Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 194351 times)

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 324
    • View Profile
    • Email
Според мен по-добра идея е да продължат трасето по бул. Витоша от ул. Краище до ул. Бяла черква и по нея през колелото на ПК Спартак, по старото трасе и ново обръщало в района на метростанция ЕС. Новото трасе е около 700 метра(без обръщалото). Ако лентата за активно движение по бул. Витоша бъде изместена по-близо до лентата за паркиране и се вземат 50-60см от двете страни на зелените площи би могло да се поберат две трамвайни трасета около него(на теория).

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13483
    • View Profile
    • Email
А като е такава драма това с довозването с 8-цата, какво пречи билетите от метрото да се признават и в 8-цата, примерно до 1 час след часа отпечатан на него? Нали се отбелязва час на него, а дали ще вземеш растоянието от съд.палата до Люлин с едно ПС или с прекачване и с 2 логично цената да е една и съща може би. Компромис може да се прави и с 213 от Малинов масово се ползва за 2-3 спирки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14526
    • View Profile
    • Email
Иво, пътуващите в метрото не са задължително с хартиени билети. Даже повечето не са. Има електронни билети, които се зареждат с 10 импулса, също така месечни карти, които не се четат от верифициращите джаджи на наземните контрольори. Хартиен билет от трамвая също не се признава в метрото, така че в обратната посока изобщо не работи системата (както беше и с някогашните хартиени комбинирани билети метро-наземни). Да не говорим, че ТМ8 в Люлин не е единствената довозваща линия в София, такива има на всяка метростанция. Всичко трябва да се реши с тотално различна тикет система.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Друг вариант за възстановяването на шестицата!
От кръстовището на Витоша и Пенчо Славейков от страната на НДК и след това по Черни връх!

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 320
    • View Profile
Някой има ли наблюдение на пътникопотока след Триъгълника към Илиенци? Дали ТМ12 би се справила сама?
Идеята ми е след пускане на трета линия на метрото ТМ11 да стане с маршрут Княжено-МС Хан Кубрат. Така ще има връзка на трите метролинии по периферията. Един вид основата на кръгов трамвай. Въпреки, че честно казано нямам представа дали някой пътуващ от Надежда до Овча купел ще ползва този трамвай или ще продължи до Орлов мост да се прехвърли на трета линия.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18598
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Абсурд. Много хора ползват трамвай 11 от Илиянци/Хюндай към К. Величков. Това предложение е по-глупаво и от съкращаването на 11 до Хюндай.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2498
    • View Profile
    • Email
Ако разписанията са синхронизирани идеята може и да е добра. По-добре една линия и по-редовен тм11 в останалата част, отколкото две линии, и двете нередовни.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9099
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А най-добре е 26 и 27 да си въртят където трябва (Илиянци или Хюндай) и трамваите да си имат пътникопоток.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2685
    • View Profile
26 се ползва доста добре и в частта му към Обеля, въпреки че е на такъв огромен интервал. Все пак в тази си част линията се явява остатък от 150.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2498
    • View Profile
    • Email
А най-добре е 26 и 27 да си въртят където трябва (Илиянци или Хюндай) и трамваите да си имат пътникопоток.

Сигурно имат и сега, но за два трамвая които минават през 3 минути и после половин час е пустош на спирката място няма. тм12 по принцип трябва да е на 10 минути, и ако тм11 на най-много 15 и се прави връзка на Триъгълника всички ще са доволни.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
ТМ11 трябва да е по-редовен от ТМ12 - няма алтернатива по Скопие, част от К. Величков и Н.Мушанов. ТМ12 се дублира в значителна степен с ТМ4 и ТМ18 по Мария Луиза, с втория и по Граф Игнатиев дори при възстановяване на трамвайното движение към Орландовци. При закриване на ТМ18 ТМ12 следва да се сгъсти, но не да е по-редовен от 11. :rolleyes: В Обеля 81 и 150 довозват до метростанцията и ЖП спирката. :rolleyes:

