Абсурдно е транзита да минава през топ центъра на града .
Пресилено е да се твърди, че транзитът запад-изток минава през центъра. Навигацията ме отклонява или през Руски паметник, или през Сточна гара. През центъра - само вечер след 21:00 часа.
Стамболийски, заедно с Тодор Александров е ос запад-изток - от Западен парк до Св.Неделя. В момента двете оси се сливат към Дондуков/Цар Освободител пред Св.Неделя, което вече не е кръстовище, след като стана пешеходна зона по Витошка от Стамболийски на юг. Ако затвориш отсечката между Ботев и Св.Неделя, сливането на двата потока ще стане на пл.Възраждане плюс трамваи към Св.Неделя плюс трамваи към Стамболийски - западна посока. Натрупва се много трафик в една точка.
За мен е по-смислено Мария Луиза да стане пешеходна от Екзарх Йосиф до Дондуков. Нейният голям габарит се обезсмисли след пешеходната зона между Стамболийски и Патриарх Евтимий. Това ще слее пешеходните зони по Пиротска, градинката през банята, Ларгото, Св.Неделя, Витошка и парка пред НДК.
Ринговете също не се строят както трябва. Съгласен съм, че ринговите булеварди не трябва да са паркинг (визирам Патриарх Евтимий). Но новият Тодор Каблешков има трамвайно трасе, отделно обособени бусленти, велоалеи и много, много светофари, всеки от които разрешава какви ли не леви завои. За сравнение - бул. България, чиито проектанти "са пропуснали" да направят светофари на пл.Ручей, Нишава и другаде. Затова разликата в пропускливостта е далеч в полза на радиалния срещу ринговия булевард,, а трябва да е обратното. Не ми се мисли какво ще стане, като тръгнат и трамваите по средата. И тъй като новите дървени философи считат подлезите за отживелица, пътниците на ринговия трамвай няма да имат късмета на тези по България, Ситняково и Ботевградско шосе, а ще се включат и те в светофарните фази.