Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 71612 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5738
    • View Profile
Има друг добър вариант - сравнително редовна линия  свързваща големите села Чепинци, Негован и Световрачене с МД3 или евентуално МД2 с двупосочен курс 65-70 минути с почивката на водача и разписание 4-3-4-2 делник и 3-3-3-2 празник и предпразник с интервали съответно 16-18 минути пик, 22-24 извън пик и празник и 33-35 вечер за сметка на по-редки 21 и 22 на 30-40 до 45 минути през деня за Войнеговци и Подгумер. Колата от 18 може да подсили 20, като част от курсовете са през Мелницата Чепинци.  :rolleyes:

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4603
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
За крайградските линии най-добрият вариант е увеличаване на скоростта на движение на автобусите, съответно времето за придвижване между спирките. 26, 27, 29 се влачат с най-много 30 км/ч по околовръстното и междуселските/градски пътища. Само от увеличение на скоростта ще може да се оптимизират броя коли, както и да се увеличи броят курсове.
@mlk, моля, обърни внимание на "факторите", когато правят разписанията, защото наистина е издевателство сегашното положение.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3454
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
@mlk, моля, обърни внимание на "факторите", когато правят разписанията, защото наистина е издевателство сегашното положение.
За съжаление, нямам начин да повлияя на начина, по който са правят разписанията. Ако имах тази възможност, досега щеше да има много забързани линии, много синхронизирани линии и т.н.
Иска ми се, ама ...

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2770
    • View Profile
Сега разгледах данните в Уикипедия за селата покрай София и хвърлих един поглед в сайта на ЦГМ.
село Герман - население около 2,500 души. Основен транспорт - А6 с курс 60 минути и разстановка 3-2-3-1 и 2-1-2-1
село Лозен - население над 6,300 души. Основен транспорт - А5 с курс  90 минути и разстановка 6-4-6-2 и 4-3-3-2
село Подгумер (846), село Войнеговци (640 души) и село Световрачене (над 2,100 души) - след промяната на А21 и А22 двата автобуса ще се движат на 3-3-3-2 и 2-2-2-1 с курсове около 95-105 минути.

1. Не е ли чист лобизъм това?

2. Какъв е смисълът от спирането на всички спирки между автостанция "Орландовци" и Централна гара? Спокойно може автобусите да спират само на Сточна гара и Лъвов мост, която да е крайна станция. Обратен завой на кръговото и по маршрутите. Младостките линии не са по-къси, за да е проблем да се почива на другите крайни станции.


« Last Edit: Yesterday at 23:28:56 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3104
    • View Profile
Правено ли е преброяване колко хора от въпросните села ползват градски транспорт ?

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14603
    • View Profile
    • Email
село Подгумер (846), село Войнеговци (640 души) и село Световрачене (над 2100 души) - след промяната на А21 и А22 двата автобуса ще се движат на 3-3-3-2 и 2-2-2-1 с курсове около 95-105 минути.
+ с. Кубратово + кв. Бенковски (състоящ се от Биримирци и Обрадовци) + Малашевци. А24 e доста нарядко, обслужването основно е от 21/22.
« Last Edit: Yesterday at 13:36:09 by blagun »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8925
    • View Profile
 Както и голяма част от транспортно неуредения Орландовци.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13553
    • View Profile
    • Email
Погледнах разписанията в сайта на ЦГМ и тия линии от 20, 21/22, 24 са супер странни- Почти всеки курс има различен маршрут. Всъщност 21/22 обслужва и двете села така че аз лично не схващам каква точно е идеята на тази промяна...то така и така е доста объркано. Веднъж минава първо през Подгумер, после минава първо през Войняговци. Така даже има връзка между двете села и явно неслучайно хората така са го измислили.

Съвсем не мога да ги разбера кое къде отива. 24 например ако погледнете веднъж отива до Бенковски, после друг курс до манастира, трети курс до Световрачане, 4-ти курс до Локорско  :D

Освен това според мен тези автобуси до централна гара след Орландовци не трябва да спират никъде-чак на гарата. Защото другото е излишно забавяне, така и така трамчваите спират на всички спирки. Автобусите от Орландовци направо на гарата където да се осъществява интермодалната връзка автобус/метро/влак.

Друго което ми прави впечатление че с влак до Световрачане са само 20 минути а с автобуса 40. Интересно колко хора го ползват тоя автобус, при положение че с влака е 2 пъти по-бързо че на всичко отгоре и билета е по-евтин. Да не говорим за липсата на трафик. Сериозно в тоя район нямам никакви наблюдения.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14603
    • View Profile
    • Email
Освен на Централна гара, съществени връзки се правят и на Сточна гара. Всъщност именно за тези връзки 21 и 22 са по-полезни от 24. Даже по-назад в темата се даде идея 23 да се удължи до МС Хаджи Димитър, да се подсили и 24 да отпадне. Евентуално с удължаване на 100.
Както София 70 спомена, обслужването на северните селски квартали и села никак не е блестящо и е странно в подобренията да се търси единствено лобизъм. Всъщност удълженията до гарата са отпреди МТК. В допълнение в целия северен сектор не се предвижда нито метро, нито трамвай.
Само да добавя, че от Бенковски до Пам. Левски са само 6 км, които до удължаването се постигаха с 3 прекачвания плюс пеша от Хладилния завод до Сточна гара.
« Last Edit: Yesterday at 22:00:15 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3454
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
премествам го на правилното място:

Между другото, 21 и 22 ще са в синхрон през 17/18 минути. 24 в момента в пик е на 15. Ако се направи да е на 17/18 минути, може да се получи двоен синхрон, т.е. от Бенковски до Орландвоци да има на всеки 8/9 минути автобус, без да се брои линия 23.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2770
    • View Profile
+ с. Кубратово + кв. Бенковски (състоящ се от Биримирци и Обрадовци) + Малашевци. А24 e доста нарядко, обслужването основно е от 21/22.
Ако ще смятаме така, то А5 и А6 обслужват района около ул. "Димитър Пешев" и Практикер. Да не говорим, че има А23 и А24, вторият от които е на 15 минути в час пик.

Коментарът ми за лобизма беше, че се увеличава сериозно пробегът и се обслужват привидно малки населени места. Принципно промяната има смисъл, защото се опростява обслужването, но едната линия можеше да е към гараж "Малашевци".

Иво, А24 има няколко курса делник до манастира и един курс през манастира и Световрачане до Локорско. Предполагам, че има някаква логика да е такова разписанието и въпросният курс се ползва от определена група пътуващи. Колко редовни са влаковете? Може да е 20 минути, но ако влакът е три пъти на ден, няма как да се очаква хората да го предпочетат.


Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5738
    • View Profile
Влаковете до Световрачене са едва четири на ден и освен това повечето хора не работят и/или учат в близост до гара и се налага да купуват отделни превозни документи за влака и друг транспорт, което е неизгодно. Докато поне картите за ЦГМ не важат във влаковете те няма как да се използват масово за градски транспорт дори да са по-начесто. :rolleyes: