Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 48949 times)

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Така е, все пак се дублира с 5, но ми хареса идеята на Tatra за обединяване на 294 с 306. Мисля, че най-добре ще е една такава линия да минава през Г.М Димитров, да спира на ПГТК, УНСС... Ще се облекчи малко 280 тъкмо... Дано да видим нещо такова

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12950
    • View Profile
    • Email
Като ви чета постовете как в тролеите нямат нито персонал, нито коли и всеки ден има открити коли по-вероятно ми се струва да закрият ТБ5 отколкото 306 :) :) :)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5300
    • View Profile
В автобусните гаражи също има недостиг на шофьори, надали 306 ще оцелее дълго след края на концесията освен ако не се промени маршрутът му - дублажът с ТБ5 е огромен, големите интервали го превръщат във въздуховоз. :rolleyes: Също обиколката по Сахаров, Малинов и Балан отнема твърде много време и прави линията още по-малко ефективна. :rolleyes:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6961
    • View Profile
След изборите може да се очаква нещо смислено като цялостно закриване на 306 и други паразитни линии. До тогава едва ли някой ще прави резки маневри, застрашаващи и без това разклатеното в кметицата доверие.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2820
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Най-лесното решение - връщат 6Т и деветте тролея от шестицата запълват дупките.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
  • ! 9060 !
    • View Profile
Quote from: Транспорт за София
113
Алелуя!

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 293
    • View Profile
А дали ще се запази броят на колите по 113 или ще се увеличат?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10698
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
113 не трябва да се увеличава, а да се намали до нула и част от тези коли да се добавят към 314, защото 314 е по-линия от 113 и обслужва ж.к. „София парк“.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4577
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
113 не трябва да се увеличава, а да се намали до нула и част от тези коли да се добавят към 314, защото 314 е по-линия от 113 и обслужва ж.к. „София парк“.

Абсолютно невярно е това твое твърдение, направо е глупаво.314 по цял ден си пътува празна след поликлиниката............, натоварена по обяд с две-три дечица режещи седалките и пътуващи до София-парк. Вечерно време с по 3-5 до Бистрица в час пик.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 763
  • Citaro
    • View Profile
Извинявам се, може да има и слаби курсове, но всеки ден  в 17:35 слизаме по 20 и повече човека на Бистрица, а сутрин в 07:56 тръгва с поне 10-тина.  Иначе може да се помисли за вариант 314 да изземе функциите на 113 като се пусне по неговия маршрут като без да се увеличават колите би могла да се получи добра оптимизация.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18166
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Последните постове са за тема за Автобусни дискусии или Оптимизация на линиите,

За мен 314 не трябва да се пипа, 113 да се закрие и колите му да се разпределят между 213 и 76 по една делник и празник.
« Last Edit: 24.04.2019, 16:33:37 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12950
    • View Profile
    • Email
113 да се махне, 314 да му поеме маршрута, а освободените съчленени от 113 да отидат на 404 те там ги прецакаха брутално, от съчленени минаха на къси, това също става като вариант. Всъщност от 404 къде зачезнаха съчленените?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5300
    • View Profile
314 по маршрута на 113 би станал прекалено обиколен - от БПС до Община Младост би стигал за около 15-16 минути дори при затегнато разписание срещу 6 в момента, интервалите ще се увеличат с 3-4 минути делник пик и 6-7 извън пик и празник. :rolleyes:  Съчленените коли от 113 следва да подсилят 76 и 213, които са сериозно натоварени.  :rolleyes:

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4577
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
113 да се махне, 314 да му поеме маршрута

Нищо няма да се маха, защото така си е много добре.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
5-цата ТБ за сметка на 306, но хубавото на 306 е, че не спира на всички спирки по Цариградско като тролеите и 84. От Плиска спира чак на Орлов мост. Старият му маршрут обаче беше по-добър, сега е нарядко и обикаля през Младост 1, където дублира тролея, затова и не се ползва толкова вече. На мен ми е интересен маршрута на 78 в Левски и Враждебна на зиг заг, за да отиде от Враждебна до Левски Г минава през Ботевградско и Левски В. 14-ката също прави интересни зиг загове из селата, за 10-ката да не говоря., но хайде, те са селски. Има ли смисъл 78 да минава през Автостанция Изток и Ботевградско, винаги съм смятал, че от Враждебна може надясно по Владимир Вазов да стигне в Левски Г или да се направи най-после път в полето между Враждебна и Левски Г, който да ги свърже, или явно целта е автостанцията да е обезпечена? Не ми прави впечатление толкова да е ползван от/до автостанцията.

