Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 85954 times)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3260
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Чувам добри отзиви за връзката Гоце Делчев-Сточна Гара. Преди 15 години имаше такъв временен маршрут и пак се беше получило добре. Затова си мисля, че тб.7 май е по-добре в този си вариант.
Откакто има метро и няма 112, сякаш връзката на Люлин с Р.Паметник и кино Одеон сякаш не е най-желаната вече.

Нали основната идея на този тролей беше да замени трамвай 6? В този си вид не го заменя по никакъв начин.
Просто ни хвърлиха прах в очите.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ако дестинацията Гоце Делчев - Лъвов мост е търсена, то нека 7 се запази, а 6 да се пусне към Руски паметник и Спартак. За компенсация може да върнат 309 по Ал. Станишев, 108 да се пусне по Сливница покрай Люлин 1 вместо него, а по-редовния 82 по маршрута на 108 в Люлин.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18562
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Ако дестинацията Гоце Делчев - Лъвов мост е търсена, то нека 7 се запази, а 6 да се пусне към Руски паметник и Спартак. За компенсация може да върнат 309 по Ал. Станишев, 108 да се пусне по Сливница покрай Люлин 1 вместо него, а по-редовния 82 по маршрута на 108 в Люлин.

Първата точка е добра идея, но 309 трябва да остане по сегашния маршрут. Необходима е директна връзка на района около ПП Успех с много незрящи до Лъвов мост.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5650
    • View Profile
Районът около Станишев определено има нужда от пряка връзка с Лъвов Мост, при това пътникопотокът там е значително по-голям заради двата микрорайона. Около Сливница преобладава промишленото строителство и няма особено голям пътникопоток. :rolleyes:
« Last Edit: 22.01.2020, 16:32:50 by V.Peichev »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18562
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
След последните мнения може да се каже, че предложението на Агента е най-приемливо. Тб 7 през Руски паметник до Гоце Делчев и тб 6 продължава от Сточна гара до Басейна Спартак. Автобусите не се пипат. Но ще трябват 3-4 допълнителни коли за шестицата.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3260
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
А как ще върти 6 на Спартак? Или ще забием 25-та линия към Гоце Делчев. Там в момента е най-редовното обслужване в цяла София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5650
    • View Profile
На бившето обръщало на ТМ6 е монтирана контактна мрежа и не би трябвало да има особени проблеми с обръщането. Гоце Делчев има три редовни линии - 74, 76 и 204, останалите са сравнително редки и играят по-малка роля в обслужването на квартала.  :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11157
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ако дестинацията Гоце Делчев - Лъвов мост е търсена, то нека 7 се запази, а 6 да се пусне към Руски паметник и Спартак. За компенсация може да върнат 309 по Ал. Станишев, 108 да се пусне по Сливница покрай Люлин 1 вместо него, а по-редовния 82 по маршрута на 108 в Люлин.

Първата точка е добра идея, но 309 трябва да остане по сегашния маршрут. Необходима е директна връзка на района около ПП Успех с много незрящи до Лъвов мост.
Това за ПП „Успех“ е истина, замислял съм се и аз по този въпрос и си напълно прав. Може би ТБ 6 да вземе маршрута на ТБ 7 от „Сточна гара“ до „Гоце Делчев“, а ТБ 7 до „Спартак“. Така всички печелят, но трябва наистина да се вложи много старание за разписанието на 6, за да работи добре.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Като цяло моята гледна точка за ТБ6 и 7, както и връзката за Гоце Делчев. Първо трябва да се досетим, че още повече с разкриване на МД3 никой не би се наел да пътува от Люлин до Гоце Делчев с тролейбусите. По-скоро пътници би имало от спирките по бул. Сливница към НДК и х-л Хемус, заради липсата на друг транспорт.

Едната линия би било добре да се движи след сп. Банишора/бул. Сливница, към ул. Опълченска, пл. Руски паметник, тунела, Хилтън и тн. към Гоце Делчев.

Втората линия- както си се движи до Лъвов мост, после ул. Г.С.Раковски, Фритьоф Нансен и нататък към Гоце Делчев. Връщане- през Любен Каравелов.
Двете линии на по 12-20 мин., в общите части на синхрон 6-10.

Дадените от мен машрути имат нужда от минимално изграждане и/или местене на мрежа, което реално не е голямата работа, лесно би се случило. Така начертани Гоце Делчев получава доста балансирано и плътно обслужване в центъра - 204, 304, 76 по канала, ТБ8 по Васил Левски, ТБ по Раковска, ТМ по Ботев, ТБ и 74 по Опълченска (от различни точки на квартала с евентуални прекачвания).

--------
След вчерашните случки- електробуси да вървят по тролейбусни линии ми напомня едни мои приказки преди веме. Вече СЕ има свободно движещи се машини (електробусите). Рано или късно, същите (СЕ) може би ще се научат как да работят с електробусите. Това е добре, тъй като от години се делят СЕ и СА, вместо да се обединят, като клонове на един ДАП. ТА- вече СЕ имат свободно движещи се машини, почти независещи от мрежа и тн- което обуславя по-голяма гъвкавост в замествания, резерви, обходи и тн. Мисля, че сега много подходящо би било тролейбусните линии да се преномерират и абсорбирани в автобусната номерация. За да се избегне хаос, най-лесно е с нови стотици- 7хх или 8хх, като на ХХ се запазва стария номер на линията. Дори за първите месеци може цифрата на стотиците да се изписва една идея по-малка, за по-лесно адаптиране-  тб1 става 701, тб 2- 702 и тн. Така се освобождава СЕ да пуска каквото и да е по ТБ линии. Вече висш пиложтаж е споменатото за общо оперирана на двата общински превозвача. Тогава вместо да има открити коли по някоя 7хх и свободни автобуси и шофьори- просто автобус покрива. А пътникът- не го интересува какво го вози- номерчето е едноо и също. Дори при частични покривания- Подобно на Золинген. Тролейбусът с номер 683 оперира до един обръщач, от който тръгва автобус със същия номер да покрие трасе с неработеща мрежа.
Подобно интегриране на ТБ номера в общата номерация е направено във Варна преди много време, когато ТБ линиите от 1 2 3, стават 81 82 83, за да могат свободно да се заместват с автобуси, без това да бъде осезаемо и конфузно за пътниците.
« Last Edit: 16.06.2020, 16:29:29 by dj_the_bus »

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 215
    • View Profile
Още по-лесно ще е на автобусите/тролейбусите с дублетни номера, на единия (за предпочитане автобусите) да се сложи А отзад и готово.

Нека модераторите да преместят моето мнение и частта за номерацията на линиите в мнението на dj_the_bus в съответната тема. (Ако това е технически възможно)
« Last Edit: 16.06.2020, 18:22:02 by Chezare »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
През Л. Каравелов МГТ не може да минава.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Любен Каравелов е достатъчно широка. Единствено може би трябва да се махнат 2-3 паркоместа в непосредствена близост до кръстовищата. Виждал съм туристически автобус да се провира от там, посока Стадиона.

Номерацията я писах тук, в контекста на развитието на ТБ-транспорт. Слагането на А- ограничава номерацията. Защото в момент, примерно ремонт може да се наложи да има допълнение към автобусна линия 1 (примерно бус провиращ се през уличките, защото главният път е затворен), където линията най-удачно би била 1А. С изменение на цифрата на стотиците се освобождава номерирането на ТБ линии при евентуално разширяване на мрежата, без да се налага смяна на автобусна номерация.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6259
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
През Л. Каравелов МГТ не може да минава.
Любен Каравелов - Раковска е абсолютно същото с Кракра - Оборище. Но просто някой трябва да вкара ред в паркирането там.
храна за мозък - http://www.banitza.net/