Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 456889 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6923
    • View Profile
    • Email
...вариант е безплатен паркинг на последната спирка в предградието, откъдето - трамвая до центъра. ...

И как точно искаш да се случи това в София? С новите линии 15 или 21 на 20 минути с 40-годишно соло ЧКД? Само баби и ученици ще излъшеш да се качат на тези експерименти.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6012
    • View Profile
    • Email
Не съм казал, че в София новите линии не са поредните глупотевини, напротив даже....
По рейс и по жена не се тича!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Както и глупостите на някои колеги, че автомобилът бил изконно право и свобода......
Тази, както ти се изрази "глупост", се корени в онези времена, в които някакви другари са се записвали и са чакали за автомобил. За тях този автомобил е някаква ключова ценност. И когато след демократичните промени пазара се напълни с полуумрели западни кошници всичко живо със спестени пари се е втурнало да се сдобие с така жадувания автомобил. Като как очакваш за 30 години това да се изкорени при положение, че тези хора са все още живи и те биха искали да ги погребат в колата

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6012
    • View Profile
    • Email
Вярно е. През ония години основната ценност на колата беше да се пренасят багажите и най вече каси с компот, доматен сос, туршии и други буркани и шишета от село към мазето в блока. Иначе и тогава пътищата си бяха на решето от дупки. От София до Бургас Чайката хич не беше лош вариант - алтернативата беше Подбалканския път, където на завоите преди Мирково често някоя претоварена Шкода Европа правеше огромни задръствания. А всяка неделя вечер между Перник и Княжево беше ужасен кошмар....
По рейс и по жена не се тича!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4170
    • View Profile
Не. Искам автомобилното движение по Стамболийски от Христо Ботев до Ларгото да изчезне..

Ти хубаво искаш разни неща, ама не предлагаш решения като се изпълнят исканията ти. Като го спреш това автомобилно движение там, къде ще се дянат автомобилите от потока който си блокирал две преки по-назад? Това все е едно да преградиш голяма река с язовирна стена и да не направиш преливник, язовирът ще се пълни, пълни и накрая ще се пръсне.

Редовен трамвай от всички краища на София предлагам ! Има рингови булеварди за транзитния трафик . Абсурдно е транзита да минава през топ центъра на града . Очевидно Витошка е претоварена и е необходимо да се добавят още пешеходни зони в централната градска част.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6923
    • View Profile
    • Email
Не. Искам автомобилното движение по Стамболийски от Христо Ботев до Ларгото да изчезне..

Ти хубаво искаш разни неща, ама не предлагаш решения като се изпълнят исканията ти. Като го спреш това автомобилно движение там, къде ще се дянат автомобилите от потока който си блокирал две преки по-назад? Това все е едно да преградиш голяма река с язовирна стена и да не направиш преливник, язовирът ще се пълни, пълни и накрая ще се пръсне.

Редовен трамвай от всички краища на София предлагам ! Има рингови булеварди за транзитния трафик . Абсурдно е транзита да минава през топ центъра на града . Очевидно Витошка е претоварена и е необходимо да се добавят още пешеходни зони в централната градска част.

Витошка е претоварена с какво, с пешеходци? По-скоро е претоварена с оранжерии за пушачите и заведенията, за пешеходци място имаше когато ги нямаше тях, а само трамвая.

Идеята ти с ринговите булеварди е чудесна и не е от днес, но тези рингове не са готови за да почваш да прекопаваш центъра и да спираш трафика там. Ако бяха, тогава щеше да е друга работа.

Същата работа и с тези нови линии които пускат за да имитират дейност - като не са ремонтирани 2/3 от трасетата, половината не стават за движение на новия наличен подвижен състав, а на стария не му работят повече от половината автосцепки разкриването на нови линии е като да слагаш каруцата пред коня. Когато тези неща са свършени, чак тогава можеш да пускаш редовни трамваи от всички краища на София, не преди това.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4170
    • View Profile
Ти си типичния българин, който иска да живее добре, но го е много страх нещо да не се промени !

Бавно и полека се работи ! Новия Каблешков, разширението на Кутев, новия Рожен... И надявам се и ремонтите на трамвайните трасета да започнат скоро. Никой не е казал, че предлаганите промени ще се случат още утре.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Да, на Витошка беше пълно с пешеходци и преди да я направят пешеходна. stankos по-скоро има предвид, че ще закрият някоя друга трамвайна линия в центъра за да направят още пешеходни улици.