Ето 78: https://www.eway.bg/bg/cities/sofia/routes/36
Ето и обиколката на 14: https://www.eway.bg/bg/cities/sofia/routes/77
« Last Edit: 10.08.2019, 09:55:06 by Mihail »

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 940
    • View Profile
    • Email
А78 минава заради връзката с ТМ22, защото 14 и 12 са недостатъчни, за връзка на Враждебна с трамвая. 14 прави тези врътки като тръгне от гара Искър, първо за връзка на селата с метрото, после влиза в Казичене, защото 60% от пътникопотока на линията се генерира от Казичене, че дори от години се борим да обикаля като А8(без Видните), защото и тази част на селото е много населена, за разлика от времето, в което е правен маршрута. След това трябва задължително да мине през Кривински път за обслужване на махалите и после единствения вариант посока Враждебна е врътката през детелината на Околовръстното, после и минаването през Левски за връзка с 120.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2715
    • View Profile
73 не се зачита за такава линия.
Първо, че заобикаля много, второ, че не минава по половината Т. Каблешков и трето, че това не е истинският му маршрут и като го върнат през Красно село, в Борово няма да има и помен от него.
А според мен трябва да се направи такави линия, от Манастирски ливади, където върти 65, до автостанцията зад Славия, където върти 103, но да бъде начесто! Това естествено, да бъде временно, защото този автобус не е замяна на трамвая, който всички чакаме.
Отговарям в темата за оптимизация на автобусните маршрути, защото мисля, че е правилното място за тази дискусия.

След пускането на Тодор Каблешков може да се мисли за линия (А73 или друга), която да тръгва от Зоопарка и да стига до Овча Купел. Така ще има обслужване по цялата дължина на булеварда, което впрочем е проблем в София. Сещам се за поне няколко булеварда, където трябва да се сменят две и повече превозни средства, за да се стигне от единия край до другия.

Някой има ли наблюдения върху пътникопотокът в А65 по Костенски водопад? След пускането на Каблешков, удачно ли ще е да се пробва А65 с маршрут от Манастирски ливади през Хладилника и Токуда до Семинарията?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 939
  • AUDI RS6-R C7 ABT<3
    • View Profile
65 се пълни по Костенски водопад, ако не е минавало нещо от около 5 минути, същото е и от Гоце Делчев до Зоопарка. Тоест истинският му пътникопоток е доста по - малък, отколкото изглежда. По стария му маршрут не съм виждал повече от 6 човека наведнъж. Също малка част са и хората, които го хващат от Парадайса (примерно) чак до Гоце Делчев. Пълни се само, защото препокрива други силни линии и позволява смяна на други места, но ако изключим този факт, не е нещо, което се ползва много.
Този маршрут, който казваш звучи интересен и може да има интерес, ако продължава по този булевард, който направиха надолу, след като махнаха автостанцията, защото оттам не минава нищо и може да бъде полезно макар и с 1 спирка по този булевард.
373
2707
311
26.05.14
18.01.19
09.06.19

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12950
    • View Profile
    • Email
Връщам си думите назад за 113 и 306. Днес видях електрически автобус на 113 сигурно с 50 човека вътре на станция Малинов. 306 няколко пъти го виждам вече с по 50-60 човека, да не казвам голяма дума ама май верно се пълни повече от ТБ5. Все пак и двете линии ще се окажат доста силни. 306 след като се дублира толкова с ТБ5 спокойно вече може да се мисли да се направи експресна линия и да изпуска някои спирки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2810
    • View Profile
На Малинов, в посока Младост 4 се пълни всеки автобус, който мине, защото много хора слизат там от метрото и използват автобуса за довозване. 113 е добре сега като е с къси, въпреки че според мен е по-добре да се закрие и да се подсилят 213 и 76 за негова сметка. 306 се пълни само ако пред него не е минавал по-дълго време ТБ 5. И се пълни само и единствено в участъка от Плиска до Младост 1, където се дублира изцяло с тролея. Абсолютна ненужна линия е в този си вид. Не веднъж съм го споменавал - за мен решението се корени в закриването на 306 и да се търси начин да се удължи ТБ5 до Бизнес парка.