Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 201116 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18623
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Категорично съм против съкращаване то на 10 до Журналист. Линията се наложи с маршрута си в момента й е много ползвана.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Trams13

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 297
    • View Profile
    • Email
Напълно съм Съгласен,с Емо. Трамвайна Линия 2,да се открие.Защото по бул.Княгиня Мария Луиза - Централни Софийски Хали - бул.Княгиня Мария Луиза - Площад Лъвов Мост,голямо Наторваване.
« Last Edit: 26.12.2019, 14:50:25 by Trams13 »

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1730
    • View Profile
Ето и една идея, включваща много класически маршрути, при условие, че се поставят автоматични стрелки на пл.Македония от Алабин към 5-те кьошета и обратно:


Хубаво даваш предложение за оптимизация, но аргументите къде са?
Само като прочетох 10 до пл. Журналист, изтръпнах!
Напоследък във форума само чета писания за закриване на линии от хора, които явно не ползват градски транспорт.
Хората от Лозенец ще те линчуват ако го прочетат. :laugh:
Не забравяй, че тм 10 вози всички ученици и студенти в отсечката Стадиона-Семинарията (същото прави и 94, само дето 94 е претъпкан почти през целия ден, то не че и трамвая не е..).
Ако махнеш трамвая, хората къде ще отидат? И без аргументи от сорта, че Лозенец има метро и трамвая го дублира, при положение, че метрото изобщо не обслужва района на Семинарията, Вапцаров, Бигла и Милин Камък.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3482
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Леле, каква драма стана. Кой ще маха трамваи? Ако четете внимателно, ще видите, че предлагам 2, вместо 10, като е очевидно, че интервалите на движение се запазват, тъй като и в момента 10 и 18 се движат на сходни интервали.
Освен това, идеята за разпределението на 2, 10 и 12 е, че така от Г.Игнатиев ще има директна връзка и по трите лъча - към Халите, по Ботев и по Стамболийски. В момента има две линии през Халите и нито една по Ботев.
А линия 2 се движи от Хладилника по Баучър до Орландовци между 1966 и 1993 и това е достатъчно доказателство за дорбрия ѝ маршрут.

По същата причина предлагам 1 и 7 да не са и двете по Ботев.
Имаме и 2-3 сихнронизации, които също са подобрения.
Закрива се само една линия, която и без друго е безсмислена - 1. Просто 6 става 1, а 18 става отново 2.


Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 518
    • View Profile
То не е въпрос на закриване на линии, а това че 10 се маха от Хладилника. Те хората щяха да направят революция за 6, а да не говорим за 10, който си е основна линия. Пускането на 2 по никакъв начин не пречи 10 да си остане.
   Някой ще каже, че има трафик, ама преди 10 години също имаше, а 9 беше с двойни вагони и 10 също вървеше. Ако има стриктен контрол или се изпълни нещо като на К. Величков ще се подобри обслужването. И няма да има проблем даже и 3та линия да се пусне.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2624
    • View Profile
    • Email
Черни връх не е разширен и трамвайното трасе не е обособено.

Как ще се разшири Черни връх? Това е невъзможно вече.

Offline bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 66
    • View Profile
Ето и една идея, включваща много класически маршрути, при условие, че се поставят автоматични стрелки на пл.Македония от Алабин към 5-те кьошета и обратно

7. Борово-бул.Хр.Ботев-м-с Хан Кубрат (по Ботев, за да не се оголи твърде много)

Като допълнение, може от 7 да се отдели помощна линия, която стига само от Борово до Съд.Палата и се движи само в делнични дни до 20 часа, в синхрон с тм.7.

Би могло мотрисите по тм7 да се разделят на две линии в пълен синхрон през една:
ТМ 7: Борово - Хр. Ботев - МС Хан Кубрат
ТМ 17: Борово - М. Луиза - МС Хан Кубрат (или Надлез Надежда при невъзможен пълен синхрон).
Така няма да се влоши обслужването на кварталите по бул. България, като се предложи нова опция.
Прекачването на метро на НДК не е ефективно за кратки разстояния от порядъка на една до четири станции, като с трамвай е по бързо.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1371
    • View Profile
Би могло мотрисите по тм7 да се разделят на две линии в пълен синхрон през една:
ТМ 7: Борово - Хр. Ботев - МС Хан Кубрат
ТМ 17: Борово - М. Луиза - МС Хан Кубрат (или Надлез Надежда при невъзможен пълен синхрон).
Така няма да се влоши обслужването на кварталите по бул. България, като се предложи нова опция.
Прекачването на метро на НДК не е ефективно за кратки разстояния от порядъка на една до четири станции, като с трамвай е по бързо.

