Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 200187 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2678
    • View Profile
    • Email
Доста е писано по темата за датчиците, във връзка с излиянията на Васко. Това, което седи като порблем, е че тези датчици често се скапват и затова е необходимо трамвая да минава на забранителен сигнал. И второ, те са настроени така, че след преминаването на трамвая през тях, го пускат едва когато е заложено в цикъла на светофарната уредба, а не приоритетно.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2600
    • View Profile
    • Email
Това, което седи като порблем, е че тези датчици често се скапват и затова е необходимо трамвая да минава на забранителен сигнал. И второ, те са настроени така, че след преминаването на трамвая през тях, го пускат едва когато е заложено в цикъла на светофарната уредба, а не приоритетно.

Решението е просто, в Германия е например ключалка на светофара и ключове у ватманите. Когато балисата не сработи, водачът слиза и си резервира сигнала с ключа. Май пак сме поръчали от грешния модел светофари, или не ни се занимава.

Offline Trams13

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 297
    • View Profile
    • Email
Трамвайна линия 2 с маршрут Метростанция Витоша-Централни Хали-Лъвов Мост-ул.Козлудуи-ул.Камеделска-Кв.Орландовци.

Offline Richi

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 166
    • View Profile
Ватмани за сегашните линии няма. Нови попълнения не се очакват. Нови линии също

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18623
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
До един месец ще завършат курсовете за ватмани и ще има над 30 човека. Колко от тях ще почнат работа вече е друг въпрос.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14582
    • View Profile
    • Email
Трамвайна линия 2 с маршрут Метростанция Витоша-Централни Хали-Лъвов Мост-ул.Козлудуи-ул.Камеделска-Кв.Орландовци.
Това в контекста на закриване на ТМ18 ли?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9149
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Със сигурност. Определено има нужда от удължаване на 18 до Хладилника, дори на цената на увеличени интервали.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2678
    • View Profile
    • Email
Със сигурност. Определено има нужда от удължаване на 18 до Хладилника, дори на цената на увеличени интервали.
Една редовна линия трябва да има до Орландовци.  Аз отдавна съм изразил мнение, че специално ТМ18 следва да се закрие, а колите да се разпределят между ТМ3,4 и 12 (по 3 за всяка линия). Не виждам смисъл да се удължава ТМ18, при условие, че ТМ 10 е достатъчно редовен, а с новата система за таксуване ще бъде разрешен и проблемът с прекачването. А в случай, че толкова държите да се удължи една линия, тя може да е ТМ12, като респективно се добавят 4 коли, а за ТМ 3 останат само 2. Между другото не е зле да се помисли за закриване на ТМ1 и за намаляване на колите по ТМ7 на 15, като 4 коли бъдат пренасочени към ТМ6, което би трябвало да осигури някакви нормални интервали.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2724
    • View Profile
Ти гледаш на тройката като на някакъв придатък в Орландовци, но за хората от Захарна фабрика това е единствената и основна линия.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2678
    • View Profile
    • Email
Ти гледаш на тройката като на някакъв придатък в Орландовци, но за хората от Захарна фабрика това е единствената и основна линия.
Всъщност ако се увеличи ТМ 3 с 2 коли към онези 6, с които се обслужваше линията до Орландовци по зимните разписания, линията ще бъде с приличната разстановка- 8-6-7-2, което значи интервал около 10 минути в пиков час, особено ако затегнат разписанията след ремонта на Каменоделска, както и тези към Захарна фабрика. По-добър интервал тройката не е виждала от години, а ако се добавят три коли от "умътвения" ТМ18, тогава интервала ще падне и под 10 минути.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2724
    • View Profile
Сега разбрах какво искаш да кажеш - 3 коли допълнително, ако не може, само 2. А не общо две за цялата линия.

Offline Richi

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 166
    • View Profile
Тройката все по-често я виждам с правостоящи.
Проблем е и завиването от Константин Величков към Стамболийски в час пик, но пък за 4 минути няма къде да се бърза. А и, до Орландовци като я пуснат, е добре да е на 6/4/6/2 или 6/5/6/2.

Online bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 65
    • View Profile
Със сигурност. Определено има нужда от удължаване на 18 до Хладилника, дори на цената на увеличени интервали.
Между другото не е зле да се помисли за закриване на ТМ1 и за намаляване на колите по ТМ7 на 15, като 4 коли бъдат пренасочени към ТМ6, което би трябвало да осигури някакви нормални интервали.

Колите по тм7 в никакъв случай не бива да се намаляват. В пиковите часове редовно се случва да остават хора по спирките дори при сегашните 17 - 18 коли по зимното разписание. Същевременно обаче ТМ6 трябва да се подсили, а ТМ1 да се закрие. Ясно е, че за съжаление Песи не могат да се движат към Обеля. Като цяло сериозно трябва да се преосмислят маршрутите и да се оптимизират.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2678
    • View Profile
    • Email
Тройката все по-често я виждам с правостоящи.
Проблем е и завиването от Константин Величков към Стамболийски в час пик, но пък за 4 минути няма къде да се бърза. А и, до Орландовци като я пуснат, е добре да е на 6/4/6/2 или 6/5/6/2.
Тройката винаги е била с добър машрут, който при нормални интервали генерира пътникопоток.

