаче, че след откриването на метрото, линията може да се закрие, като освободената кола се пренасочи по А404.

Какво мислите за удължаване на А9 до НДК като в обратната посока минава през Попа? Отдавна смятам, че кварталите по протежението на ул. "Гео Милев" заслужават повече и по-разнообразен транспорт, но ми е ясно, че втора линия по тази улица, излизаща на Цариградско няма да се пусне.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2905
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
И аз съм на мнение, че 304 е полезна по България нагоре. Към Дружба е леко излишна, след като имаме автобуси с адекватна дължина по 204.

304 + 306 звучи добре като идея.

А ако пробутат 73 по Каблешков, то 204 скъсен до тб. колело в Борово, но със запазен брой коли и съответно сгъстен би била добра промяна, понеже ролята на довеждаща линия по Каблешков ще се поеме от 73.