На теория звучи добре идеята, но в сегашните условия е неосъществима. Дори и 100% да се обособят трасетата по Ботев и Мария Луиза (което предвид широчината им едва ли ще се осъществи), настоящият режим на работа на светофарите ще спъва синхрона на двете линии. На Петте кьошета и на Ларгото, някоя умна глава ще реши, че трябва да се пропуснат една, две трамвайни фази и целият синхрон отива на кино.


Освен това, идеята за разпределението на 2, 10 и 12 е, че така от Г.Игнатиев ще има директна връзка и по трите лъча - към Халите, по Ботев и по Стамболийски. В момента има две линии през Халите и нито една по Ботев.

Предложението ти е много добре обмислено и ако 1 се пусне по Мария Луиза е логично 12 да се върне по Ботев, по традиционния си маршрут, като дава връзка на Графа с Ботев. Но в момента най-големия пътникопоток на 12 е именно по Мария Луиза и дали тази връзка Графа - Ботев ще осигури пътници, така че да е рентабилна? И сега линията е доста разредена, извън пик е на 16/17 мин. Отнеха ѝ пътниците от АС "Илиянци", ако се измести от Мария Луиза, ще я орежат още повече.
При положение, че 1 е по Мария Луиза, 3 трябва да минава по Струга посока Орландовци. Нещо трябва да минава оттам, за да може да се използва трасето при извънредни ситуации.
За съжаление промените в маршрутите, няма да решат проблемите на трамвайния транспорт. Докато трасетата са в такова окаяно състояние и средната скорост е толкова ниска, трамваите ще продължат да губят пътници. Нужни са сериозни инвестиции от страна на общината за подобряване на състоянието на релсовия път.
« Last Edit: 27.12.2019, 19:19:03 by UMSofia »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6365
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Черни връх не е разширен и трамвайното трасе не е обособено.

Как ще се разшири Черни връх? Това е невъзможно вече.

Естествено, че е възможно.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2624
    • View Profile
    • Email
Черни връх не е разширен и трамвайното трасе не е обособено.

Как ще се разшири Черни връх? Това е невъзможно вече.

Естествено, че е възможно.

Да, ако се оставят тротоари по 50 см. както е в новоразширения участък от Хладилника до Околовръстното.  :fan:

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6365
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Много е лесно просто да си пишеш и да си трупаш мнения, нали?
Регулацията позволява да има по 2 ленти в посока от Сребърна до Кръста. Виж очертанията в кадастралната карта. Тротоарите няма да са по 50 см. Ще са с променлива широчина. Най-малката около 2,50, но предимно по 4 метра. Има няколко пристройки и магазини за събаряне (около РУМ-а) - например - порталът на Мистър Пица и пристройката на същата сграда на Мистър Пица на ъгъла с Люботрън (май беше аптека). Останалото е предимно свободно, но трябват доста пари за изместване на кабели и стълбове.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2624
    • View Profile
    • Email
Фантазии. От Вапцаров до Сребърна имаш 25 метра, обособеното трасе 7 метра, перони по 3, поне 2,5 метра тротоари, все пак имаш високо строителство и от двете страни. 4 ленти в някой друг живот ще събереш на остатъка. НСО няма да се мръдне и сантиметър, това трябва да е ясно на всеки, което прави казуса решен - достатъчно е да има един обект като тях, които са непреместваеми както е при Опълченска и къщата-музей и проектът умира за две десетилетия минимум. Но да се мечтае не е забранено.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6365
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Смешен си.
Много обичаш да говориш ангро. Ей така, просто, за да става течение.
Проблемът с бул. Черни връх е изцяло в ръцете на Столична община, но тя не иска да го решава - не я интересува. Тя трябва да е активната страна.
Пак ти казвам - отвори кадастъра и там ще видиш колко си сбъркал.
Само за доказателство с какви некадърници, безхаберници и мързеливци си имаме работа в Столична община - появи се проблем с паркиране в Южния парк - до кръстовището на Козяк и Ибсен. Хора се възмущават. Обаче - за съжаление тези терени с паркиралите коли са частна собственост. Понеже Столична община е дремала от 2009 г. (влизането в сила на настоящия ОУП) и не ги е отчуждила, съвсем скоро дори ще могат собствениците да си ги заграждат с огради и да си ги ползват. А според ОУП са СА1 и СА2 - зони за спорт и атракции. Тоест - съвсем скоро ще може да се строи в тези имоти - кортове, съпътстващи сгради (най-вече), съпътстваща инфраструктура (паркинги) и т.н. Чао, чао, Южен парк! Колко тъп трябва да си, за да си клатиш краката цифром и словом - 10 (десет) години (не месеца, а години!!!) и дори да не започнеш процедура по отчуждаване.
Същото е и с всичката неизпълнена транспортна инфраструктурана града (според ОУП) - от мързел, нежелание, безхаберие, от това, че 10 години абсолютно популистки не вдигаш данъците, за да извършиш тези отчуждения, същевременно и малкото ежегодно заделяни пари за отчуждения не ги усвояваш, а към ОУП-а от 2009 има план, в който ясно е описано в каква поредност трябва да се случат отчуждаванията през следващите 10 бюджета и какви суми са нужни за това.