Колите по тм7 в никакъв случай не бива да се намаляват. В пиковите часове редовно се случва да остават хора по спирките дори при сегашните 17 - 18 коли по зимното разписание. Същевременно обаче ТМ6 трябва да се подсили, а ТМ1 да се закрие. Ясно е, че за съжаление Песи не могат да се движат към Обеля. Като цяло сериозно трябва да се преосмислят маршрутите и да се оптимизират.
Всичките предложения, които давам са с оглед това, да не се променя транспортната задача, иначе нормален транспорт ще имаме, когато имаме нормални интервали на движение, а не ТМ 4 да е на 19 минути, ТМ 3 на 30, ТМ 6 на 20 и пр. и това се отнася не само до трамвайните маршрути.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Online bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 65
    • View Profile
В това отношение съм съгласен, че в двумилионен град е нелепо да има градски линии на интервали от 20-30 минути. В Германия например градският транспорт се приема, че трябва да изпълнява социална функция, поради което дори вечерно време в Берлин градската железница е на интервал около 5 минути, като влаковете се движат празни почти до 2 през нощта, а петък до неделя денонощно. Тоест идеята на германците е, че градският транспорт не трябва да бъде на печалба.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3440
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ето и една идея, включваща много класически маршрути, при условие, че се поставят автоматични стрелки на пл.Македония от Алабин към 5-те кьошета и обратно:

1. Ив.Вазов-Ц.Хали-Обеля 2
2. Хладилника-Журналист-Ц.Хали-Орландовци
3. Зах.Фабрика-пл.Възраждане-Ц.Гара-Орландовци
4. бул.Н.Петков-Ц.Хали-Орландовци (синхрон с тм.2 от Съд.Палата до Орландовци)
5. Княжево-Съд.Палата
6. закрит
7. Борово-бул.Хр.Ботев-м-с Хан Кубрат (по Ботев, за да не се оголи твърде много)
8. Съд.Палата-Люлин 5
10. Зап.Парк-пл.Журналист
11. Княжево-Илиянци
12. пл.Журналист-бул.Хр.Ботев-Илиянци (синхрон с тм.11 от Триъгълника до Илиянци, поне в извънвърховите моменти)
18. закрит

20, 22 и 23 - както сега.

Като допълнение, може от 7 да се отдели помощна линия, която стига само от Борово до Съд.Палата и се движи само в делнични дни до 20 часа, в синхрон с тм.7.

Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
Ето и една идея, включваща много класически маршрути, при условие, че се поставят автоматични стрелки на пл.Македония от Алабин към 5-те кьошета и обратно:

1. Ив.Вазов-Ц.Хали-Обеля 2
2. Хладилника-Журналист-Ц.Хали-Орландовци
3. Зах.Фабрика-пл.Възраждане-Ц.Гара-Орландовци
4. бул.Н.Петков-Ц.Хали-Орландовци (синхрон с тм.2 от Съд.Палата до Орландовци)
5. Княжево-Съд.Палата
6. закрит
7. Борово-бул.Хр.Ботев-м-с Хан Кубрат (по Ботев, за да не се оголи твърде много)
8. Съд.Палата-Люлин 5
10. Зап.Парк-пл.Журналист
11. Княжево-Илиянци
12. пл.Журналист-бул.Хр.Ботев-Илиянци (синхрон с тм.11 от Триъгълника до Илиянци, поне в извънвърховите моменти)
18. закрит

20, 22 и 23 - както сега.

Като допълнение, може от 7 да се отдели помощна линия, която стига само от Борово до Съд.Палата и се движи само в делнични дни до 20 часа, в синхрон с тм.7.

Идеята е доста добра. Относно 23, дано се върне по стария си маршрут до Младежки театър.

Offline Lepos_Grim

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 215
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
А защо 10 да е само до Журналист? Нали идеята беше да има друга помощна линия именно в участъка Журналист - Хладилника, за да се облекчат интервалите...
Иначе и аз искам 23 да е до Младежки театър, а не да ходя донякъде, че да се возя на него..  :D
« Last Edit: 26.12.2019, 11:10:21 by Lepos_Grim »

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 511
    • View Profile
И според мен идеята 10 да е до Журналист не е най-добрата. Като за начало, хората свикнаха с тази линия, защото тя е почти на 13 години с този маршрут (как лети времето :/). Отделно, нали са в две различни направления с 2, то тогава защо трябва да лишаваме хората, които са свикнали с 10 от това удобство. Кръговото на Хладилника може да поеме две линии (9 и 10/14/2 в различните периоди), така че не виждам проблем да се случи отново същото.
   Сега трамвай 18 може да остане, само че с друг класически маршрут и преномериран. И това е надлез Надежда (МС Хан Кубрат) пл. Журналисти. И да възприеме номер 14, като се движи по Мария Луиза и така ще върши перфектна работа за допълване на 7 и обиране на пътникопотока по стария маршрут на трамвая.
  Евентуално 18 може да се върне, когато се построи разширението на трамвайната мрежа до зоопарка и Дървеница, „предвидени“ в програмата на Фандъкова. Тогава може да се заговори за 18 до зоопарка и 19 до Дървеница с класическия си маршрут Дървеница ж.к. Бъкстон.
« Last Edit: 26.12.2019, 10:02:11 by Pesho1991 »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6341
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Никой няма да пусне втора линия до Хладилника докато от Кръста до Хладилника положението с трафика е такова, Черни връх не е разширен и трамвайното трасе не е обособено.
храна за мозък - http://www.banitza.net/