Няма ли сега трамваи от почти всички краища на София? Люлин, Обеля, Орландовци, Илиянци, Дружба, Враждебна, Княжево, Борово. Само в Младост все още няма трамвай. Или имаш предвид трамваи които да свързват 2 различни краища на София?
« Last Edit: 18.04.2024, 12:10:13 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4170
    • View Profile
stankos по-скоро има предвид, че ще закрият някоя друга трамвайна линия в центъра за да направят още пешеходни улици.

Съвсем ясно съм написал какво мисля ! Просто трябва четене с осмисляне на написаното, а не друг да тълкува "какво е искал да каже автора" !

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Абсурдно е транзита да минава през топ центъра на града .
Пресилено е да се твърди, че транзитът запад-изток минава през центъра. Навигацията ме отклонява или през Руски паметник, или през Сточна гара. През центъра - само вечер след 21:00 часа.
Стамболийски, заедно с Тодор Александров е ос запад-изток - от Западен парк до Св.Неделя. В момента двете оси се сливат към Дондуков/Цар Освободител пред Св.Неделя, което вече не е кръстовище, след като стана пешеходна зона по Витошка от Стамболийски на юг. Ако затвориш отсечката между Ботев и Св.Неделя, сливането на двата потока ще стане на пл.Възраждане плюс трамваи към Св.Неделя плюс трамваи към Стамболийски - западна посока. Натрупва се много трафик в една точка.

За мен е по-смислено Мария Луиза да стане пешеходна от Екзарх Йосиф до Дондуков. Нейният голям габарит се обезсмисли след пешеходната зона между Стамболийски и Патриарх Евтимий. Това ще слее пешеходните зони по Пиротска, градинката през банята, Ларгото, Св.Неделя, Витошка и парка пред НДК.

Ринговете също не се строят както трябва. Съгласен съм, че ринговите булеварди не трябва да са паркинг (визирам Патриарх Евтимий). Но новият Тодор Каблешков има трамвайно трасе, отделно обособени бусленти, велоалеи и много, много светофари, всеки от които разрешава какви ли не леви завои. За сравнение - бул. България, чиито проектанти "са пропуснали" да направят светофари на пл.Ручей, Нишава и другаде. Затова разликата в пропускливостта е далеч в полза на радиалния срещу ринговия булевард,, а трябва да е обратното. Не ми се мисли какво ще стане, като тръгнат и трамваите по средата. И тъй като новите дървени философи считат подлезите за отживелица, пътниците на ринговия трамвай няма да имат късмета на тези по България, Ситняково и Ботевградско шосе, а ще се включат и те в светофарните фази.
« Last Edit: 18.04.2024, 15:23:47 by blagun »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4170
    • View Profile
На всеки 4 дни Вазата неизменно ме бие между Люлин 10 и Винарово колело по най-прекия път и то между 17 и 18 часа.
При евентуално затваряне на Стамболийски между Ботев и Св. Неделя трябва да се разрешат левите завои на Одрин и Опълченска .

Нещо много се отклонихме от темата...

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Пресилено е да се твърди, че транзитът запад-изток минава през центъра.
Ами мини покрай ректората и само направо през центъра и ще видиш какви огромни колони и какви задръствания са там.Всичко с кола се набутва там, защото не знаят малките улички къде и какво ще ги изведат. Отделно на ръка, че колите в София са далеч повече от нормално, ама това е друга тема.
Та да идеята за пешеходен център на stankos е прекрасна, но трябва да се създадат адекватни алтернативи:
1. Градски транспорт с добри разписания - трамваи и тролеи на 5-7 мин и спазващ се график, а не сегашната пародия;
2. Алтернативни булеварди по които да се движат колите, защото очеизвадно не можем да свалим всички от колите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6923
    • View Profile
    • Email
Та да идеята за пешеходен център на stankos е прекрасна, но трябва да се създадат адекватни алтернативи:
1. Градски транспорт с добри разписания - трамваи и тролеи на 5-7 мин и спазващ се график, а не сегашната пародия;
2. Алтернативни булеварди по които да се движат колите, защото очеизвадно не можем да свалим всички от колите

Едното идва като следствие от другото, а не с насилствени мерки. Давам за пример Цюрих - град с 1/3 от жителите на София. Градът има толкова развит електротранспорт, че ползването на автомобил в рамките на града е безсмислено, можеш да отидеш с трамвай и тролей до която точка искаш по което време искаш. Като застанеш на възлова спирка по подобие на нашия площад Македония, например Bellevue и отвориш разписанието виждаш че на кръстовище като нашия Триъгълник има 7 линии, и няма линия която да е по-нарядко от 7 минути през седмицата и 10-15 минути уикенда. И още нещо - за да се прекачиш от една линия в друга не трябва да пресичаш и да ходиш сума ти време, всички линии ти спират в триъгълника под специално изграден навес. Не е като да ходиш под моста защото ЦГМ отново за кой ли път са преместили спирката за да угодят я на някой ватман, я на някое заведение че му пречи спирката. Навесът е на едно и също място от 1939 година, че даже са го обявили за архитектурна забележителност и няма как следващия кмет да реши да го бутне! С такива мерки и по този начин можеш да изградиш навици у хората и те да възприемат трамвая като даденост, а не пречка в града си. И после не се налага даже да обявяваш улици за пешеходни и да ги преграждаш с колци и кашпи и да ги вардиш после ден и нощ да не би някой хитрец с анцуг случайно не е успял да се промъкне и си е паркирал Кайен-а насред хубавата ни нова пешеходна зона.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1008
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Нека бъдем реалисти! Анцугът с Кайена няма да се качи на трамвай. Най-малкото, трамваят не може да стигне до хасиендата му в Киноцентъра. Борбата е да се качат на градски транспорт стотиците хиляди, които притежават и ползват лично МПС поради реална необходимост. А това няма да стане с мръсен, бавен, натъпкан и нередовен градски транспорт с безброй прекачвания. Недостигът на училища и детски градини също е огромен генератор на трафик. Като цяло в момента берем плодовете на слабоумната гербаджийската политика. От тук нататък всяко минимално подобрение е инвестиция в развитието на града в положителна посока, а ефекът може да се очаква след много години.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5693
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Като го спреш това автомобилно движение там, къде ще се дянат автомобилите от потока който си блокирал две преки по-назад?
Няма да тръгват с кола, а ще се качат на трамвая.
Автомобилното движение, особено това в София има свойството да запълва капацитета на пътната мрежа, какъвто и да е той. Колкото по-лесно се пътува с кола, толкова повече хора тръгват с коли докато се установи ново равновесие, при което трафикът е винаги еднакво натоварен. Същото важи и за обратното.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Градът има толкова развит електротранспорт, че ползването на автомобил в рамките на града е безсмислено, можеш да отидеш с трамвай и тролей до която точка искаш по което време искаш.
Именно това е целта - да имаме метро, трамвай, тролей и всичко това с нормални интервали на пристигане на спирките. Не да закриваме линии, а да се създават нови линии с нормални разписания и да има добра транспортна свързаност

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8955
    • View Profile
Линиите трябва да са сравнително малко, но редовни и без големи дублажи. Примерно ТМ 1, 15, 21, 23 нямат място в нормална транспортна система както и някои редки крайградски автобуси въздуховози като 28. :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
То чисто реално подобно на метрото можем да минем с 10 линии за целия град, но да са чести, редовни и изрядни. Така и да има прикачване в централната част то ще е адекватно. А не в сегашния вид на силно екстремно преживяване стил епизод на "Мисията невъзможна".

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18026
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
То чисто реално подобно на метрото можем да минем с 10 линии за целия град, но да са чести, редовни и изрядни. Така и да има прикачване в централната част то ще е адекватно. А не в сегашния вид на силно екстремно преживяване стил епизод на "Мисията невъзможна".
Метрото е друга бира... Т.е. между Автогара Овча Купел и Мол България през пл. "Македония"?!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6923
    • View Profile
    • Email
.. 15, 21,.. нямат място в нормална транспортна система както и някои редки крайградски автобуси въздуховози .... :rolleyes:

Пейчев закри новооткритите линии на новите управляващи с лека ръка, някои от които даже още не са тръгнали, а те бяха толкова горди с идеите си. Не знам дали това е разрешено  :D  :help:

Именно това е целта - да имаме метро, трамвай, тролей и всичко това с нормални интервали на пристигане на спирките. Не да закриваме линии, а да се създават нови линии с нормални разписания и да има добра транспортна свързаност

Не става явно как точно ще постигнем тези цели като построим 400 метра релси по Стамболийски, а ремонт - даже ремонт, не можем да изпълним години наред на разпадащи се трасета в Западен парк или Илиянци. Не искам изобщо да отварям темата за трасета като това по Копенхаген, което седи на трупчета вече 10 или 15 години, че сега ще проектираме от нула ново такова в центъра. Все пак тези политически формации които правят тези предложения трябва си обясняват стратегиите как и защо искат да харчат парите ни по-умело и ясно, нещо не се връзват целите със средствата за постигането им които ни предлагат.
« Last Edit: 19.04.2024, 18:24:46 by fafan »