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2685
    • View Profile
В Обеля 81 и 150 довозват до метростанцията и ЖП спирката. :rolleyes:
А от Обеля до Илиенци през половин Надежда? 26 се използва и за връзка на Обеля с Кауфланд и Фантастико Надежда (доскоро и за Лидъл), а в Надежда 26 е един от двата страшно нередовни автобуса, които обслужват цялата югозападна част на Надежда 1 и 3. При това там няма друга алтернатива.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9099
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
За мен лично добра идея е 310 да се удължи до Малашевци, 285 да се закрие, 85 да си мине на нормална разстановка, а 86 идвайки от Свобода от МС Хан Кубрат да се движи по маршрута на 285 до Връбница 2. При това положение 79 може от Надлеза да се пренасочи по маршрута на 86 до Сточна гара, а по 202 ра да остане само 309. Това естествено си е мое виждане, не претендирам че е добро.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
Трябва да има адекватен транспорт по Хан Кубрат - ако 86 се пренасочи Ломско Шосе остава без никакъв наземен транспорт, 26 е прекалено рядък и няма никакви удобни връзки. :rolleyes: 79 няма особен смисъл да се пренасочва по маршрута на 86 - по Мария Луиза има достатъчно редовни автобусни и трамвайни линии, по Сливница автобусни и тролейбусни и допълнителна сравнително рядка линия няма да подобри обслужването, задръстванията на Надлез Надежда не са много по-малки от тези на изхода от Константин Стоилов към кръговото. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9099
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не четеш внимателно. Предлагам 86 да стане Свобода - МС Хан Кубрат - Връбница 2.
79 в момента вози въздуха по 202ра. Преминавайки през Лъвов мост има поне малък шанс да привлече пътници. Пробгът и интервалите почти не се изменят.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Ако се възстанови трасето до Руското посолство има възможност да се направи трамвайно трасе до Гео Милев.
Руско посолство, локалното платно на Драган Цанков,ул.Фредерик Жолио Кюри, тунел под Цариградско шосе, ул.Николай Коперник,бул.Шипченски проход,Гео Милев.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
309 е по-редовен от 79 и обслужва няколко района, по-добре е 79 да вози въздух а 309 да се съкрати до Сточна Гара или евентуално да се пренасочи към Централна Гара с намаляване на интервалите с 3-4 минути пик и 5-6 извън пик и празник. :rolleyes:

Ако се възстанови трасето до Руското посолство има възможност да се направи трамвайно трасе до Гео Милев.
Руско посолство, локалното платно на Драган Цанков,ул.Фредерик Жолио Кюри, тунел под Цариградско шосе, ул.Николай Коперник,бул.Шипченски проход,Гео Милев.

Жолио Кюри и Николай Коперник са прекалено тесни за двупосочно трамвайно трасе особено с ЖП междурелсие и автомобилно движение. Прокопаването на тунел под Цариградско е сложно и скъпо. Също подобен трамвай няма да има особено голям пътникопоток - разстоянието от МС Жолио Кюри до Плиска е около 700m, от Плиска до Гео Милев около километър и времепътуването с трамвай плюс чакането няма да е много по-малко от това за ходене. :rolleyes:

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1715
    • View Profile
Ако се възстанови трасето до Руското посолство има възможност да се направи трамвайно трасе до Гео Милев.
Руско посолство, локалното платно на Драган Цанков,ул.Фредерик Жолио Кюри, тунел под Цариградско шосе, ул.Николай Коперник,бул.Шипченски проход,Гео Милев.

Няма как да се възстанови вече. Вчера изваждаха релсите зад ТВ кула, предполагам днес са приключили, т.е. вече няма никакъв релсов път от ТВ кула до посолството.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
V.Peichev- междурелсие 1000 мм.!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
Ако се прави линия по Жолио Кюри и Николай Коперник с тясно междурелсие, то ще трябва трета релса по Шипченски Проход и на колелото Гео Милев. :rolleyes: