1+3 е механично обединяване на две линии. Това обвързва разписанието и закъсненията на едната с тези на другата линия. Нали вървят толкова борби да се раздели супердългата метролиния Летище - Обеля - Витоша? Защо при трамвайните маршрути се прави обратното? Едва ли е някаква ценна връзка тази на Централни хали с Втора градска болница примерно или някой, освен без работа, ще тръгне от Стамболийски към Пилоните и Иван Вазов да върви за по-направо през гарата.
По-смислено, а и по-икономично е ТМ3 да ходи от пл. Възраждане направо през Петте кьошета до Вазов, ТМ 8 - от пл. Възраждане по Ботев до гарата, а ТМ1 да се закрие. Толкова време тази линия се поддържа на системи. Връзка от Захарна фабрика до гарата се дава от А77, от Константин Величков - А11.