Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 457497 times)

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
Не знам, колко ще е ефектно, но няма ли да е по-добре линия 23 да няма почивка на Гео Милев? За линия с 14 спирки да има на всеки курс по 10 мин почивка ми се струва прекалено много. Ще стане като линия 18, защото на журналист нямат почивка. Ако карат и по-бързо ще стане една нормална линия.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8962
    • View Profile
Със сегашните интервали няма как да стане нормална линия, но наистина няма нужда от почивки и на двете крайни спирки - двупосочният курс е под 40 минути без почивките. :rolleyes:

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Нали не забравяте че на ул.Обиколна тези 10 минути са повече за смяна на посоката на движение,смяна на кабини и т.н.Така че не бройте че има почивка в Дружба.

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
Нали не забравяте че на ул.Обиколна тези 10 минути са повече за смяна на посоката на движение,смяна на кабини и т.н.Така че не бройте че има почивка в Дружба.
Аз живея пред спирката на трамвая и го използвам почти всеки ден. Моите наблюдения са различни. Преместването на нещата от едната кабина на другата не отнема много време. Повечето пъти се вижда как си гледат в телефоните през почивката.
Със сегашните интервали няма как да стане нормална линия, но наистина няма нужда от почивки и на двете крайни спирки - двупосочният курс е под 40 минути без почивките. :rolleyes:
Те като карат с макс 10 км/ч между Обиколна И 28-ми пощенски клон няма как да стане. Маршрут, който при нормални условия се минава за 5 мин, в случая се минава за 10 или повече.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6945
    • View Profile
    • Email
Точно така, вземете им и почивките на хората да видим дали ще се намери някой балама да кара 60-годишните бараки по маршрута.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8962
    • View Profile
Смяната на кабините и посоката реално отнема около минута и остава време за почивка. 20 минути почивки при по-малко от 40 двупосочен курс са прекалено много :rolleyes:

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
Точно така, вземете им и почивките на хората да видим дали ще се намери някой балама да кара 60-годишните бараки по маршрута.
Не знам как на искърски линии като 20 и 22 със 2 пъти повече спирки и сходни почивки не се оплакват. Че са бараки са бараки, но това не ги прави трудни за управление и повече изморяващи от другите.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
В транспортната комисия е внесен доклад с предложение за обединяване на маршрутите на трамваи 1 и 3 под номер 3, като отпадне частта до гара София Север и надлез Надежда. Предложена е следната панорамна обиколка: ж.к. Иван Вазов - пл. Македония - Централни хали - Централна гара - бул. Христо Ботев - пл. Възраждане - гара Захарна фабрика. В обратната посока маршрута е същия, но с преминаване през ул. Струга вместо през Централна гара.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3950
    • View Profile
Трамвайна линия 3 не се използва между Централна гара и гара София Север (празни седалки). Достатъчно време беше дадено на пътници, ако им е бил полезен. След отваряне на моста на Опълченска и Сливница и възстановяване движението на автобусни линии 77, 86 по Опълченска, между Мария Луиза и Сливница, трамвай 3 става излишен в този временен маршрут (щом е слабо натоварен).
Сега разбирам за последно написаното предложение.
Трамвайна линия 27, автобусна 413 (понякога в задръстване в делник два автобуса се застигат и има нарушаване на интервала) са достатъчни за превоз към/от влак. Отделно има 27, 26 и 85.
------------------------

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8962
    • View Profile
Панорамната обиколка на центъра е излишна - по Ботев има ТМ 4, 6 и 7, по Мария Луиза - 12, 18 и 27.  :rolleyes: По-смислен изглежда прекият вариант от Захарна фабрика към Иван Вазов през Македония и Петте Кьошета без излишно обикаляне и с по-малко дублажи. :rolleyes:
« Last Edit: 08.11.2024, 11:18:16 by V.Peichev »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1908
    • View Profile
    • Email
Тройката, откакто развалиха обръщалото на Подуяне, не могат да й намерят къде да ходи. По-добре както е сега да не я пипат, щото по-добре няма да стане.