Така че не търси под вола - теле. Има си причина за това Черни връх да е с една лента и това не е защото "някой не дава".
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14616
    • View Profile
    • Email
То ако става въпрос, има и по-просто решение - релсите да са в десните ленти. Но така или иначе, надали скоро ще има основна реконструкция на Черни връх само 4-5 години след предишната. А и надали ще се погледне с добро око лишаването от зеленина и дървета от южната страна на булеварда - от обръщалото почти до РУМа. Отделно от ветото на ДАНС (доколко подобни организации са склонни на компромиси - видно е от примера на Петте кьошета).

Обратно към оптимизацията на маршрутите. Според мен 2 линии от Хладилника по Графа са пресилени. То и резервите при една линия не са изчерпани - обслужва се с къси трамваи. Ако въпросът е кое - ТМ2 или ТМ10, бих дал глас за ТМ10. Да, ТМ2 има славна история по маршрута Хладилника-Орландовци, но тя копира метрото за разлика от ТМ10, която макар и с по-скромна история, се утвърди по настоящия си маршрут.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3482
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Явно мнозинството от хора предпочитат тм.10 да е до Хладилника и вероятно си има причина. А за да бъде картинката пълна, нека да припомня, че и тм.12 също беше до Хладилника за няколко години, така че и това се води що годе традиционна линия за там :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11316
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
А сега само един трамвай стига ли за Обеля? Вярно в периферията минава метрото, но освен него от Обеля няма нито автобус нито нищо друго до центъра освен трамвая.
Задаваш доста сложен и интересен въпрос с много страни. На първо време ако трасето на 6 през „Ломско шосе“ е било неконкурентно то какво може да се каже за трасето през „Свобода“, което освен че забавя времепътуването е и най-зле организираното трасе в София, коментирали сме много пъти как ватманите се страхуват да ускорят по „Ген. Никола Жеков“, защото от тротоарите и преките непрекъснато изскачат хора или коли. Това силно ограничава възможностите на трасето до „Обеля“. Останал съм също така с впечатление, че съществува страх от инциденти в полето между „Връбница“ и „Обеля“ и затова там също не се практикува особено развиване на скорост, а и самото трасе е разбито. На втори план съществува въпроса ако има втора линия от „Обеля“ накъде ще отива тя. Единственият вариант е вместо завой на гарата по „Ботев“ да продължава към автогарата, „Лъвов мост“ и т.н., но въпросът за конкурентноспособността си остава. От друга страна обаче трасето през „Бели Дунав“ и „Ген. Никола Жеков“ отвори доста нови и потенциално големи възможности за намиращите се в близост до него, които към момента имат линия към „Центъра“. Не достатъчно редовна и не достатъчно бърза, но преди нямаха никаква, а „Ген Никола Жеков“ е далеч от метрото. И макар трасето до „Обеля“ да губи на практика всякакви шансове за ползотворно бъдеще с философията, че целта, която трябва да се оправдае е конкурентен транспорт до центъра, а средства за това всички виждаме, че няма, ако аз бях определящ фактор щях да искам опитам какво би се случило ако транспортната задача на 6 се увеличи. Може би обелското трасе ще е с основна цел да превозва до метрото, но в „Надежда“ и „Свобода“ има много нереализиран потенциал, който би направил една силна шестица печеливша линия. И като вметка към шестица и силна линия би било добре поне да се обмисли пренасочване през „Княгиня Мария Луиза“, защото иначе по „Ботев“ има опасност да се стигне до нежелано положение трамвай до трамвай.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8925
    • View Profile
Вместо пренасочвания , втори линии и т.н. Борово - Обеля 2 и да се приключи с драмата 1 и 6 на Вазов и 1,6 и 7 по Ботев, пресичания , влачения , и т.н. Сега Пейчев ще каже, че няма достатъчно пътници и че трасето е разбито . Ами така е - има малък участък от Триъгълника до Агресия . От училището до кръга нее голяма драма.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12537
    • View Profile
А до Иван Вазов какво ще остане? Може би тм 8.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11316
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
ТМ 1 си е за закриване по всички параграфи, а ТМ 6 от „Хан Кубрат“ до „Иван Вазов“.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8925
    • View Profile
А до Иван Вазов какво ще остане? Може би тм 8.
Защо не? И без това на съдебната е тясно за две линии.