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Най-добре е ТМ 3 да се върне в Орландовци щом е излишен на Гара Север,а и скоро при реконструкцията на Рожен може друга линия да върти там.Ако ще е тази панорамна обиколка , която дефакто е точно наполовина от двете линии да я пуснат под номер 13  :laugh: :laugh: :laugh:.....
Изобщо се чудят и на ТМ 1 и на ТМ 3 какви маршрути да им намерят.
Или по-еретичното ми предложение е :
ТМ1 :Иван Вазов-Зах.фабрика през Македония,както е споменато по-горе
ТМ3 : Зах.фабрика - Орландовци през Скопие
ТМ4 : отново през Халите вместо по Ботев

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11363
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Е, ама така Ботев от две линии до Орландовци, оста без нито една. Натикването на още една линия по Алабин съвсем ще задръсти положението. Аз смятам че няма смисъл 3 и 4 да се дублират до Орландовци, но панорамната обиколка също не е добра идея.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8962
    • View Profile
Пеша от Възраждане до Македония около 400 m и ТМ 6 до Иван Вазов ще е по-бързо в сравнение с панорамната обиколка освен за особено трудно подвижни хора. Надали ще има много желаещи за нея. До Света Неделя също ще е по-бързо човек да повърви около 500 m.  :rolleyes:

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 951
    • View Profile
1+3 е супер, защото и 1 и 3 се използват до Сливница според данните, т.е. при директен маршрут през Македония и Възраждане губим всчики пътници на 3 между Мола и Сливница и тези на 1 между Лъвов мост и Македония, а те не са малко. Иначе първоначално плановете бяха да се слеят директно по Ботев.

С промяната се постигат две много съществени неща - над 20% икономия на разходи, без влошаване на обслужването на Захарна фабрика, както и много по-добър интервал в Иван Вазов, който се товари добре между там и Халите.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1290
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
В такъв случай да преномериат 6 на 1, както си е класическият вариант.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11363
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ако търсим исторически корелации, то 6 трябва да е 1, 7 да е 6, а 27 - 7.

 
1+3 е супер, защото и 1 и 3 се използват до Сливница според данните, т.е. при директен маршрут през Македония и Възраждане губим всчики пътници на 3 между Мола и Сливница и тези на 1 между Лъвов мост и Македония, а те не са малко. Иначе първоначално плановете бяха да се слеят директно по Ботев.

С промяната се постигат две много съществени неща - над 20% икономия на разходи, без влошаване на обслужването на Захарна фабрика, както и много по-добър интервал в Иван Вазов, който се товари добре между там и Халите.

Правено ли е проучване тези пътници какви навици имат? Данни на база камерите, не са меродавни, защото не дават отговор на важни въпроси. Дали пътниците слизащи на Лъвов мост пътуват от Иван Вазов или са се качили по маршрута, дали същите нарочно са изчакали 20 минути за да се качат точно на съотвения трамвай или случайно са улучили същия. Дали тези пътници са склонни да се прекачват и пр..
Същото се отнася и за 3. Дали пътниците към Сливница и Гарата са от Св. Троица или са се качили някъде по Стамболийски. В такъв случай може да се мисли вариант в посока на 8 към Гарата.
В крайна сметка когато се правят оптимизации, е редно да се помисли и за добавената стойност. Не само какви пътници в повече ще привлече 1+3 през Гарата, спрямо отделните линии , но и колко би привлякла по краткия маршрут в сравнение с дългия, като се отчете загубата на потърпевшите  от промяната.
« Last Edit: 08.11.2024, 14:44:42 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6945
    • View Profile
    • Email
..може да се мисли вариант в посока на 8 към гарата..

8 към гарата ще е доста нестандартно решение, променя се доказан маршрут с дългогодишна история.

Тези бих ги нарекъл козметични промени на трамвайните линии почнаха да стават сами по себе си неефективни, ще бъде третата или четвърта промяна на линии за последната година. Нищо съществено не носят и никаква коренна промяна в атрактивността на трамвайната мрежа като цяло. Единствено предизвикват разходи за нови спиркознаци и объркване сред малкото останали редовни пътници в трамвайния транспорт.
« Last Edit: 08.11.2024, 14:55:32 by fafan »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11363
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Просто го давам за пример, предвид слабото натоварване на 8 в последните две спирки. А и колко да е дългогодишен, почти 30 години. То затриха далеч по-традиционни и дългогодишни маршрути, та за 8 се хвана.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8962
    • View Profile
До/от Съдебна палата с 8 пътуват едноцифрен брой пътници, при ремонта на Алабин имаше временен маршрут до гарата.  :rolleyes: